عموهای فیتیله‌یی که حدود هشت سال است در تلویزیون برنامه دارند، تاکید کردند که در این سال‌ها هیچ‌گاه به مردم دروغ نگفته‌اند، به شعور مخاطب توهین نکرده‌اند‌ و نه تنها در تلویزیون بلکه در کل کارهایشان صداقت داشته‌اند.<BR> <BR>

قسم خوردیم که هیچگاه به مردم دروغ نگوییم

عموهای فتیله‌یی معتقدند: در برنامه‌ی «فیتیله» مردم با خنده‌ی واقعی آنان خندیدند و برعکس با گریه واقعی‌شان هم غمگین شدند و گریه کردند.

محمد مسلمی ـ کارگردان و بازیگر برنامه فیتیله‌ ـ در پاسخ به اینکه چند سال است با هم کارگروهی دارند و همکاری‌هایشان به چه شکل است؟ گفت: حدود 21 سال که در حال انجام کارگروهی هستیم و با آقایان علیرضا خمسه،‌علی فروتن و حمید گلی کارگروهی در حیطه‌های مختلف از جمله تئاتر‌، تلویزیون و ... را آغاز کردیم و همچنان ادامه دارد. خوشحالم از اینکه برنامه‌ای تحت عنوان «فیتیله‌» که در خور و شایسته مخاطب است را تولید می‌کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در طی این چندین سال که کارگروهی داشتید بین شما اختلاف سلیقه هم پیش آمده است؟ خاطرنشان کرد: ‌کار ما به ویژه در برنامه «فیتیله» کاملا گروهی است و با وجود اینکه هشت سال است کارگردانی فیتیله را برعهده دارم اما آقایان گلی و فروتن هم همکاری داشتند و فقط من نبودم بلکه همه ما با هم بودیم و همیشه سعی کردیم در هر کاری یک نفر را تعیین کرده تا نظر نهایی را بدهد.

در ادامه‌ علی فروتن در راستای صحبت‌های مسلمی در پاسخ به همین پرسش‌، گفت: ‌اختلاف سلیقه و نظر در همه‌ِ افراد وجود دارد چرا که همه مثل هم نیستند ولی ما سعی کردیم همیشه نیمه‌ی پرلیوان یکدیگر را ببینیم.

عموهای فتیله‌یی ـ محمد مسلمی و علی فروتن ـ که در برنامه‌ی «جمع ما» با موضوع کارگروهی و تاثیر آن بر روی ارتباط دوستانه، در غیاب حمید گلی حاضر شده بودند، به مدت 30 دقیقه در این زمینه صحبت کردند.

عموهای فیتیله‌یی در ادامه با این پرسش مواجه شدند که آیا تاکنون طی کارهای گروهی و همکاری‌هایی که در این چند سال با یکدیگر داشته‌اند مشکلی بین آنها پیش آمده که بحثی را ایجاد کند؟

مسلمی در پاسخ به این پرسش‌، یادآور شد:‌ شاید طی این چند سال بین ما بحثی پیش آمده باشد اما در کل لذت می‌بریم از اینکه مردم را می‌خندانیم و دل آنها شاد می‌کنیم‌،‌ هیچ یک از ما حتی در بدترین شرایط مشکلاتمان را وارد کار نکردیم و همیشه شاد بودیم.

در ادامه این برنامه فروتن درباره‌ی اینکه عامل موفقیت تیم فیتیله‌یی چه بوده است؟ گفت:‌ ما در برنامه فیتیله در طی این چند سالی که روی آنتن رفته است هیچ گاه به مردم دروغ نگفتیم و به شعور مخاطب توهین نکردیم‌، ما همیشه نه تنها در تلویزیون بلکه در کل کارهایمان صداقت داشتیم.

وی افزود: در برنامه‌ی فیتیله مردم با خنده‌ی واقعی ما خندیدند و برعکس با گریه واقعی ما هم غمگین شدند و گریه کردند.

او با تاکید بر اینکه حس همکاری و صداقت همیشه در گروهشان بوده و هست، خاطرنشان کرد: ‌ما قسم خوردیم که هیچ گاه تحت هیچ شرایطی به مردم دروغ نگوییم و الان هم خدا را شکر می‌کنیم که با پخش زنده برنامه‌، این حس صداقت را به مخاطبان ثابت کردیم.

فروتن در ادامه، تفاوت گروه فیتیله‌یی با دیگر گروه‌ها را اول از همه توکل به خدا دانست و گفت:‌ تفاوت گروه ما با گروه‌های دیگر این است که در ابتدا توکل اول ما به خداست،‌ دوم اینکه ما از تئاتر به تلویزیون آمدیم و در ابتدا بازیگر صحنه بودیم،‌ در حال حاضر هم همچنان مدیون تئاتر هستیم و سوم اینکه همیشه در مقابل دوربین صادقانه رفتار کردیم و خودمان بودیم.

مسلمی در همین راستا گفت: زمانی یک کار خودش را نشان می‌دهد و نمایان می‌شود که پشتش تفکر باشد. کاری که ما در برنامه فیتیله انجام می‌دهیم این است که به مردم کم فروشی نمی‌کنیم و تنها به این می‌اندیشیم که هر هفته یک خوراکی به مردم بدهیم که تکراری نباشد.

مجری برنامه «جمع ما» با پرسیدن پرسشی از عموهای فیتیله‌یی مبنی بر اینکه علیرغم همکاری‌هایی که در برنامه با یکدیگر دارند‌، خارج از محیط کار هم همکاری‌شان را ادامه می‌دهند؟ برنامه را ادامه داد.

فروتن در پاسخ به این پرسش گفت: ما علاوه بر همکاری‌های کاری با یکدیگر ارتباط خانوادگی داریم و به سفر هم می‌رویم تقریبا می‌توان گفت از 24 ساعت زمان در روز، 22 ساعت با یکدیگر به سر می‌بریم و در حال نوشتن کارهای جدید هستیم.

مسلمی در پاسخ به همین پرسش گفت: هشت سال یک برنامه زنده را پیش بردن کار آسانی نیست به همین خاطر ما همیشه در حال همکاری با یکدیگر هستیم.

وی معتقد است: برنامه فیتیله در دنیا بی‌نظیر است؛ چراکه به صورت زنده به روی آنتن می‌رود.

محمد مسلمی در پایان در پاسخ به اینکه آیا ایرانی‌ها در کارگروهی موفق هستند؟ خاطرنشان کرد: ‌اتفاقاتی که در کارهای گروهی ایرانیان می‌افتد نشان می‌دهد که همکاری‌های خوبی ندارند چرا که از همان ابتدا در مدارس این حس همکاری و کارگروهی شکل نگرفته و این اقدام از پایه ضعیف بوده‌؛ بنابراین به جایی می‌رویم که می‌بینیم همه تنها هستند.

وی تاکید کرد: ما باید در کارهای گروهی همیشه برد را در نظر بگیریم نه گل را.

***

به گزارش ایسنا، برنامه «جمع ما» در ادامه با حضور دکتر انتظاری ـ جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه ـ همراه بود.

وی نظر خود نسبت به کارهای گروهی و تاثیرات آن بر روابط دوستانه را اینگونه عنوان کرد: یکی از موانع در این بحث مقایسه کردن است. همیشه در آن سوی همکاری‌ها حس رقابت وجود داشته و زمانی هم که این حس شدت پیدا کند همکاری افراد کاهش می‌یابد و باعث از هم پاشیدگی گروه می‌شود.

این جامعه شناس در ادامه در پاسخ به اینکه آیا ایرانیان در انجام کارهای گروهی موفق هستند؟ گفت: نسبت‌های زیادی به ما ایرانیان می‌دهند. اینکه ما در برخی عرصه‌ها ضعیف عمل می‌کنیم صحیح است اما در مقابل در بعضی عرصه‌های دیگر هم فعالیت‌های قوی‌ای داریم. به عنوان مثال: در هیات‌های سینه زنی در ایام عزاداری امام حسین ما ایرانیان اوج همکاری و نظم را داریم.

وی اضافه کرد: به عقیده من ایرانیان در فعالیت‌های مدرن کمتر همکاری دارند و ضعیف عمل می‌کنند.

***

برنامه «جمع ما» هر شب با اجرای آزاده نامداری به مدت 30 دقیقه به روی آنتن می‌رود که دوشنبه شب ـ 25 مهر ماه ـ به بررسی کارگروهی و تاثیر آن بر روی ارتباط دوستانه با حضور عموهای فیتیله‌یی پرداخت.

 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.