قدس آنلاین، الف.زمینی؛ آغاز 19 روز کارزار دیپلماتیک در وین، صعود 15درصدی شیر و لبنیات به قله گرانی و صحبت های رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز صنعت؛ از جمله مهمترین اخباری بودند که مورد توجه روزنامه های امروز قرار گرفته بودند.

از "خروج وازکتومی از فهرست جرایم" و "کاربرد متفاوت اسکانیا در اروپا" تا "پاسخ آمریکا به خوشبینی ما"

آخرین مذاکره هسته ای
روزنامه قدس: این روزنامه در تیتر یک خود با بیان اینکه "تیم مذاکره کننده ایران امروز راهی اتریش شد" نوشت: "آغاز 19 روز کارزار دیپلماتیک در وین 6"
دیگر روزنامه ها نیز تیترهایی در این خصوص داشتند:
همشهری: آخرین مذاکره هسته ای
هیات مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان بامداد روز چهارشنبه برای ادامه مذاکرات در چارچوب مذاکرات توافق جامع با کشورهای 1+5 به سرپرستی محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه راهی وین شد.
مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در آخرین دور، برای رقم زدن یکی از بی‌سابقه‌ترین توافق‌های تاریخ روابط و حقوق بین‌الملل از 11 تیرماه در وین به مدت سه هفته کلید می‌خورد. مذاکراتی که محدودیت زمان، نبود اعتماد لازم و کافی میان دو طرف و زیاده‌خواهی برخی طرف‌های مذاکره کننده و تاکید بر مواضع قبلی و متنی پر از پرانتزهای اختلاف آن را تهدید می‌کند.
***
کاربرد متفاوت اسکانیا در اروپا!
در یکی از تیترهای فرعی روزنامه قدس می خوانیم: "مسئولان بیدار شوند: هر 8 روز یک اسکانیا آتش می گیرد"
روزنامه "آرمان" نیز در یکی از تیترهای فرعی اش به این موضوع اشاره داشت.
جالب است بدانید در 25 فرودین ماه امسال؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی کشور، گفت: مشکل اتوبوس‌های اسکانیا هنوز رفع نشده و پلیس راهور، اتوبوس‌های اسکانیایی که قبلاً تولید شده‌اند را فراخوان می‌کند و همه اتوبوس‌های تولید شده باید رفع نقص شوند.
این در حالی است که دقیقا در همان روز، وزیر صنعت، معدن و تجارت موضعی کاملا مخالف و در تضاد با این صحبت ها اتخاذ نمود. محمدرضا نعمت زاده با تاکید بر اینکه تمام خودروهای تولید شده اسکانیا استاندارد است، گفت: تصادف موضوعی نیست که تنها به خودرو مربوط باشد بلکه مسائل مختلفی مانند راننده نیز می تواند در حادثه دخیل باشد.
نکته مهم و تاسف بار این است که اتوبوس‌های اسکانیا در اروپا کاربری درون شهری دارند در حالی که در ایران کاملا کاربری برون شهری برای این خودرو تعریف شده است.
***
پاسخ آمریکا به خوشبینی ما!
روزنامه کائنات: این روزنامه در تیتر یک خود به از قول روحانی در مراسم گرامیداشت روز صنعت نوشت: "کاسه تحریم ها شکسته است"
اکثر روزنامه های اصلاح طلب تیترهایی مشابه در این خصوص داشتند:
شهروند/ شرق/اسرار/ آفتاب یزد/ آرمان/ روزان: " سال های 84تا 92 تکرار نمی شود"
روزنامه همبستگی: "هیچ بندزنی نمی تواند کاسه شکسته تحریم را به حالت اول برگرداند"
روزنامه کیهان نیز به نوعی در تیتر یک خود طعنه ای به افراد خوشبین می زند:
روزنامه "کیهان" نیز در تیتر یک خود نوشت: "رجزخوانی درباره افزایش تحریم ها، پاسخ آمریکا به خوشبینی ما!"
روزنامه "حمایت" نیز در این خصوص از قول جان کری، در تیتر یک خود نوشت: "ایران به تعهداتش عمل کرده ولی ساختار تحریم ها پابرجاست!"
***
مهار تورم و افزایش 15درصدی لبنیات؟!
روزنامه همشهری: این روزنامه در یکی از تیترهای فرعی خود نوشت: "شیر و لبنیات 15درصد گران شد"
دیگر روزنامه ها نیز در این مورد تیترهایی داشتند:
عصرایرانیان: "صعود 15درصدی شیر و لبنیات به قله گرانی"
سیاست روز: "شیر «سر» رفت"
ابرار: "یک عضو کمیسیون کشاورزی: بازار مصرف پاسخگوی افزایش قیمت شیر نیست"
یکی از نکات جالب این است که هر چند ساعت افزایش 15درصدی قیمت شیر و لبنیات هستیم، اما امروز روزنامه "ایران" در تیتر یک خود نوشته است: "گزارش روحانی از مهار رکود، تورم و تحریم"
***
خروج وازکتومی از فهرست جرایم
روزنامه شهروند: این روزنامه با بیان اینکه "طرح افزایش نرخ باروری به کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بازگشت" نوشت: "خروج وازکتومی از فهرست جرایم"
روزنامه اطلاعات نیز از قول وزیر بهداشت نوشت: "نگران افزایش سقط جنین زیرزمینی هستیم"
گفتنی است پیش از این نیز حجت‌الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم با انتقاد از فضاسازی ایجاد شده در رسانه‌ها در مورد طرح اخیر مجلس در مورد وازکتومی گفت، آنچه مجلس مصوب کرده صرفا کلیات این طرح است و جزئیات آن از جمله جرم‌انگاری عمل وازکتومی هنوز به تصویب مجلس نرسیده است.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احمدي IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۱
    0 0
    آقاي مصباحي ، مشکل نمايندگان مجلس ما هميشه همين نگرشهاي«کلي» نادرست و به دور از «علم و عرف» بوده است. يادتان نرفته است که چه قوانين و مصوبات به اصطلاح «کارشناسي شده» و درعين حال«نابخردانه اي» در مجالس مختلف تصويب و ابلاغ شده است؟