قدس آنلاین، الف.زمینی؛ عدم کاهش ساعت کار در ماه رمضان و باخت ایران برابر بوسنی؛ از جمله مهمترین اخبار روزنامه های امروز بودند.

از "عدم کاهش ساعت کار در ماه رمضان" و "وداع تلخ ایران با جام جهانی" تا "واکنش دولت به مجازات منع بارداری"

عدم کاهش ساعت کار در ماه مبارک رمضان
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود از قول سخنگوی دولت نوشت: "ساعت کار در ماه رمضان کاهش نمی یابد."
حدود هشت سالی بود که کارمندان دولت عادت کرده بودند با مصوبه دولت احمدی نژاد، در ماه رمضان از 8:30 تا 14:30 سر کار بروند. این کاهش ساعت کاری هر سال با مخالفت نمایندگان مجلس مواجه می شد اما از سال 88 مطابق تصمیم هیات‌وزیران ساعت شروع فعالیت اداری نه صبح و ساعت پایان کار 14 بود. سال گذشته با روی کار آمدن دولت یازدهم، این مصوبه لغو شد.
***
پایان یک رویا
در تیتر دیگری از روزنامه قدس با اشاره به باخت 1 بر 3 تیم ملی برابر بوسنی؛ می خوانیم: "وداع بارانی یوزها با برزیل"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
ابتکار: حسرت پرواز
اطلاعات: بوسنی راه صعود ایران را بست
جوان: باران حکایت ما شد
وطن امروز: پایان
هفت صبح: نشد!
آفتاب یزد: پایان ناخوش روزهای خوش
ایران: رویای ناتمام
جام جم: بوسنی را دست کم گرفتیم
شرق: خلاص
شهروند: نشد، ولی اگر می شد ...
همشهری: وداع تلخ ایران با جام جهانی
در همین خصوص روزنامه های ورزشی نیز در تیتر یک های خود به این باخت پرداختند:
گل: باران رویای مان را شست
90: یوز از نفس افتاده دوستت داریم!
هوادار: حماسه دفن شد!
ابرار ورزشی: وقتی ژاپن، کره و حتی استرالیا حذف می شوند، تکلیف ما معلوم است
استقلال: رویای شیرینی که تلخ برباد رفت
ایران ورزشی: همین که ناراحتیم، یعنی برنده ایم
پیروزی: جام شیرین، کام تلخ
خبرورزشی: پایان یک رویا
شوت: عروسی تعریفی
به نظر می رسد تیم ملی ایران بعد از بازی خوبی که در برابر آرژانتین نامدار کرد، مغرور شده بود و تیم بوسنی را کوچک انگاشت. در مقابل، بوسنیایی ها ایران را دستکم نگرفتند و مزد کار تیمی خود را گرفتند.
***
کاهش یافتن شاخص بورس
روزنامه عصررسانه: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "شاخص بورس 100واحد دیگر کاهش یافت"
به نظر می رسد بورس در تابستان به خواب زمستانی رفته است! معامله گران و سهامداران در حالی برای سرمایه گذاری در بورس استراتژی های مختلفی را تعریف می کنند که رکود حاکم بر بازار سهام در شرایط کنونی حجم پایین معاملات را رقم زده و هر از گاهی این حجم ناچیز داد و ستد سهام با افت قیمت ها و روند نزولی شاخص ها نیز همراه است.
در این روند نزولی و رکود حاکم بر بازار آنچه که به وضوح مشخص است عدم کارایی استراتژی های معاملاتی و بی توجهی به شرایط بنیادین سهام می باشد.
***
محاصره تروریست های داعش
روزنامه کیهان: این روزنامه همچون روزهای گذشته در تیتر یک خود به بحران عراق پرداخت و نوشت: "محاصره تروریست های داعش در 2 استان"؛ این اتفاق در ادامه پاکسازی مناطق اشغالی صورت گرفت.
در تازه ترین اخبار مربوط به عراق؛ ایسنا نوشت: "شبکه اسکای نیوز عربی از عقب‌نشینی نظامیان عراقی از اردوگاه اشرف و ورود نیروهای داعش به این پایگاه خبر داد؛ ادعایی که از سوی منابع عراقی تایید نشده است."
"جمهوری اسلامی" نیز در تیتر یک خود نوشت: "طالبان در مسیر داعش: حمله بی سابقه طالبان برای تصرف استان هلمند افغانستان"
***
تکذیب ارسال 130هواپیما به عراق
روزنامه مردم سالاری: این روزنامه در تیتر یک خود از قول سخنگوی وزرات امور خارجه کشورمان نوشت: "تکذیب ارسال 130هواپیما به عراق"
افکار نیز در این خصوص نوشت: "بازپس دادن 130 جنگنده عراقی خبرسازی است"
گفتنی است چند روز پیش برخی سایت های خبری، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه نوشته بودند: "سخنگوی دفتر فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق گفت: ایران 130 هواپیمای جنگی عراقی را به این کشور پس داد."
***
واکنش دولت به مجازات منع بارداری
روزنامه ایران: این روزنامه در تیتر یک خود از "واکنش دولت به مجازات منع بارداری" اشاره کرده است. در بخشی از این مطلب از قول وزارت بهداشت خطاب به نمایندگان می خوانیم: "حقوق شهروندی را لحاظ کنید"
در همین راستا سایت عصرایران نوشت: " اگر مسوولان به جای شعار و پیش کشیدن پای زندان و نظایر این، به وظایف ذاتی خویش در بهبود وضعیت اقتصادی جامعه بپردازند و خانواده ها نسبت به تأمین نیازهای مادی و معنوی کودکان شان آسوده خاطر کنند، جمعیت به طور طبیعی افزایش می یابد چون خانواده های ایرانی اصولاً فرزند دوست هستند و اتفاقاً عدم تمایل شان به فرزند آوری نیز از همین فرزند دوستی است زیرا نمی خواهند انسانی را به دنیا بیاورند که در تأمین نیازهای اولیه اش هم درمانده اند."
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • روزبه IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    1 0
    من واقعا متاسفم که تو نماينده ي مني . از ديد سوم خودتون رو نگاه کنيد در کنار طالبان و داعش، ايران را هم به يک صفت تبدبل کرديد. نمادي براي تحجر و فاشيسم. من واقعا براي شما متاسفم که به حقوق شهروندي تا اين حد بي توجه هستيد...
  • کارمند IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    0 0
    خواهش مي کنم روي مسئله کاهش کاري تمرکز کنيد چون روزه 18 ساعته اين را مي طلبد. وگرنه در زمستان وپاييز اصلا نيازي به چشم نمي خورد چون هم روزها کوتاه است وهم فشار تشنگي نيست.
  • علي IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    1 0
    تا وقتي پارتي بازي در استخدام باشه جوانان مظلوم مستمند بيکار باشند خبري از رشد جمعيت جوان نخواهد بو د وسلام
  • مرضيه IR ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
    4 1
    "حقوق شهروندي را لحاظ کنيد" اگر مسوولان به جاي شعار و پيش کشيدن پاي زندان و نظاير اين، به وظايف ذاتي خويش در بهبود وضعيت اقتصادي جامعه بپردازند و خانواده ها نسبت به تأمين نيازهاي مادي و معنوي کودکان شان آسوده خاطر کنند، جمعيت به طور طبيعي افزايش مي يابد جانا سخن از زبان ما ميگويي... وقتي پدر و مادري با وجود تحصيلات عالي هنوز از عهده مخارج معمول زندگي خود بر نمي آيند چطور پاي يه بي گناه را به دنيايي باز کنند که نمي دانند آينده اش چطور خواهد شد... بابا جوناي ما بيکارن... مايوسند دقيقا بگين بچه رو براي چه هدفي به دنيا بيارن
  • zahra IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۶
    1 0
    توروخدا به ما بگين کجا مي شه اعتراض کنيم به مصوبه حبس 2-5 سال ما هم اعتراض کنيم يک خانمي که کارمند باشه و در بارداري ديابت مي گيره و خانواده دچار دردسر و استرس مي شه و داراي سه فرزند است چرا نتونه وازکتومي يا توبکتومي کنند معلوم نيست بارداري بعدي چه اتفاقي بيفته
  • مجيد IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    0 0
    ما که دور بعد ديگه به روحاني راي نمي ديم نه تنها وضعيت کارمندا رو بهتر نکرده اومده ساعت کاري رو هم افزايش داده بعد زماني که مي خواست حقوق کارمندا روبالا ببره 20% افزايش داده صد رحمت به احمدي نژاد که هر چقدر بدي داشت حداقل اندکي به رفاه کارمند فکر ميکرد اين آقاي روحاني همون اندک رفاه و هم دريغ کرداز نظر مادي که نمي تونيد به کارمندان رسيدگي کنيدحداقل اين چيزاي کوچيک رو هم ازش دريغ نکنيد ماه رمضان با روزه 16 ساعته واقعا نميشه 7/30 صبح سر کار بود