قدس انلاین-قاانی:سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: در کمیسیون تلفیق نمایندگان با هرگونه تصمیمی که باعث افزایش تورم در جامعه شود مخالف هستند وجلوی ان را می گیرند.

مجلس در بودجه92 مخالف افزایش تورم است/بنزین 900 تومان!

غلامرضا کاتب درگفت‌وگو با قدس انلاین در باره بودجه پیشنهادی دولت گفت: بودجه پیشنهادی دولت غیر علمی بود ورویکرد بسیار سنگین تورمی و رکودی داشت،بطوریکه قیمت حامل‌های انرژی در بودجه 92 با رشد 4.2 برابری داشت که این یعنی ایجاد تورم بسیار شدید و بی‌ارزش کردن پول ملی.
وی افزود:نمایندگان مجلس معتقدند قیمت حامل های انرژی تحت هیچ شرایطی نباید شیب تند به خود بگیرد ودر واقع پیام مجلس به دولت از رد کلیات این بود که قانون بودجه باید به گونه ای تنظیم وتصویب شود که باعث افزایش تورم نباشد.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: در کمیسیون بودجه به مجلس  پیشنهاد افزایش 30 درصدی قیمت بنزین را مطرح کرده  که این یعنی قیمت بنزین سهمیه‌ای و آزاد به ترتیب از 400 به 700 تومان و از 700 به 900 تومان افزایش یابد.

وی درباره نرخ دلار در بودجه نیز گفت:دولت پیشنهاد قیمت شناور مدیریت شده  داد و ما به صورت ریز بر روی رقم بحث نداشته این چرا که مباحث پیچیده تری همچون کاهش وابستگی به منابع نفتی را مد نظر داشتیم.
وی تصریح کرد: تمام خواسته ملت و رهبر معظم انقلاب این است که وابستگی به درآمدهای نفتی کاهش یابد، درست است که میزان صادرات نفتی در بودجه 92 کاهش یافته است اما بودجه بر اساس رقم ریالی بسته می‌شود، با توجه به اینکه دلار با نرخ مبادلاتی 2500 تومان در بودجه 92 پیش‌بینی شده است، در این صورت میزان وابستگی نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه 5.6 درصد افزایش می‌یابد که این موضوع حماسه اقتصادی به نفع کشور نیست.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.