در حالی که کره در بازار کمیاب شده است، دبیر انجمن صنایع لبنی از وجود ۱۶ هزار تن کره در گمرک در انتظار تخصیص ارز خبر می‌دهد و می‌گوید ترخیص این کالاها با ارز ۲۴۷۷سبب افزایش قیمت محصول در بازار خواهد شد.<BR>

 افزایش قیمت کره قطعی است

به گزارش قدس آنلاین رضا باکری در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به اینکه آیا کره‌های دپو شده در گمرک ترخیص شدند، گفت: ارزی برای ترخیص این کالاها داده نمی‌شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی در پاسخ به اینکه آیا ارز 1226 یا 2477 تخصیص می‌یابد، گفت: هنوز ابلاغیه‌ای در این مورد وجود ندارد، اما بخشنامه‌ای مبنی براینکه از این به بعد ارز مرجع براساس قانون بودجه، 2477 است به دست ما رسیده است.

به گزارش فارس اخیراً رئیس مجمع عالی واردات اعلام کرد برای واردات کره، شکر و گوشت ارز 2477 بدون پرداخت مابه‌التفاوت با ارز 1226 پرداخت می‌شود.

باکری با بیان اینکه 16 هزار تن کره دپو شده در گمرک وجود دارد، گفت: به تمام کارخانه‌ها اعلام کردیم برای ترخیص کره با ارز 2477 مراجعه کنند اما هنوز ارزی برای ترخیص تخصیص داده نشده است.

باکری در پاسخ به اینکه آیا با ترخیص کره با ارز 2477، قیمت آن در بازار افزایش نمی‌یابد؟ گفت: طبیعی است زمانی که ارز برای واردات دو برابر می‌شود، یعنی قیمت تمام شده آن دو برابر می‌شود و افزایش قیمت قطعی است.

گزارش میدانی فارس حاکی است کره در بازار تهران کمیاب شده و برخی مغازه‌ها نیز به قیمت بیشتری از آنچه روی محصول حک شده است به فروش می‌رسانند.

به گزارش فارس 22 هزار تن کره از 5 ماه پیش وارد گمرک کشور شده است که بخشی از آن تاکنون ترخیص شده اما 16 هزار تن در انتظار تخصیص ارز برای ترخیص است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کيان IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۰
    0 0
    افزايش قيمت چه چيز قطعي نيست؟!