محققان مستقر در مرکز رشد این پژوهشگاه موفق شدند این کاتالیست ها را که در زمره کالاهای تحریمی محسوب می شد ، تولید و بومی کنند .<BR>

رونمایی از 4 دستاورد پژوهشگران پتروشیمی

4دستاورد تحقیقاتی صنعت پتروشیمی کشور با حضور وزیر نفت در پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی ایران رونمایی شد.

دکتر صاحب دلفر رئیس گروه پژوهش های کاتالیست شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی گفت : محققان مستقر در مرکز رشد این پژوهشگاه موفق شدند این کاتالیست ها را که در زمره کالاهای تحریمی محسوب می شد ، تولید و بومی کنند .

وی افزود: کاتالیست هیدروژن زدایی پارافین های سبک و سنگین یکی از این دستاوردها است که قراراست تا سه سال آینده ، در 2واحد PDH پتروشیمی سلمان دربندر امام و مهر پتروکیمیا درعسلویه مورداستفاده قرارگیرد.

دکتر دلفر افزود : با بهره گیری از این کاتالیست در کشور سالانه 4 میلیون دلار صرفه جویی ارزی خواهد داشت .

دکتر غافله باشی رئیس گروه پژوهش های پلیمری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز گفت:کاتالیست Abc یکی دیگراز این دستاوردها است که با تولید آن درداخل کشورسالانه 100 میلیون دلار صرفه جویی ارزی می شود .

وی گفت : از 6 ماه پیش به علت تحریم ها ، امکان واردات این نوع کاتالیست به کشور ممکن نبود .

غافله باشی افزود : این کاتالیست نخستین بار در واحد 300 هزار تنی پلی اتیلن پتروشیمی جم تولید و آزمایش شد .

به نوشته واحد مرکزی خبر، وی افزود : با تولید این محصول ، از قطع فرایند تولید پلی اتیلن در این واحد پتروشیمی جلوگیری شد .

غلامرضا جوکار مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی نیز افزود: کاتالیست ایران سوپر اکتیو محصول دیگری است ، که برای نخستین باردرکشور در مقیاس صنعتی و در واحد پلی اتیلن سنگین پتروشیمی مارون با ظرفیت 300 هزار تن در سال تولید آزمایشی شد .

وی گفت : با تولید این کاتالیست ها علاوه بر قطع وابستگی به شرکت های خارجی در مجموع حدود 400 میلیون دلاردر سال صرفه جویی ارزی می شود.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.