قدس آنلاین؛ الف زمینی- بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با معلمان سراسر کشور و صحبت های رئیس جمهور در ایلام از جمله مهمترین اخباری بودند که روزنامه های امروز بر روی صفحات اول خود به آن پرداختند.

از "ارزان شدن خودرو" و "دستگیری همدست خاوری" تا "آشتی دایی و کریمی"

نگاههای سیاسی و جناحی برای آموزش و پرورش سمّ است
روزنامه قدس: این روزنامه تیترش را به دیدار رهبر معظم انقلاب و معلمان سراسر کشور اختصاص داده است: "نگاههای سیاسی و جناحی برای آموزش و پرورش سمّ است."
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (چهارشنبه) در دیدار هزاران نفر از معلمان و فرهنگیان، علم آموزی، یاد دادن تفکر و آموختن رفتار و اخلاق را سه عنصر اصلی حرفه شریف و افتخارآمیز معلمی خواندند و با تأکید بر برنامه ریزی عملیاتی برای اجرای سند تحول آموزش و پرورش افزودند: حمایت همه جانبه از این دستگاه عظیم، سرمایه گذاری مؤثر برای آینده درخشان فرزندان ملت و پیشرفت پرشتاب مادی و معنوی ایران عزیز است.
توجه شما به تیتر برخی دیگر از روزنامه ها در این خصوص جلب می کنیم:
کیهان: همه ما زیر بار منت معلمان هستیم.
مردم سالاری: محتوای کتاب های درسی به دور از هرگونه انحراف باشد.
همشهری: جامعه بدون تفکر زمینگیر می شود.
ابتکار: درس اخلاق نیازمند رفتار اخلاقی است.
اطلاعات: سطحی نگری جامعه را زمینگیر می کند.
تیتر دیگر روزنامه قدس مربوط است به صحبت های رئیس جمهور در ایلام: "هیچ پیروزی بالاتر از اتحاد و همدلی در میان ملت ایران نیست."
دیگر روزنامه ها نیز بخشی از صحبت های رئیس جمهور را روی صفحه اول خود آوردند. به عنوان مثال "روزنامه ابتکار" نوشت: در نبرد با افراطیون پیروزیم.
تیتر دیگر روزنامه قدس به این شرح است: معاون وزیر بهداشت در همایش «طب الرضا(ع)» در گفت و گو با این روزنامه گفت: "مردم خواهان بقای «طب سنتی» هستند."
چهارمین همایش علمی پژوهشی طب الرضا همزمان با افتتاحیه جشنواره های دانشگاهیان از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در تالار ابن سینای مشهد آغاز به کار کرد.این همایش ۲ روزه روز گذشته با حضور مقامات استانی و کشوری از جمله معاون طب سنتی وزارت بهداشت، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با رونمایی از اسناد تاریخی دارالشفای آستان قدس رضوی آغاز به کار کرد.
***
از بین رفتن سالانه 200هزار شغل
روزنامه همشهری: قاچاق، سالانه 200هزار شغل را از بین می برد.
در سال گذشته بیشترین قاچاق در ایران مربوط به خودرو و ارز بوده است.
گرچه در سال گذشته بیشترین میزان قاچاق در ایران مربوط به‌خودرو و ارز بوده اما پوشاک نیز ازجمله اقلامی است که با رشد بی‌رویه قاچاق همراه بوده است. این در حالی است که تولید‌کنندگان داخلی همواره از مقرون به صرفه نبودن ادامه فعالیت و بیکاری فعالان این بخش خبر می‌دهند.
تغییر یکشبه و پی‌درپی قوانین و مقررات تجاری، اعمال برخی محدودیت‌ها برای واردات کالاهای لوکس و مصرفی در دولت دهم، رکود تولید داخل، سودجویی برخی وارد‌کنندگان غیرقانونی و عدم‌بازدارندگی برخورد قانونی با این پدیده اقتصادی ازجمله علل افزایش واردات کالاهای قاچاق است.
***
بهره وری تنها 25دقیقه!
روزنامه اطلاعات: یکی از تیترهای این روزنامه به این شرح است: "بهره وری نیروی کار در ایران 25دقیقه در روز است."
قائد رحمت دبیر و عضو هیأت رئیسه کمیته اجتماعی مجلس و مسئول کمیته تخصصی اشتغال و کارآفرینی گفت: بهره‌وری در کشور ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در روز برآورد شده که نسبت به حداقل متوسط جهانی یعنی ۵ر۵ ساعت در روز، بسیار ناچیز است. بدین‌ترتیب متوسط رشد بهره‌وری در جهان ۴ر۶ برابر ایران است.
گفتنی است تازه ترین آمارها نشان می دهد عدم بهره وری مناسب نیروی کار در ایران 100 هزار میلیارد تومان به اقتصاد ملی آسیب زده است. در حال حاضر به نظر می رسد یکی از نیازهای اصلی اقتصاد ایران برای خروج از وضعیت رکود، تغییر شیوه فعالیت نیروهای کار باشد.
***
استاندارد نبودن راه های کشور
روزنامه توسعه: این روزنامه با بیان اینکه ایران در مهندسی ساختمان با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد. نوشت: "راه های کشور استاندارد نیست"
البته این خبر، موضوع جدیدی نیست؛ هر چند مسئولان بیشتر ترجیح می دهند رانندگان و یا کیفیت خودروها را مقصر حوادث جاده ای بدانند و همه روزه مسئولان و مدیران وزارت راه از ایمنی نسبی راه های کشور سخن می گویند اما بایستی بپذیریم که راه های استانداردی در کشور نداریم.
لازم به یادآوری است که در سال 88 نیز فرمانده پلیس راه کشور - سرهنگ علیرضا اسماعیلی - اعلام کرده بود که 3 هزار نقطه حادثه خیز در جاده‌های کشور وجود دارد و اکثر جاده‌های کشور ایمن نیست و استانداردهای لازم را ندارند. ایشان همچنین گفته بود: اکثر جاده‌های پرتردد و دو طرفه در کشور در لیست جاده‌های پرخطر قرار دارند، بیشتر جاده‌های کشور پاسخگوی حجم ترددها نیستند.
***
دستگیری همدست خاوری!
روزنامه روزان: این روزنامه با تیتر یک "روز پرخبر آقای دادستان" خبر از دستگیری یکی از متهمان اختلاس 3000میلیاردی توسط پلیس بین الملل را داد.
روزنامه ابرار نیز با تیتر یک کردن صحبت های دیروز دادستان، نوشت: "هیچ فردی در پرونده «بابک زنجانی» مصون نمی ماند."
تیتر یک روزنامه اعتماد نیز اینچنین بود: "متهم ناشناس در دام اینترپل"
گفتنی است "ح.س" متهم پرونده اختلاس 3هزار میلیارد تومانی بازداشت و به ایران استرداد شد.
***
ارزان شدن خودرو
روزنامه ایران: این روزنامه تیتر یک خود را به بازگشت پژو و عرضه گسترده خودروها و تاثیر این خبر بر بازار اختصاص داد و نوشت: "خودرو در سراشیبی قیمت"
گفتنی است که این روزها خبرهای مبتنی بر بازگشت پژو باعث شده است از التهاب های چند روز پیش بازار خودرو کاسته شود.
در صورتیکه امسال قیمت خودرو در بازار ثابت بماند، با توجه به افزایش 20درصدی حقوق کارمندان، قدرات خرید مردم افزایش خواهد یافت و احتمال افزایش رونق در بازار خودرو بسیار بالا است.
***
آشتی دایی و کریمی
روزنامه ورزشی نود: این روزنامه با اعلام خبر در راه بودن آشتی کنان دایی و کریمی نوشت: "جادوگر در پرسپولیس خداحافظی می کند."
گفتنی است خبر آشتی کنان دایی و کریمی در برخی دیگر از روزنامه های ورزشی نیز بازتاب هایی داشته است. به عنوان مثال ایران ورزشی نوشت: "عابدینی، واسطه آشتی دایی و کریمی؟"
روزنامه پیروزی نیز تیتر یک اش اینچنین بود: "سخت است اما غیرممکن نیست، تلاش برای آشتی دایی و کریمی"
اهمیت خبر آشتی کنان دایی و کریمی وقتی مشهود می شود که دقت کنیم این روزها تنها تلاش هایی در خصوص آشتی کنان دایی و کریمی صورت گرفته و هنوز این اتفاق محقق نشده است، اما با این وجود این خبر حتی تیتر یک برخی از روزنامه های ورزشی کشور شده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.