انتخابات

اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی ایران واریز کند، من هم 2 میلیارد دلار پول وزارت نفت را واریز میکنم.<BR>

بابک زنجانی: مرا بگیرید ایران اتیوپی می‌شود

صفحه ی شخصی بابک زنجانی در فیس بوک مطلبی در دفاع از وی با عنوان "واقعیت چیست؟" منتشر کرده است.

در این نوشته به نقل از بابک زنجانی دلیل عدم پرداخت بدهی به وزارت نفت اینگونه عنوان شده است:‌ اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی ایران واریز کند، من هم دو میلیارد دلار پول وزارت نفت را واریز میکنم.

در این نوشته آمده است: دو روز از بازداشت بابک زنجانی گذشته است و آنقدر شایعات در همه جا از مجلس گرفته تا سایت های خبری کوچک و بزرگ , رسمی و غیر رسمی گسترده شده است که دیگر هیچ چیز قابل باور نیست چرا که به اصطلاح آنقدر اطلاعات خاکستری در بوق و کرنا شده است که مسوولین هم به گزارشات خودشان شک دارند و تشخیص سره از ناسره بسیار دشوار است بویژه که حسی تاریخی به نام حسادت همه را وادار میکند که اخباری را باور کنند که این حس را تسکین دهد و کسی برای واقعیت ارزشی قایل نیست.

با این وجود , ما بر آنیم که در این آشفته بازار خبری و سیاسی مردم و مسوولین را متوجه جریاناتی کنیم که چون امواج بی ساحل همه جا در تلاش برای خدشه دار کردن و تخریب هستند و هدفی جز اشاعه دروغ و افترا ندارند.

دوازده نماینده محترم مجلس از میان دویست و نود نفر نماینده ظاهرا متوجه فسادی در اقتصاد ایران شده اند که تا دیروز از چشم همه پنهان بود و به ناگاه توسط این نمایندگان برملا شد. پرسش اینجاست که وقتی این نمایندگان با ارائه مدارک و شواهدی که داشته اند نتوانسته اند دویست و هفتاد و هشت نفر نماینده همکار و در دسترس دیگر را قانع نمایند که چنین فسادی وجود دارد چگونه میخواهند هفتاد میلیون نفر را قانع کنند؟ آیا این فساد فقط از نظر این اقلیت مجلس فساد است و دیگر نمایندگان چنین نظری نداشته اند؟ یا از آن بیخبرند؟

آیا این آقایان میدانند که ایران تحریم است؟ میدانند که تحریم معنیش چیست و آیا تا کنون شده است که به یک بانک خارجی مراجعه نمایند تا با دیدن پاسپورت ایرانی ایشان را بدون هیچ عذر خواهی از بانک بیرون کنند؟ آیا اصلا ایشان مراحل فروش نفت را میدانند؟ آیا از عملیات بانکی برای انتقال پول از یک کشور به یک کشور دیگر آگاه هستند؟ آیا میدانند که یک بشکه نفت خام چند لیتر است و ظرفیت یک نفتکش چند میلیون بشکه است؟ آیا میدانند که بانک اچ اس بی سی مدتها با حذف نام ایران در آدرس سویفتها میلیاردها دلار را برای ایران جا به جا میکرد و کمسیون میلیون دلاری میگرفت؟ آیا میدانند که این بانک سر آخر یک میلیارد و دویست میلیون دلار به خاطر این کارش جریمه شد و این جریمه هنوز برایش می صرفید؟

آیا میدانند که برخی بانکها در زمان جنگ با اخذ رشوه و کمیسیون ال سی های ایران را بدون درج نام کانفرم میکردند؟ آیا میدانند که مردم ایران سی و پنج سال است درگیر این بازیها هستند و هر روز یک جایش کج است؟

اگر میدانند که باید بگویم پس شما دنبال چه هستید؟ اگر نمیدانند , پس اجازه دهید هم به ایشان و هم به مردم ایران توضیح دهیم که بابک زنجانی چه کرده و کیست.

ایران چون قلعه ای در جنگهای قدیمی مورد محاصره دشمنانی قرار گرفته است که بیرون از قلعه راه آب و غذا را به روی مردم داخل قلعه بسته اند و با از پا درآوردن مردم به این سرزمین حمله خواهند کرد. بستن درهای اقتصاد به روی بانکهای ایرانی دقیقا چون بستن آب رودخانه به روی یک قلعه است و تحریم فروش نفت و خرید تجهیزات و قطعات هواپیما…مثل بستن راه غذا به این قلعه است.

ما در شرایطی نیستیم که دولت را مواخذه نماییم که چرا چنین سرنوشتی را انتخاب کرده است چرا که پاسخ هر چه باشد چیزی عوض نمیشود و ما محاصره ایم و نفاق ما در داخل باز به نفع دشمن تمام میشود. دشمنانی که بیرون از این قلعه منتظر مرگ ما هستند برایشان فرقی نمیکند که مسوول این شرایط کیست, آنها آمده اند که سرزمین مادری ما را غارت کنند کما اینکه در عراق و افغانستان کردند و آب هم از آب تکان نخورد.

سالهاست که کسی از این قلعه برای کمک بیرون نرفته بود. سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چرا باید به اچ اس بی سی کمسیون های کلان بدهیم؟ سالها بود کسی از خود نپرسیده بود که چگونه میشود هواپیماهای جدید را در آسمان ایران به پرواز در آورد؟ سالها بود کسی نپرسیده بود که چکونه میشود راه آب و غذا را باز کرد؟ چگونه میشود بهتر زندگی کرد؟

آیا آن نمایندگان محترم مجلس پاسخ این پرسشها را میدانند؟ بابک زنجانی همه را میداند و عمل کرده است. بابک زنجانی یکی از ایرانیانی است که برای بهتر زندگی کردن خودش و مردمش و فرار از این بن بست تلاش کرده است, او میداند یک بشکه نفت چند لیتر است و میداند که چگونه میشود پول نفتی را که چینیهای به جای آن اسباب بازی میدهند و هندیها آنرا برنج آلوده و دیگران آنرا بلاک میکنند, دور از چشم رویترز وارد ایران کرد و میداند که دیگر لازم نیست به اچ اس بی سی باج بدهد. بابک زنجانی رانت نداشته است بلکه با عرض معذرت از همه در میان میلیونها نفر آدم چشم به راه و نالان و خسته و نا امید عرضه و شهامت داشته است.

ثروت و سرمایه زنجانی نتیجه رانت نیست بلکه محصول شرایط خاصی است که همین نمایندگان شاکی خودشان فراهم کرده اند, شاید هرکسی از عهده کارهایی که زنجانی انجام داده است برآید به همین سرمایه میرسید. لازم به ذکر است که زنجانی هر آنچه اندوخته است وارد ایران کرده و سرمایه اش درگردش و در ریسک است نه پس انداز در بانکهای سوییس.

او با این سرمایه ای که اندوخته است چنان کار آفرینی کرده است که امروز از بر آن هزاران خانواده بهتر از دیروز زندگی میکنند کما اینکه دولت در سالهای اخیر با میلیاردها دلار در آمد نفتی حتی یک شغل هم ایجاد نکرده است و به جز بیکاری کارگران کارخانه ها خبر دیگری شنیده نشده است.

باری, حال همه انگشت اتهام به سوی زنجانی نشانه رفته اند که ایشان پولشویی میکند, …باید به عرض برسانم که کسانیکه کلا با جمهوری اسلامی موافق نیستند و از بالا به پایین فحش میدهند باید اصولا سکوت کنند چرا که این به نفع ایشان است که آب و غذا وارد این قلعه کهن نشود و ایشان ظاهرا منتظر هستند که این سرزمین نابود شود ( نمیدانم چه سودی برای اینها دارد ).

اما کسانی که کمی درک سیاسی و عرق ملی دارند باید بدانند که اولا پولشویی از دیدگاه دشمنان معنی دارد نه در دیدگاه ما ایرانیها. این اتهامی است که تحریم کنندگان به کسانی میزنند که به ایران کمک میکنند , اگر ما از داخل نیز همین اتهام را به کسانی که به ما کمک میکنند بزنیم باید بگویم یا اصولا از مرحله خیلی پرتیم و یا نیت سویی داریم که فقط آب را گل آلود کنیم.

تنها موضوعی که قابل بحث است چگونگی پرداخت تعهد آقای زنجانی است به دولت که ایشان بسیار منطقی سخن میگویند , "اگر کسی توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزی واریز کند من دو میلیارد دلار مابقی را واریز میکنم". کسانی که مدام در بوق و کرنا میکنند یا نمیدانند که سالهاست سویفت بانک مرکزی قطع است و این بانک و شرکت نفت تحریم هستند و هیچ کس نمیتواند پولی به حساب این بانک و یا شرکت نفت واریز نماید و یا میدانند, اما از ناآگاهی دیگران در رسانه ها سوء استفاده کرده و به دنبال تسویه حسابهای شخصی هستند.

زنجانی مقصر شرایط تحریم نیست بلکه خودش نیز ریسک کرده و برای دور زدن تحریم ها , خودش و شرکتهای خارجی و سرمایه خارجی اش در لیست سیاه تحریم ها قرار گرفته است که باعث شده اجازه ورود به اروپا نداشه باشد و اگر به چنگ آمریکاییها بیفتد از بازداشتگاه گوانتانامو سر خواهد در آورد چرا که جرمش از دیدگاه قوانین آمریکا انتقال پول نفت به کشوری است که به زعم آمریکاییها در حال ساخت تسلیحات کشتار جمعی است. حال آیا نمایندگان محترم مجلس حاضرند جای ایشان باشند؟ کدام تاجری چنین ریسکی میکند که رابطه اش با دنیا قطع شود, حسابهایش مسدود شود و املاکش در همه جای دنیا مصادره؟ قیمت این ریسک چند است؟ البته بدتر از همه اینکه در داخل کشورش او را دزد و جرثومه فساد بنامند؟؟ ایا این باعث تاسف نیست؟

کسانی که هنوز دوست دارند زنجانی را جرثومه فساد بنامند باید منتتظر باشند که روزی این تلقی از اقتصاد و فرار دادن چنین تاجران و سرمایه دارانی از ایران آینده ای از این سرزمین میسازد که در اتیوپی برای دادن امید به مردم تصاویر زندگی در ایران را نشان خواهند داد! انتخاب با شماست…/انتخاب/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 87
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رند IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    23 6
    يعني مملکت لنگ يه ادمي مثل شماست!!!!!!
  • javad IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    11 5
    ايول آقا حرفي نذاشتي واسه گفتن-جريان اينا با بابک زنجاني يه جورايي مثل جريان خر رد شده از پل هستش-بازم دمتون گرم که آدمايي مثل شما پيدا ميشن که خيلي چيزارو روشن کنن
  • رضا دريادل IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    10 2
    با تشکر از دفاع شما و آقاي زنجاني دستشان درد نکنه اما و اما کشور را به چه خاک سياهي نشاندند که آقاي زنجاني فکر مي کند رابين هود شده. بايد براي اين کشور گريست کشوريکه بايد در جايگاه 20 اقتصاد برتر دنيا باشد چطور کشور را بدبخت مي کنند که هيج احترامي براي ايران و ايراني باقي نمي ماند
  • احمد IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    8 2
    فقط مي توانم اين جمله را بگويم:هيچ وقت حقيقت ان چيزي نيست که به نظرميرسد.
  • 125 IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    4 2
    اولتيماتوم خوبي است اگر همه شرائط را امروز بدانيم اين استدلاتل راتوجيه ميکند؛اماگر اول سوءاستفاده ها ورانتها بوده وبعد بابک زنجاني راننده اين همه عرضه پيداکرده با گفت اين پول مردم بوده که بابک خان رابــــــآبــــــــــــــــــــــــــــــــــــک کرده پس مال مردم بايد برگردد اين در باره اصل موضوع اما ممکن است درت باشد که الآن امکان انتقال 2600مليون يورو يابيشتر ياکمتر امکان واريزش نباشد ؛ حرف اينست چراآن موقع که بايد واريز ميشد ,نشده و.....
  • من IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    4 2
    عجب!!!!! کي راست ميگه؟؟
  • افشين IR ۲۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    5 2
    چي شد.اين اقا ميگن تو 5 سال اينجور شده توي دولت پاک وساده زيست احمدي نژاد.؟!
  • مسعود IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    6 3
    اي بابا اين آقا بابك فرشته نجات ملت ايران بوده ما نمي دونستيم.
  • تنها IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۳
    5 1
    اين تحريمها از قديم بوده... برا چي مبادلات نفتي به ايشون واگدار شده که فسمتيش از بانک تاجيکستان سر ئذ بياره . ايشون زمان ريس جمهور قبلي چند بار با نام (ب.ز) بعنوان يک مفسد اقتصادي نام برده شد توسط خود ريس جمهور قبلي. و اين که حالا که افتاده تو خوبه دست عوامل رو بشه . هر کي ميفهمه ميگه دست تو کار بوده وگرنه 25 ميليون دلار مبلغي نيست که شخصي بتونه در عرض مثلا 20 سال تو تجارت ايران بدست بياره .
  • behnam IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 6
    ممنون از روشنگريتون
  • ايراني IR ۰۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    3 2
    بااين حساب جاي شاكي ومتهم عوض شده بايد يه جيزي هم دستي به ايشون بديد يك معذرت خواهي محكم راصدبار جريمه بنويسد
  • مصطفي IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    4 5
    البته ما فعلا درخصوص بابک زنجاني قضاوتي نمي کنيم ولي قلعه اي که شما آن را منتظر آب وغذا از بيرون باشد اصلا قبول نداريم چون اين کشور بسيار بزرگ وغني و مهم تر از همه اينکه اين کشور ، کشور امام زمان است ، البته ميزان اعتقاد شما هم مهم است
  • علي IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    9 2
    جالبه زماني که توي صرافي سکه ها را از بانک ميگرفت وقيمت را مشخص ميکرد و از اين راه پول کلاني به جيب زد ..هر کسي ميتواند بفهمد که همچين آدم سودجويي فقط دنبال منافع شخصي هست نه ملت با اين حرفها نميتونه مردمو گول بزنه
  • از پارس آباد مغان IR ۰۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    6 6
    آن طور که ظواهر امر در اين چندين سال تحريم پيداست ايشان کمک هاي زيادي به کشور کرده اند که شخص ود مورد تحريم از طرف آمريکا قرار گرفته است.
  • محمد IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 8
    دمت گرم بابک جون.من اصلن اينا رو نميدونستم.احساس ميکنم ديدم عوض شد نسبت به بابک
  • صادق IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    9 1
    به فرض تمامي چيز هاي که گفتيد درست باشد و ما در کشوري ديگر زندگي کرده باشيم وندانيم چه خبر است فقط يک سوال را پاسخ دهيد آقاي زنجاني که به گفته شما اين همه هنر داشته که در بين 75 ميليون ايراني کاري را بکند که ديگران توانايي ان را نداشتند چر نمي تواند با همين ترفند ها پول بيت المال را پس بديد مگر نه اين که ايشان با هوش و زکاوتشان تا کنون کاري کرده اند کارستان دوست گرامي که ما را تهديد ميکنيد حنايتان رنگي ندارد از قديم گفته اند چوب را که برداري تازه گربه هاي دزد را خواهي شناخت ان نمايندگاني هم که ساکت نشته اند علت سکوتشان را بايد در جاي ديگري جستجو کرد
  • فريبرز IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    9 7
    من مطلقا با اين گزارش شما مخالفم.اگر کسي توانسته تحريم را دور بزند و مردم را از قحطي و مرگ بقول شما نجات دهد چرا از خود دولت کسي مامور اين کار نشد و امکانات مورد نياز را در اختيار فرد مورد اعتماد که کار را براي رضاي خدا و بي هيچ چشمداشتي بانجام برساند قرار ندادند ؟ ايا فقط اين جوان هوش و استعداد اينکار را داشته؟براي نجات مردم چه هزينه اي بايد ميپرداختند؟چرا اين فرد در مورد پرداخت پول نفت از طريق تاجيکستان دروغ گفت و متوسل به جعل مدرک شد ايا اينهم بخاطر نجات کشور و مردم بود؟ من نه اين اقا را ميشناسم و نه ميخواهم بشناسم اما توجيه شما در تبرئه و درستي کاري را که کرده قابل قبول نميدانم .انزمان تلاش ايشان در اين بستر ارزشمند بود که تحريمها را دور ميزد و پول بحق ملت را وارد کشور ميکرد بدون اندوختن اين مقدار ثروت که امروز اعلام ميشود و بدون تبختر و برخورداري از امتيازاتي که از ان برخوردار است.
  • حسين3 IR ۰۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    7 10
    اولين تحليل واقع بينانه و به دور از حب و بغض بود که اين روزها در مورد بابک زنجاني خواندم بخدا اگر ريسکها و شرکتهاي ايشون نبود همينهايي که الان واويلا در مورد کارهاي ايشون راه انداختن اولين کساني بودند که علم نميتوانيم و نميشود و تسليم بدون قيد و شرط را بلند ميکردند مرد عمل و تجربه بايد هم که چوب کينه و حسادت را تحمل کند
  • اميد IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    12 5
    اين آقا همه اش داره ميگه که فقط من بلدم نفت را بفروشم و پولش را بگيرم حالا چطوري شده که ميگه نميشه دلار را وارد ايران کرد؟؟ "اگر کسي توانست هزار دلار از خارج به حساب بانک مرکزي واريز کند من دو ميليارد دلار مابقي را واريز ميکنم".
  • منصف IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    14 1
    البته يک نکته مهم وجود دارد،ِ بانک اچ اس بي سي کمسيون مي‌گرفته و اصل را مي‌پرداخته است، اما ب.ز مثل اينکه کمسيون را گرفته و اصل را به بهانه واهي خورده است. آخه مو قشنگ اگر هرکسي مي‌توانست پول به حساب بانک مرکزي بريزد که تو پول دار نمي‌شدي.
  • ميهن پرست IR ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    13 3
    گيريم کسي نمي تونه 1 دلار واريز کنه پس چرا مدرک ارائه داديد مبني بر واريز بدهي خود به بانک مرکزي
  • صفر صالحي IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    14 4
    اضهارات بالا براي دفاع از آقاي زنجاني ، يک روي سکه است . اولا بدون عبور از سوييفت بانک جهاني نيز امکان فروش نفت به سوي تهاتر با سه کشور بزرگ جهان که تحريم هاي يک طرفه امريکا را نمي پذيرند ، امکان پذير بوده و البته نه براي خريد عروسک و امثالهم بلکه همه کالاهاي اساسي بجز تجهيزاتن نظامي و اتمي که از تحريم هاي سازمان ملل مي باشد . آقاي زنجاني هرگز در عمليات نفت بدنبال خدمت به ايران نبود زيرا مي توانست بجاي تمرکز براي سود جويي عظيم در معاملات نفت ، دهها ميليارد روببل يا يوآن کالاي اساسي از قبيل دارو غذا مصالح صنعتي و کشاورزي و تکنولوزي نفت و گاز را با قراردادهاي سه جانبه از طريق دو کشور شوراي امنيت ، وارد نمايد و با به خطر انداختن منافع ملي ، اينگونه اداي قهرمان ها را در نياورد . موضوع اصلي نامشخص بودن مقادير نفت و قيمت تعيين شده براي واگذاري نفت و ميزان سودي است که ايشان کسب کرده .
  • رضا جمشيدي IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    12 22
    يکي نيست بهش بگه تو اول بدهي ات را بده بعد بيا حاتم بخشي کن
  • مقدم IR ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    21 6
    اگر بابک زنجاني جرثومه فساد باشد چرا تو ايران زندگي ميکرد اقايان مجلس يکم انصاف داشته باشيد اون پول نفت تو بانکها توقييف شده و اگر شما ها حي وهو نميکرديد شايد ميشد کاري کرد شما عوض اينکه از خود بابک زنجاني سوال کنيد مسله را رسانه اي ميکنيد براي اينکه بخواهيد دوباره راي جمع کنيد تحريمها را داشتيم دور ميزديم که شما نگذاشتيد دروارن خاتمي هم يادتونه مسله انرژي هسته اي رو اون هم چند تا نماينده مجلس رسانه اي کردن و الان متوجه شدن که تحريمهاي چجوري دور ميخورد
  • علي IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    20 14
    اين بابا چقدر خودشو باور کرده ... همه ناتوان واين يکي مخ اقتصادي (البته اونم بدون پارتي)
  • کورش IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    13 8
    بسيار جالب بود. هيچ وقت نبايد يک طرفه به قاضي رفت. به اعتراف خود رئيس بانک مرکزي وقت، خيلي ها پول هاي چمداني رو که با اعتماد بهشون سپرده شده بود را برداشتند و رفتند و يک ليوان آب هم روش!!! آقا بابک هم شايد پورسانت هاي خوبي گرفته باشند، ولي به نظر مي رسه که با توافق بوده و حداقل اينکه سر دولت کلاه نگذاشته اند (... ملت بماند)
  • هادي IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    15 3
    با سلام. فکر ميکنم بابک زنجاني حرفهاي جالبي براي گفتن داره .و فکر مي کنم به عنوان يک تاجر بتونه کمک خوبي واسه جلوگيري بيشتر از تحريم باشه.به نظر من اگر تو صدا و سيما حرفاشو بزنه که همه مردم حرفاشو بشنون قضاوت واسه مجرم بودن يا نبودنش راحت تر باشه. نه اينکه در موردش فقط رسانه ها بگن و اون نتونه از خودش دفاع کنه.
  • بچه لر IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    20 5
    بابک جون زيادي فيلم هاي هاليوودي ميبيني, نکنه باورت شده که روح سوپر من در کالبدت ظهور کرده. تو هم برو دنبال هاله نور و ...
  • بي نام IR ۱۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    26 20
    آقاي زنجاني! از اينکه در اين شرايط چنين اقداماتي صورت داده ايد سپاسگزاريم . ولي آيا بدون مزد و في سبيل الله اين کارها را کرده ايد؟ مسلما نه! بلکه سودهاي حاصله از اين اين جابه جايي هاي پولي، به ريسکش مي ارزيده است. پس از اين بابت منتي بر اين مردم و دولت نداريد آقاي زنجاني! امااز اين جهت که فکر مي کنيد تنها قهرمان اين عرصه هستيد سخت در اشتباهيد! اين سرزمين هرگز از مردان بزرگ خالي نبوده و نخواهد بود! و اما از اينکه تصاوير ايران را در آينده براي اميد دادن به مردم اتيوپي نشان خواهند داد شک نکنيد! نه تنها به اتيوپيايي ها بلکه به تمام کشورهاي مورد ظلم و ستم قرارگرفته و استثمار شده کل دنيا! البته نه از آن جهت و سمت سوي مورد نظر شما! بلکه از جهت استقامت، ايثار و پيشرفت و آباداني و مبارزه با استکبار جهاني اين طرز تفکر شما مبني بر ناجي بودن و روزي رسان بودن اين ملت فقط نشان از تکبر و خوي اشرافيگري!
  • محمد IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    16 27
    با سلام شهرام جزايري در زندان است اما در بيرون شرکتهاي را مديريت مي کند او يک نابغه اقتصادي است .به نطر من امسال جزايري و زنجاني مديراني پول دوست ، زبل و نترسند به نوعي هکرهاي دنيا اقتصاد اند . اگر از ايده هاي اين افراد به درستي در اقتصاد استفاده شود اين قدرت را دارند که پوا عربها را به ايران بياورند . اين فروشگاه زنجيره اي توسط جزايري اداره مي شود. http://www.diox.co.ir/ لطفا عوض دشمني از اين استعداد ها استفاده کنيم .
  • رضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    34 5
    با اين توضيحات شما، مثل اين که ايشان يک قهرمان ملي است. کسي که راه هاي حقه باز ي را مي داند به همه رشوه مي دهد. حتي يک ميليون دلار به مقامات تاجيکستان که سمد جعلي واريز بدهي به بانک مرکزي را تائيد مي کند و رشوه هاي کلان به مقامات ترکيه و سند سازي پشت سند سازي و در نتيجه در عرض هفت هشت سال دارايي 28 هزار ميليارد توماني به دست مي آورد لابد صرفا بر اساس کارآفريني بوده است؟!! آيا دم خروس را ببينم يا قسم حضرت عباس را باور کنيم؟! مي دانم که اين نظر را چاپ نمي کنيد چرا که موضع گيري شما نشانکر آن است که از مدافعان سينه جاک اين آقاي امامزاده هستيد.
  • محمد IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    31 6
    چقدر به شما رسيده مگه ميشه با پول اين مملكت سرمايه دار شد بعد هم بگيم با عرضه ايم دقيقا حرفي كه رفسنجاني در رابطه با پسر هاش زد
  • هان IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    57 4
    خاک بر سر ملتي و دولتي که اگر يک شخص يا يک شرکت يا کشوري نباشد آن کشور نابود شود ، اگر اينگونه است بگذاريد نابود شويم ، با فرافکني با افکار ملت بازي نکنيد ، با احساسات مردم بازي نکنيد ، حقيقت آخر مشخص ميشود. زنجاني از تحريم پولدار شده شکي نيست و اين يعني تحريم به نفع زنجاني هاست بيشتر تا دشمن ، يه جوري مقاله زدي انگار زنجاني به مردم ايران کمک بلاعوض کرده ، زنجاني باج به فلان بانک رو بد ميدونه چون بجاي باج به اون بانک بايد خودش اون باج رو بگيره ، زنجاني محض رضاي خدا موش نگرفته.
  • داود IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    34 3
    من فقط مي خواهم پاسخ اين پرسش را بدهم که "آيا اين آقايان ميدانند که ايران تحريم است؟ ميدانند که تحريم معنيش چيست؟ " که البته پاسخ را هم از خود اين عزيزان شنيده ام و به نظرم جالب !؟ هم بود. و آن اينکه " تحريم ها يک مشت کاغذ پاره بيش نيست" براستي حاميان ديروز رويه و مشي حکومت داري امروز با چه رويي اين سخنان را بيان مي کنند؟ و آيا اين اتفاقات درسي شده تا دوباره مملکت را در موقعيتهايي اينچنيني قرار ندهند؟ اگر مي توان آثار فساد را در همه جا و اطرافمان ملاحظه نمود آيا نبايد ابتدا به فکر اصلاح خود باشيم و سپس اصلاح جهان را فرياد بزنيم؟ که همه از امام شنيده ايم "مصلح خود بايد صالح باشد"
  • ترسو IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    26 6
    "دشمناني که بيرون از اين قلعه منتظر مرگ ما هستند برايشان فرقي نميکند که مسوول اين شرايط کيست "!!!! واسه دشمنانمون فرقي نميکنه چون دشمنن...... ولي واسه خود ما که بايد فرق کنه که چه کساني مسول اين بدبختيهاي تموم نشدني هستند !! راجع به اين مسئله فکر کردين ؟؟؟؟؟؟؟ اين مقاله فقط در صدد تطهير اين افراده تازه منت تپونمون هم کرده !! و راحت از اصل قضيه فاکتور گرفته !!
  • salek IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    23 7
    يه جمله آشنا : انقدر تحريم کنيد تا تحريمدانتان درد يگيرد . من واقعا متاسفم
  • kerza IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    20 2
    بهتره همه ما مطيع قانون باشيم، اما اوضاع واحوال کشور را در نظر بگيريم./.
  • سيد مجتبي IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    35 8
    قضيه اينطور هم که شما ميگوييد نيست. نه نماينده هاي مجلسمان اينکاره اند که شما انتظار ازشون داريد و نه جناب زنجاني شما اينقدر تحفه هستند که لياقت اين تعريفها باشند. آب که سر بالا برده قورباغه ابو عطا ميدونه، قارچهايي مثل زنجاني محصولات يک شبه و فصلي اين گونه اقتضائات و دوران ميباشند. نه تاجران موفقي که شما از ايشان دم ميزنيد. ايران ايران است به لطف تاريخ غني اش و ايران اسلامي امروز هم صاحب و ولي نعمت داره و مردم ايران پاي همه چيز ايستادند، اتيوپي خانه زنجاني و همه مجيز گويانش است. لطفا قياس نکنيد.
  • amir IR ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    16 48
    باز هم بازار نخبه کشي راه افتاده . شخصا فکر ميکنم اقاي زنجاني نابغه ايست که انگونه که گفته ميشود ميلياردها دلار از پولهاي کشوررا در شرايط تحريم بازگردانده است. اگر انهمه قال و قيل نميکردند شايد ميتوانست اين 2 ميليارد را هم بر گرداند. اقاي زنجاني را تحسين ميکنم و بحال نخبه کشها افسوس ميخورم . او بايد تشويق شود نه تنبيه .
  • fateme IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    52 2
    اصلا چرا تحريم باشيم که امثال اين آقايون بخوان اينکارو بکنن؟ ميخوايم قهرمان باشيم اما فاسدپرور شديم!!!
  • علي IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 1
    سلام:شماهم زودقضاوت نکنيدوحمايت از کسي اگرقانوني باشد بايدمشخص کندوقضاوت عوض اين بازيهاي سياسي به دردوغم مردم برسيد باتشکر
  • عبد الرضا IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    26 7
    ترا به خدا ببين رسانه ارزشي چون شما حالا به کجا رسيده که دارد از چه معلوم الحالي دفاع مي کند!آفرين!پس حالا با اين تفاسير آقاي هژبر يزداني و آقاي خيامي پولدار هاي زمان رژيم طاغوت هم تبريه و تطهير شدند!!پس حالا لطف کنيد نظرتان را بار ديگر درباره هژبر يزداني که اولين بار سيستم توزيع مستقيم گوشت و فرآورده هاي کشاورزي و خيامي که اتومبيل پيکان را به ايران آورد و البته گويا سر و سري هم با دربار داشتند(طبق گفته خودتان در اوايل انقلاب) بيان کنيد!حتما يادتان هست در اول انقلاب به اين دو نفر مفسد في الارض گفتيد!پس ايندو حالا به نظر شما قهرمان هستند!يا شايد هم چون مثل بابک خان در حلقه دوستانتان نيستند و غير خودي هستند همچنان فاسد و البته بابک خان يک قهرمان است!بارک الله!به کجا رسيده ايد!شرم بر شما!
  • حميد IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    18 16
    اميدوارم که کاري نکنيم که اين اقا همه سرمابه اش رو از کشور خارج کند وهزاران نفر بيکارشوند و بعد کاسه چکنم چکنم دست بگيريم
  • جواد IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    36 1
    باشد .اتوپي بشود ببينم کي ضرر مي کند.ما بايد بترسم يا آقاياني که از انقلاب گرسنگان مي ترسند؟انهايي که از اين مملکت ثروت ميلياردي بدست آورده اند و مي دانند اگر از ايران بروند تحت تعقيب اينتر پل و در ليست سياه هستند و بالاخره دستگير و مجازات مي شوندبايد بترسند. آنها که هميشه در نهان ترسشان را از انقلاب گرسنگان اعلام کرده اند بايد بترسند.
  • يوسف IR ۰۵:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    16 3
    بهتر است همه مطيع قانون باشيم و منتظر برخورد مقام محترم قضايي و با نظر امير هم موافق هستم
  • جواد IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    6 21
    بابک دوست داريم. اگه امثال زنجاني براي مردم کار نکنند نصف اين مردم از گرسنگي مي ميرند. اين وسط اگه ثروتش هم چند برابر ميشه نوش جانش. عقلش کار کرده و پولدار شده. بابک زنجاني خيلي بهتر از صدها ميلياردر ايراني و کله گنده اي که پولاشونو اينجا در مي يارن ولي حسابهاي بانکاي سويس رو پر ميکنند
  • مجيد IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    14 0
    بابک مانند بچه آدم اگه باشي پول پس بيار وگرنه حالتو مي گيرم اخه شيربرنج بيام شناسنامتو باطل کنم
  • غلامي IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    14 1
    بابك جان تعريف خوبي داري چرا در درون اين قله كه نام ميبري شما به اين ثروت اعظم كه با بودجه سالانه بعضي از كشورها برابري مي كند رسيدي حق الزحمه ( كمسيون) شما را چه كسي تعيين نموده است . پس مردم چه ، اين هم بدان اين مملكت الحمداله آن قدرثروت خدا دادي دارد كه با وجود تعداد كثري امثال شما و خاوري ها مرتضوي ها ..... كه هر روز شاهد رشد بي رويه اين شاهكارها مي شود باز هم اين كشور اتيوپي نخواهد شد . واگهي آيا روشي را كه پيموده اي را درست بوده كه اين گونه باز خواست مي شوي پس درست نبوده است.من به سهم خود با توجه به مبالغ سنگين ارقام سوء استفاده شده مبلغ قابل توجه اي خواهد بود حلال نخواهم كرد.
  • علي IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    3 1
    لعنت خدا بر کساني که بابک زننجانيها رو بوجود آوردند.
  • علي IR ۱۸:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 4
    چقدر از اين سرمايه دار گرفتي كه كاسه داغتر ار آش شدي ؟
  • اسد IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 0
    ميدانيداگراموال ايشان مصادره شودبه کجاميرود/؟
  • بيچاره IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    2 1
    مگه کم داره که قطع رابطه شد که بازهم نيازبه تجارت داشته باشد. خون ملت کردتوشيشه به امثال توچقدرمي رسدکه ازش دفاع ميکنيد!!!!
  • آشنا IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    4 1
    عشقشو يکي ديگه مي بره کامنتشو ما مي ديم
  • حالاااااا IR ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 0
    يعني ميشه يه روزي من اينقدر ن ولي 1 ميليارد داشته باشم!؟؟؟!!؟
  • هادي IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 2
    به فرض محال تمامي چيز هايي که گفتيد درست باشد فقط يک سوال را پاسخ دهيد آقاي زنجاني که به گفته شما اين همه هنر داشته که اين دزديها را بکند که ديگران توانايي آن را نداشتند چرا بجاي برگرداندن پول بيت المال و اشتغال زايي در ايران تمام سرمايه گذاري ها را در تاجيكستان و جاهاي ديگر انجام داده و تاجيكستان را آباد كرده . بيكاري در ايران بيداد مي كند (پسرم يكسال است كه بيكار است). شايد هم با آن موهاي بورش اصلاً خارجي باشد يا دورگه!!! كه عرق ملي نداره و تمام پولها را به بهانه تحريم هاپولي كرده. حرامش باد و لعنت بر او و كساني كه با او همكاري كردند.
  • فرشاد IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    2 1
    باسلام امثال اقا بابک تو کشور ما فراوونه ولي اگه دست ما مردم بود ک دمار از روزگار همچين ادمايي در مياورديم من ک حلالش نميکنم
  • م IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    1 0
    از همان اول بايد مسولين پيش بيني مي کردند که تحريم چه مشکلاتي را براي کشور ومردم به ارمغان مي اورد ودرست تصميم مي گرفنتد يکي از مسولين مني گفت تحريم کاغذ پاره هست وديگري ميگفت ما درشعب ابي طالب قرار داريم حالا همهن مسولين بيان جلو ومشکالات کشور ومردم را درست کنند
  • محمد IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    3 0
    اگر اين اقا تا به اين اندازه در اقتصاد کشور تاثير گذار بوده و هست . بايد تمامي مسئولين کشور بر کنار شده و دنبال شغلي ديگر باشند . بسيار جاي تاسف دارد که اين کشور به حال و روزي افتاده که اين آقا بدين شکل سخن مي گويند .عوامل پشت پرده و شريک ايشان چه کساني بوده اند؟؟؟
  • محمد IR ۲۰:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    2 0
    در موقيت کنوني اين چنين کارها بجايي نميرسد امروز اقاي زنجاني ديروز شهرام جزايري
  • سيدرضا IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 1
    سلام. اسلام وجمهوري اسلامي با ثروت مشروع نه تنها مخالف نيستند که تشويق هم مي کنند. آيا ثروت امثال بابک خان مشروع است؟ عجيب است امريکا واروپا که کوچکترين ترفند ضدتحريمي را کشف وپاسخ مي دهند نتوانستند بفهمند بابک خان زنجاني چکارمي کند؟ مدافع بابک زنجاني از باج خوريهاي بانکهاي خارجي حرف مي زند درحالي که اصلا همين بابک زنجاني درحقيقت همان بانکهاي خارجي هستند اما درهيبت يک ايراني. مردم هم خيلي نگران نباشند. وقتي دادگاه برگزارشد و ايشان اعتراف کردند آنگاه همگان مي فهمند اين قضايا ازکجا آب مي خورد و حقيقت ماجرا چيست. همين که جمهوري اسلامي توانست اين موارد را کشف و ايشان و رابطانش را بازداشت کند، نشاندهنده حواس جمعي مسئولان مربوطه است. دراين وانفساي تحريم مي بينيم چه کارها مي کنند و تازه منت هم به مردم مي گذارند. انشاا... همه چيز روشن مي شود و تازه مي فهميم چه کساني پشت و روي قضيه بودند، جالب است،
  • مرتضي IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 0
    تو کشور ما امثال بابک زنجاني خيلي زياده چرا با بقيه شون برخورد نميشه اهان اصلا فراموش کردم اونها اقازاده هستن همشون
  • ناشناس IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    9 0
    ايشان درست مي گويند . افرادي مقصرند که اوضاع را طوري به پيش برده اند که مملکت ما محتاج بابک زنجاني ها شود
  • فقيرو بي كس IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 0
    بابا بابك شاخه ودست پروردهاست ريشه راپيدا كنيد وقطع كنيد ديروزجزايري وخاوري امروز زنجاني وظراب وفردا چه كساني خدا ميداند ريشه بايد قطع شود
  • سکندرم IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    5 1
    ما نفهميدم بلاخره بابک خان پول رو واريز کردن يانه نميتونه.اول ما رو روشن کنيد.لطفا
  • سکندرم IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 3
    چي شد کسي پيدا شد به ما جواب بده. شما که گفتي بابک خان خوبه گيريم ما هم اين حرفو باور کرديم اون که پولا رو برگردونه بعد قضاوتش ميکنيم.!!!!!!خودش که ميگه هزار دلار نميتونن واريز کنن ايشون فک کنم از امداد غيبي کمک گرفته باشن اخويها
  • ايراني IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 2
    نگفتين بابک زنجاني قبلا اين همه ثروت و از کجا اوردن که به خاطر ملت ريسک کردن و مورد تحريم قرار گرفتن؟
  • ن IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 1
    اين مطلبي که زديد شوقات ودقيقا مصداق فساد است اما بابک نمونه اي از خروار است وکساني که اجازه داده اند تحريم را به اين شکل دور بزند!که مرد ميدان مي طلبيد اگر کسي توانست 1000دلار از طريق سيستم بانکي ارز وارد کشور کند نيز در اين فساد سهيم است واصولا نشاط از جامعه به جهت فعاليت هاي فساد الود از بين مي رود ورمقي نمي ماند
  • farhad IR ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 4
    آقاي زنجاني بالاتر از سياهي رنگي نيست اتيوپي كجاس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • ايراني زاده IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 1
    باسلام کسي که از طرف مردم پستي را صاحب ميشه اگر خدا را فراموش کنه در آمد خودش بالاتر از مردم باشه باند بازي و بي عدالتي در همه چيز ترسو بودن رشوه خوار بودن پنهان کاري طبقاتي کردن دريافتي ها انسان نبودن خود فروخته بودن اعتقاد نداشتن به روز قيامت حرام خور بودن حق ضعيفان را پايمال کردن باند بازي در پيدا کردن کار کرسنگي وسيري ودر کلام کلي اجراي عدالت در تمام ضمينه ها نه در گفتن . کسي که هيچ چيز را رعايت نمي کنه هر روز با پول بيت المال کار شخصي خود را انجام دهد وبراي فرزندان وهمسر خود از ماشين گرفته تا مسکن وتفريحات اگر چنين شخصي دم از عدالت بزند وخودش عمل نکند هرکسي ببيند نه به حرفش گوش مي کند حتي خدا را هم در آخر قبول ندارد چه رسد به مسولان جامعه . وقتي فاصله ها بين مردم بيشتر شد و طبقاتي بوجود آمد بايد منتظر استسمار گران افراد جامعه باشيم و در آخر شکم گرسنه وشرمنده خانواده بودن ديگر دين ...
  • فرهاد IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 1
    هرکسي تحت هرعنواني دزدي کنه به بيت المال آسيب برسونه رشوه بده يارشوه بگيره خداريششواززمين ميکنه وعده خدادروغ نميشه حتي اگه يه ساعت به خرعمش مونده باشه اينافکرميکنن زرنگن ولي فراموش کردن خداقادرمتعاله
  • مطيع IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    0 2
    زرنگو بيشور.حالا که پات گيرافتاده هواي رفتن از ايران را داري؟خوب به جهنم برو.ولي کتک بخور بعد برو.در ضمن هشدار به امثال تو باشه که تو به گير خواهند افتاد
  • فرزند ايران IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    1 0
    بابک نميدانم اگه مالت را از راه درست دراوردي ماننده گرفتن هزينه کمتر از آن بانکي که گفته شده "حلالت باشد" درغير اين صورت اگر از رانت و ....... استفاده کرده اي ؛ اين را بدان در بارگاه الاهي بايد پاسخ گوي من و امثال من باشي.
  • شيطان IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 1
    سلام اي بابا ما کجاي کار هستيم شريک هستند سهام هريک به درستي تقسيم نشده تا بحال هرکه ملياردي از اين کشور برده خورده حيف وميل کرده کسي به او گفته بالاي چشمت ابر وست .از ماست که بر ماست
  • مهدي IR ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    0 0
    چقدر جالبه که همه مردم راحت سرکارند!