۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
کد خبر: 68309

کرج– قدس آنلاین: اسکواش استان البرز یک رشته ورزشی نوپا، مهیج و تازه تاسیس در البرز است که طی ماه های اخیر رشد خوبی داشته است.

اسکواش البرز جان تازه گرفت

به گزارش قدس آنلاین از کرج،اسکواش استان البرز با توجه به اینکه عمر کوتاهی که در استان البرز دارد و یکی از رشته های جدید است ولی تا کنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است که اخیراً نیز مسابقات جام رمضان مردان آن در استان برگزار شد.
افتتاح اتاق اسکواش در مدارس و فضای باز و همچنین احداث و راه اندازی کورت های باز از جمله کارهایی است که طی چند ماه اخیر صورت گرفته است.
توسعه و تجهیزات رشته ورزشی اسکواش در استان البرز به حرفه ای شدن این رشته و همچنین عدم مراجعه ورزشکاران به تهران کمک خواهد کرد.
باید از این پتانسیل های موجود در استان البرز به نفع خود استان استفاده کنیم که تحقق این امر نیازمند افزایش فضای ورزشی در استان است.
شایسته است هیئت های نیمه تعطیل استان نیز همانند هیئت اسکواش، کبدی، تکواندو و کشتی فعال شوند و با انرژی و پتانسیل مضاعف تر به چرخش چرخ ورزش استان کمک کنند.
اسپانسر خوب درمان درد کمبود بودجه هیئت های ورزشی البرز
بهروز منتقمی مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز همواره بر مستقل شدن هیئت های ورزشی و همچنین پیدا کردن اسپانسر توسط خود هیئت ها تاکید داشته است که هیئت اسکواش در این زمینه موفق بوده است که هم اکنون تمام هزینه های این هیئت توسط اسپانسرها پرداخت می شود.
موفقیت و توسعه هر هیئت ورزشی وابسته به یافتن اسپانسر خوب است که هر هیئتی بتواند در این زمینه موفق باشد به ورزش استان کمک شایانی کرده است.
در حال حاضر بیش از 48 هیئت ورزشی در استان البرز در حال فعالیت هستند ولی متاسفانه برخی از این هیئت ها هنوزه در یافتن اسپانسر و حامی مالی ناموفق بوده اند و خوب عمل نکرده اند.
پیشرفت اسکواش البرز نیازمند همکاری دستگاه های مختلف استان است
رئیس هیئت اسکواش استان البرز در گفتگو با خبرنگار ما، اظهار داشت: پیشرفت، رشد و توسعه اسکواش استان البرز نیازمند همکاری دستگاه های مختلف استان است.
بهارک شینا افزود: تا کنون اتاق های اسکواش با همکاری آموزش و پرورش استان در مدارس مختلف راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: رشته اسکواش در دانشگاه ها نیز می تواند اکتیو شود که هیئت اسکواش البرز آمادگی همکاری با تمام دستگاه ها و مراکز آموزشی به منظور احداث و راه اندازی اتاق و کورت های اسکواش را دارد.
رئیس هیئت اسکواش استان البرز تصریح کرد: برای رشد و توسعه ورزش استان بویژه رشته اسکواش نیازمند همکاری و یاری دستگاه های استان هستیم.
شینا گفت: فدراسیون اسکواش تا کنون تفاهم نامه هایی نیز با آموزش و پرورش، وزارت علوم و شهرداری منعقد کرده است که امید می رود که این تفاهم نامه ها در سطح استان نیز دنبال شود.
وی افزود: طی بازدید یکی از مسئولان وزارت آموزش و پرورش از اتاق اسکواش مدرسه یادگار امام خمینی(ره) استان البرز مقرر شد که اتاق اسکواش در دیگر مدارس استان نیز نصب و راه اندازی شود و به نوعی عمومیت بیشتری در سطح استان پیدا کند.
رئیس هیئت اسکواش استان البرز تصریح کرد: یکی از مزیت های اتاق اسکواش این است که فضای بسیار کمی نسبت به سایر رشته های ورزشی اشغال می کند.
وی گفت: هیئت اسکواش استان قادر به نخبه یابی در مدارس استان است اما آموزش و پرورش باید در بخش ورزشی به صورت مجزا یک سالن مجهز به حداقل سه کورت استاندارد به منظور برگزار مسابقات داشته باشد.
هیئت اسکواش البرز به مدارس توجه ویژه ای دارد
شینا اظهار داشت: هیئت اسکواش استان البرز اولین هیئتی است که در کشور به مدارس توجه ویژه ای داشته است و پیشنهاد برگزاری اولین دوره مربی گری اسکواش ویژه معلمان ورزش را ارائه داد.
تمام هزینه های هیئت اسکواش البرز توسط حامی مالی پرداخت می شود
وی با بیان اینکه تمام هزینه های هیئت اسکواش استان البرز توسط حامی مالی و اسپانسر پرداخت می شود، اضافه کرد: برای اعزام تیم به مسابقات مختلف و حضور در مسابقات مختلف رئیس هیئت اسکواش استان البرز همچنین توسعه تجهیزات و امکانات ورزش اسکواش نیازمند حامی مالی هستیم که تا کنون چند حامی مالی با هیئت همکاری داشته اند.
رئیس هیئت اسکواش استان البرز ادامه داد: در این راستا یک کمیته اقتصادی در هیئت اسکواش تشکیل شده است که وظیفه آن تامین و پرداخت هزینه های هیئت اسکواش از طریق اسپانسرهای مختلف است.
شینا گفت: تا کنون کورت های مختلفی در استان البرز ساخته شده است که هزینه های آن توسط اسپانسرها و حامیان مالی پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: ضیافت افطاری و نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان البرز در ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد که تمام هزینه های این نشست خبری نیز از سوی اسپانسر تامین شد که اگر حامیان تمام هزینه ها پرداخت نمی کردند هیئت اسکواش به هیچ وجه قادر به برگزار نشست خبری و ضیافت افطاری نبود.
رئیس هیئت اسکواش استان البرز افزود: هفته گذشته نیز مسابقات اسکواش جام رمضان مردان و بانوان برگزار شد که هزینه و هدایای نفرات اول تا سوم این دوره از مسابقات توسط اسپانسر هیئت اسکواش تامین شد.
هیئت‌های ورزشی البرز نباید به اداره کل ورزش و جوانان وابسته باشند
مدیر کل ورزش و جوانان استان البرز در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: هیئت های ورزشی استان البرز نباید به اداره کل ورزش و جوانان وابسته باشند.
بهروز منتقمی در خصوص هیئت های ورزشی نیمه تعطیل استان و وظایفشان، اظهار داشت: هیئت های ورزشی استان البرز باید از وابستگی به اداره کل ورزش و جوانان استان خارج شوند و به صورت مستقل عمل کنند و اسپانسر برای خود پیدا کنند.
وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان سیاست کنترل، نظارت و حمایت را از این هیئت های ورزشی دارد و اگر در کار اجرایی و مدیریتی هیئت ها دخالت کنیم توان مدیریتی و استقلال هیئت ها تضعیف خواهد شد.مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز افزود: هیئت ها بر اساس آئین نامه های مختلف مسابقات، پیشکسوتان و انضباطی و ... عمل می کنند و نقش اداره کل ورزش و جوانان حمایتی خواهد بود.
وی در خصوص اینکه برخی از هیئت های ورزشی به صورت نیمه تعطیل هستند، اضافه کرد: بین هیئت های ورزشی و اداره کل ورزش و جوانان استان البرز تفاهم نامه ای منعقد شده که هیئت ها تقویم سالانه دارند و در کنار آن برنامه چهار ساله دارند که برنامه چهار ساله در تقویم سالانه ثبت می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تصریح کرد: برنامه برنامه چهار ساله هیئت ها نیز بر اساس سیاست های فدراسیون ها است.
منتقمی گفت: در اولین گام اداره کل ورزش و جوانان مکان هایی را به عنوان پایگاه برای فعالیت هیئت های ورزشی فراهم می کند و این هیئت ها باید تلاش کنند که به سمت درآمد زایی پیش روند.
-----------
گزارش: مهدی دهقان

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.