نماینده مردم تهران در مجلس طی نامه‌ای به اظهارات جواد لاریجانی در برنامه شناسنامه پاسخ گفت. <BR> <BR>

نامه سرگشاده علی مطهری به جواد لاریجانی

به گزارش خبرگزاری خانه ملت؛علی مطهری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای سرگشاده به اظهارات اخیر محمدجواد لاریجانی در برنامه شناسنامه پاسخ گفت.

متن این نامه به شرح زیر است:
«جناب آقای دکتر محمدجواد لاریجانی»
با اهداء سلام
در برنامه اخیر شناسنامه در شبکه 3 سیما مطالبی را در جواب نطق اینجانب در مجلس فرمودید که لازم است پاسخ داده شود:

1. گفته‌اید «این نماینده محترم، فتنه را در حد یک دعوای داخلی می‌داند که این درست نیست. ماهیت فتنه یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام بود که با مشارکت وسیع آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب همراه بود.» بهتر بود این طور می‌فرمودید که اعتراض مدنی به نتیجه انتخابات در سال 88 را ما با مدیریت ضعیف خود و به دلیل به رسمیت نشناختن مقوله اعتراض مدنی، تبدیل به فتنه کردیم، آنگاه برای جمع کردن این ماجرا آن را به صورت یک کودتای تمام‌عیار علیه نظام جلوه دادیم و سپس از هر وسیله‌ای برای اثبات این ادعای خود استفاده کردیم. با پدید آمدن این زمینه که همه با هم آفریدیم البته آمریکا، دول اروپایی، رژیم صهیونیستی و تمام ضد انقلاب پشت سر معترضان قرار گرفتند، همان طور که ما در حد خود پشت سر حرکت‌های اعتراضی در آن کشورها قرار می‌گیریم.
2. فرموده‌اید: «کسی که وارد انتخابات می‌شود متعهد به رعایت قوانین انتخابات است. وقتی این اتفاق نمی‌افتد و قبل از پایان انتخابات یکی از نامزدها مصاحبه می‌کند و می‌گوید من رئیس‌جمهور منتخب هستم یک جرم بزرگ اتفاق افتاده است.» بله، یک جرم بزرگ اتفاق افتاده است ولی توجه به یک جرم بدون توجه به جرم‌هایی که مقدمه این جرم بوده و توسط طرف مقابل انجام شده است و اگر انجام نمی‌شد این جرم بزرگ نیز اتفاق نمی‌افتاد، به دور از عدالت و انصاف است.
از شما سوال می‌کنم؛ اگر از چند ماه قبل از انتخابات سال 88 بسیاری از اعضای شورای نگهبان که داور محسوب می‌شدند از یک کاندیدا حمایت نمی‌کردند، اگر بعد از مناظره کذایی عکس‌العمل مناسب از طرف مراجع قانونی مانند شورای نگهبان نشان داده می‌شد یا لااقل اجازه دفاع به هتک حرمت‌شدگان در صدا و سیما داده می‌شد، اگر بعد از شروع اعتراضات، به جای برگزاری جشن ملی برای کاندیدای پیروز، مسئله به اعلام نظر شورای نگهبان موکول می‌شد، اگر خبرگزاری وابسته به یک نهاد حکومتی ساعت 18 و 30 دقیقه روز انتخابات آقای احمدی‌نژاد را به عنوان پیروز انتخابات با 60 درصد آراء اعلام نمی‌کرد و چندین اگر دیگر، آیا در این صورت آن جرم بزرگ اتفاق می‌افتاد؟ پس ما خودمان آقای موسوی را به آن سمت هل دادیم. البته ایشان نباید تحت تاثیر آن فشارها و بی‌عدالتی‌ها اعلام پیروزی می‌کرد و به هر حال باید قانون را ملاک قرار می‌داد و فرضا حق با او بود مصلحت انقلاب و نظام اسلامی را بر حق خود مقدم می‌داشت، چنانکه علی علیه‌السلام مصلحت وحدت مسلمین و حفظ اسلام را بر حق خود مقدم داشت، ولی تحمل انسان‌ها متفاوت است.

جناب آقای محمد جواد لاریجانی
به نظر می‌رسد که جناب عالی در قضاوت درباره فتنه 88 تجاهل و تغافل می‌فرمایید. این بدیهیات را می‌دانید و خود را به ندانستن و غفلت می‌زنید و نام آن را «بصیرت» می‌گذارید. یا به قول خودتان هوا سرد است و دچار زکام سیاسی شده‌اید.

3. گفته‌اید «آقای مطهری گفت چرا رئیس قوه قضائیه فتنه را ختم نمی‌کند. این در حالی است که فتنه ختم شد و در 9 دی مُهر پایان هم به آن زده شد.» می‌پرسم اگر فتنه ختم شده است چرا در ایام 9 دی امسال همفکران شما در رسانه ملی و رسانه‌های همسو این همه جنجال و آسمان ریسمان کردند که حق با ما بود؟ معلوم است خودتان هم احساس می‌کنید که مردم همه آنچه را که به طور یک‌طرفه در این چهار سال گفته‌اید نپذیرفته‌اند. اگر فتنه ختم شده است چرا این‌قدر درباره آن سخن می‌گویید؟! سوال می‌کنم اگر فتنه ختم شده است حکم مجازات آقایان موسوی و کروبی و احمدی‌نژاد چیست و در کدام دادگاه صالح صادر شده است؟ بنابراین تکلیف فتنه مانند تکلیف بخشی از زمین‌های کشاورزی و دامداری شما برای مردم مشخص نیست و هنوز حکم آن اعلام نشده است.

اصل حرف من در نطق اخیر این بود که اگر قرار بر گذشت طرفی از تخلفات و خطاهای یکدیگر نیست، این سه نفر به طور همزمان در یک دادگاه صالح محاکمه علنی شوند، آنگاه هر حکمی صادر شود مورد اعتراض نخواهد بود چون آنها از خود دفاع کرده و حرف خود را زده‌اند ولی وضعیت فعلی عادلانه و قابل دوام نیست و باید به فکر حل مسئله و بازگشت وحدت به جامعه بود.

کسانی که زحمتی برای انقلاب نکشیده‌اند یا لااقل شاهد زحمات انقلابیون اولیه از سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی نبوده‌اند، اهمیت حل این مسئله را برای آینده انقلاب اسلامی درک نمی‌کنند و بر طبل تفرقه و حذف نیروهای انقلاب می‌کوبند و دائم دایره انقلاب را محدود می‌کنند. نباید این نقار و انشقاق ناخواسته و تحمیلی ادامه پیدا کند. باید ید واحد شویم و وحدت ملی را پشتوانه‌ای برای مذاکرات هسته‌ای و حل مشکلات اقتصادی قرار دهیم.

دلبستگان به انقلاب اسلامی نمی‌توانند نسبت به حل مسئله فتنه و بازگشت وحدت به جامعه بی‌تفاوت باشند. اینجانب به عنوان نماینده ملت در مجلس و فرزند شهید آیت‌الله مطهری به طریق اولی نمی‌توانم بی‌تفاوت باشم، لذا ارائه طریق می‌کنم و البته تصمیم نهایی با مقامات عالی نظام و در رأس آنها رهبر گرامی انقلاب است.
امام علی علیه‌السلام درباره مسئله‌ای به ابن عباس فرمود: «بر تو است که رأی خود را به من بگویی و من درباره آن بیندیشم، آنگاه اگر خلاف نظر تو فرمان دادم باید اطاعت کنی.» همه ما باید همین حالت را داشته باشیم.

با تقدیم احترام
«علی مطهری»

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ملک IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    احسنت..اياازاين جواب کامل تر هم ميشه؟رحمت به شيري که خوردي.مطلع.مصلح.متعهد.باشعور.دمت گرم
  • محمود IR ۱۸:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    74 10
    خداوند ترا براي اسلام زنده نگهدارد وخداوند بقيه بصيرت ديني بدهد تا از پوست حزبي و کروهي خارج شود هر حق است بيان کنند حتا به ضرر خودش و حزبش
  • علي IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    76 12
    احسنت دکتر مطهري نماد يک انسان آزاده است و آنچه را که بيان ميکند بر اساس حق است به دنيا طلبي گرفتار نشده خداوند او را براي ملت حفظ کند الحق که با بصيرت واقعي ايشان است نه آنهايي که شعار با بصيرت بودن را ميزنند
  • ناشناس IR ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    74 2
    درود به روان پاک شهيد مطهري
  • زهرا IR ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    68 8
    عاشقتم، تو واقعا پسر اون پدري
  • بي خيال IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    78 9
    بسيار عالي بود دکتر. سپاسگزاريم.
  • مقدم IR ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    8 99
    اقاي مطهري شما که ميدانستي اروپا امريکا و اسرائيل پشت اين قضئيه هستن و سران فتنه هم ميدانستن جرا مقلته کاري کردن و اب تو هونگ دشمن کوبيدن و مردم را عيله نظام شورندن شما از از فتنه گران فتنه گر تر هستيد حالا ممکنه اونها الان پشيمان شدن اما شما بعد از 5 سال داري حمايت ميکنيد شما رو کي تحريک کرده اسراويل و اروپا تحريکتون کرده که الان حمايت کنيد؟
  • عدالت علوي IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    89 6
    احسنت به اين نماينده ي واقعي ملت آدم احساس ميکنه کساني که سکوت ميکنند يا جرأت ندارند اينطوري حرف بزنند خودشان يه جورائي پاشون گيره يا ميترسن موقعيتشون به خطر بيافته
  • مسلمان يزدي IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    90 4
    دکتر جان خدا رحمت کند پدرت را که واقعا فرزند خلف اون پدري .پدر شما در کتاب حماسه عاشورا همين درد را دارد .و يک تنه در مقابل ياوه گويان و حسيني خوران (مداحان و واعظين دروغگو که از قبال دروغ هاي بزرگ نان ميخورند ) ميايستد و بعد درود خدا و رحمت بر پدر و مادر همسرتان که محکم از شما دفاع و در کنارتان ايستاده و شما را از اين جهاد امر به معروف و نهي از منکر دلسرد نميکند
  • علي IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    اين علي مطهري خودش از هر فتنه يا صهيونيستي براي اسلام مضرتره. نمي دونم تو اون دنيا جواب پدرش رو و پيامبر(ص) رو چي ميده؟؟؟؟؟
  • علي IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    91 4
    خدا پدرت را بيامرزد
  • شهرام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    85 8
    اين فرد نتيجه ي برخورداري از شير پاک، لقمه حلال، تربيت اسلامي ذيل نظر انديشمندترين دانشمند اسلامي معاصر، تفکرات به روز و آينده انديشي است. اين حضور نشانه استمرار لطف و عنايت خدا به يک نظام و يک ملت است. اين رفتار بارقه اميدي به استمرار سلامت نظام است. اين گفتار، واکسن مصونيت نظام در برابر هرگونه انحراف است. درود بر شيعيان شجاع و آزادمرد تاريخ، درود بر تو فرزند پاک. خداوند تو را از شر افراطيون حفظ و در پناه رحمت خود قرار دهد ان شاء الله.
  • امير IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    89 11
    علي مطهري حقا و انصاف وکيل المله هستند اميد که ان شاا... بقيه نمايندگان هم به تاسي از ايشان به جاي وکيل ال... بودن، وکيل المله باشند.
  • محمد IR ۰۹:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    27 3
    منطقي و شجاع، خدا حفظت کنه.
  • محمد IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    26 3
    درود بر انسانهاي آزاده و حکيم بايد يد واحد شويم و وحدت ملي را پشتوانه‌اي براي مذاکرات هسته‌اي و حل مشکلات اقتصادي قرار دهيم
  • lk IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    22 4
    توجه همه (علي الخصوص مخالفين پيشنهاد آقاي علي مطهري) را به آراء و - کليه نظرات و نسبت نظرات موافق و مخالف جلب مي کنم بدون در نظر گرفتن دموکراسي که نظر اکثريت را ارجح مي داند، حداقل نتيجه اي که از اين مقايسه مي توان به دست آورد اين است که: "از نگاه مخالفين نظر آقاي علي مطهري بيش از 85% مردم ايران بي بصيرتند و تنها 15% مردم حاليشان است"
  • فردوس توسي IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    27 5
    افرين بر منطق و بيطرفي دکتر مطهري
  • شهاب IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    35 7
    آقاي مطهري، فرزند شهيد مطهري فردي راستگو هستند. بنده با اينکه ايشان را فردي اصولگرا مي دانم(برعکس تفکر اصلاح طلبي خودم)، براي ايشان احترام زيادي قائلم و در خصوص مشکلاتي که پس از انتخابات 88 ايادي احمدي نژاد بوجود آورده و خورام تبليغاتي خودشان کردند، گفته هاي آقاي مطهري را حق دانسته و خواستار محاکمه همزمان هرسه نفر مي باشم. لطفاً اين را به رأي گيري بگذاريد
  • محمد IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    7 42
    مزخرف=طلا کاري شده حرف مزخرف =حرف اشتباه با ادبيات زيبا آقاي مطهري شما راست و دروغ را با هم ميفرماييد.ضمنا از برخي حقايق چشم پوشي ميکنيد.اينطوري نميشه.دلايل شما براي افراد با مطالعه مثل جک ميماند.
  • abn IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    8 43
    آقاي مطهري بصيرت داشته باشيد، بصيرت...
  • مهدي IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    33 2
    بي گناهي کم گناهي نيست در ديوان عشق يوسف از دامان پاک خود به زندان رفته است
  • صداي ملت IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    41 8
    احسنت بر نماينده ملت برداران لاريجاني بصيرت بصيرت ...
  • رضا IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    2 1
    جنگ زرگري... آقاي علي مطهري برادرخانم آقاي علي لاريجاني است.... رابطه ي لاريجاني ها با مطهري بسيار نزديک است.لطف کنيد وقت مردم را نگيريد...
  • علي IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    3 9
    آقاي مطهري خود را تابع سخنان مقام معظم رهبري مي دانند ولي سخنان رهبر را فراموش کردند .رهبر معظم انقلاب همان بعد از انتخابات علاوه بر فرصت قانوني بررسي به شکايات کانديدا ها فرصتي 5 روزه تعيين کردند که آقايان بيايند و مدارک مستدل ارائه دهند.آيا آقايان آمدند که شما مي فرماييد (ما با مديريت ضعيف خود و به دليل به رسميت نشناختن مقوله اعتراض مدني، تبديل به فتنه کرديم).بعد از آن هم رهبر انقلاب اين صدمات اين فتنه را غير قابل جبران ميدانند ، و همان زمان آقاي احمدي نژاد را رئيس جمهور اعلام کردند. حالا باز هم شما خود را مطيع رهبر ميدانيد.
  • فرزند نسل سومي روح الله IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    3 12
    خوبه ديگه. به سران فتنه بدهکار هم شديم که "هلشون داديم به طرف تخلف" آقاي مطهري واقعا خوابي يا خودتو زدي به خواب؟ هنوز فکر ميکنه ماجراي فتنه بعد از انتخابات شروع شده. صد تا "قلاده هاي طلا" ي ديگه هم براي آقاي مطهري بسازي باورشون نميشه ماجرا حد اقل از يک سال پيش برنامه ريزي شده بوده و ساده لوح هايي مثل کروبي و موسوي بازيچهء امريکا و اسرائيل شدن.
  • احمد IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
    4 1
    من نمي دانم چرا با واقعيت ها نمي توانيم کنار بيايم؟ و حتما" با با غرض ورزي برخورد کنيم. بما در جامعهاي داريم زندگي مي کنيم با بيش از 95 % با سواد. خارج از درجه دانشگاهي چرا نبايد مطالب و گفته هاي هم ديگر را در رد و جواب منطقي بدهيم.چرا با کلمه ها فقط بازي کنيم مگر من ثابت نکرديم داراي فرهنگ 2500ساله هستيم. مگر ما خودمان را وارثان پيامبران و امامان... نمي دانيم مگر براي ما کتاب آسماني قران و و کتاب زيباي نهج البلاغه نخوانيد. مگر ما در مقامي هستيم براي انسانها حکم صادر کنيم در کتاب آسماني ما تا آنجا من مطالعه کردم هيچ وقت نگفته کسي را بايد بدون ثابت شدن حکم قانوني در حبس و ....نگهداري کنيد .در قران خداوند فرموده تا آنجا که امکان است با دشمنان هم از راه صلح و برقراري برادري وارد شويد. امام علي هميشه به اميران گفته با دشمنان با مهرباني برخورد کنيد . پس چطور ما اين انسانها را بيش از 5سال است
  • محسن IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    10 2
    شيرمرد ايران علي مطهري کاش تمام نمايندگان مثل مطهري بودند.شجاع و منصف
  • حاجي IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
    2 1
    درود بر تو و بر روح پدرت که حق و عدالت را با هيچ چيز معاوضه نميکني در اين دنيا که دين ابزار رسيدن به هر خواسته اي شده