انتشار یک فیلم ویدئویی نشان می‌دهد پلیس میانمار در خشونت علیه مسلمانان فقط نظاره‌گر کشتار و سوزاندن مسلمانان است؛ با این حال اتحادیه اروپا قرار است تحریم‌ها علیه این کشور را لغو کند.

فیلم/ پلیس میانمار مانع کشتار و سوزاندن مسلمانان نمی ‌شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بی بی سی، تصاویر منتشر شده از میانمار نشان می دهد پلیس میانمار در جریان خشونت علیه مسلمانان شاهد خشونت‌ها بوده اما اقدامی انجام نداده است. این ویدئو را خود پلیس میانمار فیلمبرداری کرده است.

این ویدئو ماه پیش در خشونتهای شهر میکتیلا فیلمبرداری شده که باعث کشته ‌شدن 43 نفر شد. ویدئو نشان می دهد گروهی به مغازه طلافروشی یک مسلمان حمله می کنند و آن را آتش می زنند.

براساس گزارش بی بی سی، ویدئو نشان می دهد که صاحب مغازه هم آتش گرفته است و صدای جمعیت شنیده می شود که شعار می دهند «رویش آب نریزید، بگذارید بمیرد».

در جایی دیگر از فیلم آشوبگران بودایی مردی را که قصد فرار داشت به دام می اندازند و او را با چوبدستی بی رحمانه مضروب می کنند طوری که به نظر می رسد زنده نمانده باشد. در بین ضاربین یک راهب بودایی هم دیده می شود.

تنها در یک صحنه از این ویدئو دیده می‌شود که پلیس زنان و بچه های مسلمان را به محلی دور از خانه های شعله ور هدایت می‌کند.

این ویدئو به این دلیل اهمیت دارد که شدت خشونتها را بوضوح آشکار می کند. بعلاوه خود پلیس میانمار آن را فیلمبرداری کرده است.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.