همزمان با 29 فروردین ماه روز ارتش جمهوری اسلامی، یگانهای مختلف نیروهای مسلح اعم از ارتش، سپاه و نیروی انتظامی مستقر در مشهد روز جمعه با رژه، اقتدار و صلابت خود را در دفاع از سرحدات میهن اسلامی به نمایش گذاشتند.<BR>

 نیروهای مسلح خراسان اقتدار خود را در دفاع از کشور به نمایش گذاشتند

به گزارش ایرنا، در این مراسم که در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد، معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان رضوی در سخنانی مهمترین ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی را اسلامی و ولایی و مردمی بودن ، آگاهی و بصیرت ذکر کرد.
علی اصغر رشید ادامه داد: اقتدار و دوری از تشریفات، هوشیاری و تحلیل درست از مسایل بر مبنای مبانی دینی و معرفتی از دیگر خصوصیات متمایز ارتش ایران با نیروهای مسلح و ارتشهای کشورهای دیگر است.وی گفت: مشروعیت ارتش ایران از ناحیه ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است و امروز ارتش و سایر نیروهای مسلح تحت فرماندهی فرمانده کل قواحضرت آیت ا... خامنه ای با اقتدار و حفظ آمادگی در عرصه دفاع از سرحدات میهن اسلامی ثابت قدم ایستاده اند.
رشید گفت: ارتش جمهوری اسلامی با پایبندی به معارف اسلامی در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس و بعد از جنگ در کمک رسانی به مردم در زمان بروز بلایای طبیعی نقش قابل توجهی داشت.
وی اضافه کرد: در شرایطی که برخی اشخاص در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی زمزمه انحلال ارتش را سر داده بودند، امام خمینی (ره) هوشمندانه با نامگذاری 29 فروردین ماه به عنوان روز ارتش خط بطلانی بر این یاوه سرایی ها کشیدند.
معاون استاندار خراسان رضوی گفت: هیچ زمان بین ارتش و مردم اختلاف وجود نداشته و ارتش و نیروهای مسلح با اتکا به منابع خودی در شرایط تحریمهای مختلف دشمنان، با حفظ اقتدار و صلابت خود بر همه مشکلات فایق آمدند.
فرمانده ارشد ارتش در شمال شرق کشور هم از 29 فروردین ماه به عنوان روز حماسه و افتخار و از روزهای پر معنا در تاریخ کشورمان یاد کرد و گفت: امام خمینی (ره) با نامگذاری این روز به عنوان روز ارتش، نوعی حیات مجدد به ارتش داده و اعتماد خود را به این ارگان اعلام کردند.
امیر سرتیپ دوم ستاد علی جهانشاهی اضافه کرد: ارتش علاوه بر نقش مهم در پیروزی انقلاب اسلامی، بعد از انقلاب هم به عنوان بازوی توانا در خدمت نظام جمهوری اسلامی و رهبری و در سرکوب غائله‌های مختلف ضد انقلاب بسیار نقش آفرین بود.
فرمانده قرارگاه منطقه ای نیروی زمینی ارتش در شمال شرق کشور افزود: لشگر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان از ماه‌های ابتدایی پیروزی انقلاب در سرکوب غائله‌های عوامل دشمن در گنبد و کردستان نقش مهمی ایفا و تعدادی شهید تقدیم نظام جمهوری اسلامی کرد.
وی اظهار داشت: ارتش در دوران دفاع مقدس هم افتخارات بسیاری را در دفاع از سرحدات کشور در برابر متجاوزین بعثی آفریدند و لشکر 77 پیروز ثامن الائمه (ع) خراسان در کنار سایر نیروهای مسلح با نقش آفرینی در عملیاتهای گوناگون این دوران نظیر ثامن الائمه (ع)، طریق القدس و غیره ثابت کردند که شایسته اعتماد امام راحل هستند.
امیر جهانشاهی گفت: امروز ارتش بعد از دفاع مقدس به خودکفایی بسیاری در ساخت هواپیما، ناوهای جنگی و تجهیزات نظامی دست یافته که از جمله آنها می توان به تولید هواپیمای صاعقه دو کابین، ناو جماران، سامانه‌های موشکی برد کوتاه و بلند، توپخانه‌های پدافندی و غیره اشاره کرد.
در پایان این آیین، یگانهای پیاده و موتوری نیروهای مسلح مستقر در میدان با رژه اقتدار و صلابت و آمادگی خود را در دفاع از سرحدات کشورمان در برابر تهدیدات احتمالی دشمنان اعلام کردند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.