قدس آنلاین -الف.زمینی- موضع گیری آیت الله جنتی در قبال سیاست های علی جنتی در وزارت ارشاد، فوت محمد رضا لطفی و وعده های وزیر آموزش و پرورش برای معلمان از جمله اخباری بودند که امروز مورد توجه روزنامه ها قرار گرفته بودند.

از "تجلیل کیهان از لطفی" و "خبرهای خوش برای معلمان" تا "هشدار فرهنگی پدر به پسر"

طرحی سرگردان
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: آیت الله واعظ طبسی در مراسم تجلیل از برترینهای حوزه علمیه خراسان تاکید کرد: "همکاری حوزه با نظام، یک ضرورت غیر قابل اجتناب است."
ایشان در بخش دیگری از صحبت هایشان گفتند: "امروز دستگاههای مختلف کشور، دست نیاز به سوی حوزه دراز کرده اند و خواسته اند که به آنها نظر بدهیم."
این روزنامه در تیتر دیگر خود نوشت: "رتبه بندی معلمان هنوز نمره قبولی ندارد"
در آستانه هفته بزرگداشت معلم، وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح رتبه بندی معلمان در قالب لایحه دولتی خبر داد. این تیتر در خصوص طرحی است که این روزها بین دولت و مجلس سرگردان است.
اجرای طرحی که از یادگارهای دولت پیشین به شمار می‌آید و چندی پیش مجلس شورای اسلامی آن را رد کرد، همچنان با تمام مزایای مطرح شده با اما و اگرهای بی‌شماری همراه است، زیرا براساس آمار رسمی، نزدیک به یک میلیون و 13 هزار و 655 نفر به عنوان معلم و کارکنان آموزش و پرورش در این ساختار به فعالیت مشغولند، جمعیتی که در سالهای اخیر بیشترین تغییر و تحولات ساختاری را تجربه کرده‌اند،
***
تجلیل کیهان از لطفی
روزنامه قانون: این روزنامه نیمی از روی جلد خود را به طرحی از محمد رضا لطفی اختصاص داده است و علاوه بر اعلام خبر فوت این هنرمند؛ تیتر زده است: "بی تو این تار ندارد لطفی"
گفتنی است روزنامه کیهان به تجلیل از زنده یاد محمدرضا لطفی پرداخت.
کیهان نوشت: "لطفی که در دهه‌های 50 و 60 با محمدرضا شجریان همکاری می‌کرد، در سال‌های بعد با وی دچار اختلافاتی شد و همکاری اش را قطع کرد. همراهی شجریان با جریان کودتای نافرجام سال 88 و مصاحبه هایش با رسانه‌های وابسته به سرویس‌های جاسوسی آمریکا و انگلیس با مخالفت محمدرضا لطفی مواجه شد.
وی در گفت وگویی با ماهنامه آسمان، ضمن انتقاد از شجریان تصریح کرده بود: «من اصلا دوست ندارم هنرمندان‌مان تریبون خودشان را از داخل به خارج از کشور ببرند. به همین دلیل شخص من هرگز با بی‌بی‌سی مصاحبه نکرده‌ام... من حق دارم دوست نداشته باشم به عنوان یک هنرمند در صدای آمریکا و بی بی‌سی انگلستان که به عنوان دو ارگان دولتی مشغول فعالیت هستند، حرف بزنم. من حتی اگر هزار مشکل در ایران داشته باشم ترجیح نمی‌دهم هرگز در تریبون‌هایی که قصد اصلاح و کمک به مردم ایران را ندارند همصدا شوم.»
لطفی، پیش از این به احمدشاملو هم تاخته و نظرات او در حوزه موسیقی و شعر کلاسیک ایرانی را «حقارت آمیز» توصیف کرده بود."
تیتر دیگر روزنامه ها در خصوص لطفی به این شرح می باشد:
روزنامه اعتماد نیز در تیتری دقیقا مشابه آورده است: "بی تو این تار ندارد لطفی"
روزنامه آرمان نیز طرحی از ایشان به چاپ رساند و تیتر زد: "تار دیگر لطفی ندارد"
روزنامه ایران نیز نوشت: "تار ایران دیگر لطفی ندارد"
روزنامه آفتاب نیز در این خصوص نوشت: "شیون تار در فراق لطفی"
این روزنامه همچنین تیر دیگری با این عنوان زده است: "رویانیان باید دادگاهی شود."
***
خبرهای خوش برای معلمان
روزنامه نسل فردا: این روزنامه از قول وزیر آموزش و پرورش نوشت: "خبرهای خوش برای معلمان"
ایران نیز در این خصوص نوشت: "خبرهای خوش وزیر در روز معلم"
گفتنی است وزیر آموزش و پرورش، از پرداخت پاداش پایان خدمت ۲۴ هزار فرهنگی بازنشسته در هفته آینده خبرداد. این پاداش به سالهای ۹۰ تا ۹۳ مربوط است که بازنشستگان از آموزش و پرورش طلبکار هستند. همچنین قرار است کارت جدید بیمه طلایی از ۳۱ اردیبهشت برای فرهنگیان و افراد تحت تکفل آنان صادر شود و فرهنگیان بتوانند با این کارت‌ بیمه طلایی از خدمات این بیمه مانند سال گذشته بهرمند شوند.
این روزنامه همچنین از قول رئیس MSایران نوشت: "MS در طبقه تحصیل کرده و مرفه بیشتر است."
روزنامه امتیاز نیز امروز نوشت: "افزاش آمار MS در کشور"
بیماری MS بازی بین سه عامل ژنتیک، ایمنی‌شناسی و عوامل محیطی است. همچنین باید به کاهش ویتامین D در ابتلا به این بیماری اشاره کرد. متاسفانه این بیماری گروه سنی جوانان را در بر می‌گیرد و 70 درصد جمعیت کنونی ایران نیز زیر 30 سال هستند.
اکنون آمارها حاکی از میزان حدود 40 تا 60 در 100 هزار نفر است مثلا در اصفهان 101 در 100 هزار نفر مبتلا به MS وجود دارد و در تهران این میزان به 100 در 100 هزار نفر است.
***
رسوایی بزرگ، تیتری زرد؟!
روزنامه هفت صبح: این روزنامه تیتر یکی به این شرح زده است: "رسوایی بزرگ"
و مدعی شده است: "اگر زمزمه ها و شایعات حقیقت داشته باشند قهرمانی لیگ به پرسپولیس می رسد!"
گفتنی است این روزها روزنامه هفت صبح به منظور بالا بردن فروش این روزنامه، به شدت درگیر تیترهای زرد شده است.
***
هشدار فرهنگی پدر به پسر
روزنامه اعتماد: این روزنامه تیتر یک خود را به موضع گیری آیت الله جنتی در قبال سیاست های علی جنتی در وزارت ارشاد اختصاص داد و نوشت: "هشدار فرهنگی پدر به پسر"
روزنامه عصرایرانیان نیز در این مورد نوشت: "هشدار پدر به پسر؛ وزیر ارشاد اسلامی فکر کن"
گفتنی است روزنامه قانون در مردادماه سال 92 مصاجبه با علی جنتی انجام داد که بخش هایی از آن به شرح زیر است:
-زمانی که آقای روحانی وزارت ارشاد را به شما پیشنهاد کردند تردید نکردید؟
*قطعا تردید داشتم. مشکلاتی را که در پیش می‌دیدم و می‌بینم، پذیرش این مسئولیت را بسیار دشوار می‌سازد. لذا با آقای دکتر روحانی بحث‌های زیادی کردیم. درنهایت احساس کردم که در این زمینه گزینه دیگری برایشان باقی نمانده است و باید به وی کمک کنم. به همین دلیل پذیرفتم تا بتوانم در این حوزه به دکتر روحانی کمک کنم.
-با پدر مشورت نکردید؟
*خیر مشورت نکردم. اطلاع دادم.
-نظر آقای جنتی -پدر – چه بود؟
*ایشان هم نظرشان این بود که وزارت ارشاد مشکلات فراوانی دارد و اگر به وزارتخانه دیگری می‌رفتم، بهتر بود.
-پس با توجه به اینکه با پدر مشورت نکردید، بعید نیست که در خطبه‌های نماز جمعه لب به انتقاد از شما و وزارتخانه مطبوع شما باز کنند؟
*بله؛ به هر حال ایشان اگر تشخیص بدهند که جایی مشکلی وجود دارد، چه وزارت ارشاد و چه جای دیگر، بسیار صریح بیان می‌کنند. ممکن است قبل از تذکر علنی به خودم خصوصی بگویند؛ اما اگر احساس کنند که تذکر خصوصی مؤثر نبوده، علنی هم می‌گویند.
***
پایان مسابقه افزایش سودهای بانکی
روزنامه جهان اقتصاد: این روزنامه نیز با اعلام این خبر که از امروز نرخ های جدید سود سپرده ها اجرایی می شود نوشت: "خط پایان مسابقه افزایش نرخ سود بانکی"
کاهش نرخ سود سپرده های بانکی به 10 تا 22 درصد از امروز شنبه در شعب تمام بانکهای سراسر کشور با نظارت بازرسان بانک مرکزی آغاز می شود، بانک مرکزی در حالی تاکید بر بازرسی و کنترل تخلفات بانکی ها از نرخ های جدید دارد که حدود دو ماه پیش به صراحت افزایش نرخ های سود از سوی بانکها را رد می کرد.
با این وجود قرار است بانکهای دولتی و خصوصی به صورت همزمان نرخ سود سپرده های خود را کاهش دهند، البته این موضوع با انتقاداتی از سوی برخی از کارشناسان همراه است و آنها معتقدند کاهش نرخ سود، بانکهای خصوصی را با چالش مواجه می کند و در عین حال منجر به خروج نقدینگی از بانکها خواهد شد.
همچنین گفتنی است وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که با توجه به کاهش نرخ سود سپرده‌های بانکی آیا سرمایه مردم از بانک‌ها خارج نمی‌شود؟ گفت:‌ با توجه به نرخ تورم 17.6 درصد در فروردین ماه سال جاری که از سوی مرکز آمار ایران اعلام شده است نرخ های جدید سپرده‌ها برای سپرده گذاران سودآور است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.