حسن کدخدای عرب: قدس ویژه خراسان- در پی تماسهای مکرر مردم و گلایه از کمبودها و مشکلات سفر به عتبات عالیات در فرودگاه سبزوار، مدیر حج و زیارت خراسان رضوی تأکید کرد: پروازهای به مقصد عراق از سبزوار به مشهد منتقل می شود. <BR>

پروازهای عتبات فرودگاه سبزوار به مشهد منتقل می‌شود

مسعود مجردی به خبرنگار ما گفت: پر نشدن ظرفیت پروازهای عتبات، ارایه نشدن خدمات ارزی و مناسب نبودن سالن ترانزیت از جمله گلایه‌های مردم است که حج و زیارت خراسان رضوی پس از تلاشهای زیاد برای رفع این مشکلات، چاره‌ای جز حذف پروازهای عتبات از فرودگاه سبزوار و انتقال آن به فرودگاه بین المللی شهید هاشمی نژاد مشهد نداشت.
وی گفت: از ابتدای راه اندازی این خط پروازی، هر هفته یک فروند هواپیمای پهن پیکر، سبزوار را به مقصد عراق ترک می‌کرد که به سبب پر نشدن ظرفیت به هر دو هفته یک پرواز کاهش یافت که این ظرفیت هم در برخی مواقع تکمیل نمی‌شود.
به گفته وی، در این زمینه فرماندار و نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند که متأسفانه به نتیجه نرسیده است.
مجردی گفت: نامه حذف پروازهای عتبات از فرودگاه سبزوار به اداره پرواز سازمان حج و زیارت کشور نوشته شده که با توجه به مشکلات مطرح شده، به احتمال بسیار زیاد پروازهای عتبات از سبزوار حذف و به مشهد منتقل خواهد شد.
وی پیش از این گفته بود، در صورت تداوم مشکلات مطرح شده، عزیمت زائران کاروانهای شهرستانهای نیشابور، بردسکن، کاشمر و خلیل آباد از فرودگاه سبزوار الزامی نخواهد بود.
به گفته وی، هم اکنون هر دو هفته یک پرواز پهن پیکر با 150 زائر- در مجموع چهار کاروان زیارتی- از فرودگاه بین المللی سبزوار به مقصد عراق انجام می شود که دو کاروان مربوط به شهرستان سبزوار و دو کاروان از شهرهای نیشابور، کاشمر، خلیل آباد و بردسکن است.
وی گفت: حج و زیارت بستر انجام پروازها از فرودگاه سبزوار را برای آسایش و رفاه مردم فراهم کرده و مسؤولان محلی و بانک نیز نباید نسبت به خواسته مردم بی تفاوت باشند.
به گفته مجردی، چنانکه پلیس گذرنامه خدمات خاص خود را در فرودگاه سبزوار ارایه می دهد، بانک نیز باید باجه ارزی در این فرودگاه دایر و مطابق قانون ارز مسافران را پرداخت کند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون انتقال زائران خراسان رضوی توسط چهار پرواز پهن پیکر در هفته از فرودگاه بین المللی هاشمی نژاد مشهد به مقصد بغداد و برعکس انجام می شود.
شایان ذکر است، در حالی که بر اساس مقررات ارزی بانک مرکزی، فروش ارز به مسافران خارج از کشور برای یک بار در سال، 300 دلار به نرخ مبادله ای باید پرداخت شود، اما به سبب ایجاد محدودیتهای موجود تنها بخشی از مردم می توانند ارز برای سفر دریافت کنند.
ارز مبادله ای برای سفر زائران عمره مفرده و عتبات عالیات نیز برای هر نفر 300 دلار به نرخ مبادله ای (هر دلار 2458 تومان) در نظر گرفته شده، اما زائرانی که از فرودگاه سبزوار قصد عزیمت به عتبات عالیات را دارند، از این حق قانونی خود به دلیل نبود باجه فروش ارز در فرودگاه بین المللی این شهرستان محرومند و ارز مسافرتی آنها در فرودگاه هاشمی نژاد مشهد و بانکها هم پرداخت نمی‌شود.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.