قدس انلاین -الف.زمینی؛ نجات معجزه آسای 113 مسافر پرواز مشهد-تهران، توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها و کنفرانس خبری عوامل تولید و توزیع مستند «من روحانی هستم» از جمله مهمترین اخباری بودند که روزنامه های امروز کشور به آن پرداختند.

از "بازار ملتهب خودرو" و "توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها" تا " ریسک 50 میلیونی رانندگان"

نجات معجزه آسای 113 مسافر
روزنامه قدس: این روزنامه از قول معاون رئیس جمهور خبر داد: "22میلیارد دلار تسهیلات ارزان دولت برای سرمایه گذاران"
این روزنامه عکس یک خود را به نجات معجزه آسای113مسافر پرواز مشهد- زاهدان اختصاص داده است.
روزنامه هفت صبح هم عکس و ایضا تیتر یک خود را به "نجات معجزه آسای 113مسافر" اختصاص داده است.
این بار در فرودگاه زاهدان باز هم بازنشدن چرخ دلهره سقوط را به جان مسافران انداخت.
دیگر روزنامه ها نیز این خبر را پوشش داده اند. از جمله روزنامه آفتاب که تیتر دوم خود را به این خبر اختصاص داده است: "مصدومیت 9 نفر در فرود اضطراری هواپیمای زاهدان"
البته شنیده می شود هفت نفر از این افراد بصورت سرپایی مداوا و 2 نفر از آن ها که خانم هایی باردار بودند به بیمارستان منتقل شدند.
***
بیماری های خاص و بیماران ام اس
روزنامه افکار: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "خدمات بیماری های خاص به بیماران ام اس تعلق نمی گیرد"
پیش از آغاز طرح تحول نظام سلامت محمد آقاجانی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر گفته بود: درحال حاضر مردم در بیمارستان های دولتی نزدیک به40درصد هزینه های بستری را خود می پردازند و در این برنامه که بودجه آن از محل اجرای مرحله دوم قانون هدفمندی یارانه ها تامین شده است، بیماران در شهرها10درصد و روستاییان و عشایر5درصد هزینه های بستری را در بیمارستان های دولتی خواهند پرداخت.
رییس جمهوری نیز با بیان سهم 70 درصدی فعلی مردم در پرداخت هزینه های درمانی گفته بود: امیدواریم طی ماه های آینده بتوانیم حداقل 10 درصد از این سهم را کاهش دهیم.
خوشبختانه این اتفاق افتاد و مردم این روزها به جای 40 (و یا شاید هم 70)درصد، تنها 10درصد هزینه را پرداخت می کنند. به هر حال امیدواریم مسئولان فکری هم به برخی از بیماری های خاص کنند. شنیده ها حاکی از آن است که مشکلی که به آن دچار هستیم این است بیمه خدمات درمانی بیماری‌ام اس را جزو بیماری‌های خاص لحاظ کرده است اما بیمه سازمان تأمین اجتماعی بیماری‌ام اس را بیماری خاص نمی‌داند.
***
توقف تولید بنزین در پتروشیمی ها
اقتصاد پویا: این روزنامه با چاپ عکسی تمام قد از وزیر نفت نوشت: "دستور توقف تولید بنزین پتروشیمی ها صادر شد"
وزیر نفت گفت: تولید بنزین در پتروشیمی ها برای شرایط اضطراری بوده و پس از دریافت گزارش آلوده بودن بنزین پتروشیمی ها دستور توقف تولید بنزین پتروشیمی را صادر کرده ام و هم اکنون میزان واردات افزایش یافته تا جبران کسری بنزین پتروشیمی ها شود.
در همین راستا نگاهی داریم به برخی ادعا در خصوص بنزین پتروشیمی ها:
عبدالحسین بیات- عضو هئیت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی -گفت: بنزین تولیدی در مجتمع های پتروشیمی مطابق با بالاترین استانداردهای ملی و بین المللی است و آلودگی هوا ربطی به بنزین تولیدی پتروشیمی ها ندارد. شانا (روابط عمومی وزارت نفت30 دی 92)
رویانیان -رئیس آن روزهای ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت - با قاطعیت می گوید که عامل اصلی آلودگی هوا بنزین تولید داخل نیست. (خبرآنلاین 23 دی 92)
ابتکار: بنزین آلوده پتروشیمی مهمترین عامل افزایش آلودگی هوا است. (خبرآنلاین 17 اردیبهشت93)
***
بازار ملتهب خودرو
روزنامه توسعه: این روزنامه تیتر یک خود را به مسئله گرانی این روزهای خودرو و حواشی مربوط به آن اختصاص داده و در تیتر یک خود آورده است: "بازار ملتهب در سیطره خودروسازان"
این روزنامه مدعی شده است افزایش خودسرانه قیمت در سایت های فروش، خودرو را گران کرد.
گفتنی است پیش از این خبرهایی مبنی بر عدم افزایش قیمت خودرو در سال جاری و در نتیجه بالا رفتن قدرت خرید مردم در خصوص خودرو عنوان شده بود.
در خبر دیگری از این روزنامه می خوانیم: "واردات 80درصد چای کشور از خارج"؛ جالب است بدانید دلالان 800میلیارد تومان سود از واردات چای به جیب زدند. در حال حاضر چای مورد نیاز و مصرفی کشور 120هزار تن است که حدود 100هزار تن آن واردات می شود.
***
باز هم "من روحانی هستم"
روزنامه جوان: این روزنامه گزارش نشست خبری عوامل تولید و توزیع مستندی درباره رئیس جمهور را پوشش داده است و تیتر زده است: "بگذارید «من روحانی هستم» را مردم ممیزی کنند"
گفتنی است کنفرانس خبری عوامل تولید و توزیع مستند «من روحانی هستم» روز گذشته با حضور زهرا حقی نماینده گروه چندرسانه ای شفق، حجت نیکی ملکی مدیر شبکه اجتماعی افسران و یاسر جلالی مدیر سفیر فیلم و خبرنگاران رسانه های خبری در خبرگزاری «نسیم» برگزار شد. پیش تر رسانه های اصلاح طلب سازندگان این مستند را افرادی ناشناس و هویت آنان را نامعلوم توصیف کرده بودند. حتی روزنامه شرق در یک گاف کم نظیر، یک مؤسسه تبلیغاتی را عوض از گروه چند رسانه ای شفق گرفت و نوشت که مسئولان مؤسسه از وجود چنین مستندی بی اطلاع هستند!
روزنامه آرمان نیز با چاپ عکسی از پورمحمدی تیتر زد: "توضیح پورمحمدی درباره مستند من روحانی هستم"
وزیر دادگستری نیز در این خصوص گفت: "مواردی در این سی‌دی مطرح است که با واقعیت‌ها تطبیق داده نمی‌شود، ضمن اینکه توزیع و تکثیر آن بدون اجازه از مراجع قانونی بوده است. به هر حال اینها مشکلاتی است که وجود دارد. غیر از اینکه مصادیق خلافش را مطلعین تاریخی باید بگویند و دفتر ریاست‌جمهوری یا معاونت حقوقی آن را اعلام کنند، تکثیر آن نیز بدون اخذ مجوز از مراجع مربوطه بوده است."
ایسنا نیز نوشت: وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا خود دادستانی هم می‌تواند به این قضیه ورود کند؟ گفت: بله دادستانی ورود کرده است، اما برای تحقیق و تشخیص مصادیق از معاونت حقوقی سوال کرده است.
***
ریسک 50 میلیونی
روزنامه هفت صبح: این روزنامه از "ریسک 50میلیونی رانندگان" نوشته است. این روزنامه خبر داده است که استقبال اندکی از خرید الحاقیه شخص ثالث صورت گرفته است.
رانندگان وسایل نقلیه شخصی، از الحاقیه بیمه شخص ثالث که 24درصد افزایش قیمت داشته، چشم پوشیده اند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حميد IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    هركس تو اينممملكت حرف خودشو مي زنه شما بجاي بازدارندگي براي تخلف قيمت جون ادمهو رو تايين مي كنيد بيمه يعني ادم كشي
  • شاهين IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۱
    0 0
    حرف هاي رويانيان در خصوص عدم آلودگي بنزين پتروشيمي ها جالب بود!