مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از ارائه طرح ساخت سریال حضرت معصومه(س) به شبکه یک سیما خبر داد.<BR>

سریال حضرت معصومه(س) ساخته می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از قم، سید محمدرضا اسماعیلی طبا روز پنجشنبه در مراسم افتتاحیه جشنواره فرهنگی و هنری کوثر پرفروغ تصریح کرد: حق حضرت معصومه(س) در کشور ما ادا نشده است و ایشان بیش از این حق به گردن شیعیان و بویژه ایرانیان دارد.
وی با اشاره به اینکه درباره شخصیت و علت هجرت حضرت معصومه(س) به ایران کمتر کار شده است، خاطرنشان کرد: وقتی امام رضا(ع) از مدینه بیرون می رفتند کلیه امور پاسخگویی به مسایل فقهی و دینی را به حضرت معصومه(س) واگذار می کردند و این یعنی ایشان جانشین امام معصوم بودند و این بعد کمتر مورد توجه قرار گرفته است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم اظهار داشت: استقبال باشکوه و بااحترامی از حضرت معصومه(س) در قم انجام شد که امروز نیز کاروانی نمادین در قم شبیه سازی می شود.
طبا، با بیان ابعاد برکت هجرت حضرت معصومه(س) به قم تاکید کرد: هجرت حضرت معصومه(س) به ایران و قم تاریخ ساز شد، شکل گیری حوزه علمیه به برکت وجود مرقد ایشان در قم بود، انقلاب اسلامی یکی از نتایج هجرت تاریخ ساز حضرت بوده است.
وی با اشاره به اینکه ابعاد زندگانی حضرت معصومه(س) برای مردم ناشناخته است، ابراز داشت: طرح ساخت سریال حضرت معصومه(س) به شبکه یک سیما داده شده است که امیدواریم این سریال ساخته شود.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: اگر آموزش های هنری در مساجد تقویت شود در آینده شاهد ظهور نسل هنری مسجدی خواهیم بود که موجب اعتلای فرهنگ در مساجد نیز می شود.
وی با بیان تاثیرات فعالیت کانون های مساجد تصریح کرد: مساجد در چند سال اخیر در کشور بویژه در قم رشد پیدا کرده است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم همچنین با تاکید بر اینکه نگاه به قم باید ویژه باشد، عنوان کرد: بیش از هزار و 200 ناشر در قم فعالیت می کنند، در نشر کتب دینی مقام اول را در کشور داریم که سالانه بیش از 10 هزار عنوان کتاب منتشر می شود.
انتهای پیام/


 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.