۱۳ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۷:۴۲
کد خبر: 68295

اخیرا شبکه "بی بی سی 4" مستندی را در مورد تاریخچه دین اسلام پخش کرده است که موجب ایجاد خشم و ناراحتی در بین جوامع اسلامی این کشور شده است. <BR> <BR>

اهانت "بی بی سی" به ساحت پیامبر اسلام(ص)

به گزارش قدس آنلاین،این مستند که با عنوان " اسلام: تاریخ گفته نشده" هفته گذشته از کانال "بی بی سی4" پخش شده است بر پایه تحقیقات و نظرات یک مورخ انگلیسی به نام "تام هولاند" ساخته شده است.

در این مستند این شخص به مانند یک باستان شناس در نقاط مختلف شبه جزیره عربستان به گشت و گذار می پردازد و به دنبال آثار تاریخی گشته و همچنین با مردم بومی صحبت می کند.
وی نهایتا در این مستند اینگونه نتیجه گیری می کند که پیامبر اسلام حضرت محمد (ص) اهل مکه نبوده است و قرآن کریم نیز در این شهر به پیامبر اسلام (ص) نازل نشده است.

 

در ادامه نیز این مورخ هتاک پا را فراتر گذاشته و در کل وجود دین و آیینی به نام اسلام را در زمان زندگی رسول اکرم (ص) زیر سوال برده است.

این مستند خشم بسیاری از مسلمانان و وجدان های بیدار و حقیقت جوی انسانی را برانگیخته و باعث شده است تا اعتراضات شدیدی در شبکه های اجتماعی نسبت به این مستند مطرح شود.

اداره نظارت بر رسانه های انگلستان به نام "Ofcom" و خود شبکه بی بی سی تا کنون 550 مورد شکایت رسمی در مورد این مستند دریافت داشته اند.

با توجه به این حجم شدید از اعتراضات "هولاند" واکنش نشان داده و در اعلامیه گفته است : البته تحقیق در مورد اسلام یک حق طبیعی است و البته ما از این موضوع اطلاع داشتیم که این مستند در حال نزدیک شدن به موضوعی بسیار حساس است.

در عین حال "آکادمی اسلامی انگلستان" با رد این صحبت ها اعلام کرده است که هولاند در مستند خود بسیاری از مستندات و تحقیقات سایر مورخین را در مورد اسلام نادیده انگاشته است.

این آکادمی می افزاید: صحبت های وی مبنی بر این که در قرن هفتم بعد از میلاد مسیح نشانه ای از اسلام وجود ندارد، صحبتی غلط و برخلاف اصول مسلم تاریخی است. اطلاعات و شواهد بسیار محکمی برای رد این نظریه وجود دارند.

در همین حال نظرسنجی ها و تحقیقات موسسات انگلیسی نشان می دهد که در سالهای اخیر پدیده اسلام هراسی در رسانه ها و صنعت سینمای انگلستان گسترش روز افزونی داشته است و باعث شده است تا بسیاری از مردم غیر مسلمان انگلستان به جامعه اسلامی این کشور به عنوان دشمنانی در درون این جامعه بنگرند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، اهانت به دین و شعایر دینی، مسأله ای نیست که باگذشت زمان فراموش شود و مسلمین، بی تفاوت شوند. اگر امروز در مقابل چنین توهینی سکوت اختیار شود فردا یقیناً رسانه ها و عوامل غربی بی پرواتر و جسورتر به دین و اعتقادات اسلامی، توهین روا خواهند داشت. تا به حال، تفرقه افکنی بین مسلمانان از سیاستهای عمده غرب بوده و حال توهین مستقیم به دین. وظیفه ما اطلاع رسانی است و به عنوان عضوی از جامعه اسلامی دفاع از ارزش های دینی. مردم و علمای دینی، خود بهتر می‌دانند.



 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علي IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    6 1
    حالا باز يه عده ميان مثل پدر از بي بي سي دفاع مي کنند..خنده داره که اونا هر کاري کنند يه سري خيالشون نيست حالا يه حرفي عليه ايران بزنن همه تاييد مي کنند....شرم بر بي بي سي
  • مصطفي IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    8 2
    اسلام پيروز است
  • ج IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    1 0
    جواب ابلهان خاموشي است
  • زهره IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    1 0
    بسم الله وقتي که سران عربستان حيوانات آدم نماي وهابي بي دين هستند و حتي تاريخچه ي اسلام را ناد يده مي گيرند چه انتظاري ميشه داشت
  • بنده خدا IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
    1 0
    اسلام هميشه و هر جا پيروز است
  • علي IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۴
    1 0
    مرگ بر انگليس
  • محمد IR ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۷
    0 0
    سلام وقتي ما مدارک بسيار قوي داريم از اين آقاي محقق !!دعوت کنند به قم بيايد و پاسخ هاي خود را بشنود