در حالی شرکت عمران پرند بابت هزینه های آماده سازی و محوطه سازی چندین میلیون تومان دیگر را از تعاونی‌ها مطالبه کرده است که متقاضیان برای پرداخت سهم آورده خود هم با مشکلات زیادی مواجه هستند. <BR>

تازه‌ترین مطالبه دولت از متقاضیان مسکن مهر/ 3 میلیون تومان دیگر بدهید!

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با آغاز تحویل واحدهای مسکن مهر این پروژه چالش‌های زیادی را برای متقاضیان به همراه داشته است؛ از فروش امتیاز مسکن مهر تا خرید و فروش بدون سند واحدها در شهرهای جدید و هزینه هایی که بابت تحویل واحد از آنها دریافت می شود.

در واقع موضوعی که از ابتدای امسال متقاضیان مسکن مهر با را مشکل مواجه کرده و با نزدیک شدن به تحویل واحدها اجبار بیشتری را برای آنها به وجود آورده، پرداخت وجهی است که تعاونی ها بابت آماده سازی و محوطه سازی از متقاضیان طلب می کنند.

بر این اساس در ابتدای امسال تعاونی ها در فازهای 4 و 5 شهر جدید پرند بنا به دستور شرکت عمران شهرهای جدید باید بابت آماده سازی و محوطه سازی مبلغ 2 میلیون تومان از واحدها دریافت می کردند تا کار آماده سازی را شروع کنند اما در ماههای اخیر بازهم از سوی شرکت عمران اعلام شد که تعاونی ها باید 3 میلیون تومان دیگر به ازای هر واحد بپردازند.

این در حالی است که در قرارداد مسکن مهر این موضوع عنوان نشده بود و متقاضیانی که برای سهم آورده خود هم مشکلات زیادی دارند باید 5 میلیون تومان برای هزینه های دیگر هزینه کنند که از توان آنها بیشتر است.

در این خصوص مدیر یکی از تعاونی های فاز 4 شهر جدید پرند با ابراز گلایه نسبت به این موضوع گفت: پرداخت هزینه های آماده سازی و محوطه سازی بر عهده شهرداری ها است و این هزینه هانباید از اعضاء تعاونی دریافت شود.

وی افزود: بارها با مسئولان جلسه داشتیم اما آنها حاضر نیستند که این مبلغ را دریافت نکنند درحالیکه پرداخت 2 میلیون تومان در ماه های گذشته هم از توان برخی از اعضاء خارج بوده است.

دریافت 2 میلیون تومان برای محوطه سازی

در ابتدای امسال یکی از این متقاضیان به خبرنگار مهر، گفته بود: در حال حاضر در سایت 20 هزار واحدی مسکن مهر کوزو، 12 هزار و 500 واحد ساکن شده اند و شرکت عمران پرند بابت محوطه سازی، پارکینگ و یا دیگر عناوین از مالکان پول هایی را دریافت کرده است.

وی افزوده بود: تاکنون حدود دو میلیون تومان از ساکنان هزینه گرفته شده است و مسئولان این شرکت عنوان می کنند که بازهم برای آماده سازی و محوطه سازی باید پول بپردازیم.

در این باره سعید صابونی مدیرعامل پیشین شرکت عمران پرند در گفتگو با مهر گفته بود: هزینه یک میلیون تومانی بابت آماده سازی در پرند، قبل از مسئولیت بنده به شرکت های دیگری واگذار شده بود و در زمان مدیرعامل قبلی پرند دو تعاونی فرهنگیان و مهر تهران مناقصه ای را برگزار کردند و با دو آماده ساز قرارداد بستند.

وی افزوده بود: این قرارداد شامل اقدامات محوطه سازی نمی شد بنابراین از طریق فراخوان به تعاونی ها، محوطه سازی سایت ها به پیمانکاران واگذار می شود تا سایت های مسکن مهر بطور کامل تکمیل شود.

مدیرعامل شهر جدید پرند با بیان اینکه 2 میلیون تومان بابت محوطه سازی و 2 میلیون تومان بابت آماده سازی از متقاضیان دریافت می شود، گفته بود: یک میلیون تومان از تسهیلات بانکی و یک میلیون تومان از آورده متقاضی بابت آماده سازی دریافت می شود ضمن آنکه برای محوطه سازی هم برنامه ما از ابتدا حصار کشی و پارکینگ نبوده است اما اخیرا در حال اجرای این پروژه ها در کل مسکن مهر پرند هستیم.

وی همچنین در پایان اعلام کرده بود که در زمان تحویل سند به متقاضیان باقیمانده این 4 میلیون تومانی که بابت محوطه سازی و آماده سازی دریافت شده به متقاضی بازگردانده می شود و تمامی جزئیات طرح در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

باوجودیکه موضوع بازگرداندن پول متقاضیان کمی غیرواقعی به نظر می رسد تعاونی ها مبلغ 2 میلیون تومان را از واحدها دریافت کرده و به حساب شرکت عمران پرند واریز کردند اما در پرداخت 3 میلیون تومان دیگر هم متقاضیان و هم تعاونی با مشکل مواجه شده اند.

تعاونی ها به شرکت عمران مراجعه کنند

البته مدیرعامل جدید شهر جدید پرند دیدگاه متفاوتی را نسبت به این امر نشان داده است، زیرا وی در گفتگو با خبرنگار مهر اعلام کرد که تعاونی ها می توانند در رابطه با این مشکل به شرکت عمران پرند مراجعه کنند تا مشکل آنها در این رابطه حل شود.

این درحالی است که مدیر یکی از این تعاونی ها در گفتگو با مهر اعلام کرد که مذاکرات ما با مدیران شرکت عمران تاکنون به نتیجه ای نرسیده است و از سوی دیگر متقاضیان هم توان پرداخت این پول را ندارند.

وی افزود: در یکی از مراجعات ما به این شرکت، مدیرعامل جدید اعلام کرد که می توانیم برای شما تخفیف قایل شویم تا به جای 3 میلیون تومان، 1.5 میلیون تومان بپردازید اما ما معتقد هستیم که تعاونی ها نباید این هزینه ها را بپردازند، زیرا در هر شهری هزینه محوطه سازی و آماده سازی برعهده شهرداری ها و دیگر نهاد های دولتی است.

در واقع واحدهای مسکن مهر در شهر پرند که قرار بود با نرخ بسیار ارزان تری نسبت به دیگر شهرها در اختیار متقاضیان قرار بگیرد در نهایت با افزایش قیمت زیادی مواجه شده است زیرا متقاضیان این واحدها علاوه بر ملزم شدن برای پرداخت 5 میلیون تومان، 2 میلیون تومان هم بابت پارکینگ پرداخت کرده اند که این ارقام، هزینه های آنها را به شدت افزایش داده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.