گروه فرهنگی- زهره کهندل - چند صاحب نظرآمریکایی مخالف لابی صهیونیستی با حضور در نشست «چله انقلاب» به پرسشهای دانشجویان و دانش آموزان ایرانی درباره مسایل مختلف از جمله تأثیرات سیاسی و فرهنگی هالیوود، تحریمهای اقتصادی و پیشرفتهای علمی ایران پاسخ دادند. <BR>

دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران ستودنی است

به گزارش خبرنگار ما، ویژه برنامه «چله انقلاب» در قالب دو همایش «رویای آمریکایی» و «دست برتر» با محوریت تبیین گوشه ای از دستاوردها و توفیقات جمهوری اسلامی ایران و همچنین تبیین بخشی از واقعیات فرهنگی و اجتماعی جامعه آمریکا از سوی موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی پنج شنبه گذشته در تالار صبای مشهد برگزار شد.
در این نشست دکتر «جیمز بارت» استاد دانشگاه وفعال آمریکایی ضد لابی صهیونیستی، «مرلین میلر» کارگردان آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا، «مونیکا ویت» سرباز آمریکایی در جنگ عراق، «کریستین گیوم» نظریه پرداز و مستندساز فرانسوی، رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، دکتراحمد علوی، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی و تنی چند از مدیران و مسؤولان ارشد فرهنگی حضور داشتند.
مالکوم لطیف شباز نوه «مالکوم ایکس» رهبر انقلابی مسلمانان آمریکا نیز دیگر میهمان این برنامه بود که پیش از سفر به ایران توسط پلیس فدرال آمریکا در فرودگاه این کشور دستگیر شد.

آمریکایی های حقیقت جو به دستاوردهای انقلاب احترام می گذارند
دکتر جیمز بارت، استاد دانشگاه که یک دهه پیش و در 35 سالگی به اسلام مشرف شده، در سخنانی گفت: آنچه باعث علاقه من به اسلام شد، حس حقیقت جویی و عدالت طلبی بود. بعد از حادثه 11 سپتامبر درباره اسلام تحقیق کردم و متوجه شدم آنچه قبلاً درباره این دین گفته می شد، تبلیغات منفی لابی های صهیونیستی است. زمانیکه نتایج تحقیقاتم را در سخنرانی های متعدد علنی کردم به چهره ای جنجالی بدل شدم تا جایی که مرا از دانشگاه اخراج کردند. بعد از آن بود که به واسطه همکاری با شبکه پرس تی وی با مردم خونگرم و مهربان ایران آشنا شدم.
او که برای حضور در کنفراس هالیوودیسم جشنواره فیلم فجر به ایران دعوت شده، افزود: من و تمام آمریکایی های حقیقت جو به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران احترام گذاشته و آرزوی پیشرفت برای این کشور داریم.
مرلین میلر، کارگردان آمریکایی و نامزد انتخابات ریاست جمهوری 2012 آمریکا نیز با بیان اینکه دومین باری است که به ایران دعوت شده خاطرنشان کرد: خوشحالم که ظرفیتهای زیادی برای حقیقت جویی در بین مردم دنیا وجود دارد. او که متولد آمریکای مرکزی است و در جوانی به عنوان مهندس به ارتش آمریکا پیوسته بود، گفت: من به قانون اساسی آمریکا علاقه زیادی داشتم، اما پس از آگاهی به حقایق پشت پرده در این کشور، اکنون با این قوانین مشکل و تعارض پیدا کرده ام.
این کارگردان آمریکایی افزود: پس از آگاهی از اهداف هالیوود متوجه شدم که آنها هیچ احترامی به اعتقادها و ارزشهای خانواده های آمریکایی قایل نیستند. آمریکا، مردمانی مذهبی دارد اما هالیوود در پی شکستن ارزشها و باورهای دینی مردم است.

تبلیغات آمریکا درباره اسلام دروغ محض است
مونیکا ویت، سرباز آمریکایی در جنگ عراق که پس از مسلمان شدنش دیگر جایی در آمریکا ندارد، گفت: می خواهم کمی درباره تجاربم حرف بزنم. من مدرک فوق لیسانس مطالعات خاورمیانه خود را از دانشگاه جرج واشنگتن ایالات متحده گرفتم و 12 سال در نیروی هوایی آمریکا بودم. در جنگهای عراق و افغانستان نیز حضور داشتم.
او ادامه داد: کار ما در ارتش آمریکا مقابله با تروریسم بود، برای همین می خواستم بیشتر درباره اسلام بدانم اما در حین تحقیقاتم به تناقصهای میان تبلیغات آمریکایی علیه اسلام و آنچه واقعیت این دین است، پی بردم و به اسلام تشرف یافتم. زمانیکه فهمیدم جنگ ما از اساس اشتباه است، از ارتش بیرون آمدم. سال گذشته درسفرم به ایران، آرزوی مسلمان شدنم نیز برآورده شد.
کریستین گیوم، زن مسلمان فرانسوی که حدود سی سال پیش پس از انقلاب اسلامی ایران و آشنایی با جنبشهای فعال دانشجویی انقلابی ایران در آن کشور با اسلام آشنا شده و به این دین تشرف یافته بود، گفت: من به خاطر حجابم در فرانسه، دشواری های زیادی را پشت سرگذاشتم، به طوریکه مرا از کار اخراج کردند.
ویت نیز گفت: پس از مسلمان شدنم زمانیکه به آمریکا رفتم بیشترین حمله را ایرانیان مقیم آمریکا به من داشتند و نمی توانستند باور کنند که یک زن آمریکایی، حجاب را انتخاب کرده است. محجبه بودن در آمریکا یک مفهوم سیاسی دارد و آن حمایت از ایران است.

آرزویم حذف لابی صهیونیست است
میلر با اشاره به تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم علیه اسلام و جمهوری اسلامی ایران در رسانه های غربی خاطرنشان کرد: جوانان و نوجوانان باید با بینش و تفکری خلاق به مسایل توجه کنند و با تحقیق و بررسی های پیگیرانه حقیقت را بفهمند.
وی که به عنوان نامزد ریاست جمهوری در انتخابات سال 2012آمریکا شرکت کرده است، گفت: با وجود سهم بالای صهیونیست ها در سیاست و اقتصاد آمریکا، اگر ریاست جمهوری آمریکا را به دست می گرفتم تلاش می کردم تا قدرت صهیونیست را در سیاستهای آمریکا به حداقل برسانم و حذف کنم.
این کارگردان آمریکایی با اشاره به رخداد بیداری در میان تمام انسانهای آزادیخواه جهان بویژه در غرب، تصریح کرد: یک جریان جدید عدالت خواهی تحت تأثیر جنگهای موجود در میان جوامع غربی در حال شکل گیری است که به سمت یک صلح جهانی برای همه مردم گرایش دارد.
از بارت درباره آزادی بیان در ایالات متحده پرسش شد و او گفت: امروز دیگر این حقیقت وجود ندارد، چرا که بسیاری از مردم آمریکا به خاطر آزادی بیان، کارشان را از دست داده یا به زندان افتاده اند.

ایران، الگوی علمی بسیاری از کشورهاست
بارت درباره دستاوردهای علمی ایران گفت: دستاوردهای علمی ایران همه دنیا را متعجب کرده و برای آنها غیرقابل باور است که چگونه یک کشور جهان سومی، می تواند ماهواره به فضا پرتاب کند. او افزود: جمهوری اسلامی ایران به واسطه دستاوردهای علمی که طی این سی سال داشته، می تواند الگوی علمی بسیاری از کشورهای اسلامی باشد.
این فعال فرهنگی سیاسی ضد صهیونیستی، مقاومت مردم ایران را در برابر تحریمها و فشارهای آمریکا، ستودنی دانست و خاطرنشان کرد: اگرچه بسیاری از مردم تحت تأثیر تحریمها در رنج و سختی هستند، اما با وجود این شرایط، ایران کشوری مقتدر است.
میلر نیز با اشاره به دستاورد های علمی ایران در چند سال اخیر گفت: با وجود تحریمهای جهانی علیه جمهوری اسلامی ایران، دستاورد های علمی این کشور برای جهانیان باورنکردنی است.

هیچ گاه بحث رابطه با آمریکا مطرح نبوده است
رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز در سخنانی با تاکید بر سخنان مقام معظم رهبری درباره رابطه ایران با آمریکا گفت: بحث رابطه با کشور آمریکا در دستور کار هیچ کس قرار ندارد. مذاکره با رابطه دو بحث جداگانه است. قبلاً با درخواست آمریکایی ها، مذاکرات موضوعی انجام شده اما بحث رابطه نبوده است.
او با تاکید بر اینکه مذاکره باید در چارچوب منطق و توافق دو طرف باشد، افزود: طرف آمریکایی فکر می کند که ملت ما تحت فشار و تحریم از مواضع انقلابی خود عقب نشینی می کند، اما کاملا در اشتباه است.
مهمانپرست با بیان اینکه ملت ایران، ملتی بامنطق است، خاطرنشان کرد: اگر کسی بامنطق وارد شود ما حرفش را می شنویم اما اگر طرف مقابل در برابر منطق ما کم آورد و خواست با زور و فشار پیش برود، ما نیز مقاومت می کنیم.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.