قدس آنلاین، الف.زمینی- رزمایش پهپادها در آسمان ایران، انتقاد از برگزاری «جشن طلاق» در خطبه های نماز جمعه تهران و ادامه بحث های مربوط به بنزین های آلوده، از جمله مهمترین اخباری بودند که روزنامه های امروز به آن پرداخته بودند.

از "انتقاد از جشن طلاق" و "توافق ایران و آژانس" تا "گران شدن خودرو؟!"

و باز هم بنزین های آلوده
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود آورده است: "رزمایش پهپادها در آسمان ایران"؛ گفتنی است این رزمایش برای اولین بار برگزار می شود.
روزنامه کیهان نیز در خصوص رزمایش بیت المقدس نوشت: "قدرت موشکی ارتش با شلیک نازعات و فجر5 به نمایش درآمد"
از دیگر روزنامه های قدس "زوایای تازه از ماجرای بنزین های آلوده" است.
ابتکار -معاون رئیس جمهور- نیز با ابراز تاسف از پنهان کاری های صورت گرفته در آگاهی بخشی به مردم در ارتباط با اثرات بنزین آلوده بر سلامتی آنها، در هفدهم اردیبهشت امسال گفته بود: رویکرد دولت یازدهم شفاف سازی در مورد موضوع و حل بحران آلودگی هوا از طریق برنامه مدون عملیاتی و حذف بنزین آلوده پتروشیمی است.
برای بار چندم در روزهای اخیر باز هم شاهد اخباری مبنی بر آلوده بودن بنزین پتروشیمی ها هستیم. تیتر یک روزنامه امتیاز خبر از تایید وزیر نفت در این خصوص دارد. این روزنامه در تیتر یک خود آورده است: "بنزین پتروشیمی ها آلوده است"
سایت عصرایران نیز با چاپ یادداشتی با عنوان: "آقای لاریجانی! به عنوان وکیل مردم پرونده بنزین آلوده را دنبال کنید." نوشت: "محاکمه سریع عاملان توزیع بنزین های آلوده نه تنها اجرای عدالت و مورد انتظار و مطالبه همگانی است،بلکه یک اقدام پیشگیرانه است تا کسانی که در مصدر امور هستند یا از این پس خواهند بود،بدانند که بازی کردن با جان و سلامتی مردم،جنایتی است که بدون مکافات باقی نخواهد ماند.عدم برخورد با این افراد،جایزه دادن به آنها و شریک جرم بودن با افرادی است که بعد از این با خیال آسوده،جان و سلامتی مردم را بازیچه قرار می دهند."
رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بنزین پتروشیمی که در دولت قبل توزیع می شد و گفته می شود که آلوده و سرطان زا بوده، گفته است: «ما در گذشته در این باره سؤال کردیم و به ما گفتند که مشکلی ندارد اما هم‌اکنون گفته می شود که آلوده بوده است. البته من نمی‌دانم که این ها درست است یا نه اما در صورت درست بودن باید با افراد خاطی برخورد شود، سلامتی مردم شوخی نیست.»
***
توافق ایران و آژانس
روزنامه کیهان: این روزنامه تیتر یک خود را از صحبت های روحانی در کنفرانس مطبوعاتی شانگهای انتخاب کرد و نوشت: "لجبازی غرب مانع توافق است"
تیتر یک روزنامه مردم سالاری نیز از بین گفت و گوی رئیس جمهور با رسانه های چین انتخاب شده است: "به توافق با 1+5 بدبین نیستم"
در همین راستا برخی دیگر از روزنامه ها نیز از صحبت های رئیس جمهور برای تیتر یک خود استفاده کردند:
هدف و اقتصاد: "در خصوص رسیدن به توافق هسته ای بدبین نیستم"
اطلاعات: "توافق جامع هسته ای به نفع طرفین است"
کار و کارگر: "اگر 1+5 به لابی های پشت پرده اعتنا نکند، دستیابی به توافق ممکن است"
روزنامه "ایران" نیز تیتر یکی اینچنینی داشت: "توافق ایران و آژانس، پرونده پارچین بسته شد"
***
فصل بی تلاطم اجاره مسکن
روزنامه همشهری: این روزنامه نوشت: "فصل بی تلاطم اجاره مسکن"
در آستانه فصل نقل و انتقالات فعالان بازار تغییرات بسیار اندک برای اجاره بها پیش بینی کرده اند.
گفتنی است در اردیبهشت ماه امسال ایسنا در مطلبی نوشت: "رصد قیمت‌ها در بازار اجاره مسکن گویای این است که حداقل نرخ اجاره یک آپارتمان کوچک در شهر تهران ماهانه 900 هزار تومان است که البته به گفته وزیر مسکن میزان اجاره خانه در سال جاری تنها هشت درصد افزایش داشته و قرار است این بازار به صورت لحظه‌ای رصد شود تا شوک قیمتی در این بخش نداشته باشیم."
به هر حال به نظر می رسد قیمت مسکن و ایضا اجاره بها رشد خود را کرده است و اگر این روزها و در آستانه فصل نقل و انتقالات شاهد تغییرات اندک بوده ایم به این دلیل است که بازار و مستاجران دیگر کشش پرداخت اجاره خانه های بالاتر را ندارند.
***
تورم کمتر از 20درصد
روزنامه همبستگی: این روزنامه در تیتر یک خود از قول نوبخت-معاون برنامه ریزی و نظارت رهبردی رییس جمهور-نوشت: "نرخ تورم کمتر از 20درصد می شود"
محدباقر نوبخت، سخنگوی دولت در اجلاس اتحادیه پایاپای آسیا و اقیانوسیه گفت: دولت برای کاهش تورم و رساندن آن به 25 درصد و افزایش رشد اقتصادی به 1.5 درصد در سال جاری میلادی تلاش می‌کند اما بر اساس گزارش نهادهای مالی بین‌المللی، امسال نرخ رشد اقتصادی کشورمان به 2.8 درصد و نرخ تورم به زیر 20 درصد خواهد رسید.
تیتر یک روزنامه جهان صنعت نیز تورمی بود! این روزنامه از هشدار اقتصاددانان به دولت نوشت: "احتمال وقوع دومین رکود تورمی"
پدیده رکود تورمی که این روزها اقتصاد ایران به آن گرفتار شده، شرایطی ایجاد کرده که به مشکلات بنگاه‌های تولیدی روز به روز افزوده می‌شود.
از سال گذشته که رکود تورمی به معضل نخست اقتصاد ایران تبدیل شده و چالش‌های جدیدی را پیش رو قرار داد، ارزیابی این وضعیت و ارایه راهکارهای برون رفت از این شرایط مورد توجه نگاه‌های کارشناسان و متخصصان قرار گرفت. در این میان گروهی از کارشناسان بر این امر تاکید دارند که فضای شکل گرفته از اواخر سال قبل تاکنون نشان از آن دارد که امسال به مرور از فضای رکود تورمی خارج خواهیم شد اما این در حالی است که اغلب بازارها همچنان راکد بوده و تحرکی از خود نشان نداده‌اند و برخی از کارشناسان به تشدید رکود تورمی هشدار می‌دهند.
***
انتقاد از برگزاری جشن طلاق
روزنامه نسل فردا: این روزنامه از انتقاد از برگزاری «جشن طلاق» در خطبه های نماز جمعه تهران خبر داد.
روزنامه "آفتاب یزد" نیز در یکی از تیترهای خود از قول "امامی کاشانی" نوشت: "زن و مردی که جشن طلاق می گیرند شیطانی اند"
در ایران برپایی جشن طلاق و جشن فروپاشی یک خانواده که برگزارکنندگان آن ادای روشنفکرها را درمی آورند در مناطق شمالی شهر روبه گسترش است.
در شرایط که برپایی مراسم ازدواج برای بسیاری از جوانها سخت و دشوار شده است، شاهد تجمل گرایی در برپایی این گونه جشن ها هستیم.
این مراسم نیز مانند سایر مراسم ها رسم و رسوم خاص خود را دارد. از کارت دعوت برای تشریف فرمایی مهمان ها گرفته تا کیک مخصوص به خود و چکش گل کاری شده همانند چاقوی مخصوص برش کیک در مراسم عروسی دیده می شود. البته با این تفاوت که از چکش برای خرد کردن حلقه ای که زمانی با نیت «حلقه پیوند بین دو نفر» خریداری شد استفاده می شود.
***
خودرو گران می شود؟!
روزنامه وطن امروز: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "خودرو گران می شود؟!"، در بالای تیتر این خبر می خوانیم: "تصمیم شورای رقابت مبنی بر افزایش قیمت خودرو غیرقانونی است"
روزنامه "اقتصاد پویا" نیز نوشت: "هر وقت تورم نباشد، قیمت خودرو کاهش می یابد"
قیمت‌گذاری‌ها هیچ‌ تغییری نکرده و قیمت کارخانه و مصرف‌کننده همانی است که در خرداد‌ماه پارسال به تصویب رسیده و اکنون کارهای کارشناسی که قرار بوده شورای رقابت در رابطه با بازنگری فرمول محاسبه‌ی قیمت خودرو انجام دهد به اتمام رسیده است و شورا باید تصمیم بگیرد چه زمانی فرمول را اعلام کند.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.