هاشم رسایی فر: داستان برگزاری مجامع انتخاباتی هیأت های ورزشی همیشه جزو موارد جذاب و البته پر خبر در حوزه ورزش استان بوده است، ...

هیأت های بلاتکلیف

به ویژه زمانی که هیأتهای پرجاذبه که خیلی ها حاضرند به هر شکلی ریاست آن را به دست آورند، انتخاباتش برگزار شود اما سوژه ای که این بار قرار است به آن پرداخته شود انتخابات هیأت هایست که هر کدام بنا به دلایلی هنوز برگزار نشده است.


شطرنج ؛مات قدرت نمایی
در حالی که با پایان دوران ریاست محمدرضا وجدانی در هیأت شطرنج خراسان رضوی اداره کل ورزش و جوانان در تدارک برگزاری مجمع انتخابات این هیأت بود اما دخالت ریاست فدراسیون شطرنج و نقض مراحل آگهی و ثبت نام از متقاضیان شرکت در انتخابات از سوی کامبوزیا باعث شد تا برگزاری مجمع انتخابات هیأت شطرنج به میدانی برای زور آزمایی دست اندراکاران هیأت وفدراسیون شطرنج با اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی تبدیل شود.
کامبوزیا رئیس فدراسیون شطرنج با رد تمامی مراحل ثبت نام متقاضیان از دبیر هیأت شطرنج به عنوان تنها مرجع قانونی برای آماده سازی و برگزاری مجمع یاد می کند و این مرجع را مأمور فراهم نمودن مراحل برگزاری مجمع انتخابات هیأت شطرنج می نماید با دلایل و مستندات قانونی.
از طرفی اداره کل ورزش و جوانان که از طریق معاونت ورزشی اش قبل از این اقدام به آگهی در جراید و ثبت نام از متقاضیان نموده بود. برگزاری مجمع هیأت شطرنج و اداره آن را جزو اختیارات خود می داند و به هیچ عنوان حاضر نیست در این قضیه با هیأت و فدراسیون شطرنج کنار بیاید. در این راستا حتی اداره کل ورزش و جوانان با ارسال نامه ای به جراید از آنها می خواهد تا در صورت درخواست چاپ آگهی ثبت نام از متقاضیان از سوی دبیر هیأت شطرنج جلوی این کار گرفته شده و نهایت کار به جایی می رسد که هیچ کدام از طرفین حاضر به کنار آمدن با دیگری نمی شوند.
آنچه که اکنون در خصوص سرانجام برگزاری این مجمع عنوان می شود این است که به دلیل این که نه اداره کل ورزش و جوانان استان و نه فدراسیون شطرنج حاضر نیستند از مواضع خود کوتاه بیایند سرنوست برگزاری این مجمع بایستی با نظر معاونت ورزشی وزارت یعنی شخص نصرا... سجادی معین شود. اتفاقی که هنوز نیفتاده و همچنان برگزاری مجمع هیأت شطرنج را معطل خود ساخته است.


دوومیدانی واعضای غیر رسمی
هیأت دوومیدانی نیز از جمله هیأت‌هایی است که برگزاری مجمع انتخاباتی آن در کشمکشی دیگر بین مسؤولان اداره کل ورزش و جوانان با فدراسیون دوومیدانی گرفتار شده است. آنچه که از شواهد بر می آید این است که در این مورد نیز همانند انتخابات هیأت شطرنج اختلاف مدیران استانی و فدراسیون اجازه برگزاری مجمع هیأت دوومیدانی را نمی دهد. قضیه از آنجا شروع شد که اداره کل اسامی نفرات حاضر در مجمع انتخابات هیأت را به فدراسیون اعلام می کند اما فدراسیون دوومیدانی با حضور برخی از اعضا در این مجمع مخالفت کرده و درخواست تجدید نظر در چیدمان نفرات مجمع می دهد اما اداره کل ورزش و جوانان همان نفرات اعلام شده را محق حضور در مجمع می داند و حاضر نیست به خواسته فدراسیون تن دهد و همین مساله باعث شده تا برگزاری این مجمع نیز تاکنون به تأخیر بیفتد.
افشین داوری رئیس فدراسیون دوومیدانی در این خصوص می گوید: خواسته ما این است که مجمع براساس اصول جاری برگزاری مجامع فدراسیون ها و هیأت های ورزشی برگزار شود و نفراتی که در مجمع حاضر می شوند طبق اصول از بالاترین سطوح معرفی شوند به طور مثال اگر قرار است نماینده ورزشکاران و مربیان معرفی شود بهترین ها و صاحب عنوان ها معرفی شوند نه نفراتی که چندان شناخته شده نیستند و رده سوم و چهارم را دارند.ضمن اینکه در این مورد فدراسیون نامه‌های متعددی از استان خراسان رضوی داشته که افرادی در آن مدعی شدند که هیچ جایگاهی برای آنها در مجمع در نظر گرفته نشده است در وصورتی که برخی از آنها جایگاه های کشوری دارند.


فوتبال معطل کفاشیان
انتخابات هیأت فوتبال استان نیز که قرار بود پیش از این در تاریخ 26 بهمن برگزار شود به دلیل سفر خارج از کشور علی کفاشیان رئیس فدراسیون به زمان دیگری موکول گردید . گفته می شود چنانچه اتفاق خاصی نیفتد و رئیس فدراسیون وقت داشته باشد 15 اسفند این انتخابات برگزار خواهد شد. چنانچه این بار نیز این اتفاق نیفتد همه چیز به سال بعد موکول خواهدشد.


هندبالی های بلاتکلیف
مجمع انتخابات هندبال نیز که پیش از این زمان آن هم مشخص شد و به دلیل به حد نصاب نرسیدن اعضا به زمان دیگری موکول گردید هنوز که هنوز است بلاتکلیف مانده و از برگزاری آن خبری نیست.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.