انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: سرانجام پس از وقفه ای 10 روزه مجمع انتخابات ریاست فدراسیون تکواندو برگزار شد که در نوع خود حواشی بسیاری داشت که شاید مهمترین حاشیه آن غیبت هادی ساعی به دلیل نامه سازمان بازرسی کل کشور بود؛ این درحالی است که برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی بر این باورند که نباید برای ریاست قهرمانان ورزشی در فدراسیونها مانع ایجاد کرد.<BR>

همراهی مجلس با قهرمان جامانده از فدراسیون/ چرا قهرمانان جای دیگری کارکنند دیگران درفدراسیون/ برخی نمیخواهند ورزش از تجربه قهرمانان استفاده کند

این درحالی است که  سازمان بازرسی کل کشور به وزارت ورزش و جوانان نامه‌ای مبنی بر ممنوعیت حضور اعضای شورای شهر، بازنشسته‌ها و نمایندگان مجلس شورای اسلامی در انتخابات ریاست فدراسیونهای ورزشی ارسال کرد که بعد از این نامه بود که انتخابات چند فدراسیون لغو شد. انتخابات فدراسیون تکواندو قرار بود یکم دی برگزار شود که دفتر امور مجامع فدراسیون‌های ورزشی وزارت ورزش و جوانان تنها ساعاتی قبل از آغاز این انتخابات تصمیم گرفت برای حفظ حقوق نامزدها، انتخابات این فدراسیون لغو شود و بعد از چند روز اعلام کردند که یازدهم دی این انتخابات برگزار شود.

بعد از همه این تنش‌ها هادی ساعی پر افتخارترین ورزشکار ایران در المپیک که کاندیدای ریاست فدراسیون بود و عزم خود را برای حضور در انتخابات فدراسیون تکواندو و تصدی ریاست این فدراسیون جزم کرده بود با حکم سازمان بازرسی کل کشور و بدلیل عضویت در شورای شهر تهران نتوانست در این انتخابات شرکت کند. موضوعی که به مذاق او خوش نیامد و اعلام کرد این کار غیر قانونی است و به فدراسیون جهانی تکواندو و کمیته بین المللی المپیک شکایت خواهد کرد.

انتخابات فدراسیون تکواندو در نهایت بدون حضور هادی ساعی برگزار و سید محمد پولادگر برای چهار سال دیگر به عنوان رییس فدراسیون انتخاب شد تا برای چهارمین دوره پیاپی بر این مسند بنشیند.

 

 ***استفاده از قهرمانان ورزشی بلامانع است
عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، با بیان اینکه استفاده از قهرمانان ورزشی در راس فدراسیون ها در بهبود وضعیت ورزش کشور موثر خواهد بود، گفت: استفاده از تجربیات قهرمانانی که در مسابقات جهانی و المپیک مدال آور بوده و امروز در سمت های مختلف مشغول خدمت به کشور هستند در راس فدراسیون ها، نه تنها نباید مانعی داشته باشد بلکه باید با استقبال مسئولان نیز همراه باشد.

مهرداد بذرپاش در گفت وگو با خانه ملت، با تاکید بر اینکه قرار گرفتن ورزشکارانی که امروزه در سمت های مختلف از جمله اعضای شورای شهر برای آبادانی کشور تلاش می کنند در راس فدارسیون های ورزش برای ارتقا ورزش کشور مفید است، گفت: قرار گرفتن افراد با تجربه در سمت های مهم فدارسیون های ورزشی به کاستن از ضعف های موجود در آن ها می انجامد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، حضور ورزشکارانی که افتخارات ورزشی بیشماری را برای کشور کسب کرده اند را در فدارسیون های ورزشی پله صعودی برای حرکت به سمت و سوی اهداف والای ورزش خواند و افزود: ورزش کشور برای پیدا کردن جایگاه واقعی خود در دنیا نیازمند سکانداران لایق و شایسته است که به طور قطع مدال آوران بهترین افراد برای هدایت ورزشکاران هستند.

وی با بیان اینکه نباید به بهانه های مختلف از حضور قهرمانان ورزشی کشور که امروز در پست های مختلف مشغول فعالیت هستند در راس فدراسیون های ورزشی جلوگیری کرد، تاکید کرد: حضور ورزشکاران پیشین در فداسیون های ورزشی نه تنها منعی ندارد بلکه استفاده از ورزشکاران در فدارسیون های ورزشی به معنی استفاده از تجربیات و دستاوردهای آنان است که این یعنی کوتاه کردن مسیر پیروزی.

عضو هیات رئیسه فراکسیون ورزش مجلس، با بیان اینکه استفاده از تجربیات ورزشکاران پیشین در بهبود وضعیت فدارسیون های ورزشی کشور تاثیر بسزایی دارد، گفت: حضور وزرشکارانی که در حال حاضر در سمت های مختلف مشغول خدمت به کشور هستند در فدارسیون های ورزشی مانعی ندارد.

 

*** هزینه استفاده از نیروهای ناکارآمد را کاهش می دهد
درهمین حال سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس، با بیان اینکه استفاده از توانایی و تجربیات قهرمانان مدال آور که امروز در سمت های دیگر مشغول فعالیت هستند در راس فدراسیون های ورزشی نباید با مانعی همراه باشد، گفت: استفاده از ورزشکاران متخصص و پیشکسوت هزینه های استفاده از نیروی غیرکارآمد را کاهش می دهد.

سیدهادی حسینی با تاکید بر اینکه استفاده از توانایی و تجربیات ورزشکاران پیشکسوتی که در حال حاضر در سمت هایی مختلفی چون نمایندگی مجلس یا شورای شهر فعالیت می کنند در فدارسیون های ورزشی نتایج مثبتی برای آینده ورزش کشور خواهد داشت، گفت: استفاده از افراد باتجربه ای همچون قهرمانان ورزشی پیشکسوت در فدارسیون های ورزشی یعنی از میان برداشتن مشکلاتی که با ورود افراد غیرکارآمد به این فدارسیون ها به وجود می آید.

نماینده مردم قائمشهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی، با بلامانع خواندن حضور نمایندگان مجلس و شواری اسلامی شهر و روستا در هیات رئیسه فدراسیون های ورزشی، افزود: کسی که مدیریت فدراسیون ورزشی را برعهده می گیرد علاوه بر داشتن ویژگی هایی چون توانایی و مدیریت باید با ورزش آشنایی کافی داشته باشد از این رو بهره بردن از وجود ورزشکاران پیشکسوت در این نوع سمت ها از بسیاری هزینه های اضافه از جمله آموزش برای اخذ تخصص برای مدیران می کاهد.

وی با بیان اینکه استفاده از ورزشکاران مدال آور در فدارسیون های ورزشی به افزایش روحیه سایر ورزشکاران برای کسب موفقیت بیشتر منجر می شود، تصریح کرد: ورزشکاران سرمایه های ملی هستند که پس از خداحافظی از عرصه ورزش نیز می توانند با حضور خود و مدیریت صحیح حوزه های مختلف ورزشی به کسب موفقیت در ورزش کشور کمک کنند.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با تاکید بر اینکه تصدی بر فدراسیون های ورزشی نیازمند فردی است که علاوه بر داشتن توانایی و علم کافی با حوزه ورزش نیز آشنایی کافی داشته باشد، افزود: ورزشکارانی که در حال حاضر در سمت های دیگری به کشور خدمت می کنند بهترین گزینه برای برعهده گرفتن مدیریت فدراسیون های ورزشی هستند.

حسینی تاکید کرد: اعضای هیات رئیسه فدراسیون های ورزشی باید علاوه بر داشتن قدرت حل مسئله توانایی چانه زنی های مالی و سیاسی را در عرصه های داخلی و بین الملی داشته باشند.

سخنگوی فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: استفاده از تجربیات قهرمانانی که در مسابقات جهانی و المپیک مدال آور بوده اند یعنی دور زدن مسیر و سهل کردن راه پیروزی ها که این موضوع نباید از سوی مسئولان مورد غفلت قرار گیرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.