قدس آنلاین- بهاردوست: سریال گرگها از آن دسته سریالهایی بود که در زمان خودش با اقبال خوبی از طرف مخاطبان مواجه شد.سریالی با ساختارگروه الف به نویسندگی و کارگردانی داوود میر باقری و تهیه کنندگی بهروز خوش رزم.بد ندیدیم که به این بهانه با بهروزخوش رزم گفتگویی کوتاهی داشته باشیم و از حال و هوای آن سالها و ساخت این سریال جویا شویم .بخوانید:<BR> <BR>

حرفهای خواندنی تهیه کننده سریال"گرگها"بعد از27سال/آنزمان بازیگر اول نمی پرسید دستمزدم چقدر است!

*آقای خوش رزم بد نیست چند سالی را به عقب برگردیم و از حال و هوای ساخت سریال گرگها و شرایط تولید این سریال بگویید.

**به لحاظ شرایط تولید گرگها به هیچ عنوان با الان قابل مقایسه نیست.با اینکه امکانات الان به مراتب از گذشته پیشرفت کرده است ولی لذت و بازخورد مثبتی که هرپروژه به همراه داشت تمام خستگی را از تنمان در می آورد.چون آن زمان ارزشهای تولید خیلی متفاوت بود.از هرکس که برای کاردعوت میشد اول می پرسید کار را چه کسی نوشته و چه کسی کارگردانی می کند. نه اینکه مثل امروز اول از شما می پرسند چقدر دستمزد می گیرند و چقدردر پروژه کاردارند.
همه به چیزی جز مسائل مالی فکر می کردند.در حالیکه الان همه این مسائل از بین رفته است.سریال گرگها در همان زمان یک سریال الف بود و هرچند دقیق یادم نیست ولی فکر می کنم با بودجه ای معادل 20میلیون تومان ساخته شد.

*این کار مثل خیلی از سریالهای آن زمان هفته ای پخش می شد.از بازخورد کاردربین مخاطبان راضی بودید؟چقدر در جریان کارقرارداشتید؟

**مثل الان خب طبیعتا ازطریق مطبوعات و بعد هم آدمهایی که با هرکدام از ما برخورد داشتند متوجه میزان استقبال مردم از این سریال قرارمی گرفتیم.ومعلوم بود که مخاطب به خوبی توانسته است با کار ارتباط برقرارکند.چون به اندازه برای مخاطب چه به لحاظ موضوعی و چه حضور چهره های محبوب تلویزیونی جذابیت داشت.

*بله همانطور که گفتید موضوع سریال با اینکه فانتزی بود ولی به خوبی توانسته بود با مخاطب ارتباط برقرارکند.

**بله همانطور که شما هم اشاره کردید موضوع سریال فانتزی بود و به زمان و جغرافیای خاصی تعلق نداشت.ولی پرداخت خوب قصه و شخصیتها آنها را دلنشین کرده بود.ولی چون گروه ،گروه خوبی بود و بچه ها همه صادقانه کارمی کردند توانست گرگها را به یک سریال موفق تبدیل کند.

*آقای خوش رزم الان چه اتفاقی افتاده است که به رغم طرح برخی داستانهای خوب بعضی از این کارها نمی توانند با مخاطب ارتباط برقرارکنند؟

**چون صافی و صداقت گذشته نیست.دیگر معیارها و نگاهها عوض شده است.الان همه چیز متفاوت شده است و متاسفانه این روزها ارزشهای مادی حرف اول را می زنند.

*به خاطر دارید چه مدت صرف این سریال شد؟

**اوایل بهمن65 با یک فیلمنامه کامل نه به شیوه این روزها نصفه و نیمه کار را کلید زدیم و اواخرتابستان 66تمام شد.درواقع کار با 12قسمت آماده به روی آنتن شبکه یک رفت.
تا جایی که به خاطر دارم تمام خارجی های این سریال را در شهرک سینمایی فیلمبرداری کردیم و تمام داخلی های سریال را در استودیو گلستان .البته بخشهایی هم از کار در روستایی به نام خیج در اطراف شاهرود فیلمبرداری شد.

*در طول این سالها اکثر کارها با یک فیلمنامه نصفه و نیمه و با فاصله ای خیلی کمی از پخش شروع و فیلمبرداری میشود.چه دلیلی برای ساختن این کارها با این همه عجله وجود دارد؟

**والا ما هم نمی دانیم.متاسفانه این قضیه به غلط باب شده است . همه این کارها از زمان ساخت سریالهای شبانه اتفاق افتاد الان هم کسی به فکر اصلاح این قضیه نیست.که به نظرم مدیریت سازمان بشدت روی این قضیه و رفع یک چنین معضلی تمرکز کند.
نمونه اش سریال یلدا که سال پیش در ایام محرم پخش شد.به نظر من اگر این همه عجله برای پخش این سریال وجود نداشت شاید میشد کاربهتری را روانه آنتن کرد.اگر می گذاشتیم این سریال پخش شود هیچ اتفاقی هم نمی افتاد.ولی متاسفانه این قضیه به روزمرگی افتاده است و کاربسیار غلطی است.

*الان مشغول چه کاری هستید؟

**در حال حاضر مراحل پیش تولید مینی سریال «رنگ شک» را در5 قسمت به نویسندگی و کارگردانی فریبرز عرب نیا می گذرانیم که قرار است از15مهرماه به صورت رسمی کلید بخورد.داستان این سریال پلیسی است که فکرمی کنم برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

*به عنوان اولین کار فریبرز عرب نیا و موقعیت مالی فعلی تلویزیون تهیه کنندگی این سریال یک ریسک نیست؟

**شاید اگرازعرب نیا شناختی نداشت بله.ولی او توانایی این کار را دارد و من دیگر بعد از این همه سال کار در تلویزیون می توانم تشخیص بدهم که هر کسی چند مرده حلاج است.

 

 

 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.