آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی گفت: شنیده‌ شده که در لابه‌لای زوار افراد فرصت طلب می‌آیند و ادعاهایی می‌کنند تا مردم را سرکیسه کرده و گول بزنند، بایدجلوی این افراد را بگیرید زیرا هر کجا که محل استفاده باشد، محل سواستفاده نیز می‌شود.

هشدار آیت‌الله مکارم شیرازی نسبت به ورود خرافات به مسجد جمکران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از  تسنیم، آیت الله العظمی مکارم شیرازی که در دیدار با تولیت مسجد مقدس جمکران و هیئت همراه سخن می‌گفت، با اشاره به مشکلات زمان اخیر، اظهار کرد: در زمانی زندگی می‌کنیم که راه‌های فساد به روی جوامع بشری گشوده شده و باید با این عوامل فساد مقابله کنیم که یکی از آن‌ها می‌تواند مسجد جمکران باشد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: افراد می‌توانند با جاذبه ای که مسجد دارد، به این مسجد بیایند و دعایی بخوانند و از گناهان خود توبه کنند و مسجد جمکران خودش یکی از این راه‌ها است.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: من تعجب می‌کنم که برخی همچنان درباره مسجد جمکران منفی بافی می‌کنند، این که حسن بن مثله‌ای هست یا نیست، مسئله نیست، بلکه الان مسجد بزرگی است که مردم در آن دعا می‌خوانند و صدها هزار نفر هر هفته می‌آیند و یک همچنین جاذبه بزرگی وجود دارد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسئله تاریخی درباره جمکران نیز در خواب نبوده بلکه در بیداری بوده است و گروه بزرگی از مردم می‌آیند و مکان مناسبی برای گسترش مکتب اهل بیت (ع) است.

آیت الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: از قدیم من هم به این مسجد می‌آمدم و به آن اعتقاد داشتم و یکی از آن‌ها مرکز شیعه شناسی است که در کنار مسجد است، البته برنامه‌ها در قم شروع شده و در کنار یک مرکز عبادی، یک مرکز علمی نیز باشد، بسیار خوب است.

مرجع تقلید شیعیان افزود: شبکه ولایت نیز به کنار جمکران منتقل می‌شود و استودیوی آن در حال ساخت است تا شبکه ولایت به آنجا بیاید، این شبکه ای است که به زبان فارسی، انگلیسی و عربی مسائل مربوط به اهل بیت (ع) را پخش می‌کند، درمانگاه بسیار مجهزی نیز در حال ساخت داریم که امیدواریم از این حدی که الان هست، بهتر شود و مردم بیایند و مشکلات درمانی آن‌ها در آنجا حل شود.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: در عین حال ظرفیت مسجد جمکران بسیار بیشتر است و باید با برنامه ریزی‌های کامل و جامع از آن استفاده کرد. هر کسی به مسجد جمکران می‌آید، باید با دست پر برگردد و منحصر به ایران هم نباشد.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: راه اندازی فرودگاه قم سبب می‌شود که مردم مستقیما از مناطق مختلف به آنجا بیایند و واقعا توسل بجویند و اصلاح شوند و برگردند. بیش‌ترین مراجعه کنندگان جمکران، جوانان هستند که این نقطه قوت بسیار خوبی برای جمکران است.

آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی تاکید کرد: شما برنامه‌های خوبی را مطرح کردید اما لازمه پهن کردن سفره این است که غذای آن نیز تهیه شود و محتوای خوبی نیز ارائه شود، به اندازه ای که توسعه امکانات می‌شود، پذیرش بیشتری صورت می‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان افزود: تا آنجایی که توان من اجازه می‌دهد، می‌خواهم در خدمت این مرکز باشم زیرا می‌دانم سبب پیشرفت تشیع می‌شود، در عین حال باید مراقب باشیم که خرافات با این مسجد آمیخته نشود.

استاد عالی حوزه علمیه تصریح کرد: شنیده‌ام که در لابلای زوار افراد فرصت طلب می‌آیند و ادعاهایی می‌کنند تا مردم را سرکیسه کنند و گول بزنند. باید در میان جمعیت حضور داشته باشید و جلوی این افراد را بگیرید. هر کجا که محل استفاده باشد، محل سواستفاده نیز می‌شود.

مبلغ عالی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: به عنوان مثال محراب را تبدیل به ضریح مانندی کرده بودند و مردم آن را می‌بوسیدند و عقب عقب می‌رفتند، من دیدم که ممکن است مشکلی ایجاد شود و فردا روزی ادعا کنند که آنجا 70 نفر از اوتاد دفن شده‌اند که اقدام لازم انجام شد و با روش مسالمت آمیزی، محراب به شکل محراب درآمد.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.