حسین پور حسین: قدس ویژه خراسان - خراسان رضوی با 16 هزار شهید، 47 هزار جانباز و سه هزار آزاده از استانهای افتخارآفرین کشور است که در عرصه جهاد و شهادت پیشرو بوده است.<BR>

عزت و کرامت خانواده شهدا را نگه داریم

استاندار خراسان رضوی به مناسبت 22 اسفند، روز صدور فرمان امام خمینی(ره) مبنی بر تأسیس بنیاد شهید و روز شهدا در گردهمایی بزرگ والدین، همسران و فرزندان گرانقدر شهدا با اعلام این مطلب گفت: امام خمینی(ره) احیاگر فرهنگ اسلام بودند، در حالی که غربی‌ها به اشتباه فکر می‌کنند، قدرت در سلاح اتمی و استفاده از تجهیزات پیشرفته و پیچیده نظامی است.
علیرضا رشیدیان با تأکید بر اینکه امام به درستی گفته‌اند که قدرت در دست مردم هست، افزود: انسانهای تعالی یافته می‌توانند جامعه‌ای را تغییر بدهند، نظام شاهنشاهی که بزرگترین ژاندارم منطقه و کمربند دفاعی آمریکا در مقابل بلوک شرق بود، با حضور این مردم از هم پاشیده شد.
وی با بیان اینکه نگاه آخر شهیدان نگاه سختی است، افزود: تمام خواسته‌ها و آرزوهای شهید در این نگاه نهفته است، نگاهی به ما منتقل می‌کند که شاهد باشیم آنها به خاطر خداوند پست و مقام و بدون ذره‌ای انتظار عزیزترین ثروت خود که جانشان بود، را نثار می‌کنند تا این نگاه به آیندگان منتقل شود.
استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه سفیران این نگاه جانبازان و آزادگان و فرزندان و پدران و همسران شهدا هستند، گفت: باید به آنها درود فرستاد که چنین فرزندان شایسته‌ای را پرورش داده‌اند.
وی ایران اسلامی را متمایز از دیگر کشورهای اسلامی دانست و در این رابطه اظهار داشت: عامل برتری ما نسبت به آنها اعتقادات دینی و محوریت ولایت فقیه و فرهنگ ایثار و شهادت است.
رشیدیان عنوان کرد: فرهنگ شهادت خواستن مرگ نیست، بلکه فرهنگ شهادت، فرهنگی به شمار می‌آید که انسان به خاطر خدا و آموزه‌های پیامبر خاتم(ص) برای تعالی در زندگی از زمانی که به دنیا می‌آید تا بی‌نهایت که آخرت است،در راه فرهنگ ایثار و شهادت گام بردارد.
وی با تشریح فرهنگ شهادت عنوان کرد: فرهنگ شهادت فرهنگی است که وقتی مدیری پشت میز می‌نشیند، بداند که این میز بر روی خون بهترین جوانان کشور قرار گرفته و مسؤولیت سنگینی را برعهده دارد.
استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه همه روزها روز شهداست، گفت: اگر روزی بگذرد و یاد ایثارگری شهدا نباشیم، شاهدین خوبی نخواهیم بود و باید در روزی که به نام شهدا مزین شده، همه دستگاه‌ها در درون خود فرهنگ شهدا را گسترش داده و عملاً نشان دهند که رهرو راه شهدا هستند و می‌خواهند خدمتگزاران صادقی بر جامعه و خانواده معزز شهدا باشند.
رشیدیان با تأکید بر اینکه باید کرامت و عزت خانواده شهدا را محترم شمرد، گفت: سرویس دهی و خدمات دهی به خانواده و بویژه فرزندان شهدا از اولویتهای ما در استانداری خراسان رضوی است تا فرزندان شهدا بتوانند به عنوان میراث داران پدران شهید خود در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی بدرخشند و چراغ راه حرکت جامعه به سوی جامعه‌ای برگرفته از فرهنگ ایثار و شهادت باشند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران با گرامیداشت سالروز 22 اسفند و روزی که به نام شهدا مزین شده است، با آرزوی توفیق برای استاندار جدید خراسان رضوی و تبریک این روز به خانواده معزز شهدا و ایثارگران خراسان رضوی اظهار داشت: اگر از جانبازی که قطع نخاع شده و نمی‌تواند حرکت کند و جانبازی که در اثر شیمیایی درونی مجروح دارد و جانبازی که زیبایی‌های طبیعت و اطراف خود را نمی‌بیند و آزادگانی که شکنجه شده و سالها در اسارت بودند و عالمان و فرهیختگان بپرسید، چه آرزویی دارید، خواهند گفت: آرزو دارم که شهید شوم.
عابدی مقدم با اشاره به این که اگر می‌بینید استاندار و همراهان سراسیمه خود را به جمع خانواده شهدا می‌رسانند برای این است که حضور خود را در جمع شهدا اعلام کنند، گفت: اینها روز قیامت در جمع شهدا قرار می‌گیرند و ما شهدا را در جمع خود دعوت می‌کنیم که در روز قیامت شفاعت ما را بکنند.
وی افزود: امروز در جمع خانواده‌های معزز شهیدان هستیم، پدران و مادرانی که تک فرزند بوده و فرزند را به اسلام و دین هدیه داده‌اند، مادرانی که دو و یا سه فرزند و بیشتر داشتند و آنها را در راه اسلام پرورش داده و هدیه کرده‌اند، همسرانی که در جهت تربیت فرزندان شهید تلاش کردند و این ویژگیها و برجستگی‌ها که در تک تک خانواده‌های شهدا قرار دارد، افتخاری برای ما بوده‌اند که اکنون در مقابل آنها تکریم کرده، سر تعظیم فرو می‌آوریم.
در این مراسم از خانواده شهدا و ایثارگران و جانبازان تقدیر شد و به جمعی از آنها لوح سپاس و هدایایی اعطا شد.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.