انفجار شدید یک ساختمان مسکونی در بامداد امروز سبب کشته و زخمی شدن تعدادی از ساکنان این خانه شد <BR> <BR>

انفجار یک منزل مسکونی در تهران دو کشته برجای گذاشت

به گزارش قدس آنلاین،سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، در تشریح جزئیات این حادثه مرگبار گفت: در ساعت 2:40 بامداد امروز سه شنبه وقوع حادثه انفجار شدید در یک منزل مسکونی از طریق تماس‌های متعدد با سامانه 125 به آتش نشانی اطلاع داده شد.

ملکی با اشاره به اعزام آتش نشانان ایستگاه 66 و نجات 15 از سوی ستاد فرماندهی آتش نشانی پایتخت به محل حادثه اظهار کرد: این ساختمان در محله قیامدشت واقع شده بود .

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به حضور آتش نشانان آتش نشانی پاکدشت در محل حادثه اظهار کرد: عوامل آتش نشانی تهران نیز پس از حضور در محل متوجه شدند که انفجار شدید در یک منزل مسکونی یک طبقه سبب تخریب صد درصدی این ساختمان و همچنین تخریب بخشهایی از دو ساختمان یک و دو طبقه در مجاورت آن شده است .

وی با بیان اینکه گزارشات اولیه حاکی از محبوس شدن تعدادی از ساکنان این خانه در زیر آوار بود، به ایسنا گفت: تا پیش از رسیدن آتش نشانان شهروندان سه مرد را زنده از زیر آوار خارج کرده بودند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به ادامه اجرای عملیات جستجو در زیر آوار تصریح کرد: پس از مدتی آتش نشانان یک مرد 35 ساله که پدر خانواده بود را زنده از زیر آوار خارج و به عوامل اورژانس مستقر در محل تحویل دادند.

ملکی با بیان اینکه ساعاتی پس از این حادثه نیز یک زن 35 ساله که مادر خانواده بود زنده از زیر آوار خارج و به عوامل اورژانس تحویل داده شد، به ایسنا گفت: متاسفانه دقایقی بعد آتش نشانان دو کودک شش ماهه و شش ساله را از زیر آوار خارج کرده و به اورژانس تحویل دادند که تکنیسین‌های اورژانس پس از بررسی علایم حیاتی مرگ این دو را تایید کردند.

وی همچنین در خصوص علت وقوع این حادثه نیز اظهار کرد: علت قطعی این حادثه تحت بررسی است اما پیش بینی‌ها و بررسی‌های اولیه در محل حاکی از این است که تراکم گاز در فضای بسته سبب انفجار در این منزل مسکونی شده است.

ملکی با بیان اینکه آتش نشانان عملیات جستجو را به منظور یافتن سایر افراد احتمالی محبوس شده در زیر آوار ادامه دادند خاطر نشان کرد: پس از آنکه آتش نشانان از نبود افراد در زیر آوار مطمئن شده و محل را ایمن سازی کردند در ساعت 6:17 صبح امروز به عملیات خود خاتمه دادند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با ابراز تاسف از بروز چنین حادثه‌ای به شهروندان هشدار داد ضمن رعایت اصول ایمنی در ساختمان خود همواره نسبت به چک کردن وسایل گاز سوز در دوره‌های زمانی معین اقدام کرده و در صورت استشمام بوی گاز حتی به صورت اندک در صدد یافتن منشاء آن برآیند و حتما آنرا رفع کنند.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.