۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: 107572

«پادشاه شن» ساخته «نجدت اسماعیل انزور» کارگردان سوری، که نحوه شکل‌گیری پادشاهی سعودی‌ها را نشان می‌دهد علیرغم تهدیدهای آل‌سعود به‌زودی در لندن و نیویورک اکران می‌شود.

چگونگی فرایند شکل ‌گیری پادشاهی سعودی‌ ها+فیلم

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، هر چند در سال گذشته میلادی قرار بود فیلم سینمایی «پادشاه شن» ساخته «نجدت اسماعیل انزور» کارگردان سوری اکران شود، اما این فیلم تاکنون به‌استثنای پخش برای خبرنگاران انگلیسی، اکران نشده است.

این کارگردان سوری در گفت‌وگو با روزنامه لبنانی السفیر با بیان اینکه فیلم او «تولیدی بزرگ» محسوب می‌شود، با اشاره به داستان این فیلم گفت: این فیلم تاریخ موسس حکومت سعودی در عربستان و جزئیات بازگشت عبدالعزیر بن عبدالرحمن بن آل‌سعود را از تبعیدگاه خود در کویت و حمله او به ریاض و پایان دادن به حکومت «آل‌رشید» و نهایتا حرکتش به سمت نجد و غلبه او بر خانواده هاشمی با کمک انگلیسی‌ها از طریق جاسوس مشهورشان «جان فیلیپی» را نشان می‌دهد.

 

* سعودی‌ها تاکنون در ممانعت از اکران «پادشاه شن» موفق بوده‌اند

 

انزور با بیان اینکه این فیلم با کیفیت بالا و با کمک بازیگران انگلیسی، ترک و ایتالیایی ساخته شده است، تاکید کرد: این فیلم با مشکلاتی از سوی سعودی‌ها روبرو شده است چراکه فیلم آنها را مفتضح می‌کند اما آنها دارای دوستان بسیاری در جهان هستند و تا الان در جلوگیری از اکران آن موفق بوده‌اند.

وی در عین حال افزود: اما به آنها بشارت می‌دهم که «پادشاه شن» به زودی در سالن‌های نیویورک و لندن اکران خواهد شد و افتتاحیه‌ای رسمی با حضور تمامی دست‌اندرکاران این پروژه سینمایی برای آن خواهیم گرفت و تمامی رسانه‌ها آن را نقل خواهند کرد.

 

* رفتار وهابیون با فرقه‌های صوفی و مهاجران عرب از دلایل ساخت فیلم بود

 

انزور درباره چرایی ساخت چنین پروژه‌ای با اشاره به قدرت یافتن عجیب آل‌سعود، گفت: رفتار آنها با فرقه‌های صوفی در حجاز که آنها به دست وهابیون تکفیر شده و خانه‌هایشان سوزانده شد و مردان و کودکان‌شان کشته شدند و به زنان‌شان تجاوز شد یکی از دلایلی بود که این فیلم را ساختم و شما همین امر را امروز در سوریه می‌توانید ببینید که گروه‌های تروریستی حمایت شده توسط عربستان در حال از بین بردن هزاران سال تمدن هستند.

وی همچنین افزود: داستان من با آل‌سعود با کارگردانی سریال «الحور الیعن» شروع شد که در آن می‌خواستیم به مهاجران سوری و عرب به عربستان بپردازیم چراکه اکثر این مهاجران توسط مافیاهای تکفیری در سعودی در اختیار عملیات‌های تروریستی در کشورهای متبوع‌شان قرار می‌گرفتند.

انزور ادامه داد: سریال «الحور العین» توسط شبکه «mbc» و با موافقت شیخ ولید الابراهیم ساخته شد اما این شبکه به آن اعتراض کرد و پخش آن متوقف شد.

 

وی با بیان اینکه از تجربه «الحور العین» درس گرفته است، تصریح کرد: «پادشاه شن» را با پول خودم ساختم چراکه در فیلم‌ها و سریال‌های قبلی با چنین مشکلاتی موجه شدم؛ مثلا در فیلم «سال‌های عذاب» که به استعمار ایتالیا در لیبی می‌پرداخت وقتی روابط معمر قذافی با ایتالیایی‌ها خوب شد از دادن بودجه به آن پروژه امتناع کرد.

 

* با بازاریابی و توزیع فیلم جلوی اقدامات سعودی‌ها را گرفتیم

 

انزور افزود: برای همین تصمیم گرفتم که «پادشاه شن» از هر گونه پوپاگاندای سیاسی به دور باشد و آن را به زبان انگلیسی برای اطلاع مردم در غرب ساختم.

وی همچنین درباره تهدیدات صورت گرفته علیه خودش گفت: تهدیدها دائمی شده اما هرچند هوشیار هستم ولی نمی‌ترسم چراکه ترس راه تفکر را می‌بندد و این آن چیزی است که آنان نمی‌توانند محقق سازند.

این کارگردان سوری افزود: چند ماه پیش از طریق یک شرکت وکالتی خواستار خرید حقوق فیلم شدند و بازیگر ایتالیایی فیلم که نقش عبدالعزیز را بازی کرده تهدید کردند اما ما توانستیم برای این فیلم بازاریابی کرده و آن را در تمام جهان توزیع کنیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.