قدس انلاین-الف.زمینی- اختلافات با 1+5 در خط اول نگارش پیش نویس، آخرین خبرها در خصوص دومین سبدکالا و حضور لیلاحاتمی در شصت و هفتمین دورۀ جشنواره فیلم کن و حواشی آن؛ از جمله مهمترین اخبار روز بودند، که روزنامه های امروز در صفحات اول خود به آن پرداختند.

از " جزئیات جدید دومین سبدکالا" و " ممنوعیت واردات بنزین چینی" تا "ارزش خانه های خالی به اندازه بودجه یک سال کشور"

پافشاری مذاکره کنندگان ایران بر حق هسته ای
روزنامه قدس: این روزنامه با اشاره به اینکه: "اختلافات با 1+5 در خط اول نگارش پیش نویس، توافق نهایی را متوقف کرد" تیتر زد: "پافشاری مذاکره کنندگان ایران بر حق هسته ای مذاکرات را به دور بعد کشاند."
در همین زمینه روزنامه "ابتکار" از قول عراقچی نوشت: "پیشرفت خاصی نداشتیم"
روزنامه "جوان" نیز با بیان اینکه: "زیاده خواهی های 1+5 وین را بی نتیجه پایان داد". از قول "عراقچی" نوشت:"هیچ پیشرفتی نداشتیم و به هر قیمتی ادامه نمی دهیم"
روزنامه "شرق" نیز از "پایان نشست نفسگیر هسته ای در «وین»" خبر داد و تیتر زد: "عراقچی: پیشرفت نداشتیم"
روزنامه "وطن امروز" نیز تیتر "روز اختلاف" را در این خصوص انتخاب کرده است.
روزنامه "جام جم" اینگونه تیتر زد: "ایستادگی دیپلمات های ایران در برابر زیاده خواهی غرب"
***
جزئیات جدید دومین سبدکالا
نسل فردا: این روزنامه با اعلام اینکه "جزئیات جدید مرحله دوم سبدکالا اعلام شد" تیتر زد: "ارائه سبدکالا به 5میلیون سرپرست خانوار"
هنوز مسئولان دولتی در مورد چگونگی توزیع سبد کالا در مرحله دوم، زمان توزیع و این که چه کالاهایی را در این سبد قرار دهند تصمیم قطعی نگرفته‌اند. این درحالی است که قرار بود این سبد در مرحله دوم در بیستم اردیبهشت ماه توزیع شود اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اختصاص آن به ماه رمضان موکول شده است. همچنین تاکنون هیچ‌گونه تصمیم قطعی درباره این که این سبد به چه نحو و با چه جزئیاتی توزیع شود گرفته نشده است.
چندی پیش یک منبع آگاه در وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اظهار کرده بود که بنا بر تصمیمات اخذ شده قرار است سبد کالا در مرحله دوم فقط به افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی تعلق گیرد.
گفتنی است روزنامه "جوان" نیز در این خصوص تیتر زد: "سبدکالا محدودتر شد"
***
بدهکاران بانکی و از سایه بیرون آمدن
روزنامه ایران: این روزنامه گفت و گویی با یکی از مدیران و دست اندرکاران امور بانکی انجام داده است. این گفت و گو تیتر یک ایران شده است: "بدهکاران بانکی از سایه بیرون می آیند."
متاسفانه بخش اعظم تسهیلات معوق شده ناشی از پرداخت تسهیلات به افرادی خاص از طریق واسطه‌ و بصورت غیر قانونی است. البته این تسهیلات کلان نه تنها در تولید سرمایه گذاری نشده‌اند بلکه در مشاغل کاذب و بازارهای غیر مولد بکار گرفته شده اند. از طرف دیگر بانک‌ها معمولاً نمی خواهند خودشان را به دردسر بیاندازند و فکر می کنند در بلندت مدت می توانند این تسهیلات معوق شده را وصول کنند.
در اردیبهشت ماه امسال، معاون روابط کار وزارت تعاون با تاکید بر اینکه کمتر از ۸ درصد معوقات بانکی مربوط به تولید است گفته بود: تنها با فرهنگ صحیح کار می‌توان اقتصاد کشور را از رکود خارج کرد.
رویترز نیز طی گزارشی از مشکل بدهی های معوق در ایران نوشت بدهی های معوق بانکی در ایران معادل ۱۵.۶ درصد کل وام های بانکی است که این رقم برابر با بدهی های معوق بانکی در ایتالیا و ۴ برابر متوسط جهانی است.
***
خانه های خالی به اندازه بودجه یک سال کشور
روزنامه جوان: این روزنامه گزارشی در خصوص ارزش خانه های خالی موجود در کشور انجام داده است و نتیجه گیری کرده است: "بودجه یک سال کشور در خانه های خالی بلوکه شده است."
البته در اسفند 92 بعد از سالها اظهار نظر کارشناسان مبنی بر ضرورت مالیات بر خانه های خالی، مجلس تصویب کرد که در صورت شناسایی خانه‌های خالی توسط سازمان امور مالیاتی، میزان مالیات بر درآمد این واحدها متغیر تعیین می‌شود. طرحی که با وجود تصویبش تغییر چندانی در وضعیت خانه های خالی قابل سکونت بوجود نیاورد.
***
ممنوعیت واردات بنزین چینی
روزنامه پیام زمان: این روزنامه نوشت: "واردات بنزین چینی به ایران ممنوع شد"
یک مقام مسئول در شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی از ممنوعیت واردات و استفاده از هر گونه ماده اکتان افزای MMT چینی در ترکیب بنزین تولیدی پالایشگاه‌های نفت کشور خبر داد.
سعید محجوبی درباره سیاست‌های جدید شرکت ملی پالایش و پخش نفتی برای حذف افزودنی‌های شیمیایی از ترکیب بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها تحت عنوان " اکتان افزا" گفت: استفاده از ماده شیمیایی و اکتان افزای MMT از ترکیب بنزین تولیدی پالایشگاه‌ها ممنوع شده است.
گفتنی است شاهرخ خسروانی معاون مدیر عامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی پیشتر با تأکید بر اینکه ایران در زمینه تولید اکتان افزا به خودکفایی رسیده است، گفته بود: در حال حاضر اکتان افزای مورد نیاز کشور به اندازه کافی تولید می‌شود و به همین دلیل واردات اکتان افزا آن هم از نوع MMT به کشور موضوعیت ندارد.
هر چند این روزها بحث هایی در خصوص بازخواست عاملان بنزین ناسلام نیز مطرح شده است و چند روز پیش نیز روزنامه آفتاب در گفتگو با یک حقوق دان بازخواست از عاملان بنزین ناسلام را بررسی کرده بود؛ اما گفتنی است کیهان روز پنجشنبه نوشته بود: "بنزین تولیدی توسط پتروشیمی دردولت قبل آلوده نبود،بنزینی که دراین دولت ازخارج می آید آلوده است."
***
لیلا حاتمی به بی بی سی چه گفت؟!
روزنامه بانی فیلم: این روزنامه با انتشار عکس لیلا حاتمی در کنار 8 داور دیگر بخش مسابقه جشنواره فیلم کن، یکی از تیترهایش را اینگونه زده است: "لیلا حاتمی به بی بی سی گفت: به نظر من سینما هنری مستقل است"
در حالی شصت و هفتمین دورۀ جشنواره فیلم کن روز چهارشنبه با فیلمگریس موناکو به کارگردانی اولیویه دان و با بازی نیکول کیدمن، تیم راث، فرانک لانجلا و درک جاکوبی گشایش یافت که برای ما ایرانی ها این جشنواره با انتشار نخستین تصاویر لیلا حاتمی که با حجاب در کن حاضر شده بود، رسماً افتتاح گردید.
گفتنی است دیروز باشگاه خبرنگاران نیز در این خصوص نوشت: "در افتتاحیه این مراسم و همزمان با اولین نمایش جهانی فیلم گریس از موناکو، لیلا حاتمی در کنار 8 داور دیگر بخش مسابقه حضور داشت که خانم بازیگر در کمال تعجب با انجام رفتاری غیر متعارف، سوالات و ابهامات بسیاری را در بین مخاطبان ایجاد کرد. تصاویری که در رسانه‌های خارجی منتشر شده نشان می‌دهد لیلا حاتمی در زمان مواجهه با رئیس فستیوال فیلم کن با دراز کردن دستش، پبش قدم رفتار غیر عرف و نامناسبی می‌شود!"
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.