ساخت پروژه بیمارستانی نیایش خرم‌آباد که از سال ۹۰ به‌عنوان جایگزین بیمارستان شهدای عشایر خرم‌آباد آغاز شد و مردم این استان امید داشتند در دهه ۹۰از خدمات درمانی آن بهره مند شوند به مدت ۱۰ سال روند بسیار کندی را طی کرد.

بیمارستان نیایش خرم آباد مرهمی از جنس اعتبار می خواهد / ۲۵ درصد پیشرفت طی ۱۰سال

  به طوری که پیشرفت فیزیکی آن حتی در سال هایی کمتر از ۱۰درصد بود تا اینکه عملیات اجرایی ساخت  آن از سال ۱۴۰۰سرعت گرفت به طوری که طبق گزارش ها در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصدی برخوردار است.

مردم خرم آباد امیدوار هستند در دولت سیزدهم، با تحقق وعده‌های مسوولان و تخصیص اعتبارات بیشتر، این پروژه مهم بیمارستانی در مرکز لرستان افتتاح شود تا مردم این استان و حتی استان های مجاور طعم خدمات بیشتر در حوزه سلامت را بچشند.

۲۵ درصد پیشرفت طی ۱۰سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان درباره آخرین وضعیت  روند احداث این پروژه بیمارستانی در خرم‌آباد، به خبرنگار ما می گوید: این پروژه در سال ۹۵ بین ۶.۵ تا هفت درصد پیشرفت فیزیکی داشته که به قرارگاه خاتم برای اجرا واگذار می‌شود.

بهرام دلفان با بیان اینکه  از سال ۹۵ تا دولت فعلی، یعنی چهار سال، میزان پیشرفت فیزیکی این پروژه  تنها به ۲۵ درصد می‌رسد، می افزاید: اما از سال ۱۴۰۰ و در دولت سیزدهم، روند ساخت این پروژه بیمارستانی سرعت گرفت به طوری که در حال حاضر به ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

طبق اظهارات این مقام درمانی لرستان  تاکنون حدود ۴۰۴ میلیارد تومان در این پروژه بیمارستانی هزینه شده است و همچنین در صورت افتتاح این پروژه تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۱۵ تخت، به ۶۱۱ تخت افزایش پیدا  خواهد کرد.

رونق گردشگری سلامت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، پروژه بیمارستانی نیایش خرم‌آباد را یک ابر بیمارستان عنوان کرده و معتقد است این بیمارستان در صورت بهره‌برداری یکی از بزرگ‌ترین بیمارستان‌های منطقه محسوب شده و گردشگری سلامت در این استان رونق خواهد گرفت.

دلفان بر این باور است اگر منابع اعتباری این پروژه تأمین شود، سال ۱۴۰۴ این بیمارستان به بهره‌برداری رسیده و آماده خدمت رسانی به مردم خواهد بود.

وی با تأکید بر اینکه خرید تجهیزات این بیمارستان نیز شروع شده است، ادامه می دهد: انتظار می رود در سفر دوم دولت به استان این پروژه جزو مصوبات سفر قرار بگیرد تا اعتبارات مربوط به پروژه تأمین و تکمیل آن در سال جاری سرعت بگیرد.

اشتغال ۲۸۰نفر

سرپرست کارگاه پروژه بیمارستان نیایش خرم‌آباد نیز مؤسسه «نوین ابنیه» قرارگاه خاتم را  عهده‌دار احداث این پروژه معرفی کرده و  ادامه می دهد: این مؤسسه در حدود ۱۵ کلان‌شهر کشور در حال احداث پروژه‌های بیمارستانی است.

صرفی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ۲۸۰ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند، تصریح می کند: در حال حاضر بخش نمای ساختمان و دیوارهای داخلی، تأسیسات برق و مکانیک در حال اجرا است و همه تجهیزات موردنیاز گرمایشی و سرمایشی، دستگاه‌های هواساز، سیستم فاضلابی، لوله‌ها و پنجره‌ها برای این بیمارستان خریداری شده است.

وی امیدوار است اگر منابع مالی به همین روند فعلی تأمین شود،  تیرماه ۱۴۰۴ این بیمارستان تکمیل و اماده بهره برداری باشد.

صرفی تأکید می کند: کارفرما باید بتواند منابع مالی را تأمین کند، تا بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته در تاریخ یاد شده بیمارستان را تحویل داده و مردم خرم اباد از خدمات آن استفاده کنند.

تخصیص بودجه

 رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان نیز از هزینه کرد۳۲۰ میلیارد تومانی برای پروژه بیمارستان ۵۵۰ تختخوابی نیایش خرم‌آباد خبر داده است.

سمانه حسن‌پور اعلام کرده است: ۳۰۰ میلیارد تومان در سفر دولت سیزدهم به استان برای این پروژه بیمارستانی در نظر گرفته شده که تاکنون ۲۳۴ میلیارد تومان آن تخصیص داده شده است.

افزایش تخت های بیمارستانی

معاون عمرانی استانداری لرستان نیز  در ارتباط با آخرین وضعیت این پروژه می گوید: زمانی که ما در این حوزه در استان مشغول به فعالیت شدیم، سه بیمارستان در لرستان شروع شده بود.

احمدرضا دالوند ادامه می دهد: این پروژه‌های بیمارستانی شامل رازی کوهدشت، نیایش  در خرم‌آباد و همچنین گهر دورود بودند.

معاون عمرانی استانداری لرستان در ادامه سخنان خود با بیان اینکه روند کار در این پروژه‌های بیمارستانی متوقف شده بود، تصریح می کند: در این راستا مسائل و مشکلات مربوط به این سه پروژه بیمارستانی پیگیری و خوشبختانه اتفاقات خوبی هم در این زمینه صورت گرفت به طوری که  موضوع ماده ۵۶ بیمارستان نیایش خرم‌آباد بعد از مدت‌ها به نتیجه رسید و ۲۷۲ میلیارد وام  از این طریق گرفته شده است.

دالوند با بیان اینکه با افتتاح این سه بیمارستان در استان، هزار تخت به مجموع تخت‌های بیمارستانی لرستان اضافه خواهد شد، انتظار دارد با افتتاح این سه بیمارستان، چهارهزار و ۵۰۰ نفر به طور مستقیم در این بیمارستان‌ها مشغول به کار شوند که  با این اقدام، تحول خوبی در حوزه اشتغال استان نیز رخ خواهد داد.

پیشی گرفتن عملیات اجرایی طرح از برنامه

مدیرعامل هلدینگ تخصصی راه و شهرسازی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) نیز دی ماه سال گذشته از تخصیص ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بیمارستان نیایش خرم آباد برای تکمیل زیرساخت های مورد نیاز  آن خبر داده است.

محمدرضا رحمانی با تاکید بر ضرورت تزریق منابع به این طرح می افزاید: برنامه عملیات اجرایی این طرح بروز رسانی شده و اکنون عملیات اجرایی این طرح از برنامه فعلی جلوتر است.

وی با اشاره به تلاش مستمر برای تسریع در روند عملیات اجرایی این طرح ادامه  می دهد: عملیات اجرایی طرح با روند خوبی در حال انجام است که با تزریق منابع جدید این روند شتاب بیشتری خواهد داشت.

رشد ۵۵۰درصدی پروژه های درمانی

اما استاندار جدید لرستان نیز در جریان بازدید از این پروژه بیمارستانی  با اشاره به اینکه ۷۱ طرح بهداشتی و درمانی در استان در دولت سیزدهم به بهره‌برداری رسیده ‌، اظهار داشت: رشد پیشرفت طرح‌های خدمات درمانی در این استان ۵۵۰ درصد یعنی ۶.۵ برابر است که این روند مطلوب است.

ابوطالب شفقت ادامه می دهد: بیمارستان نیایش خرم‌آباد در سال ۹۰ کلنگ‌زنی شد و تا پایان دولت دوازدهم تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که طی دو سال و نیم اخیر و در دولت سیزدهم  این پیشرفت به ۶۵ درصد رسیده است.

وی افزود: امیدواریم با تخصیص اعتبارات و فراهم‌کردن امکانات، این بیمارستان سال آینده به بهره‌برداری برسد؛ زیرا این بیمارستان به عنوان یک مجتمع بزرگ بهداشتی درمانی محسوب می شود که قابلیت اسکان بیماران و همراهان آنها را نیز دارد  از این رو انتظار داریم وزارت بهداشت  حمایت ویژه ای از این پروژه داشته باشد تا فرایند تکمیل و افتتاح آن سرعت پیدا کند.

شفقت در مورد زمان سفر دوم رئیس‌جمهور و هیات دولت به لرستان نیز گفت: ابتدا باید میزان پیشرفت پروژه‌های استان بررسی و از طرح‌های مختلف شهرستان‌ها بازدید صورت بگیرد  و پس از آن زمان سفر دولت به استان را اعلام خواهیم کرد تا میزبان رئیس‌جمهور باشیم؛ بنابراین زمان دقیقی برای این سفر پیش‌بینی‌نشده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.