قدس آنلاین، الف.زمینی؛ سخنان مهم حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار خانواده های معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانواده های شهیدان و جانبازان شهر تهران، راه اندازی بزرگترین سایت تولید خودرو در خاورمیانه و "کنترل ارتش عراق بر تکریت؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

از "شکستن طلسم انحصار سایپا و ایران خودرو" و "داعش در منگنه" تا "تمدید کیروش با رقم قبلی"

جنگ آمریکا علیه استقلال ملت ها
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب تبیین کردند: دشمنان به جنگ شیعه و سنی در عراق دل بسته اند"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
کائنات/ عصرایرانیان: "جنگ شیعه و سنی فقط یک آرزوست"
کیهان: "حوادث عراق تقابل شیعه و سنی نیست، جنگ انسانیت با بربریت است"
مردم سالاری: "حوادث عراق، جنگ تروریسم با مخالفان تروریسم است"
همشهری: "سرمایه گذاری دشمنان روی جنگ داخلی ملت ها"
راه مردم: "جنگ عراق جنگ شیعه و سنی نیست"
همبستگی: "قضایای عراق جنگ دلبستگان به آمریکا و غرب با طرفداران استقلال ملت ها است"
ابتکار: "حوادث عراق جنگ شیعه و سنی نیتست"
وطن امروز: "جنگ آمریکا علیه استقلال ملت ها"
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز (شنبه) در دیدار خانواده های معظم شهیدان هفتم تیر و جمعی از خانواده های شهیدان و جانبازان شهر تهران، با تأکید بر نیاز جامعه و کشور به درک و پیگیری پیام شهیدان، ادامه وفاداری ملت به راه نورانی و پرطراوت شهیدان را زمینه ساز استمرار شکست توطئه‌های سلطه گران خواندند و با اشاره به حوادث منطقه از جمله عراق افزودند: آنچه در عراق می گذرد، جنگ «تروریسم و دلبستگان به غرب» با «مخالفان تروریسم و طرفداران استقلال ملتها» است.
***
شکستن طلسم انحصار سایپا و ایران خودرو
روزنامه قدس در تیتر دیگری با بیان راه اندازی بزرگترین سایت تولید خودرو در خاورمیانه می نویسد: "طلسم انحصار سایپا و ایران خودرو می شکند"
قطب سوم خودرو سازان کشور در آینده نزدیک در منطقه آزاد چابهار ایجاد می شود و انحصار تولید خودرو از دو شرکت خودروسازی "سایپا" و "ایران خودرو" خارج می شود.
به نظر می رسد در حال حاضر تمام طرف‌ها در بازار خودرو ناراضی هستند، از یک سو مردم از قیمت بالا شکایت دارند و از یکسو خودروسازان اعلام می‌کنند کارخانه‌هایشان زیان‌ده شده است. همچنین قطعه سازان از مطالبات به جامانده خود سخن می‌گویند؛ از این رو قطعا باید تغییراتی در بازار خودرو ایجاد شود تا تعادل و روند مثبت بار دیگر به این عرصه بازگردد.
برخی کارشناسان بر این انتقاد هستند راه حل خروج از شرایط فعلی شکست انحصار بازار خودرو می باشد .اگر انحصارها شکسته و بازار رقابتی شود قطعا خودروسازان مجبور خواهند شد با بالا بردن کیفیت و بهره وری خودروهای خود با دیگران رقابت کنند و به این ترتیب قیمت را نیز بازار تعیین خواهد کرد لذا راه حل اصلی بازار خودرو خارج شدن از وضعیت انحصاری است.
***
داعش در منگنه
روزنامه شرق: این روزنامه در تیتر یک خود نوشت: "داعش در منگنه"
این روزنامه همچنین می نویسد: "پرواز پهبادهای امریکایی در عراق آزاد شد"
البته گفتنی است که خبرگزاری فارس دیروز نوشته بود: " حمله پهپادهای عراقی به مواضع داعش در موصل"
کیهان نیز از قول وزیر خارجه روسیه نوشت: "آمریکا، انگلیس و فرانسه داعش را تروریست نمی دانند!"
***
کنترل ارتش بر تکریت
روزنامه جوان: این روزنامه از اولین عملیات گسترده ارتش عراق علیه داعش خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "عراق تکریت را پس گرفت"
وطن امروز: "کنترل ارتش بر تکریت"
عصرایرانیان: "تلویزیون عراق: ارتش کنترل شهر تکریت را به دست گرفت"
همبستگی: "نیروهای ارتش عراق، تکریبت را باز پس گرفتند"
عراق که از زمان اشغال آن از سوی آمریکایی ها با پدیده انفجار و ترور و بی ثباتی امنیتی دست و پنجه نرم می کند این روزها بیش از هر زمان دیگری اسیر از هم گسیختگی نظامی و سیاسی است. گرچه انتخابات در اواخر آوریل گذشته برگزار شد و گروههای پیروز در این انتخابات مشخص شدند و همه به دنبال معرفی نخست وزیر بودند اما هنگامی که در سحرگاه ششم ژوئن تروریست های موسوم به دولت اسلامی عراق و شام، نینوا را به اشغال کامل درآوردند و مناطقی از صلاح الدین را نیز اشغال کردند اوضاع بغرنج تر شد. به وضوح می شود توطئه ای که علیه عراق و نوری المالکی شکل گرفته است را شاهد بود.
***
دم والیبال گرم
روزنامه وطن امروز: این روزنامه با بیان اینکه با 2 امتیاز بازی دوم با لهستان به مرحله نهایی لیگ جهانی صعود می کنیم، در یکی از تیترهای خود نوشته است: "دم والیبال گرم"
گفتنی است با نگاهی به صفحات اول روزنامه های ورزشی متوجه می شویم هیچ کدامشان توجه ویژه ای به این موضوع نداشته اند.
***
تمدید کیروش با رقم قبلی
روزنامه های ورزشی این روزها بیشتر پیگیر اخبار مربوط به ماندن یا رفتن کیروش هستند:
شوت: "آقای کیروش بمان!"
خبرورزشی: "آماده باش به مربی ایرانی"
ایران ورزشی: "کفاشیان: کیروش نشد، مربی بعدی حتما داخلی است"/"موتورگازی به جای بنز"
گل: پیشنهاد کفاشیان: تمدید کیروش با رقم قبلی!
شنیده ها حاکی از آن است که فرکی مربی تیم ملی خواهد شد. او به مدت سه سال در تیم ملی ایران دستیار برانکو ایوانکوویچ بوده است. فرکی همچنین سابقهٔ سرمربی‌گری تیم ملی امید ایران در سال ۲۰۰۴ را نیز دارد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباسعلي حشمتي IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    13 0
    در رابطه با شکسته شدن انحصار خودرو : اگر 10 شرکت ديگر دولتي درست شود باز هم بازار خودرو انحصاري و دولتي است . بايد شرکت خصوصي وارد کار شود و خودرو خارجي نيز با تعرفه ميانگين خليج فارس وارد شود و بعد ادعا شود بازار انحصاري خودرو شکسته شده است .
  • f.t IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    6 3
    ما نخوايم فوتبال اين کشور پيشرفت کنه کي رو بايد ببينيم ملت دارن از بي پولي تلف ميشن اونوقت اينا چسبيدن به پر کردن خورجين اين چند نفر.........
  • حسين قراگوزلو IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    0 0
    باسلام خدا قوت و عزت به تمامي نيروهايي دهد که براي سرافرازي کشور و آسايش عمومي و حفظ منافع ملي تلاش مي کنند.ما انقلاب کرديم تا انحصارها بشکنند و رفاه و خيلي از چيزهايي که نداشتيم داشته باشيم. بايد در همه زمينه ها پيشرفت کنيم.بايد ها بسيارند و ملت رنجديده هميشه چشم انتظار حل مشکلات عديده هستند.
  • علي IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    0 0
    باسلام به نظرمن مربي تيم ملي تازمانيکه استعداديابي نکنيم وازپايه وبابرنامه عمل نکنيم هيچ تاثيرمثبتي نميتواندايفاکند خودمان راگول نزنيم بازيهايمان درجام جهاني رايکبارديگرآناليزکنيم مي بينيم که فقط يک بازي کمي بازبازي کرديم چه شد.يااصلابرگرديم به سه بازي آخر قبل ازصعودتقريبا 7الي 8نفرازبازيکنان اصلي داخل زمين ازيک تيم بودند وبه خاطرهماهنگي درتيم باشگاهي وکمي هم چاشني شانس صعودکرديم.به نظرم بجاي هزينه بالاي جذب مربي خارجي که دراين مقطع هيچ کاري نميتواند بکند ماهمانند واليبال بايد بدنبال جذب استعدادوپرورش آنها ونتيجه درسالهاي اتي باشيم درغيراينصورت اين مسکنها مقطعي بوده وبه پست رفت فوتبال ما کمک ميکند همچنين بجاي پرداخت هزينه بالاي جذب مربي ودستياران خارجي بايد بااعزام نفرات داخلي به کشورهاي پيشرفته براي آموزش سپس بکارگيري آنان بابرنامه عمل کنيم باتشکرعلي عباس نژاد ازبندپي شرقي بابل