انتخابات

قدس آنلاین : راضیه کشاورز-عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: عیدانه‌ یا "هدیه جبرانی" که قرار است میان اقشار کم درآمد تقسیم شود بنا به دستور و تاکید مقام معظم رهبری است و ربطی به دولت ندارد و دولت نمی تواند از آن به نفع خود استفاده تبلیغاتی کند.

پرداخت عیدانه به مردم دستور رهبری بوده و ربطی به دولت ندارد

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ،عوض حیدرپور که در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما سخن می گفت ، ضمن اشاره به تاکید رهبری در توجه به وضعیت اقتصادی طبقات پایین در چند ماه اخیر، خاطرنشان کرد: رهبری بار‌ها تاکید کرده‌اند که باید به گونه‌ای به فکر مشکل اقتصادی این قشر ضعیف باشیم و با توجه به این گفته‌ها باید با ارائه تسهیلات همچون کالاهای مورد نیاز زندگی به عنوان عیدی بتوانیم شرایط اقتصادی این قشر را بهبود بخشیم.
وی اظهارداشت : در این راستا قراردادی با وزارت صنعت ، معدن و تجارت بسته شده که این هدیه به صورت کالا با ارز مرجع تهیه و در اختیار دهک های اول، دوم و سوم قرار گیرد چرا که اگر کالاهای اساسی مردم به وفور تهیه شود ، بیشتر نقدینگی را جذب می کند .
وی تاکید کرد : مجلس سال آینده از افزاش بودجه عمومی کشور جلوگیری خواهد کرد
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس دهم تصریح کرد: نمایندگان وکلای همه ملت هستند و وظیفه دارند به آنچه می دانند عمل کنند.
وی در خصوص اجرای فاز دوم قانون هدفمندی یارانه‌ها بیان داشت: مجلس همچنان با مرحله دوم یارانه‌ها مخالف است مگر آنکه در سال 92، بودجه بدون یارانه‌ها در نظر گرفته شود و شرایط برای اجرای مرحله دوم مهیا باشد.
حیدرپور درباره فشار اقتصادی حاکم در کشور اظهار کرد: وضعیت گرانی و فشار اقتصادی امروز به سختی سال 59 و 60 نیست؛ ما روزهایی را تجربه کردیم که نان برای یک ماه نیز نداشتیم ولی حالا انبارهای سیلو برای یک سال ذخیره گندم دارند.
وی ادامه داد: در زمان انقلاب ما تمامی تسلیحات را از سایر کشور‌ها وارد می‌کردیم ولی اکنون و در تولید تسلیحات توانمند شده‌ایم.
عضو کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه امام خمینی بار‌ها تاکید کرده بودند که جنگ هیچ‌گاه تمام نشده است و دشمن همواره به دنبال زدن ضربه به کشور است، گفت: دلیل موفقیت ما در جنگ تحمیلی پیروی از آرمان‌های امام بود و حالا نیز باید چنین باشد و شنوای حرف رهبری باشیم.
وی بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را محصول مشکلات اقتصادی و تحولات در دنیا خواند و افزود: درطول 8 سال گذشته بیش از 800 هزار میلیارد دلار در‌آمد داشته‌ایم لذا یک صندوق توسعه ملی ساختیم تا این درآمد‌ها را برای کشور پس‌انداز کنیم که بخشی از آن صرف گازکشی در روستا‌ها، جاده‌کشی‌ها و سایر خدمات شهری شد و بی‌شک وقتی که این حجم پول در کشور خرج شد افزایش نقدیگی را به دنبال خود آورد؛ پس نمی‌توان گفت که کسی در این گرانی مقصر است.
حیدرپور ادامه دارد: خوشبختانه مردم در مرحله اول هدفمندی یارانه‌ها خوب عمل کردند ولی قیمت‌ها آرام آرام بالا رفت ولی نمی‌توان برنامه هدفمندی یارانه را مقصر اصلی این گرانی‌ها دانست بلکه بخشی از این مشکلات از تحولات دنیا تاثیر گرفته است.
نماینده مردم شهرضا در مجلس دهم اظهار کرد: اکنون در اجرای مرحله دوم یارانه بحثی بین دولت و مجلس وجود دارد و مجلس معتقد است اجرای مرحله دوم یارانه‌ها مشکلات را بیشتر می‌کند زیرا ما مشکلات مردم را می‌دانیم.
وی ادامه داد: با توجه به فشارهای اقتصادی حاکم در دنیا ما باید به دنبال تکیه بر خود باشیم لذا نباید عملیات توسعه را بیش از حد توان بر دوش بگیریم.
دغدغه مجلسی ها و دولتی ها باید کمک به حل مشکلات مردم باشد
وی ضمن ابراز امیدواری از تهیه برنامه بودجه و طرح برنامه حمایت از طبقات ضعیف کشور، تصریح کرد: تا اردیبهشت سال آینده به یک جمع‌بندی نهایی می‌رسیم تا وضعیت اقتصادی را برای قشر ضعیف جامعه بهبود بخشیم.
نماینده مردم شهرضا درمجلس شورای اسلامی با انتقاد از مدیریت اقتصادی دولت دهم تصریح کرد: در شرایط امروز اقتصادی به حدی مردم زیر فشار اقتصادی هستند که دغدغه مجلسی ها و دولتی ها باید رایزنی و کمک به حل مشکلات مردم باشد.
حیدرپور با اشاره به وضعیت کنونی اقتصادی کشور گفت:شرایط معیشتی مردم خوب نیست و حتما باید دولت و مجلس با اتخاذ راهکارهای عقلانی و کارشناسی برای برون رفت مردم از شرایط سخت معیشتی شرایط امروز و بالا بردن قدرت خرید مردم تلاش نمایند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم چنین در خصوص رویدادهای مجلس در استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی به دنبال ساختار شکنی هستند تا سه قوه را به صورت کامل از رده خارج کنند .
 

بداخلاقی از سوی سیاسیون و مسئولان ارشد کشور به شدت جامعه را نگران می‌کند

وی با اشاره به اینکه رئیس جمهور در مجلس پیرامون استیضاح صحبت نکرد و فقط فرایند ساختار شکنی و مظلوم نمایی دولت را دنبال می کرد، بیان داشت: من معتقدم رئیس دولت در خصوص قانون گرایی به ساختار شکنی اعتقاد دارد اما لاریجانی با بیان مفصل و صریح خود پاسخ حرف های بی پایه رئیس جمهور را داد.
نماینده مردم شهرضا و دهاقان در مجلس گفت : برداشت ما این است که این نوع رفتاری که رییس جمهور اتخاذ کرده است در راستای فرمایشات رهبری نیست چرا که رهبری تاکید موکدی به همه ما داشتند که در وضع موجود تلاش ها باید در راستای حفظ آرامش عمومی و سیاسی کشور باشد و این نوع رفتار خارج از چارچوب فرمایشات رهبری و دور از رفتارهای صحیح یک حکمران خوب در جایگاه رییس جمهور و رییس دولت است.
حیدرپور گفت: اگر در جامعه فساد و بد اخلاقی و حتی خلاف قانون دیده شد باید به صورتی که در قانونی مدنی دیده شده، دادگستری پیگیر موضوع شود نه اینکه با انتشار صدا و فیلم تلاش شود تا آبرویی ریخته شود، این اقدام غیر اخلاقی‌ترین رفتار است.
نماینده شهرضا افزود: بداخلاقی از سوی سیاسیون و مسئولان ارشد کشور به شدت جامعه را نگران می‌کند و افراد اعتماد خود را از دست می‌دهند. آسیبی که جامعه از جانب بی‌اخلاقی و رواج فضای تخریب و تهمت می‌بیند به مراتب اثر تخریبی‌اش بیشتر از بمب هسته‌ای و جنگ نظامی است.
وی تاکید کرد: مردم علاقه ندارند چنین بحث‌هایی را بشنوند و آرزوی مردم این است که ما در جنب سیاست، اخلاق را در دستور کار قرار دهیم.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محسن IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    0 0
    برزگان سکوت کردند و مجلس از قانون عدم کفايت استفاده نمي کند و همه حرف مي زند تا اتفاقي پيش بيايد بعد همه مي گويد ما گفتم بابا به داد ملت برسد حضرت علي مردم از کنار دور شدند که آن بلا ها را سرش آوردند
  • محمد IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۴
    1 0
    جناب حيدر پورمن با اطمينان ميگويم اگر امثال شما به مردم لطف کنند وفقط سکوت کنند خيلي از مشکلات مردم کم خواهد شد مشکل جامعه ما بي بصيرتي امثل شماها است که هميشه به جاي همه مردم حرف مي زنيد وفکر ميکنيد چون در يک شهر راي اورده ايد قيم همه مردم هستيد وفقط هرچه شما ميگوئيد درست است به يقين بدانيد اکثريت مردم مثل شما فکر نمي کنند