۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۸
کد خبر: 234126

قدس آنلاین: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش مهم دانشگاه ها در کشور از رئیس جمهور خواست تا فردی شایستهف متعهد و متدین را برای تصدی پست وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

درخواست امام جمعه تبریز از رئیس جمهور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری، روز دوشنبه، در دیدار اساتید بسیجی شرکت کننده در کارگاه دوره تربیت مدرس فرماندهان جنگ نرم و مقابله با تهدیدات شبکه های ماهواره ای با اعلام این مطلب، افزود: ترویج فرهنگ دینی فقط بر عهده اساتید رشته معارف دانشگاه نیست بلکه اساتید دیگر رشته‌ها نیز باید نقش مهمی در این عرصه ایفا کرده و دانشجویان را از نقشه‌های شوم دشمنان آگاه کنند.

وی، بر لزوم مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان تاکید و اظهار کرد: دشمنان به واسطه سرمایه‌داری خود، شبکه‌های ماهواره‌ای متعددی را در جهت اشاعه خرافات و تخریب تشیع راستین به راه انداخته‌اند و ضرورت دارد متولیان فرهنگی برای مقابله با آنها برنامه‌ریزی کنند.
آیت الله مجتهدشبستری از اساتید دانشگاه خواست در زمینه جنگ نرم و نقشه‌های شوم دشمنان مطالعه کرده و برای مقابله با آنها راهکار و برنامه داشته باشند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: استکبار به دنبال تضعیف اسلام از راه ماهواره‌ها و رسانه‌های بیگانه است و جنگ نرم علیه فرهنگ اسلام را آغاز کرده که متولیان فرهنگی کشور، روحانیون و اساتید دانشگاه باید از فرصت‌ها برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب تلاش کنند.
وی تاکید کرد: دشمنان انقلاب اسلامی بعد از پیروزی انقلاب از راه‌های مختلف وارد شدند تا به این انقلاب ضربه بزنند ولی با درایت امام (ره) و مقام معظم رهبری نتوانسته‌اند کاری انجام دهند و به همین دلیل اکنون دشمن از راه جنگ نرم وارده شده و می‌خواهد از این راه به اهداف خود برسد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل از راه جنگ نرم وارد میدان شده‌اند و می‌خواهند تیشه به ریشه اسلام بزنند و از طریق ماهواره می‌خواهند تمام ارزش‌های اسلامی را زیر سوال ببرند و فرهنگ غربی را جایگزین فرهنگ دینی و اسلامی کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری گفت: در هشت سال دفاع مقدس و با گذشت سه دهه، انقلاب به درختی تنومند تبدیل شده، لذا دشمن با مایوس شدن در جبهه نظامی به جنگ نرم روی آورده است و تلاش دارد، عقاید جوانان اسلامی را تضعیف کند، لذا لازم است اساتید، دانشگاهیان و حوزویان با درک مسئولیت خطیر خویش، در عرصه جنگ نرم و تهاجم فرهنگی با توطئه‌های استکبار جهانی مقابله کنند.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمنان علیه خانواده‌های ایرانی به ویژه نسل جوان تصریح کرد: دشمنان این نظام وقتی در جنگ نظامی که علیه این نظام مقدس آغاز کردنده بودند موفق نشدند به دنبال آغاز جنگ فرهنگی علیه نظام هستند.
وی افزود: دشمنان با گسترش ماهواره قصد دارند تا باورها و اعتقادات خانواده‌ها را تخریب کرده و مردم و نسل نوجوان و جوان را منحرف کنند.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امیدوارم با فرهنگ سازی در این زمینه خانواده‌ها را از اثرات مخرب ماهواره آگاه نمایند.
آیت‌الله مجتهدشبستری در خاتمه با اشاره به نقش مهم دانشگاه‌ها در کشور از رئیس جمهور خواست تا فردی شایسته، متعهد و متدین را برای تصدی پست وزارت علوم به مجلس شورای اسلامی معرفی کند.

 انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.