رییس‌جمهور گفت: ما ادعا نمی‌کنیم که اسلام را حاکم کرده‌ایم، بلکه می‌خواهیم اسلام را حاکم کنیم و می‌خواهیم اسلامی شویم، چون اگر حقیقت اسلام در یک نقطه عالم حاکم شود، عطر آن جهان را سرمست می‌کند. <BR> <BR>

از طرف خدا قول می‌دهم که روزی مردم می‌رسد/پول ملت را زیر زمین کرده‌اند

به گزارش  (ایسنا)، محمود احمدی‌نژاد در آیین بهره‌برداری از سامانه انتقال آب از سرشاخه‌های دز به قم، با اشاره به اینکه مردم قم جزو اولین موحدان زمین هستند و همیشه دنبال عدالت، سرافرازی و استقرار ارزش‌های الهی در زمین بوده‌اند، اظهار کرد: مردم قم از ابتدا به پیامبر ایمان آوردند و پای مکتب پیامبر ایستادند و گرد وجود دختر پیامبر حلقه زدند و صدها سال در راه آرمان‌های پیامبر مجاهدت کردند و البته در حوادث اصلی سرنوشت‌ساز از جمله دفاع مقدس، انقلاب و امروز پیشگام بوده‌اند.

وی با بیان اینکه "حق است شهر قم به لحاظ عمرانی و آبادانی و تامین نیازهای اساسی، بهترین و برترین باشد"، تصریح کرد: امروز انتظار داریم علما و مردم در قم پیشگام اندیشه اسلام ناب و رهایی بخشی بشریت از شر مستکبران و زمینه‌ساز حکومت جهانی باشند.

رییس‌جمهور با بیان اینکه "نگاه ملت‌ها به سمت ملت ایران است"، افزود: ملت‌ها دنبال الگو و راه جدید و نقطه اتکای جدید می‌گردند و به وضوح می‌بینیم که بیداری عظیم در عالم در حال تحقق است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "مفهوم عدالت، حقیقت انسان، ایمان ناب به سرعت در دنیا منتشر می‌شود و ارتقا پیدا می‌کند"، خاطرنشان کرد: طبیعی است که تمایل به عدالت و آزادی، کمال و عزت انسانی روزافزون می‌شود و ملت‌ها دنبال تکیه‌گاه و پیشگام این راه نورانی هستند. بنابراین نگاه‌ها به ملت ایران و به ویژه قم است.

وی با اشاره به کارهای بزرگی که در قم اتفاق افتاده و می‌افتد، گفت: در زمان حضورم در شهرداری به چشم خریدار به قم آمدم و نیاز به تحول اساسی در شهرسازی قم وجود داشت و به فضل الهی و همت خادمان اقداماتی آغاز شد و می‌توان گفت که چهره امروز قم با هشت سال قبل قابل مقایسه نیست.


رییس‌جمهور به افتتاح برخی پروژه‌ها در قم از جمله مسکن مهر، راه‌آهن ریلی، بزرگراه حرم تا حرم و طرح آبرسانی اشاره کرد و افزود: پروژه‌هایی که در قم افتتاح شد، از جمله طرح ریلی استان قم و مسکن مهر و طرح حرم تا حرم، بسیار نتایج خوبی خواهند داشت. طرح قطار هوایی هم ان‌شاءالله در قم اجرا خواهد شد و خواهیم دید که چطور در سطح شهر نشاط فراهم خواهد کرد.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه "حرف‌هایی هست که بعدا اگر خدا عمری دهد خواهم گفت"، اظهار کرد: پول ملت را زیر زمین کرده‌اند؛ البته به چند برابر قیمت و با اصرار و کسی هم سردرنیاورد که چه شد. البته زیر زمین هم لازم داریم و هوا هم لازم داریم، اما چرا باید از طریق گرانتر این کار انجام شود؟

وی با اشاره به طرح آب‌رسانی قم گفت: آب آمد که مایه زندگی و نشاط و حرکت است و با توجه به برآوردهایی که انجام شده است، اگر می‌خواهیم این پروژه را با قیمت امروز انجام دهیم، حدود سه هزار میلیارد تومان هزینه می‌شد.

رییس‌جمهور در ادامه به مردم قم سفارش کرد: نگران آب نباشید چراکه امروز نیازمند رشد جمعیت هستیم و امروز این رشد باید به قبل برگردد. کاهش رشد جمعیت یک خطر برای ملت است در حالی که برخی فکر می‌کنند جمعیت مثل نخود و لوبیا است که اگر تمام شد، می‌توان آن را خرید یا از خارج آورد، در حالی که مانند حرکت یک نفر است که در دوره‌های مختلف جوانی، میانسالی و پیری می‌تواند کارهای متفاوتی انجام داد.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "اگر جمعیت سنی بالا رود، آن را نمی‌توان جبران کرد"، افزود: اگر جمعیت سنی بالا برود، دیگر نمی‌توانند مولد باشند پس تنها خرج می‌کنند و باید بیمه و بیکاری پرداخت شود. در نتیجه عده قلیلی کار می‌کنند و عده کثیری استفاده کننده می‌شوند و این موضوع به اقتصاد ضربه می‌زند و در نهایت موجب می‌شود که ملت عوض شوند و این برای ایران بد است چون ملت ایران یگانه است.

رییس‌جمهور خطاب به مردم قم اظهار کرد: آب سالم آمد. مردم قم نگران افزایش جمعیت نباشند و من از طرف خدا قول می‌دهم که روزی‌تان می‌رسد، چراکه خود جمعیت اقتدار ملی و قدرت می‌آورد و جوانان هستند که کشور را می‌سازند.

وی در ادامه به مردم قم سفارش کرد که ماموریت آرمانی خود را فراموش نکنند و افزود: وقتی یک آرمان به حکومت می‌رسد، کم‌کم میل به حکومت برای حکومت یا بهره‌برداری از حکومت یا میل به سکون بیشتر می‌شود، پس فکر نکنید که ما استثناء هستیم. چون انقلاب و پیامبر هم استثناء بود و این تمایلات وقتی که پیامبر در بستر بیماری بود، خود را نشان داد.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "چشم دنیا به ایران است"، خاطرنشان کرد: چشم آسمان هم به ایران است، مگر ما منتظر نیستیم؟ مگر 1400 سال زندگی نکرده‌ایم تا به حاکمیت جهانی برسیم و به دنیا نیامده‌ایم برای آن، چراکه انسان‌ها با عشق رسیدن به حکومت جهانی به این دنیا می‌آیند و انگیزه خلقت همین است که در محضر امام عصر (عج) باشند.


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه امروز شرایط جهان در حال دگرگونی است، گفت: کسی تصور نکند که اگر انجام مسئولیت خود کوتاهی کرد، خدا معطل ما می‌ماند، چون برای خدا کاری ندارد که قوم دیگری را جایگزین کند و پرچم را دست او بدهد. البته این توصیه من به شما به عنوان کسی است که آخر خط انقلاب هستم و خود را در کاروان انقلاب جزو نفرات آخر می‌دانم.


وی در ادامه به بیان خاطره‌ای از جلسه‌ای که با متفکران آمریکایی داشت پرداخت و یادآور شد: این متفکران درباره ایران می‌نویسند و در این جلسه از من پرسیدند شما که اسلام را حاکم کرده‌اید؟ من آن حرف را قطع کردم و گفتم ما چنین ادعایی نداریم بلکه ما می‌خواهیم اسلام را حاکم کنیم و می‌خواهیم اسلامی بشویم. چون اگر حقیقت اسلام در یک نقطه عالم حاکم شود، عطر آن جهان را سرمست می‌کند. پس حساب و کتاب ما را به حساب اسلام نگذارید.


رییس‌جمهور با بیان اینکه "نباید در مورد برخی خبرها در رابطه با اجحاف‌های بزرگ بی‌تفاوت شویم"، گفت: گاهی جوری تصمیم می‌گیریم که مملکت فقط تهران است. اما باید بدانیم 400 تا 500 شهرستان جزو مملکت جمهوری اسلامی هستند که باید همه آباد شوند چون همه حق دارند و در کشور شریک هستند. پس اگر مراقب نباشیم، تضمینی وجود ندارد و ممکن است 40 سال بعد چشمانمان را باز کنیم و خدای ناکرده ببینیم که به جای حکومت اسلامی، عباسیان و امویان نشسته‌اند. پس فکر نکنیم که ما ضمانت‌شده هستیم.


احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه "باید به آرمان‌های انقلاب و خط نورانی امامت و ولایت حساس باشیم و در این راه بایستیم که قم مرکز آن است"، ادامه داد: من ایمان دارم در این مسیر موفق خواهیم بود و این پرچم را فراز همه قله‌های عالم نصب خواهیم کرد و اما باید مراقب باشیم چون اگر فاصله بگیریم، حداقل این است که سرعتمان کم می‌شود و به تاخیر می‌افتیم.


وی با تاکید بر اینکه "باید امروز در دنیا نام ایران به معنی نقطه امید، عشق، عزت، ایستادگی در برابر مستکبران، رهایی و عدالت باشد"، گفت: در سفرهایی که به ونزوئلا برای شرکت در مراسم تشییع‌جنازه چاوز و شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور جدید داشتم، شاهد آمریکای لاتینی بودم که تا 20 سال پیش کسی آن را نمی‌شناخت و 20 سال زیر سلطه غربی‌ها بود و وزیر خارجه آمریکا مصاحبه کرده بود و گفت که آمریکای لاتین حیاط خلوت ماست و ما انتخابات آنجا را قبول نداریم.


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "مردم ونزوئلا بارها قیام کرده‌اند تا نوبت به چاوز مومن و انقلابی رسید"، خاطرنشان کرد: چاوز در تمام سخنرانی‌هایش اسم امام را می‌آورد و می‌گفت راه ما راه امام است. او می‌گفت هرچه جمهوری اسلامی بگوید، قبول دارم و سوال ندارم. به طور مثال در ماجرای غزه به او زنگ زدم و گفتم باید کاری کرد و پس از اتمام آن گفت‌وگو، با وزارت خارجه کشورش تماس گرفت و گفت که سفیر صهیونیست‌ها را بیرون بیندازند.


وی برخی حرف‌ها و خبرها پس از مرگ چاوز را جوسازی خواند و گفت: تلاش دارند شخصیت چاوز را خراب کنند و لازم بود که ما برویم و گفته می‌شود حرف‌هایمان ذهنیت‌ها را جهت داد. وقتی که همراه چاوز به زیارت امام رضا (ع) رفتیم، خبرنگاران را جمع کرد و یک ربع راجع به امام زمان (عج) صحبت کرد.


احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه "در آمریکای لاتین صدها شبکه تلویزیونی و رادیویی وجود دارد و اکثر آنها دست مستکبران و صهیونیست‌هاست"، تصریح کرد: چاوز یک تنه در برابر اینها ایستاد و 15 کشور را در خط انقلاب آورد و به جمهوری اسلامی وصل کرد.


رییس‌جمهور با اشاره به مراسم تشییع جنازه چاوز اظهار کرد: در تشییع جنازه چاوز مردم به صورت میلیونی شرکت کرده بودند و ده‌ها کیلومتر صف کشیدند تا با جنازه‌اش خداحافظی کنند و جمعیت طوری حضور داشتند که مثل راهپیمایی‌های عظیم ایران بود و در بین این جمعیت 54 هیات و 32 رییس دولت حضور داشتند. در این مراسم همه به ما تسلیت می‌گفتند و می‌گفتند آقای چاوز ما را با شما و انقلاب ایران آشنا کرده است و امروز حضور شما ما را محکم می‌کند.


وی با اشاره به اینکه "در مراسم تشییع‌جنازه چاوز در صف مردم ایستاده بودم و مردم فریاد «ویوا ایران» یعنی زنده باد ایران را سر می‌دادند"، به شوخی گفت: البته «ویوا احمدی‌نژاد» هم زیاد می‌گفتند.


احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای مراسم تحلیف رییس جمهور جدید ونزوئلا نیز جمعیت زیادی آمده بودند، گفت: وقتی باید از جلوی جمعیت رد می‌شدم، فریادها بلند شد و همه زنده باد ایران و زنده باد عدالت سر می‌دادند.


رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "امروز موج عشق به عدالت، توحید و ایران در دنیا شعله‌ور می‌شود"، خاطرنشان کرد: ما در پیشگاه خدا مسئول هستیم.


احمدی‌نژاد در ادامه به شوخی گفت: البته در این مراسم، برای ما سوالات شرعی هم پیش می‌آمد که به بعدا می‌پرسیم. چون وقتی سوال شرعی پیش می‌آید، باید بپرسیم تا بدانیم.


وی با بیان اینکه "ما با رهبر، امام، شهدا، پیامبر و اهل بیت عهد بسته‌ایم و هر سال این عهد را تجدید می‌کنیم"، خاطرنشان کرد: باید بر روی عهد الهی و ارزش‌های الهی خود پافشاری کنیم.


رییس‌جمهور با اشاره به اینکه "اندیشه مهدوی تنها راه نجات بشریت در مقابل اومانیسم و سرمایه‌داری و دموکراسی غربی است"، گفت: نظام امام و امت باید تبیین شود و به دنیا معرفی شود. چون تنها اندیشه‌ای که می‌تواند به هماوردی اندیشه‌های مادی رود، اندیشه مهدوی است که مقاومتی در برابر آن نیست، البته باید درست مطرح شود و جوری نگوییم که انگار وقتی امام زمان (عج) می‌آید ما را حاکم می‌کند، یا چنین می‌شود که همین الان هستیم. در حالی که ما ابتدای راهیم و باید به نقطه برسیم و برتری‌مان این است که در مسیر قرار داریم.


احمدی‌نژاد در پایان خطاب به حاضران این پرسش را مطرح کرد که "چه کسی باید اندیشه مهدوی را در تراز اندیشه امروز بشر تبیین کند، غیر از قم؟"


انتهای پیام

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • sara IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 2
    دم محمود گرم