قدس آنلاین _هنگامه طاهری_ نایب دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: رسیدن به جایگاه اول شاخص سلامت در جنوب غربی آسیا سخت است اما ما از ظرفیتهای خوب دارو و درمان و بهداشت برخورداریم که رسیدن به این جایگاه را غیر ممکن نمی کند.

وظایف بیمه پایه را از دوش بیمه تکمیلی برداریم/افق جایگاه اول شاخص سلامت در جنوب غربی آسیا روشن است

عبدالرحمان رستمیان ضمن اظهار مطلب فوق به خبرنگار قدس آنلاین گفت: از آنجا که کشورهایی چون ترکیه و عربستان در خصوص شاخصهای سلامت اقدامات خوبی انجام می دهند لذا رسیدن به جایگاه نخست در جنوب غرب آسیا مشکل اما ممکن است.
وی با اشاره به فعالیتهای قابل توجه وزارت بهداشت در زمینه تجهیزات دارو و درمان اظهار داشت: همیشه هدف ، افقی دور به نظر می رسد اما با وجود داشتن منابع خوب انسانی و طبیعی و ظرفیتهای بالا در زمینه امکانات بهداشتی و درمانی قادریم به این جایگاه برسیم.
رستمیان با اشاره به تامین منابع سلامت منطقه رسیدن به این هدف را منوط به برنامه ریزی، همت و مدیریت مناسب مسوولان عنوان کرد.
وی یادآور شد : بیمه پایه از پوشش مناسبی برخوردار نیست لذا ضمن همگانی شدن این بیمه باید از انجام وظایف بیمه پایه توسط بیمه تکمیلی جلوگیری کرد.
او در این خصوص تصریح کرد که در بسته سیاست جامع سلامت که توسط مقام معظم رهبری ارایه شده بسته بیمه پایه تعریف می شود و بدین ترتیب از اختلال بین بیمه پایه و تکمیلی جلوگیری می گردد.
رستمیان علاوه بر این با اشاره بر تقویت ظرفیتهای تولید دارو و تجهیزات آن بر بالا بردن کیفیت داروها تاکید کرد و گفت: در صورت تقویت کیفیت فرآورده های دارویی و اطمینان خاطر کشورهای منطقه قادر به تامین نیاز این کشورها خواهیم بود.
وی افزود: اینک با مشخص شدن اهداف سیاست جامع سلامت، دست اندرکاران باید راهکارها ی اجرایی را بیابند و مجلس در این زمینه حمایتهای قانونی ، مالی و نظارتی را خواهد داشت.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.