قدس انلاین - سعید کوشافر : فهرست نهایی نامزدهای جبهه متحد در استانهای خراسان رضوی ، شمالی و جنونی برای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اعلام شد .

لیست نهایی و قطعی نامزدهای انتخاباتی جبهه متحد اصولگرایان در خراسان منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قدس آنلاین  طی روزهای گذشته یکی از اعضای هیات داوری جبهه متحد اصولگرایان درخراسان رضوی اقدام به انتشار فهرستی 7نفره از کاندیداهای اصولگرایان در مشهد کرد که هنوز کامل نشده ونهایی نبود .

این درحالی است که لیست نهایی به تایید نرسیده بود و صبح امروز دکتر علی اکبر ولایتی در گفتگو با خبرنگار ما ضمن تکذیب ارایه یک لیست 7نفره از سوی جبهه متحد درخراسان رضوی ، عنوان کرد که فهرست 5 نفره شهر مشهد تکمیل شده و شامل حجت الاسلام محمد حسین زاده بحرینی ، جواد ارین منش ، دکتر امیر حسین قاضی زاده ، سردار علی مولوی حقیقی، وخانم انسیه غفوری شعرباف است.

دکتر ولایتی همچنین تصریح کرد که فهرست جبهه متحد در سایر شهرستانهای خراسان رضوی نیز نهایی شده که اعلام میشود.

درهمین راستا همچنین  سخنگوی جبهه متحد اصولگرایان خراسان رضوی گفت: فهرست نامزدهای این جبهه در مشهد همچنان 5نفره است. جواد آرین منش درگفتگو با خبرنگار ما افزود: آنچه که در مورد فهرست 7نفره اعلام شد و مورد تایید جبهه متحد اصولگرایان قرار گرفت، پیشنهاد اولیه ای بود که هیئت داوری به دلیل این که اضلاع سه گانه اصول گرایان در استان یعنی جمعیت رهپویان، جبهه پیروان خط امام و رهبری و جبهه پایداری در این 7نفر اشتراک داشته باشند و صرفا یک فهرست ارائه شود، مطرح کرد. وی ادامه داد: اما از آنجایی که جبهه پایداری در ادامه راه، آمادگی مشارکت و ارائه یک فهرست را نداشت و خواستار ارائه فهرست مستقل بود و برای مشهد نیز فهرست 4نفره ای از سوی این جبهه اعلام شده است، دیگر فهرست 7نفره مشترک موضوعیتی نداشت و لذا در بررسی های نهایی که دو ضلع جبهه پیروان خط امام و رهبری و جمعیت رهپویان و هیئت داوری در آن اشتراک داشتند، در نهایت به لیست 5 نفره ای که قبلا اعلام شده، رسید.

لیست نهایی شهرستان های خراسان رضوی

بنا بر لیست نهایی نامزدهای شهرستانهای استان خراسان رضوی برای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است :حجت الاسلام حسین سبحانی‌نیا از حوزه انتخابیه نیشابور، حسین محمد‌زاده از درگز، محمد‌ اسماعیل‌نیا از حوزه انتخابیه کاشمر، دکترمحسنی ثانی و علی بروغنی از سبزوار، دکتر محمد دهقان از چناران، طرقبه و شاندیز، حجت الاسلام محمد‌علی رضایی از تربت حیدریه، امیرکلالی از خواف و رشتخوار ، کمالیان و رستمی از قوچان و رجایی از حوزه انتخابیه گناباد وبجستان .

لیست نهایی شهرستان های خراسان شمالی

همچنین در  استانهای خراسان شمالی اسامی اقایان ثروتی و جعفری برای بجنورد ، حسین نژاد برای شیروان وجعفری برای اسفراین نهایی شده است .

لیست نهایی شهرستان های خراسان جنوبی

درخراسان جنوبی نیز جبهه متحد برای بیرجند اقای عبادی ، برای قاین اقای نژاد حسین ، برای نهبندان اقای صابری و برای شهرستان فردوس و طبس اقایان فردوسی پور و عبدالله زاده نهایی شده اند .

جبهه متحد همچنین برای انتخابات میاندوره ای خبرگارن رهبری در خراسان رضوی حجت الاسلام والمسلمین عالمی را معرفی کرده است.

 

***فهرستی که نهایی نبود

شایان ذکر است ،پیش از این محمد‌دهقان در گفت‌وگویی با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرده بود که اسامی کاندیداهای این جبهه از سوی شورای مرکزی جبهه متحد اصولگرایان کشور به صورت قطعی مورد تایید قرار گرفته است.

وی با اشاره به کاندیدای حوزه انتخابیه مشهد و کلات افزود: جواد آرین‌منش، حجت‌الاسلام حسین‌زاده بحرینی، سید‌هاشم بنی‌هاشمی، انسیه غفوری، علی مولوی حقیقی، جواد کریمی قدوسی و سید‌امیرحسین قاضی‌زاده از حوزه انتخابیه مشهد و کلات اعلام شده‌اند.

عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان در خراسان رضوی با اشاره به لیست کاندیداهای جبهه متحد در شهرستان‌های خراسان رضوی خاطر نشان کرد: آقایان حسین سبحانی‌نیا از حوزه انتخابیه نیشابور، حسین محمد‌زاده از درگز، محمد‌ اسماعیل‌نیا از حوزه انتخابیه کاشمر، علی بروغنی از سبزوار، محمد دهقان از چناران، طرقبه و شاندیز، محمد‌علی رضایی از تربت حیدریه، غلامرضا اسد‌اللهی از تربت جام و تایباد به عنوان نامزدهای قطعی جبهه اصولگرایان در شهرستان‌های خراسان رضوی معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اسامی سایر کاندیداهای خراسان رضوی از سوی جبهه متحد اصولگرایان کشور اعلام شده است امیدواریم در روز آینده سایر کاندیداها برای حوزه‌های انتخابیه دیگر از سوی تهران قطعی و به خراسان رضوی اعلام شود.

دهقان در ادامه با اشاره به اعلام 7 نفر از سوی جبهه متحد اظهار داشت: هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان خراسان رضوی ابتدا اسامی 7 نفر و سپس اسامی 5 نفر را به تهران اعلام کرد و اما براساس نظر‌سنجی‌ها و مصالح استان جبهه متحد اصولگرایان به این نتیجه رسید که برای حوزه انتخابیه مشهد 7 نفر را اعلام کنند تا مردم مشهد با توجه به تعدد اصولگرایان واجد‌ صلاحیت بتوانند از بین 7 نفر اعلام شده 5 نفر را انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه اعلام اسامی نامزدهای جبهه متحد اصولگرایان در خراسان رضوی به معنای نادیده گرفتن صلاحیت سایر نامزدهای اصولگرایان نیست تصریح کرد: جبهه متحد اصولگرایان با توجه به صلاحیت‌های عمومی و کارآمدی و توان علمی تخصصی افراد و نیز مقبولیت مردمی آنها از بین کاندیداهای اصولگرا این افراد را به عنوان نامزدهای جبهه اعلام کرده است.

عضو هیئت داوری جبهه متحد اصولگرایان خراسان رضوی در پایان با اشاره به هم‌پوشانی این جبهه با سایر جبهه اصولگرایان گفت: معمولا جبهه‌های دیگر از بین نامزدهای مورد تایید قرار گرفته جبهه متحد اصولگرایان لیست خود را انتخاب می‌کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.