قدس آنلاین، الف.زمینی؛ با توجه به فرا رسیدن عید فطر و تعطیلی رسمی روز بعد از آن، پنج‌شنبه ما بین تعطیلات قرار گرفت و اکثر روزنامه‌های کشور در این روز منتشر نشدند. با ما همراه باشید با مهمترین اخبار صفحات اول روزنامه های امروز.

از "وعده جهنم" و "گرفتار در تله ترافیک" تا "وام ازدواج از امروز"

همه دنیا به تجهیز فلسطین کمک کند
رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در دیدار صدها نفر از مسئولان و قشرهای مختلف مردم و سفیران و کارداران کشورهای اسلامی در ایران، همه مسلمانان را به یاری مظلومان فلسطین فراخواندند.
روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر انقلاب: همه دنیا به تجهیز فلسطین کمک کند"
روزنامه همشهری نیز در تیتری مشابه نوشت: "رهبر معظم انقلاب در خطبه های نماز عید سعید فطر: همه دنیا باید به تجهیز ملت فلسطین کمک کند"
روزنامه های "رسالت"، "کیهان"، "حسبان"، "جمهوری اسلامی"، "جام جم"، "ابرار"، "همبستگی"، "کار و کارگر"، "اطلاعات" و ... تیتر یک خود را به بیانات رهبری اختصاص داده بودند.
***
وعده جهنم
پیام مهم سرلشگر سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران به مقاومت فلسطین نیز مورد توجه بسیاری از روزنامه های کشور قرار گرفت.
روزنامه قدس با بیان اینکه سرلشگر قاسم سلیمانی برای اولین بار برای فلسطین نامه رسمی منتشر کرد؛ نوشت: "آتشفشان الهی فلسطین فقط با نابودی رژیم صهیونیستی خاموش می شود"
وطن امروز در تیتر یک خود نوشت: "وعده جهنم"
روزنامه های حمایت و افکار نیز تیترهایشان اینچنین بود:
حمایت: "پیام سرلشگر سلیمانی به مقاومت: زمین و آسمان و دریا را برای صهیونیست ها جهنم می کنیم"
افکار: "جهنم آسمان و زمین در انتظار اسرائیل"
***
حذف آرام آرام 10میلیون یارانه بگیر
در تیتر دیگری در روزنامه قدس می خوانیم: "با شناسایی پولداران، حذف 10میلیون یارانه بگیر قطعی شد"
این موضوع تیتر یک امروز "مردم سالاری" است و این روزنامه از تاکید مجدد وزیر اقتصاد بر شناسایی 10میلیون نفر از افراد پر درآمد جامعه نوشته و در تیتر یک خود آورده است: "اسامی جدید یارانه بگیران بزودی اعلام می شود"
این موضوع تیتر یک روزنامه های "عصررسانه"، "عصرایرانیان"، "پیام زمان" و ... بود. از میان سیزده روزنامه اقتصادی کشور؛ 5 روزنامه اقتصادی "اقتصادپویا" ، "جهان صنعت"، "تفاهم"، "جهان اقتصاد" و "عصراقتصاد" نیز در تیتر یک خود به حذف 10میلیون یارانه بگیر اشاره داشتند.
"شهروند" در این خصوص از قول وزیر اقتصاد نوشت: "حذف آرام آرام 10میلیون یارانه بگیر"
***
گرفتار در تله ترافیک
با فرارسیدن عید سعید فطر و تعطیلات دور روزه آن که به روزهای پنجشنبه و جمعه ختم و تعطیلات را به چهار روز افزایش داد، بسیاری از هموطنان به مسافرت رفتند، اما در این میان سهم غرب مازندران و جاده چالوس قابل توجه بود.
بخش قابل توجهی از سفرهای هموطنان به شمال کشور از جاده چالوس صورت می گیرد و بر همین اساس در ایام تعطیلات این جاده همواره شاهد ترافیک سنگین خودروها بوده، به گونه ای که مسافران گاه ساعت ها در این جاده متوقف می شوند.
روزنامه همشهری با با چاپ تصویری از ترافیک در جاده های کشور و با اشاره به سفرهای تعطیلات عید فطر نوشت: "جاده ها کم آوردند"
گفتنی است سفرهای تعطیلات عید فطر، رکورد حجم سفرهای نوروزی و مصرف بنزین را شکست"
روزنامه "ایران" نیز با بیان اینکه محورهای منتهی به شمال کشور، اردبیل، قم، یاسوج، مشهد و فارس بی سابقه ترین ترافیک را تجربه کردند. در تیتر خود نوشت: "مسافران تابستانی گرفتار در تله ترافیک"
"هفت صبح" نیز در توضیح عکسی از این ترافیک نوشته است: "درباره این عکس هیچ خبری در صفحات پیدا نخواهید کرد، همه شما جزئیات را می دانید"؛ در بالای این شرح، این تیتر خودنمایی می کند: "تعطیلات بدون شرح!"
"روزان" نیز با بیان اینکه: "میزان اشغال هتل های مشهد از مرز 90درصد عبور کرد"، نوشت: "شکسته شدن رکورد سفر با طعم ترافیک"؛ این روزنامه همچنین از پیشنهاد تعطیلات زمستانی برای توزیع سفر خبر داده است.
***
وام ازدواح از امروز
روزنامه "ایران" در تیتر یک خود نوشت: "پرداخت وام ازدواح از امروز"
"افکار" نیز امروز نوشت: "مشکل وام ازدواج حل شد"
گفتنی است در هجدهم تیرماه امسال در روزنامه قدس از قول وزیر اقتصاد خوانده بودیم: "مشکل وام ازدواج تا 2 ماه آینده حل می شود"
به هر حال بسیار خوشحال هستیم که این وعده آقای وزیر خیلی زود و قبل از یکماه حل شد.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.