۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۶
کد خبر: 135985

قدس آنلاین – محسن رنگیان: همراه با آمدن ویندوز 8.1 تعداد زیادی از سازندگان رایانه ها، مشتاق هستند تا نشان دهند که واقعا نیازی نیست رایانه‌ها را با خود حمل کنیم.

ویندوز 8.1 در مقابل اپل: لپ تاپ یا تبلت؟

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، آیا نسخه جدید ویندوز 8.1 در نهایت افشا خواهد کرد که آی پد اپل واقعا به چه دردی می‌خورد؟ این چیزی است که مدیر عامل مایکروسافت، استیو بالمر، این هفته پیشنهاد داده است.

بالمر هنگام صحبت در کنفرانس روز چهارشنبه، توصیفی رنگارنگ و شاید کمی اغراق آمیز، بیان کرد و علت عدم در نظر گرفته شدن تبلت‌ها را به جای لپ تاپ مطرح کرد.

بالمر در طول سخنرانی خود، لپ تاپ ThinkPad مارک Lenovo خود را بیرون آورد و به عنوان نمونه‌ای از دستگاه‌های ترکیبی، 2 در 1 از آن استفاده کرد.

Helix می تواند یک تبلت خالص باشد و یا با وصل کردن یک صفحه کلید به آن و به کارگیری پردازنده Core i5 و وضوح تصویر 1080 در 1920 و صفحه نمایش 11.6 اینچی، تبدیل به یک لپ تاپ کامل گردد.

مزیت برجسته ویندوز 8.1 بر روی دستگاه های اپل این است که شما فقط نیاز به یک هیبرید (دستگاه دو منظوره) داشته، و نیاز به دو دستگاه جداگانه ندارید.

بالمر می داند دستگاه‌های 2 در 1 شبیه به Helix زیادی، با باطری محبوب Haswell و پردازنده های Bay Trail ، در راه است.

همچنین iPad5 شرکت اپل نیز در حال آمدن است. انتظار می رود این تبلت 9.7 اینچی با وضوح تصویر 2048 در1536 پیکسل، سبک تر، نازک تر و قدرتمند تر باشد، و با سیستم عامل IOS 7 و نسل بعدی اپل A7 سیلیکون نیز کار کند، بازار پررونقی نیز برای صفحه کلیدهای واسط به وجود بیاورد که به نوبه خود، اپل را به یک شبه لپ تاپ تبدیل می کند، سپس مینی آی پاد نسل بعد، که به احتمال زیاد حتی محبوب ترخواهد بود، نیز خواهد آمد.

لازم به ذکر است که مک بوک ایر 2013 ، بدون ویندوز ultrabook، که استقبال خوبی از آن در نمایشگاه‌های بین المللی به عمل آمده، در آینده نزدیک به بازار عرضه خواهد داشت.

آیا حق با بالمر است؟ آیا کاربران دستگاه های دو منظوره (تبلت-لپ تاپ) پس از نصب ویندوز 8.1 بر روی دستگاهشان، دیگر به سراغ iPad نخواهند رفت؟ حتی شاید آن ها به فکر بیرون انداختن مدلهای MacBook خود بیفتند؟

او می گوید:" من فکر می کنم سال گذشته زمانی که ویندوز 8 راه اندازی شد نیز این بحث ها را داشتیم."

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.