بعد از ظهر روز گذشته زنگ پایان هجدهمین جشن مطبوعات و خبرگزاری ها در حالی پس از یک هفته به صدا در آمد که برادران لاریجانی روسای مجلس و قوه قضائیه و احمدی نژاد رئیس جمهور غایبان بزرگ هجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها بودند.

روسای سه قوه غایبان بزرگ نمایشگاه مطبوعات

به گزارش قدس آنلاین به نقل از بولتن نیوز، هیجدهمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها از روز سه شنبه سوم آبان آغاز بکار کرد و تا روز سه شنبه دهم آبان ادامه داشت.گرچه در این نمایشگاه اقشار مختلف مردم، اعم از مردم عادی، جوانان و نوجوانان، نخبگان سیاسی، چهره های حزبی، نمایندگان مجلس، دانش آموزان و دانشجویان و... حضور یافته و با اصحاب رسانه به گفت‌وگو پرداختند، اما روسای سه قوه و همچنین مسئولین و مقامات ارشد و مقامات لشگری و کشوری در این نمایشگاه حضور نیافتند.

بنا بر این گزارش خبرنگاران و غرفه داران حاضر در نمایشگاه تا آخرین روز کار نمایشگاه چشم انتظار آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و محمود احمدی نژاد رئیس جمهور بودند، اما این انتظار آنها پایان خوشی نداشت.

به رغم آنکه روسای سه قوه به دلیل موقعیت کاری خود، باید بیشترین ارتباط را با رسانه ها داشته باشند، اما به راحتی از کنار نمایشگاه عبور کردند و در آن حضور نیافتند. این در حالی است که در طول سال رسانه ها بیشتر اخباری که منعکس می کنند، مربوط به همین مسئولین و حوزه کاری آنهاست.

از سوی دیگر به رغم آنکه تدابیر ویژه ای برای حضور رئیس جمهور در آخرین روز نمایشگاه دیده شده بود و حتی از ساعت 9 صبح روز سه شنبه دستگاه های مخصوص چک و خنثی برای کنترل افراد در درب ورودی نمایشگاه، مستقر شدند و مردم به مدت یک ساعت و نیم هم پشت درب های بسته نمایشگاه معطل ماندند، اما رئیس جمهور به علت حضور در صحن مجلس برای دفاع از استیضاح وزیر اقتصاد در نمایشگاه حضور نیافت.همچنین تعداد اندکی از وزرا از جمله مصطفی محمد نجار وزیر کشور، غضنفری وزیر صنعت معدن و تجارت در نمایشگاه حضور یافتند.

از طرفی هم حضور نمایندگان مجلس نیز در نمایشگاه کم رنگ بود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد نمایشگاه امسال از جهت نوع برگزاری و شرکت بیشتر رسانه های تاثیرگذار کشور و همچنین با توجه به در پیش بودن انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری انتظار می رفت نمایشگاه امسال از شور و حرارت سیاسی خاصی برخوردار باشد و مسئولین با شرکت خود ضمن دلگرمی به اصحاب رسانه مواضع شفاف و مواضع نظام در موضوعات پیش رو را تبیین کنند اما ظاهرا بیشتر مسئولان ترجیح دادند در این اجتماع رسانه ای با شکوه حضور نداشته باشند.
هجدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و رسانه ها هم به پایان خود رسید و رسانه ها تا سال بعد شاید کمتر روزی را داشته باشند که اینچنین دور هم جمع شوند و در این میان تنها مسئولان از حضور نیافتن در چنین نمایشگاهی ضرر کرده اند چرا که آنها همواره در طول سال نیازمند رسانه ها برای انعکاس اخبار خود هستند و شایسته بود با حضور خود در این نمایشگاه پاسخ خوبی به این خدمات دوستان رسانه ای می دادند . حال باید دید این مسئولان چه پاسخی برای عدم حضور خود خواهند داشت ؟

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.