۲۷ تیر ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۲
کد خبر: 139011

در یکی از روزنامه‌ها خبری خواندم که عده‌ای معدود از نمایندگان محترم مجلس قصد دارند لایحه‌ای را به تصویب برسانند که هر نماینده در هر دوره پس از پایان دوره نمایندگی از حقوق مادام العمر برخوردار شود و سایر امتیازات نیز همچنان در اختیار ایشان باشد؛ ...

حقوق مادام العمر مجلسیان!؟

مانند گذرنامه خدمت و چند امتیاز دیگر و غیره و غیره، البته بنده این خبر را خواندم و شنیدم و باور نکردم!
بله، من این خبر را باور نکردم و نمی‌کنم؛ زیرا اگر خدای ناکرده این جور قوانین به تصویب برسد، عایدات به یک سوم رسیده نفت و گاز که هیچ، بلکه تمام مالیاتهای وصول نشده و مالیاتهای مستقیم و غیرمستقیم و عواید معادن فلزات و شبه فلزات نیز تکافو نخواهد کرد و دولت ناچار خواهد شد مانند دوران مظفرالدین شاه از خارجی‌ها قرض کند تا حقوق و مستمری‌ها را بپردازد.
مگر نمایندگان محترم مجلس نیز مانند بسیاری از مسؤولان کشور درد دلهای مردم را در چند روزنامه‌ای که تلفنها و پیامکها را می‌نویسند، نمی‌خوانند، شکایتهایی چون «من و خانواده‌ام هفت ماه است نتوانسته‌ایم گوشت بخوریم.» یا: «در ماه رمضان سیب زمینی را ارزان کنید که حداقل در سحری و افطار از سیب زمینی به عنوان بخور نمیر استفاده کنیم» یا: «ماه‌هاست نتوانسته‌ام گوشتی بخرم یا مرغی بخرم و به خانه ببرم».
در این پیامکها تا دلتان بخواهد مردم ناله و شکوه دارند و بخصوص از اجاره‌های سنگین می‌نالند.
نویسندگانی چون الکساندر دوما و بالزاک 
در پاریس و بسیاری از نویسندگان ایرانی در سالهای 1310 تا 1350 یا حتی سالهای بعد، بیشتر اوقات برای صرف ناهار یا شام به رستوران می‌رفتند.
من مرحوم دکتر کاووسی را اغلب در یکی از رستورانهای خیابان ولی عصر ملاقات می‌کردم و نیز مرحوم سهراب سپهری که یک شب من و دکتر کاووسی را به شام در رستورانی دعوت کرد، اما امروزه هیچ نویسنده‌ای جرأت نمی‌کند به رستوران برود؛ زیرا یک شام سه چهار نفره حدود 150 تا 200 هزار تومان تمام می‌شود.
غذا در ایران همیشه ارزان بود، ولی اکنون نیست؛ زیرا قیمت مواد اولیه به اصناف مضاعف افزایش یافته و رستوران‌دار هم برای پرداخت دستمزد کارکنان و حق بیمه و اجاره محل و سرقفلی و نیز کسب سود باید قیمت غذا را بالا ببرد.
در بیشتر شهرهای گردشگری، مردم چادر می‌زنند و به هتل نمی‌روند؛ زیرا از پس پرداخت هزینه‌های سنگین شبی سیصد، چهارصد و پانصد هزار تومان برنمی‌آیند؛ البته بعضی از رستوران داران و هتلداران، بی‌انصافی و گرانفروشی هم می‌کنند.
از وقتی که خیابان ولی عصر یک طرفه شد، بیشتر اماکن پذیرایی و رستورانها و کافه‌های دو طرف، آن قسمت که اتوبوس سریع السیر دارد، تعطیل یا کم مشتری شده‌اند.
من به قدری از خواندن درددلهای مردم در مورد گرانی و کمبود گوشت، مرغ، ماهی، برنج، میوه، حبوبات و حتی نان متأثر و شگفت زده می‌شوم که تعجب می‌کنم مگر مسؤولان؛ این روزنامه‌ها را نمی‌خوانند؟ من بارها از روزنامه وزین قدس خواهش کردم حتی تا نصف یک صفحه را به پیامکها و شکایتهای مردم اختصاص دهند و چه عیبی دارد که نام یا مخفف نام آنان را بنویسند و از دولت و مراجع مسؤول بخواهند پاسخ مردم و حرف حسابشان را بدهند. حداقل تشفی خاطری می‌یابند.
به هر حال در چنین شرایطی ضرورتی ندارد عده‌ای خواهان حقوق مادام العمر برای خود در پایان دوران نمایندگی باشند و من مطمئنم این خبر در زمره نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و باید تکذیب شود!
در سالهای قحطی پس از جنگ جهانی اول نمایندگان مجلس آن زمان، پیشنهاد کردند، در باغچه‌های وسیع مجلس در پارک بهارستان نخود و لوبیا و سیب زمینی و گوجه فرنگی و خیار کشت شود که نمایندگان و کارمندان مجلس از آن محصولات استفاده کنند و مزاحم دولت نشوند. حتی در همان دوران که سفارت شوروی کشور تازه تأسیس «سویت» برای جلب مردم و عوامفریبی اعلام کرد: باغ وسیع سفارت در پارک اتابک بعد ازظهرهای تابستان گردشگاه اهالی تهران است، نمایندگان مجلس فوری اعلام کردند: لازم نیست مردم به پارک سفارت شوروی بروند و می‌توانند عصر تابستان به پارک بهارستان (داخل مجلس شورای ملی سابق) بیایند و از هوای خنک آنجا بهره‌مند شوند.
حتی چای و بستنی هم به مردم می‌دادند. حالا نمی‌دانم چرا شایع می‌شود نمایندگان خواهان حقوق مادام العمر برای خود و حفظ اسلحه کمری و گذرنامه خدمت و... هستند و اینقدر برای خود امتیاز قایل می‌شوند؟
گوش شیطان کر، ان شاءا... این خبر دروغ و جزو شایعات استکبار جهانی و بلاد کفر است!

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 21
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سرباز IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    وکيل الرعايا هستند وکيل که خوب باشد موکل خوبتر است
  • fazlolah IR ۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    7 0
    خداپدرت را بيامرزه حق گفتي اما.....
  • علي IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    9 0
    با اين وضعيتي که توي کشور داريم رک بگم اگر اين اتفاق بيافته شخصاً ديگه اين کشور رو يک کشور اسلامي و با قوانين اسلام نمي دونم و اين يعني ملت رو سرکيسه کردن در روز روشن به نظر من حکم اين کمتر از کلاهبرداري 3000 ميلياردي نيست.
  • lمهدي IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    چي شد خسرو خان!!؟ ميخواستي در حمايت از دولت 9 و 10 وجاهت نامه بنويسي!!؟؟؟
  • مجيد IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    6 0
    از اين حساسيت و مطلب نگاشته شده بسيار سپاسگزارم و اميدوارم اينگونه عکس العملها فراگير شود بخصوص از ناحيه مسئولين.
  • سعيد IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    13 0
    با سلام . اره خوبه ديگه وقتي ميشينن برا كارگرا حقوق دستمزد تعيين ميكنن حقوق يك هفته (شايدم دو سه روز)خودشون رو برا يك ماه كارگر تصويب ميكنن اما به خودشون كه ميرسه مي خوان مادام العمر حقوق بگيرن اين كجاش انصاف و عدالته !!!!!!! اگر امكانش باشه كساني كه اين رو تو مجلس مطرح كردن رو رسانه اي بكنين تا مردم بدونن چه كساني تو مجلس فكر و ذكروشون همش برا خودشونه نه برا مردم، كه اونا قبل رفتن به مجلس چه شعارهايي ميدادن تا راي مردم رو جمع كنن.......
  • ايراني IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    10 0
    متاسفم براي خودم - براي ملت - براي سرزمينم .....
  • علي IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    12 0
    مگه نماينگان چكار كرده اند كه بخوان همچين حقوقي بگيرند مدتي بوده اند مزدشونو حتي بيشتر از جوانب گرفته اندو ...ازخدا و مردم بترسيد
  • ياشار IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    5 0
    با عرض سلام بايد بگم که گوش شيطان کر نيست اين مطلبي که گذاشته ايد واسه سال گذشته بود نمايندگان مجلس به صورت تمام و کمال بعد از باز نشستگي استعفا ويا هر دليل ديگه اي که از مجلس خارج ميشن از حقوق و مزاياي اين شغل شريف برخوردارن،اين قانون از سال هاي پيش اجرايي بود حالا نمي دونم چي شده بود که اين قانون رو مي خواستن دست خوش تغير يا حتي رد آن به طور کلي بود. ممنون يکم به روز تر باشيد
  • ملت IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    6 0
    بعيد هم نيست چون تازه دارند مي فهمند پول زيادي هم خوب است !!!!
  • عزيز IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    5 0
    مادر زبان آذري يك مثلي داريم كه معني فارسي آن اين است عروسي خود سرنا زن است هر چه دلش مي خواهد مي زند
  • مسعود IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    9 0
    عين واقعيت است متاسفانه خيلي از قوانييني که تصويب ميکنند فقط فکر منافع خودشون هستند
  • احدي IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    سندبهارستانرومثل بعضيابنامشون جعل کنن
  • حسين 92/4/27 IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    8 0
    از واگذاري اين امتيازات به دولتيان و مجلسيان هر چند وقت يكبار خبري پخش ميشود و تكذيب هم نميشود خب حتما راست است . مثلادادن صد تا سكه بهار آزادي به وزيران و سفرهاي خارجي و غيره . مجلسي ها هم بالاخره دنبال حق و حقوق خودشان هستند. بهر صورت اگر نظر مردم و امثال ما را بخواهيد كه راضي نيستم اين آقايان بايد جواب حيف و ميل بيت المال را روزي بدهند.
  • بي نشان IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    7 0
    واقعا خجالت آور است افرادي که با راي مردم قرار شد در خانه ملت براي همه آحادجامعه تصميمات مناسب و کارساز بگيرند اکنون نگران آينده کاري خود بعد از اتمام دوره نمايندگي است .بايد به اين آقايان فرصت طلب گفت شما بعد پايان دوره نمايندگي يک شهروند عادي هستيد و حق هيچگونه برخورداري از امتياز ويژه را نداريد.بهتره به جاي اين حرف ها به فکر مردم باشيد و به وظايف خود در مجلس عمل کنيد و اگر فرصتي اضافه داشتيد برسي کنيد آيا حق الناس را رعايت کرديد و هم مانند بزرگاني نظير مالک اشتر با در نظر گرفتن خدا در همه حال تصميم گرفتيد يا کسيه خود و بستگان را از انواع رانت و امتياز پر کرديد.بايد تاسف خورد براي داشتن چنين نمايندگاني در مجلس !!!آنهم در کشوري به نام ايران ام لقراي جهان اسلام.
  • حسن IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    اگر اين اتفاق افتاد باشه چون از پول بيت الماله حرومه ، پس حرومشون باشه .... نمي دونم با اين وضعي که مردم دارن اينا چجوري شب راحت خوابشون مي بره !!؟؟؟
  • بي نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    4 0
    آقاي معتضد ،‌‌مسئولان همه چيز را ميخوانند و ميدانند و گوششان هم تيز است ولي خود را بکري زده اند و کر مصلحتي نيز درمان ندارد .
  • 1 IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۷
    2 0
    روز حسابي هم هست .از خدا بترسيد.
  • محمد IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    1 0
    همينکه به ضرر کارگر قانون تصويب نميکنند بايد خدارا شاکر باشيم خوب ميلياردي هزينه انتخابات خودشون ميکنند که بتوانند ميلياردي و مادام ال امر دريافت کنند وگر نه با چه اميدي اينهمه در انتخابات ولخرجي ميکنند با .چهار سال حقوقشان که خرجشان در نمياد!!!!!!!!!!
  • محمد IR ۰۵:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۴/۲۸
    2 0
    وقتي ميخواهند در مورد حقوق و مزاياي کارگر تصميم بگيرند دست و پايشان ميلرزد چون خودشان کارفرما هستند به جاي اينکه به فکر حقوق مادام العمر خودشان باشند فکري براي حق خوار و بار و مسکن کارگر کنند که بيش از بيست سال است که 10000 تومان است. آخه با راي همين کارگر رفتند مجلس !!!!!!!!!!