طی مراسمی در هجدهمین نمایشگاه مطبوعات اسامی برگزیدگان جشنواه مطبوعات و خبرگزاری و همچنین هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری اعلام شد.<BR>

برگزیدگان هجدهمین نمایشگاه مطبوعات مشخص شدند

 در این مراسم که با حضور فروزنده معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ریاست جمهوری برگزار شد در ابتدای مراسم اسامی برگزیدگان جشنواره مطبوعات اعلام شد:
در پایان این گزار ش براساس هیات داوران در زمینه نقد، علی اکبر باقری امویی از روزنامه کیهان، بهمن عباس پور از روزنامه جمهوری اسلام و اسماعیل منصوری لاریجان از روزنامه جوان حائز رتبه شدند.
در زمینه گفتگو علیرضا حقوقی از روزنامه اعتماد، دنیا خمامی ار روزنامه تماشا و محسن غلامی از روزنامه عصر ایرانی رتبه اول تا سوم را به خو د اختصاص دادند. در بخش گزارش خبری محمد علی حیدرهایی ار روزنامه ایران، میرحسین کاسبی از شرق و گروه جامعه و شهروند روزنامه اقتصاد توسط هیات داوران انتخاب شدند. در بخش گزارش، چنگیز محمود زاده از همشهری مجید فطری از روزنامه خراسان با فریده عباسی از روزنامه اطلاعات انتخاب شد
در بخش سرمقاله، دکتر امیر محبیان از رسات، محمود صدری از دنیا اقتصاد و هرمز برادران ار روزنامه ایران انتخاب شد.
در بخش مقاله حسن کریمی ازنانی از دنیا اقتصاد و مریم خباز از جام جم و سحرقدوسی از آرمان انتخاب شدند.
در بخش تیتر روزنامه قدس ، جوان و جام و جم رتبه اول تا سوم از آن خود کردند
در بخش عکس محسن سلیمانی ار روزنامه ملت، مجید آزاد ازتهران امروز و سعید نارئیان از روزنامه امتیاز رتبه اول تا سوم کسب کردند.
در بخش صفحه آرایی روزنامه های فرهیختگان و هفت صبح و وطن امروز حائز رتبه اول تا سوم شدند.
در بخش کاریکاتور محمد رضا میرشاوندا از روزنامه گل رسول اذر بول از روزنامه همشهری و فرهاد بهرامی از روزنامه جام جم مقام اول تا سوم را کسب کردند هیات داوران در خصوص انتخاب برترین ها ی جشنوار تصریح خبرگزاری در بخش عکس به مصطفی قدسی از خبرگزاری ایرنا امیر هاشم دهقانی از خبرگزاری فارس و میثم اسلامی از ایرنا رای دادند.
در جشنوار فصلی خبرگزاری در بخش خبرگزاری ایسنا و مهر رتبه اول و دوم را از آن خود کردند و رتبه سوم به طور مشترک به شبستان و ایرانا اختصاص یافت. در ادامه برنامه اسامی غرفه های برتر اعلام شد براساس نظر هیات داوران واحدهای نظیر میزان بازدید کنند کیفیت مدیریت و پاسخگوی به مخاطبان، پای بندی ضوابط و مقررات نمایگشاه در این رابطه در بخش انتشار ورزنامه ایران، جام جم و جوان به عنوان برترین ها انتخاب شدند.
در بخش نشریات دین و فقهی نشرات پگاه و حوزه خیمه و موعد در بخش نشریات معلولان و روشن دلان اشرا، پیک توانا و علم و فرهنگ رتبه های اول تا سوم را از آن خود کردند.
غرفه های برتر در بخش دفاع مقدس و فرهنگ ایثار وشهادت شامل فکه و پایگاه شهدای ایران بود. غرفه برتر در نشریات کودک و نوجوان نشریه رشد کودک و دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علیم قم سلام بچه ها کیهان بچه های اعلام شد.
همچنین غرفه برتر نشریات تخصصی شامل مرکز نشر دانشگاهی بود غرقه برتر نشریات هنری شامل خط خطی چهره نقش و هنرمند نشریه ادبی: انشا و نویسندگی گلستانه و حابیل ، نشریهات سینما و فیلم فرهنگ وسینما و نشریات اجتماعی و مطبوعات عمومی آسمان سبز دنیا تغذیه موفقیت و نجوم، دربخش نشریات دانشجویی دانشگاه الزهرا ، علامه طباطبایی و دانشگاه یزد به عنوان برترین معرفی شدند.
غرفه برتر پایگاه اطلاع رسانی شامل خانه ملت و پیام کوتاه نسیم به عنوان برترین انتخاب شدند.
غرفه برتر روابط عمومی ها شامل سازمان اسناد و کتابخانه ملی، وزارت بهداشت و جهاد کشاورزی و غرفه برتر روزنامه ها خبر ورزشی و خراسان و روزنامه گل اعلام شد. غرفه های برتر خبرگزاری نیز شامل ایرنا ، ایسنا ، فارس و مهر و اداره کل فرهنگ ارشاد اسلامی به ترتیب قزوین و کردستان و لرستان حائز رتبه شدند.
برترین های نخستین جشنوار جهانی هنر در رسانه ها نخسنین جشنواره هنر درر سانه با هدف تعیین نقش اثرگذار در هنر در فعالیتهای خبری برگزار شد در این جشنوار ه پس از انتشار فراخوان 1250 اثر از 31 کشور جهان به دبیرخانه جشنواره ارسال و 150 اثر برای داوری و نمایشگاه معرفی شد.
همچنین 96 عکس تک و9 مجموعه عکس برای داوری به مرحله داوری راه یافتند هیات داوران بدون اعلام رتبه بندی و اولیتویت 9 نفر را به عنوان برترین ها اعلام کرد.
اسامی این افراد شامل:
حسین فتاحی، احمد معینی جم، بابک کریم پور، رضا حسینی، مهدی موذن، یزدان معیری، محسن رضایی، سید حمید هاشمی زاده و اسماعیل عمرانی بود.
همچنین هیات داوران به خاطر پوشش برتر جنگ غزه هادی المری را شایسته تقدیر دانست.
برگزیدگان کارتن و کاریکاتور
در بخش کارتون و کاریکاتور 65 اثر به مرحله داوری راه یافت هیات داوران جایزه سوم معادن هزار یورو و تندیس و لوح یادبود را به وحید جعفری به خاطر توجه به تحولات معاصر تقدیر کردند رتبه دوم به نوری نجفی اختصاص یافت جایزه نفر دوم شامل لوح یادبود و تندیس و دوهزار یورو جایزه نفر اول به دلیل استفاده از تکنیکهای مناسب به ریسکو بال رسینون ورسنو ازآرژانتین تعلیق گرفت که شامل سه هزار یورو و لوح تقدی و تندیس جشنواره بود هیات داوران همچنین به دلیل توجه به موضوع صلح و مداومت آن در آثار، فیروزه مظفری و برناد کامل از فرانسه و محسن ایزدی از ایران، لین هاک جون از چین حسین کشتکار و محمد خلجی از ایران را شایسته تقدی رو لوح تقدیر و تندیس جسنواره دانست.
صفحه آرای و گرافیک ، برترین های بخش صفحه آرایی و گرافیک بنا به هیات داوران به علی سلیمانی به رتبه اول و از فصل نامه فرهنگی هنری کوثر وحید حقی از فصل نامه سلامت به عنوان رتبه دوم و محسن رزاقی از نشریه اظلاعات و حسین روزبهانی از روزنامه ملت به طور مشترک به عنوان رتبه سوم تعلق گرفت.
جایزه رتبه اول تا سوم، سه هزار ، دوهزار و هزار یور به همراه لوح تقدیر و تندیس بود هیات داوران صفحه آرا و گرافیک روزنامه جوان را شایسته تقدیر دانست. دربخش دیگری برنامه باحضور معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس جمهور معاون مطبوعات وزرات ارشاد و جمع دیگری از مسولات به صورت نمادین جوایز برخی از منتخبین را اهدا کرد.
در این بخش از کتاب حقوق حرفه ای روزنامه نگار ها نوشته پرفسور معتمد نژاد و چگونه خبربنویسیم ترجه محمد تقی زاده مطلق تقدیر شد
همچین غرفه خبرگزاری صدای افغانی یا آوا ، روزنامه الفجر تونس خبرگزاری سانا از سوریه از روزنامه السلام از عراق و روزنامه الخبار از لبنان و روزنامه الیوسف از مصر به عنوان غرفه های برتر خارجی معرفی شدند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.