قدس آنلاین، الف.زمینی؛ جزئیات بسته دو ساله دولت برای تحرک اقتصاد کشور، گذشتن آمار شهدای غزه از مرز 1000نفر و تکذیب مسی در خصوص کمک به رژیم صهیونیستی؛ از جمله مهمترین اخبار امروز روزنامه ها بودند.

از "خروج از رکود اقتصادی در سال 94" و  "بازگشت بینایی شوخان" تا "تکذیب مسی"


خروج از رکود اقتصادی در سال 94
با هدف دریافت پیشنهادات نخبگان بسته دولت برای خروج از رکود منتشر شد. روزنامه قدس در تیتر یک خود نوشت: "عملیات دولت برای خروج از رکود"
دیگر روزنامه ها نیز در این خصوص تیترهایی داشتند:
فرهیختگان با بیان اینکه دولت استراتژی اقتصادی اش را اعلام کرد؛ نوشت: "خروج از رکود با کمک تولید"
روزنامه ایران هم در تیتر یک خود نوشت: "دعوت از اقتصاددانان برای یک طرح ملی"
"جام جم" هم نوشت: "خروج از رکود اقتصادی در سال 94"
"شهروند" نیز از جزئیات بسته دو ساله دولت برای تحرک اقتصاد کشور خبر داد و در تیتر یک خود نوشت: "اعلام روش های عبور از 4 گلوگاه رکود"
گفتنی است با انتشار محتوای این بسته از راهبردهای دولت رونمایی شد؛ از جمله:
-هزینه های جانبی نقل و انتقال ارز، بازبینی در مقررات موجود در راستای بهبود مبادلات ارزی کاهش می یابد.
- بازخرید اوراق مشارکت پیش از سررسید و مجاز کردن معامله آن در بازار ثانویه ممنوع می شود.
- مداخلات در زمینه قیمت گذاری و سرکوب قیمت ها کاهش می یابد.
- دولت در زمینه قیمت گذاری، به جز اقلام خاص مداخله نمی کند.
- معافیت های مالیاتی بازار سرمایه به بازار پول تسری می یابد.
***
1000شهید شجاعت غزه
صهیونیست ها حتی به آتش بس 12ساعته برای از آوار خارج کردن شهدا پایبند نماندند. روزنامه جوان در تیتر یک خود نوشت: "1000شهید شجاعت غزه"
دیگر روزنامه ها هم در این زمینه تیترهایی داشتند:
"کیهان" در تیتر یک خود نوشت: "تعداد شهدای غزه به 1000 نفر رسید"
"کار و کارگر" نیز با اعلام نقض آتش بس 12ساعته توسط رژیم صهیونیستی نوشت: "آمار شهدای غزه از مرز 1000نفر گذشت"
گزارش سازمان سیا خبر از نابودی رژیم صهیونیستی تا 2025 دارد. "وطن امروز" در همین زمینه در تیتر یک خود نوشت: "خاورمیانه بدون اسرائیل"؛ این روزنامه هم بر روی جلد خود اشاره ای داشته است به آمار شهدای غزه و رد شدن تعدادش از 1000 نفر"
"اسرار" نیز نوشت: "شمار شهدای فلسطین از مرز 1000 نفر گذشت"
روزنامه "رسالت" نیز در تیتر یک خود نوشت: "هاآرتص: اسرائیل در غزه غافلگیر شده است"
"عصرایرانیان" نیز از اعتراف رژیم صهیونیستی پس از قتل عام صدها فلسطینی نوشت: "حماس در قتل 3 جوان اسراییلی هیچ نقشی نداشته است"
***
مسی و تکذیب کمک به رژیم صهیونیستی
"مسی" هرگونه کمک به رژیم صهیونیستی را تکذیب کرده است و تاکید بر این داشت که به این کشور کمکی نخواهد کرد. روزنامه "راه مردم" با چاپ تصویری از "مسی" فوتبالیست آرژانتینی، از قول وی نوشت: "با کشوری که کودکان را می کشد، همبستگی نمی کنم؛ شاید یکی از این کودکان فرزند من باشد"
گفتنی است یک مرداد ایسنا نوشت: "در شرایطی که کشتار بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در نواز غزه با واکنش‌های زیادی از سوی چهره‌های ورزشی روبه‌رو شده است، رسانه‌های اسرائیلی مدعی شدند که لیونل مسی به این رژیم کمک مالی کرده است."
در سوم مرداد نیز "بانک ورزش" در این خصوص نوشت: "طی چند روز گذشته خبری در مورد کمک یک میلیون یورویی لیونل مسی به دولت اسراییل با تیراژ وسیع در مهم‌ترین رسانه‌های کشورمان منتشر شده است؛ تا جایی که حتی تلویزیون دولتی ایران هم به ماجرا ورود کرد و روز پنجشنبه این خبر را با مخاطبانش در میان گذاشت. حالا اما مشخص شده است کل این موضوع جوکی بوده که از سوی سایت فکاهی و سرگرمی « Le Compétiteur» واقع در الجزایر در روز 24 تیر ساخته شده و با کم‌دقتی تاریخی بزرگترین رسانه‌های ایران در کشورمان منتشر شده است."
در انتها نیز بالاخره مسی نیز دست به کار شد و خودش دست به تکذیب این خبر زد. پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر در چهارم مردادماه از قول مسی نوشت: "اسرائیل ثروتمند است و من ترجیح می دهم که پولم را به مدارس و بیمارستان‌هایی که در شهر روساریو آرژانتین هستند اختصاص دهم. من پدر هستم و احساس پدرانه را به خوبی درک می‌کنم. نمی توانم با کشوری که کودکان را به راحتی می‌کشد همدردی کنم."
***
بازگشت بینایی شوخان
روزنامه "شهروند" از آخرین وضعیت چشمان شوخان پس از جراحی وزیر بهداشت نوشت و در یکی از تیترهای فرعی خود اینچنین نوشت: "بخشی از بینایی شوخان بازگشت"
شوخان دختری اهل روستای کلکه از توابع دیواندره کردستان، دو سال پیش در چهار سالگی، به خاطر سرماخوردگی به بیمارستان امام خمینی(ره) دیواندره مراجعه کرد و با تزریق پنی‌سیلین بدون انجام آزمایش حساسیت به آن نابینا شد.
در سال 92، با رسانه‌ای شدن نابینایی این کودک گفته شد که وزیر بهداشت اعلام کرده که چشم‌های این کودک را جراحی خواهد کرد.
در فروردین ماه امسال وزیر بهداشت در دو عمل جراحی همزمان که چهار ساعت طول کشید، عمل پیوند قرنیه و سلول های بنیادی را بر روی چشم های «شوخان براخاسی» و مادر وی، انجام داد.
***
عادی شدن روزی 47 کشته!
روزنامه "مردم سالاری" در یکی از تیترهای خود نوشت: "هر روز 47 نفر در جاده های ایران کشته می شوند"
با یک حساب و کتاب ساده متوجه می شویم سالیانه حداقل 17 هزار نفر در جاده های کشور جان خود را از دست می دهند. رقمی که برخی آن را تا 22 هزار نفر هم تخمین می زنند؛ رقمی که خیلی شبیه تعداد کشته شدگان در حادثه زلزله بم است. البته گویا این آمار و ارقام برای مسئولان، جاده سازان، خودروسازان و حتی خود مردمی که راننده این وسایل نقلیه هستند عادی شده است!
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.