قدس آنلاین: مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران گفت : امروزه در هیچ جای دنیا بانکی با شیوه فعالیت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران وجود ندارد، اما در سیستم بانکداری دنیا، بانک مهر ایران کاملا شناخته شده و نهال آن در حال ریشه دواندن و تکثیر است.

نهال بانکداری اسلامی در دنیا ریشه می دواند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، غلامرضا مصطفی‌پور در جمع خبرنگاران اصفهان افزود: بانک قرض‌الحسنه مهر ایران نخستین بانکی بود که بدون دریافت و پرداخت سود در ایران تاسیس شد و پس از آن نیز یک بانک دیگر با این رویکرد تاسیس شد، اما هیچ لطمه‌ای به روند فعالیت این بانک نزد.
وی تصریح کرد: این بانک اکنون در سراسر کشور 520 شعبه دارد که با بهره‌مندی از 22 هزار میلیارد ریال منابع بانکی ، 20 هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی مانده و 40 هزار میلیارد ریال پرونده تسهیلات پرداخت شده توانسته خدمات خوبی را به مشتریان ارایه نماید.
مصطفی‌پور ادامه داد: در سال 91 رشد منابع این بانک 68 درصد بود در حالی که متوسط رشد شبکه‌های بانکی کشور از 20 درصد افزایش نداشت.
وی افزود: امروز بانک مهر ایران برای آن‌ها که می‌خواهند فعالیتشان را بر اساس فعالیت‌های خیر خواهانه تنظیم کنند یک پایگاه بزرگ اقتصادی و برای نیازمندان نیز یک پناهگاه خوب است.
مدیر عامل بانک قرض‌الحسنه مهر ایران یکی از فعالیت های موثر با مسئولیت اجتماعی این بانک را پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه به زندانیان آزاد شده دانست و تصریح کرد: این وام ها تا سقف 150 میلیون ریال به صورت مرحله‌ای و با نظارت کارشناسان در نحوه خرج کردن آن‌ها به منظور ایجاد یک شغل مناسب پرداخت می گردد.
وی با بیان اینکه در روند فعالیت‌های شش ساله این بانک به هیچ عنوان تبلیغی برای جذب سرمایه و ارایه جایزه دیده نمی‌شود، اضافه کرد: وقتی نیت‌ها پاک باشد و بر‌اساس قولی که قرآن در زمینه قرض‌الحسنه داده است، اضافه شدن سرمایه بانکی هم با کرامت صورت می‌پذیرد.
مصطفی‌پور همچنین گفت: در ارایه تسهیلات این بانک هیچ سودی غیر از 4 درصد کارمزد بانکی از دریافت‌کنندگان تسهیلات دریافت نمی شود و تمامی کارکنان و دست‌اندرکاران این بانک بر این توصیه دینی که قرض الحسنه 18 برابر صدقات پاداش دارد اعتقاد راسخ دارند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.