قدس آنلاین: رییس دومین همایش ملی گز گفت: برند گز به نام اصفهان خورده، اما جای گز در شیرینی‌های دنیا خالی است.

جای گز اصفهان  در شیرینی های دنیا همچنان خالی است

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، منصور شریعتی در دومین همایش ملی گز اصفهان که صبح امروز در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه افرادی که در تولید گز دخالت دارند باید بدانند که دنیا عوض شده است، اظهار داشت: امروز کالاها بر اساس روانشناسی و ذائقه مصرف کننده کالاها تولید می‌شوند؛ پیش از این کسی به دنبال صادرات گز نبود، اما برای رقابت در دنیا باید به صادرات نگاهی داشته باشیم.
وی تصریح کرد: در دنیا از هیچ چیز، همه چیز می‌سازند؛ آیا نمی‌توانیم از گز چیزی بسازیم؟ برند گز به نام اصفهان خورده، اما جای گز در شیرینی‌های دنیا خالی است.
رییس دومین همایش ملی گز به تبلیغات نادرست تولیدکنندگان اشاره کرد و گفت: 90 درصد تولیدکنندگان، پول تبلیغات خود را هدر می‌دهند. این اشتباه است که از همان تبلیغات ماهواره‌ای و ملی الگو بگیریم زیرا مخاطب ما با دیگر مخاطبان دنیا تفاوت دارند.
شریعتی اضافه کرد: این که تنها یک بسته‌بندی شیک کنیم، اما برای کیفیت اقدامی نکنیم، نتیجه نمی‌گیریم. آیا گز را نمی‌توان به عادت تبدیل کرد؟ آیا نمی‌توان آن را سالم‌تر کرد؟ در دنیا بدطعم‌ترین کالاها را با ایجاد عادت می‌فروشند.
در ادامه این همایش دبیر اجرایی دومین همایش ملی گز نیز از انتشار تمبر دومین همایش ملی گز و احداث موزه گز خبر داد.
محمد گوهریان اظهار داشت: آموزش عالی طی سال‌های گذشته مسیر درستی در ارتباط با صنعت طی نکرده و رویکرد جدید دانشگاه جامع علمی کاربردی ارتباط صنعت و دانشگاه است.
رییس مرکز علمی و کاربردی عتیق ویژه رشته گزسازی ادامه داد: در این رویکرد جدید، صنعت وارد میدان دانشگاه می‌شود و هدف دانشگاه جامع علمی کاربردی، ایجاد یک پدیده جدید بود و در رابطه با صنعت این اتفاق افتاد. دبیر اجرایی دومین همایش ملی گز با بیان اینکه واقعیت تحریف می‌شود و بهتر است از طریق موزه آن را حفظ کنیم، افزود: همچنین درصدد هستیم موزه گز را راه اندازی کنیم و امیدواریم سال آینده این موزه احداث شود.
گوهریان به هفته‌ کارآفرینی (startup weekend) اشاره کرد و افزود: در این برنامه روشی برای ایجاد ایده‌های جدید توسط خلاقان و ایده پردازان مطرح خواهد شد که توسط دانشگاه جامع علمی کاربردی حمایت می‌شود که امیدواریم ایده‌های تولید شیرینی‌جات جدید و سودآور را به مرحله عمل برسانیم.
وی در مورد سومین همایش ملی گز خاطرنشان کرد: در سومین همایش ملی گز به دنبال ایجاد ارزش افزوده برای تولیدکنندگان گز هستیم.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.