پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: دیروز حضور میلیونی مردم کشورمان درراهپیمایی روز قدس به حدی بود که تمام رسانه های بین المللی را شگفت زده کرد، این درحالی است که جنایات رژیم صهیونیستی درغزه طی هفته گذشته مهمترین سرخط خبری این رسانه ها قرار داشت، درعین حال مذاکرات ایران وآغاز لیک برتر فوتبال نیز از دیگر سرخطهای خبری رسانه های داخلی کشورمان بود که از هر کدام خبرهای جالبی برای شما اماده کرده ایم ...بخوانیدبسته خبری این شنبه را...

ازتوصیه شنیدن ترانه لس انجلسی به روزه داران و افطاری انچنانی دولت به سرمایه داران تا  نقش عارف در دولت دوم روحانی و شکایتی که 23 میلیارد دلار آب خورد

 

 

***درخواست عجیب داعش از مغازه داران موصل
تروریست های داعش به مغازه داران و کسبه موصل و اطراف این شهر دستور داده اند به سر و صورت مانکن های بیرون مغازه خود پوشیه یا روبنده ببندند!
مغازه داران و فروشندگان پوشاک در موصل گفته اند که عناصر تروریست داعش به آن ها اعلام کرده اند که روی سر و صورت مانکن های مرد و زن باید با روبنده پوشانده شود.
تروریست های داعش این اقدامات خود را در چارچوب قوانین شریعت مبنی بر حرمت نشان دادن صورت مجسمه ها قلمداد می کنند.
از جمله دستورات عجیب دیگری که داعش تاکنون صادر کرده، این است که منزل مسیحیان را با علامت مشخص کرده و از آن ها خواسته یا مسلمان شوند و یا اینکه منتظر مرگ باشند.
***فحش پوتین به اوباما باعث عقب نشینی شد
هفته نامه "نیوزویک" (Newsweek) نوشت: «دولت اوباما هنوز از این‌که در هدف قرار دادن هواپیمای مسافربری مالزی، روسیه را مستقیماً متهم کند، طفره می‌رود.
بعد از آن که اوباما گفت شورشیان و جدایی‌طلبان این هواپیما را هدف قرار داده‌اند، مقامات رسمی آمریکا می‌گویند که دقیقاً نمی‌دانند چه کسی این موشک را شلیک کرده است و آیا روسی‌ها در زمان شلیک در آنجا بوده‌اند یا خیر، نمی دانند و حتی مطمئن نیستند که افرادی که این موشک را شلیک کرده‌اند در روسیه آموزش‌ دیده باشند.»
به نوشته نیوزویک «این نوع موضعگیری ها نشان می‌دهد که مقامات کاخ سفید اصلاً نمی‌خواهند انگشت اتهام را به سمت روسیه بگیرند.
تحلیل گران دلیل این عقب‌نشینی‌های ایالات‌متحده را نیاز این کشور به همکاری روسیه در اقصا نقاط جهان می‌دانند.»
«یکی از تحلیل گران دراین‌باره به نیوزویک می گوید: "من احتمال می‌دهم، دلیل عقب‌نشینی اوباما این است که پوتین به اوباما گفته باشد: اگر همکاری ما را در مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌خواهی پس خفه شو و سر جایت بیشین.»
***صاحبان شعار فتنه، نگران غزه شدند
"محمد نوری زاد" از محکومان فتنه و از لیدرهای فتنه گران، در تازه ترین نوشته خود، جمهوری اسلامی را متهم به سکوت در قبال حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه نمود.
وی با اشاره به مذاکرات اخیر ژنو می نویسد: «من یک جورهایی این جنایت های جاریِ اسراییل را با توافقات اخیر ژنو مرتبط می دانم. حالا چه جوری اش بماند. این که همه جای دنیا به صدا در آمده و جمهوری اسلامی نشسته است و دارد این قضایا را به تأنّی از سر می گذراند، نه چیز مختصری است که بشود نادیده اش گرفت.»
نوری زاده در ادامه می نویسد: « خواستم به وزارت کشور پیشنهاد بدهم که اگر در ظرفشان می گنجد، یک مجوزی برای ما صادر بفرمایند تا "جماعت سبز" در اعتراض به فجایع غزه یک اعتراضی و یک راهپیمایی ای سامان بدهد.»
درخواست نوری زاده مبنی بر راهپیمایی جماعت به اصطلاح سبز در حمایت از مردم غزه در حالی است که افرادی که خود را در حلقه فتنه گران و جنبش به اصطلاح سبز می دانستند در فتنه سال 88 شعار "نه غزه، نه لبنان، جام فدای ایران" سر می دادند.»

***ایران، وزیر خارجه اسرائیل را به روسیه می کشاند
وب سایت رادیو فرانسه به نقل از آنچه یک کارشناس روس نامیده است می نویسد: اسرائیل باور دارد که سپاه پاسداران ایران با تحویل انبوه راکت به حماس، این سازمان را عامل خود قرار داده است.
به گفته این کارشناس، اسرائیلی‌ها همچنین با اطمینان به این نکته که روسیه می‌تواند بر ایران نفوذی داشته باشد، بزودی وزیر خارجۀ خود را به مسکو خواهند فرستاد.
آویگدور لیبرمن، وزیر خارجه اسرائیل روز دوشنبۀ آینده به مسکو خواهد رفت. هدف وی توجیه حملۀ سنگین اسرائیل به منطقۀ غزه است. روسیه که از این حمله انتقاد می‌کند با اصرار خواهان برقراری آتش‌بس میان حماس و اسرائیل است.
قرار است که آویگدور لیبرمن در مسکو یک کنفرانس مطبوعاتی تحت عنوان "عملیات ضد تروریستی اسرائیل در باریکه غزه" برگزار کند.
***یک میلیون یورو بودجه اضافه برای بازرسی ها از ایران
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد نیازمند یک میلیون یورو اضافی برای ادامه نظارت‌های خود بر اجرای توافق‌نامه موقت ژنو است.
طبق گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters) آژانس این درخواست خود را روز پنج‌شنبه دوم مرداد و شش روز پس از تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 5 بعلاوه یک، به کشورهای عضو اعلام کرده است.
در نامه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کشورهای عضو با اشاره به تمدید مذاکرات و ماموریت آژانس آمده است: «ادامه این فعالیت‌ها نیازمند منابع مالی اضافی برای آژانس است. با فرض این که تمام کشورهای عضو که به این سازمان کمک می‌کنند، موافق استفاده از کمک‌های مالی خود باشند، باز هم یک میلیون یورو اضافی نیاز خواهد بود.»
ژانویه گذشته یوکیا آمانو، دبیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد بدنبال توافق موقت هسته‌ای ایران و گروه 5 بعلاوه یک شمار کارکنان آژانس در ایران دو برابر شده و از این رو درخواست 5 و نیم میلیون یورو بودجه اضافی برای آنها کرد. بعدها دیپلمات‌های غربی گفتند که این مبلغ بدون هیچ مشکلی به آژانس پرداخت شده است.
رویترز نوشت: تمدید مذاکرات هسته‌ای تعهدهایی را برای ایران ایجاد کرده که بر اساس آن ها، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باید بر نحوه اجرای این تعهدها نظارت داشته باشد.
***رئیس دفتر خاتمی: در رمضان «قمیشی» گوش کنید!

محمدعلی ابطحی روحانی و سیاستمدار اصلاح طلب که سال ها رئیس دفتر سیدمحمدخاتمی (رئیس جمهور اسبق ایران) بود، در صفحه فیس‌بوک خود خواستار گوش دادن به موسیقی یکی از خوانندگان لس انجلسی در ماه میارک رمضان شد!
وی در مطلبی نوشته است: «ماه رمضان در این روزهای 17 ساعته، باید هندزفری گذاشت توی گوش و مدام " طاقت بیار رفیق " قمیشی گوش داد.»[!]
وی در ادامه با توجه به طاقت فرسا بودن روزه داری در تابستان، نوشته است: «دیروز عصری بر اساس همین فلسفه، خودم را انداختم تو سینما آزادی و فیلم "ردکارپت" آقای عطاران را دیدم. چند باری از دیالوگ ها خنده ای کردم ولی با خودم می گفتم کاش آقای عطاران بازی های شیرینش را ادامه دهد و فیلم نسازد.»
وی در پایان این مطلب درباره قضاوت خویش از فیلم "ردکارپت" عطاران می نویسد: «خدایییش فیلم خوبی نبود.»
***افطاری دولت به سرمایه‌داران در الهیه!
نادر قاضی‌پور از افطاری آن چنانی دولت به برخی سرمایه‌داران خبر داد و گفت: متاسفانه نهاد ریاست جمهوری در مجموعه‌ای که در خیابان فرشته در الهیه تهران دارد به برخی سرمایه‌داران افطاری آن چنانی می‌دهد.
قاضی‌پور خاطر نشان کرد: باید در این گونه اقدامات تجدیدنظر شود.
این در حالی است که قاضی‌پور تاکنون چندین بار نسبت به چنین افطاری‌هایی تذکر داده و معتقد است دادن افطاری‌های غیرمتعارف از پول بیت‌المال به برخی مسئولان خودی و غیرخودی حرام است.
***تکذیب‌خبرسازی به نقل از رئیس جمهور
مشاور رئیس جمهور، خبر منتسب به رئیس جمهور در سایت العربیه را تکذیب کرد.
محمدرضا صادق مشاور حجت‌الاسلام والمسلمین روحانی رئیس جمهور ، در پاسخ به این سوال که سایت العربیه در خبری ادعا کرده است که رئیس جمهور ایران خواستار مذاکره گروه‌های فلسطینی با رژیم صهیونیستی شده است گفت: این خبر صحت ندارد.
وی افزود: همانگونه که قبلا نیز به کرات اعلام کردیم اخبار و برنامه‌ها، مواضع و دیدگاه‌های جناب آقای دکتر روحانی رئیس جمهور محترم که از طریق پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری منعکس می‌شود معتبر است.
***دوست دارم شغل پدرم را داشته باشم
آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید هسته‌ ای در مراسم شب‌ های شیدایی به بیان خاطراتی از شرایط زندگی بعد از شهادت پدرش اشاره کرد و گفت: من دوست دارم همان شغلی را داشته باشم که پدرم داشت.
در شب بیست و پنجم ماه رمضان برنامه تلویزیونی شب های شیدایی با حضور شهروندان روزه دار تهرانی برگزار شد. در این مراسم همسر شهید داریوش رضایی نژاد با بیان خاطراتی از این شهید هسته ای اظهار داشت: همسرم سومین شهید هسته ای بود که با ضرب 6 گلوله به شهادت رسید.
همسر شهید رضایی نژاد با تشریح اتفاقات رخ داده در روز حادثه ترور گفت: حس من در لحظه شهادت او برآیند حس همه همسران شهدای هسته ای است. من پیش از شهادت داریوش فیلم شهادت شهید مسعود علی محمدی را در تلویزیون دیدم که همسر ایشان سرگردان در کوچه می رفت و می آمد و پیکر همسر شهیدش پیش چشمانش بود. من بارها با مشاهده این فیلم گریه کردم.
همسر شهید رضایی نژاد افزود: خاطرم هست دکتر شهریاری که به شهادت رسید لحظه خداحافظی خانواده این شهید را از تلویزیون مشاهده کردم که لحظه بسیار غم انگیزی بود. همچنین فیلم لحظه ای که پیکر شهید احمدی روشن در آمبولانس قرار گرفت و همسر ایشان به دنبال آمبولانس می دوید را مشاهده کردم و می خواهم بگویم همه این اتفاقات برای من هم افتاد و لحظه ای که همسرم به شهادت رسید من تمام کوچه را رفتم و آمدم و گاه وسط کوچه می نشستم و وقتی برای خداحافظی با پیکر همسرم به پزشکی قانونی رفتم همان حال همسر شهید شهریاری را داشتم.
پس از اظهارات همسر شهید رضایی نژاد، آرمیتا رضایی نژاد فرزند شهید، نیز در این مراسم به بیان خاطراتی از شرایط زندگی بعد از شهادت پدرش اشاره کرد و گفت: من دوست دارم همان شغلی را داشته باشم که پدرم داشت.
دختر 8 ساله شهید همچنین با اشاره به دیدارهایش با مقام معظم رهبری گفت: گاهی برای دیدار با رهبری دعوت می شویم و هر بار که رهبری را میبینم از خوشحالی نمی توانم چیزی بگویم.
***پاسخ به یک سوال در گزینش برای اعزام به انگلیس
هر سال بانک ملی 200 نفر از قبول شده‌های دانشگاه تهران رو با دقت زیاد به عنوان سهمیه انتخاب می کرد و تو مرحله بعد ، یه آزمون اختصاصی می گرفت و از بینشون 7 نفر رو برای اعزام به انگلستان انتخاب می کرد.
اسم جواد جزو 200 نفر و بعد هم به عنوان نفر سوم تو هفت نفر اعلام شد. آخرین مرحله ی اعزام، مصاحبه بود.
روز مصاحبه ازش پرسیده بودن:
"اگه تو خیابون ها یا یکی از پارک های لندن یه دختر خانم عریان ببینی، عکس العملت چیه ؟ "
جواد گفته بود : " تو همچین موقعیتی چون امر به معروف از طرف من فایده ای نداره و نمی تونم جلوی رواج منکرات رو بگیرم، اول سعی می کنم خودمو از مسیرش دور کنم و بهش نگاه نکنم. بعدش از خدا می خواهم که کمکم کنه تا به نفسم مسلط بشم و حتی تو تصور و رویا هم بهش فکر نکنم."
زیر برگه ی مصاحبه اش نوشته بودن:
"نامبرده به علت تعصبات مذهبی شدید، صلاحیت اعزام به خارج از کشور را ندارد و حتی وجودش در میان سهمیه دویست نفری بانک نیز خالی از دردسر نیست!"
آن جوان متعصب مذهبی کسی نبود جز.....
وزیر نفت ایران، مهندس شهید محمد جواد تندگویان
***مستی مجری «شبکه من و تو» زنی را به کام مرگ کشاند
"سمت نو" برنامه ای است که پروژه آن با انتقال "تارا آغداشلو" از بنگاه خبر پراکنی "بی بی سی" به شبکه "من و تو" کلید خورد. شبکه من و تو تا کنون دو قسمت از فصل جدید این برنامه را پخش کرده است.
"سمت نو" یکی از برنامه هایی است که مدیریت شبکه من و تو در کسادی برنامه سازی و افت شدید مخاطب، روی آن حساب باز کرده تا بلکه بتواند به تلویزیونی که این روزها به مانند تلویزیون های لس آنجلسی عمل می کند، سر و سامان بخشند.
هفته جاری که قرار بود قسمت سوم این برنامه روی آنتن شبکه برود به یکباره و بدون اطلاع قبلی، درست در روز پخش این برنامه اعلام شد که این برنامه در این هفته پخش نمی شود.
توقف ناگهانی و بدون اطلاع قبلی این برنامه آن هم در قسمت های اولیه، سوال ها و ابهام های فراوانی را به وجود آورد تا آنجایی که سبب شد "مرجان اشتری" یکی از تهیه کنندگان این برنامه علت توقف سمت نو را بیان کند.
مرجان اشتری در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «اتفاقی که برای تارا افتاد و همه ما رو هم ناراحت کرد باعث شد تا این هفته مهمون خونه های شما نباشیم.»
وی که علت عدم پخش سمت نو در هفته جاری را دادگاهی شدن کارگردان این برنامه اعلام کرد، در ادامه چنین نوشت: «تارا چند روز پیش ناخواسته با یک زن تصادف کرد و متأسفانه اون زن حالش زیاد خوب نیست و پلیس هم درصد الکل رو غیر مجاز اعلام کرده و الان تارا بد جوری تو دردسر افتاده»
البته رانندگی در حال مستی تارا آغداشلو، مجری و کارگردان شبکه من و تو و به سمت مرگ فرستادن یک زن، تنها رسوایی اخلاقی عوامل شبکه بهائی من و تو نمی باشد.
پایبند نبودن مجریان و عوامل شبکه من و تو به اخلاق از مواردی است که همیشه همراه تلویزیون لندنی من و تو بوده تا آنجایی که در برخی از موارد با اعتراض شدید بعضی از مجریان و جدایی آنان نیز همراه شده است.
چندی پیش بود که "طناز خامه" یکی دیگر از مجریان شبکه من و تو به دلیل اعتراض به بی اخلاقی های صورت گرفته در شبکه من و تو از این تلویزیون جدا شد.
پریسا سحرخیز، شیدا و شبنم رئیسی نیز از جداشده های این شبکه در چند ماه اخیر بوده اند.
***حرم سرای منافقین را ببینید
مهدی خالقی، کارگردان مستندساز از آغاز تدوین مستند «حرم سرای اشرف» خبر داد و گفت: موضوع این مستند درباره سازمان مجاهدین خلق و پادگان اشرف است.
خالقی درباره‌ی موضوع این مستند گفت: موضوع مستند «حرم سرای اشرف» مروری بر تاریخچه حضور زنان در سازمان مجاهدین خلق و سرنوشت آنان در این مجموعه است. برای ساخت این فیلم از خاطرات تعدادی از زنان خارج شده از این تشکیلات استفاده کردیم و به گفت‌وگو با آنها پرداختیم.
وی ادامه داد: یکی از ادعاهای همیشگی سازمان مجاهدین خلق طرفداری از حقوق زنان است. آنها می‌گویند در تشکیلات خود پست‌های بسیار مهمی به زنان اختصاص می‌دهیم در حالی که زنان در جمهوری اسلامی با محدودیت‌های فراوانی مواجه هستند و آزادی ندارند. اما وقتی با این زنان که از تشکیلات خارج شده‌اند صحبت می‌کنیم دروغ بودن این ادعا بر ما روشن می‌شود.
خالقی با اشاره به جزئیات ساخت این مستند بلند گفت: فیلمبرداری این مستند در تهران، مشهد و استانبول انجام شده است. همچنین از فیلم‌های آرشیوی هم استفاده کردیم و اکنون مشغول تدوین این مستند هستیم. قصد داریم این مستند را به دو زبان انگلیسی و عربی ترجمه کنیم. تلاش می‌کنیم تا این مستند برای جشنواره پنجم عمارآماده شود.
نویسنده و کارگردان این مستند مهدی خالقی است. فیلمبرداری «حرم سرای اشرف» را مهدی حجت‌پناه و مهدی خالقی برعهده داشته‌اند. تهیه کنندگی این فیلم برعهده موسسه فرهنگی میثاق است.

***هر کس در برزیل هر کاری کرده به خودش مربوط است
این بازیگر و تهیه‌کننده که مسئولیت هنرمندان اعزامی به برزیل (در حاشیه جام جهانی) را برعهده داشت، درباره ادامه حواشی این سفر بیان کرد: درباره حواشی سفر به برزیل برای هنرمندان که ظاهرا هنوز هم ادامه دارد و متاسفانه بعد از جام جهانی هم تمام نشده است، باید عرض کنم که من تهیه‌کننده فیلم مستند 5 قسمتی برزیل برای شبکه نمایش خانگی بودم. به خاطر این مسئولیت، شائبه‌هایی به وجود آمد.
وی توضیح داد: شائبه این بود که بنده به دلیل مسئولیتم، باید هر کس هرکاری در برزیل انجام داده است را بپذیرم، در حالیکه اینطور نیست. من تمام تلاش خود را انجام دادم که اتفاق بدی نیفتد. من به اندازه مسئولیت و توانی که داشتم خیلی مراقبت کردم که کسی کاری را که دور از شأن تیم اعزامی هنرمندان باشد انجام ندهد. حال اگر احیانا کسی در زمان‌های خاصی که بنده حضور مستمر و مستقیمی نداشتم کاری کرده، به خودش مربوط است و بازخواست من محلی از اعراب ندارد.
مسئول تیم اعزامی هنرمندان به برزیل همچنین تاکید کرد: من فقط می‌توانستم در زمان فیلمبرداری مستند برزیل، کنترل جمع هنرمندان را به عهده بگیرم و در این‌باره مسئولیت داشته باشم.
سیدجواد هاشمی سپس با بیان اینکه امیدوار است تعامل تلویزیون با هنرمندان ادامه داشته باشد،بیان کرد: احساس می‌کنم که تلویزیون باید از هنرمندان حمایت کند. از آن‌جا که خانه دوم‌ ما تلویزیون است، چنین انتظاری بی‌جا نیست و دوست داریم همیشه تعامل بین ما و تلویزیون همواره ادامه داشته باشد. تلویزیون خانه هنری ماست و امیدواریم هم ما بتوانیم در آن حضور داشته باشیم و هم دوستان بدانند که هنرمندان و همه عوامل ساخت فیلم‌ها، تابلوهای همیشگی حاضر در تلویزیون هستند. امیدواریم این تعامل هیچ وقت قطع نشود.
***حکم کشیدن سیگار
یکی ازعلل مرگ و میر در جوامع ناشى از کشیدن سیگار است، حال نظرمراجع معظم تقلید در خصوص کشیدن سیگاررا برسی می کنیم ؟
همه مراجع (به جز آیت الله مکارم ): اگر باعث ضرر قابل توجه باشد، جایز نیست.
نورى، استفتاءات، ج 2، س 562 ؛ فاضل، جامع‏ المسائل، ج 2، س 944 ؛ خامنه‏ اى، اجوبة الاستفتاءات، س 1408 ؛ سیستانى، مواد مخدر ؛ دفتر: صافى، امام، تبریزى، بهجت و وحید.
آیةاللَّه مکارم: با توجه به شهادت و گواهى جمعى از پزشکان آگاه و اساتید متعهد دانشگاه و نیز آمارهاى تکان دهنده از مرگ و میر ناشى از سیگار و بیمارى ‏هاى خطرناکى که از آن نشأت مى ‏گیرد ؛ ثابت شده که خطرات مهم دود سیگار، یک واقعیت است. از این رو کشیدن آن به طور مطلق حرام است.
دفتر آیةاللَّه مکارم.
***چرا امثال «شیرین عبادی» سکوت کرده‌اند؟
محسن ماندگاری سردبیر روزنامه جام جم طی یادداشتی در این روزنامه نوشت: «سکوت در برابر تجاوز گرگ به گله، بیطرفی نیست، عین طرفداری از متجاوز است» این جمله دیالوگی است از فیلمی که چند سال قبل درباره سکوت و عدم مداخله نیروهای حافظ صلح سازمان ملل متحد در برابر قتل عام مردم سربرنیتسا در بوسنی ساخته شد.
این روزها بار دیگر شبیه همان قتل عام در غزه به راه افتاده است. حمله زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه تاکنون نزدیک به 600 کشته و هزاران مجروح داشته است که اکثریت آنها از غیرنظامیان بوده و کودکان، بخش قابل توجهی از قربانیان این فاجعه انسانی هستند. اوضاع به‌قدری در نوار غزه دلخراش و سوزناک است که دیدن تصاویر مجروحان و جان باختگان فلسطینی برای هر انسانی سخت و غیرقابل تحمل است. اما شاید سخت تر از آن، سکوت معنادار نه فقط رهبران بی غیرت جهان عرب، که برخی نویسندگان و روشنفکران ایرانی در برابر تجاوز یک گرگ تا بن‌دندان مسلح به مردم بی دفاع غزه است.
در روزهای گذشته و در برابر این تجاوز نظامی، چهره های سرشناس زیادی در گوشه و کنار دنیا واکنش نشان داده و از رژیم صهیونیستی انتقاد کرده اند، از روشنفکران آمریکایی و اروپایی گرفته تا حتی برخی یهودیان ساکن در اسرائیل، جنایات رژیم صهیونیستی در غزه را تقبیح کرده و خواستار واکنش جامعه جهانی در برابر نسل کشی در فلسطین شده اند.
در تازه ترین این واکنش ها 64 شخصیت سیاسی و علمی بین‌المللی در نامه‌ای که روز دوشنبه در روزنامه گاردین به چاپ رسیده خواستار تحریم تسلیحاتی اسرائیل شدند. در میان این شخصیت های بین‌المللی، هفت برنده جایزه صلح نوبل همچون دزدموند توتو، از چهره‌های شاخص مبارزه با رژیم نژادپرست آفریقای جنوبی، بتی ویلیامز از ایرلند، فدریکو مایر زاراگوسا از اسپانیا، جودی ویلیامز از آمریکا، آدولفو پرز اسکویول اهل آرژانتین، میرید مک گوایر ایرلندی و ریگوبرتو منچو از گواتمالا حضور دارند که اسرائیل را به دلیل «جنایت جنگی و ارتکاب جنایت علیه بشریت» در غزه محکوم کرده و از مجامع جهانی خواستار تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده اند.
نام دو شخصیت علمی اسرائیلی و کن لوچ فیلمساز برجسته انگلیسی نیز در میان امضا‌کنندگان نامه است. نامه ای که در آن بصراحت آمده است: «بار دیگر اسرائیل در یک تجاوز نظامی غیرقانونی و اقدامی غیر انسانی، ملت دربند فلسطین بخصوص فلسطینی‌های نوار محاصره شده غزه را زیر حملات نظامی خود قرار داده است. ارتکاب این حملات فاجعه‌بار و برخورداری از مصونیت، از رابطه اسرائیل با شرکت‌های بزرگ تسلیحاتی و حکومت‌های همدستشان در سرتاسر دنیا نشات می‌گیرد...»
اسقف دزدموند توتو برنده جایزه صلح نوبل که از مشهورترین امضاکنندگان این بیانیه است پیش از این نیز با انتقاد از تجاوز اسرائیل به نوار غزه و محاصره این باریکه، سکوت در برابر جنایات اسرائیل را «شراکت در جرم» توصیف کرده بود.
اما آنچه در این میان سوال برانگیز و آزار دهنده است سکوت برخی به اصطلاح هنرمندان و روشنفکران ایرانی است. در حالی که هفت برنده صلح نوبل به دفاع از مظلومیت مردم فلسطین برخاسته اند، خانم شیرین عبادی، تنها ایرانی برنده نوبل سکوت معناداری اختیار کرده است. در حالی که کن لوچ فیلمساز انگلیسی و برخی دیگر از هنرمندان سرشناس جهانی بصراحت زبان به انتقاد از اسرائیل گشوده اند، آقای اصغر فرهادی فیلمساز برجسته ایرانی و خانم نسرین ستوده حقوقدان کشورمان هم فقط به عکس گرفتن با یک پلاکارد اکتفا می کنند که در آن صرفا به یک پیام کلی اخلاقی (به کشتن همنوع خود پایان دهید) اشاره شده است که در آن حتی مشخص نیست منظور تذکر به فلسطینی ها ست یا صهیونیستها و حتی بدتر از آن جناب محسن مخلمباف که ادعای طرفداری از حقوق بشرش گوش فلک را کر کرده است معلوم نیست اساسا در این ماجرا کدام طرف ایستاده است.
راه دوری نرویم، در همین تهران، دکتر صادق زیباکلام هم که معمولا در همه زمینه ها اظهار نظر می کند، چند روزی است که سکوت اختیار کرده است. شاید همه این روشنفکران ما خواسته اند جانب بیطرفی اختیار کنند!
***اغراض سیاسی در مواجهه با اقدامات شهرداری

عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت:در موضوع مجزا کردن محل کار خانم‌ها و آقایان در شهردار ی اغراض سیاسی برخی افراد و رسانه‌های معاند با ارزش‌های اسلامی دخیل است و جای تأسف دارد که برخی افراد داخل کشور هم جا پای این افراد گذاشته‌اند.
اقبال شاکری ،‌ درباره اقدام اخیر شهرداری تهران در حوزه بانوان شاغل در این نهاد،‌ اظهار داشت: قانون عفاف و حجاب یک قانون ملی و لازم‌الاجرا برای همه دستگاه‌های کشور است بنابراین شهرداری تهران و هر دستگاه دیگری که در این راستا اقدام کرده بر اساس الزامات قانونی بوده و دستگاه‌های دیگری که این اقدام را انجام نمی‌دهند غیر قانونی عمل می‌کنند.
وی ادامه داد: هدف قانون عفاف و حجاب ارتقای سلامت کاری و حفظ شأن و شئون در جامعه است. در شهرداری تهران نیز اتفاق جدیدی رخ نداده بلکه برای بهبود فضای کاری رهنمودهایی داده شده تا در صورت امکان فعالیت خانم‌ها و آقایان در محیطی مجزا انجام شود تا فضای آرامش‌بخش برای خانم‌ها و آقایان به وجود آید.
عضو کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه به عقیده بنده این اقدام کاملا قانونی،‌ عاقلانه و هوشمندانه در جهت تحکیم بنیان خانواده و بهبود فضای روانی کاری است، تصریح کرد: بعید می‌دانم خانواده‌ای از این امر که همسر یا فرزنداشان در محل کار از امنیت روانی برخوردار باشد، گله‌ای داشته باشد.

***روحانی رگه هایی از پوپولیسم را دارد
بعد از صادق زیباکلام و محمد رضا تاجیک، دو تن از چهره های شناخته شده اصلاح طلبان که با انتقاد از برخی مواضع و اقدامات روحانی، وی را پوپولیست توصیف کردند، این بار حاتم قادری گفت:
«روحانی به‌دلیل پراگماتیستی بودنش و به دلیل روحانی بودن و جایگاه سیاستمدارانه‌اش، خود پوپولیسم نیست اما در رگه‌هایی از پوپولیسم می‌افتد، چراکه این جزو علایق شدید ما (مردم ایران) است. برای مثال می‌گوید ما اتوبوسی نمی‌آییم که اتوبوسی برویم یا بحث فراجناحی بودن را مطرح می‌کند. اینها خود رگه‌هایی از پوپولیست است.»
قادری تصریح کرد: «روحانی باید به این سمت برود که بگوید من می‌خواهم بعد از چهار سال یا هشت سال فکر بکنم که نظام ما به لحاظ حس‌پذیری تاحدودی نهادینه شده است ولی من اگر بخواهم فراتر از احزاب بایستم و مرتبا در این راستا شعار دهم این مساله‌ای پوپولیستی است. بازهم یادآوری می‌کنم نه اینکه خود روحانی پوپولیستی باشد بلکه رگه‌هایی از پوپولیسم را دارد. من پیش از این هم گفته‌ام اتفاقا اگر ما اعتقاد داشته باشیم به رقابت محترمانه و برنامه‌ای مادامی که حزبی بر سر کار آمد و نتوانست از عهده کار برآید اتوبوسی باید بیاید و اتوبوسی نیز برود و کار را به حزب دیگر بسپارد به شرط آنکه اگر خود از نردبان قدرت بالا رفتیم، اینگونه نباشد که نردبان را برای دیگران‌برداریم و با مخدوش نماییم. بنابراین نه‌تنها اشکالی ندارد که اتوبوسی بیایند و بروند بلکه بهتر است اینگونه باشد و غیر از این نشان از پوپولیسم دارد.»

***"داعش"، بال و پر بازار مرغ های صادراتی ایران به عراق را چید!
به‌دلیل مشکلات غیر انسانی که تروریست های جنایتکار "داعش" در عراق ایجاد کرده اند، صادرات مرغ ایران به این کشور نیز با مشکل روبه‌رو شد.
مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداری گوشتی ایران با اعلام این خبر گفت: وضعیت تولید مرغ در کشور مناسب و از نیاز کشور بیشتر و صادرات این محصول محدود است.
همایون دارابی افزود: در ماه‌های گذشته عمده صادرات مرغ به کشور عراق می‌رفت که امروزه به‌دلیل مشکلاتی که در این کشور توسط داعش ایجاد شده، از سرعت صادرات مرغ ایران به عراق کاسته شده است.
وی در پایان اظهار داشت: کشور عراق دارای بازار 650 هزار تنی در سال است که در سال گذشته ایران تنها 40 هزار تن از این نیاز را تأمین کرد و مابقی آن از کشورهای ترکیه و برزیل تأمین شد.
***پیشنهاد "پولدارترین آدم جهان" در مورد ساعت کاری
"کارلوس سلیم" میلیاردر مکزیکی پیشنهاد کرد روزهای کاری تنها به 3 روز در هفته کاهش یابد اما ساعت کاری روزانه به 11 ساعت افزایش و سن بازنشستگی هم به 70 سال ارتقا یابد.
این پیشنهاد ثروتمندترین فرد جهان در نشستی در اوروگوئه مطرح شد.
کارلوس که هم اکنون مالکیت شرکت های بزرگ مخابراتی به نام های "آمریکا موویل"، "تلمکس" و "تل‌سل" را برعهده دارد تغییراتی را در سن بازنشستگی کارکنانش ایجاد کرده است.
در این شرکت ها افراد با شرایطی در سن 50 سالگی بازنشسته می شوند و پس از رسیدن به سن بازنشستگی می توانند با چهار روز کار در هفته، دستمزد کامل دریافت کنند.
***دلایل بازگشت خارجی‌ها به بازار ایران
رئیس دفتر رئیس جمهوری با اشاره به فروکش کردن التهابات بازار ارز هدیه دولت تدبیر و امید به فعالان اقتصادی را ایجاد محیط کسب و کار آرام و قابل محاسبه عنوان کرد و گفت: آرامش فضای اقتصادی و فعالیت‌های دیپلماتیک دو عامل بازگشت سرمایه گذاران خارجی به ایران خواهد بود.
محمد نهاوندیان امروز پنجشنبه در حاشیه دیدار با آندره آملونی مدیرکل امور اقتصادی و فرهنگی وزارت امور خارجه ایتالیا با بیان اینکه ایتالیا جزو اولین شرکای تجاری ایران در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا به شمار می رود، گفت: مذاکرات انجام گرفته با هیات تجاری این کشور نشان می دهد که عزم دولت رم برای توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری با تهران جزم است.
این عضو کابینه دولت تدبیر و امید همچنین در تشریح برخی از سیاست‌های کلان اقتصادی دولت به منظور بهبود فضای کسب و کار اقتصادی در کشور، تصریح کرد: هم اکنون طرح اولیه برنامه ششم توسعه اقتصادی از سوی معاونت برنامه ریزی دولت ارائه شده است.

***رئیس‌جمهور می‌گوید مکدرم، مکدری که به درد نمی‌خورد
صید عیسی دارایی نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی در خصوص افزایش قیمت خودرو اظهار داشت:اینکه مجلس از توضیحات وزیر قانع نشود و کارت زردی هم بدهد دردی از درد مردم دوا نمی کند باید کار اساسی تر صورت گیرد و مجلس و دولت پای کار بیایند و این مسئله را حل کنند.
وی ادامه داد: امروز رئیس جمهور می گوید من مکدرم خب مکدری که به درد نمی خورد رئیس جمهور مملکت هستید باید ترتیب اثر بدهید باید صریح وارد این فضا شود و برخورد های لازم را داشته باشد.
نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اقای روحانی رئیس جمهور کل ایران است باید آنچه که باعث نارضایتی مردم می شود را حل کند و با خاطیان برخورد کند توقع ما از وی این است که وارد بحث افزایش قیمت خودروها شود و جلوی این کار را بگیرد.
***ستاره هایی که فدای مبلغ قرارداد دایی شدند
یکی از مهم‌ترین بازیکنانی که پرسپولیس در فصل نقل‌وانتقالات از دست داد، محمدرضا خلعتبری بود؛ بازیکنی که گویا طبق قراردادش باید برای لیگ چهاردهم یک میلیارد و 700 میلیون تومان دستمزد می‌گرفته که البته حاضر بوده از بخشی از آن صرف‌نظر کند.
پرسپولیسی‌ها به بهانه فقدان منابع مالی خلعتبری را رد کردند، اما علی دایی در همین مجموعه برای یک سال مربیگری دو میلیارد و صد میلیون تومان پول دریافت خواهد کرد!
اگر دوستان سرمایه ندارند، چطور به دایی اینقدر پول می‌دهند، اگر هم بودجه هست، چرا ستاره‌ها را پراندند؟ این همه در حالی است که روز گذشته هدایتی طی مصاحبه‌ای گفته بود طلب عجمان از پرسپولیس فقط 150 هزار دلار بوده که آن را هم می‌شد راحت‌تر حل کرد.
جالب است بدانید که بعد از اتفاقاتی که در پایان فصل گذشته رخ داد، وزارت ورزش از خیلی از سرخابی‌ها خواست قراردادهای‌شان را تعدیل کنند.
در مورد دایی اما گفته می‌شد او قرارداد سه ساله‌ای دارد که مطابق آن فصل اول یک میلیارد و 700 میلیون، فصل دوم دو میلیارد و فصل سوم دو میلیارد و سیصد میلیون تومان از قرمزها دستمزد خواهد گرفت.
در همین راستا خیلی از منتقدان دایی را تحت فشار قرار دادند که رقم گزاف قراردادش را کم کند اما او نه تنها زیر بار نرفت، بلکه حالا که لیست دستمزدها انتشار یافته معلوم شده شهریار صد میلیون تومان هم بیشتر از گمانه‌زنی‌های قبلی دریافت خواهد کرد.
***بزرگ ترین کم لطفی دایی پس از خداحافظی علی کریمی
خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال توجه خیلی ها از جمله رسانه های معتبر جهان را به خود جلب کرد و بزرگان فوتبال ایران هر یک به نوعی این فوتبالیست سابق و فوق العاده محبوب را ستایش کردند.

 در این بین فقط علی دایی بود که ترجیح داد اهمیتی به این قضیه ندهد و همانطور که انتظار می رفت او باز اجازه نداد پیراهن شماره 8 پرسپولیس که سال ها بر تن کریمی بود، بایگانی شود.
فصل پیش وقتی هیچ یک از بازیکنان پرسپولیس به احترام کریمی شماره 8 را بر تن نکردند، دایی روز آخر نقل و انتقالات آن را به مارکو، هافبک صربستانی تیمش، داد. بازیکنی که به اعتقاد خیلی ها به هیچ عنوان در حد و اندازه پرسپولیس نبود.
این بار دایی بازیکنی خارجی (به غیر از نیلسون) نداشت که شماره 8 را به او بدهد و در روزهایی که همه تحت تاثیر خداحافظی علی کریمی از دنیای فوتبال قرار داشته و انتظار داشتند پیراهن او در باشگاه پرسپولیس بایگانی شود پیراهن شماره 8 به دستور دایی به نام مهدی دغاغله در هیات فوتبال ثبت شد. اتفاقی که باعث شد خود این بازیکن هم شوکه شود و اصلا از آن استقبال نکند.
***تقاضای خواننده مشهور از لژیونر جوان برای پیوستن به پرسپولیس
سردار آزمون با پیشنهاد پرسپولیس مواجه شده البته نه از سوی سران باشگاه بلکه از سوی دوست خواننده اش که پرسپولیسی است.
سردار آزمون گفتگویی را که بین خودش و امیر تتلو در فضای مجازی صورت گرفته را منتشر کرده است. در بخشی از این گفتگو تتلو از آزمون خواسته که به پرسپولیس بپیوندد که پاسخ آزمون را در زیر می بینید.


***به جان بچه‌ام آندو امسال چهار میلیارد گرفته!
گمانه‌زنی‌ها در مورد رقم قرارداد آندرانیک تیموریان با استقلال همچنان ادامه دارد. کلا حدس‌های زیادی در مورد پولی که این بازیکن از آبی‌ها دریافت می‌کند وجود دارد، اما تقریبا همه از یک چیز مطمئن هستند؛ اینکه رقم یک میلیارد تومان اعلام شده از سوی باشگاه یک شوخی سنگین بیشتر نیست!
جالب است بدانید روز گذشته مدیرعامل یکی از تیم‌های تهرانی حاضر در لیگ برتر در گفتگوی خودمانی‌اش با یک خبرنگار جان بچه‌اش را قسم خورده که تیموریان همین امسال قراردادی چهار میلیارد تومانی با استقلال بسته است. این در حالی است که مهدی تاج هم گفته بود هزینه واقعی حضور آندو در این تیم در طول لیگ سیزدهم، چهار میلیارد تومان بوده است.
***حضور دو شهروند آمریکایی در تیم پرسپولیس!
علی دایی و دستیار جدیدش با داشتن گرین کارت شهروند آمریکا محسوب می شوند.
افشین پیروانی در حالی دستیار علی دایی در پرسپولیس شد که او هم مثل آقای سرمربی تحصیلات بالایی دارد. دایی مهندس متالوژی است و پیروانی دکترای تربیت‌بدنی دارد. آنها البته یک شباهت دیگر هم به هم دارند؛ هر دو از گرین کارت آمریکا برخوردارند و شهروند این کشور به شمار می‌آیند.
***اجرای زنده خواننده زن در کرج
خواننده زنی که در حال اجرای موسیقی زنده بود در شهرستان کرج توسط ماموران نیروی انتظامی دستگیر شد.
خبری مبنی بر اجرای برنامه موسیقی زنده توسط یک زن در یکی از رستوران تالار کرج به پلیس گزارش داده می شود. پلیس پس از بررسی در خصوص صحت و سقم موضوع متوجه می شود خانمی در محل تالار اقدام به خوانندگی و اجرای موسیقی می کند.
به دنبال این موضوع با هماهنگی مقام قضایی ماموران انتظامی استان البرز به شهرستان کرج اعزام و وی را در حین اجرای موسیقی دستگیر و به مراجع قضایی تحویل می دهند.

سرهنگ حسین زنگی جانشین فرماندهی استان البرز درباره این خبر گفت: در حین دستگیری این خواننده خانم یک مرد نیز با او همراهی داشته است.
***ادعای جدید آژانس درباره تحقیقات از برنامه هسته‌ای ایران
ادعای جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران، موضوعی است که مورد توجه خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته است.
این خبرگزاری می‌نویسد آژانس نسبت به آنچه عدم تعامل ایران با این نهاد در زمینه تحقیقات مربوط به «فعالیت‌های مشکوک» هسته‌ای این کشور خوانده، ابراز نگرانی کرده است.
به نوشته این خبرگزاری، مقامات غربی از ایران می‌خواهند به پرسش‌های آژانس درباره ادعاهای موجود راجع به فعالیت‌های هسته‌ای گذشته خود ـ که مربوط به ساخت سلاح هسته‌ای بوده ـ پاسخ دهد. به گفته این مقامات، همکاری ایران در این زمینه می‌تواند روند مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+ 5 را نیز آسان کند.
این در حالی است که سخنان رئیس‌جمهور ایران درباره مذاکرات هسته‌ای و چشم‌انداز رسیدن به توافق در این زمینه، مورد توجه شمار بسیاری از مطبوعات جهانی قرار گرفته است.
***پشت پرده هجوم تیم‌های لیگ برتری به ترکیه
قطار لیگ برتر چهاردهم در حالی از 9 مرداد ماه حرکت خود را آغاز می کند که شاهد یک داستان تکراری میان تیم ها هستیم. خبری غیر از بازار داغ نقل و انتقالات و ناز کردن و مشکلات مالی بازیکنان و باشگاه ها و آن چیزی نیست جز داستان پرخرج اردوهای تدارکاتی تیم های لیگ برتری در ترکیه که در چند سال اخیر به یک اپیدمی فراگیر تبدیل شده است.
ماجرا از آنجا جالب می شود که میان تیم های حاضر در این اردوها به نام هایی برمی خوریم که از نظر مشکلات مالی، صدایشان گوش فلک را کر کرده و روزی نیست ناله بی پولی و بدهی آنها به گوش نرسد. اینجاست که باز هم بوی دلال های بیشمار فوتبال ایران به مشام می رسد و باید در برپایی این اردوهای پر هزینه حضور آنها را احساس کرد.
البته سه دلیل عمده باعث می شود برپایی این اردوها را موجه بدانیم: نبود امکانات در داخل، نخواستن ویزا و آب و هوای مطبوع ترکیه در این موقع سال.
اما آنچه به آن استناد شده و نکته حایز اهمیت است، کیفیت مطلوب امکانات در این کشور است. در حقیقت، امکانات ویژه ای که در ترکیه وجود دارد، موجب می شود تا تیم ها به رفتن ترغیب شوند. وجود زمین های چمن، مجموعه های بدنسازی مناسب، امکان برگزاری دیدارهای دوستانه با هزینه کمتر، داشتن ارتفاع مناسب برای بدنسازی و ... مواردی است که بدان استناد می شود. در حقیقت، اگرچه برخی نقاط کشور دارای آب و هوای بهتری نیز در نسبت با این کشور هستند؛ اما این امکانات را نداشته و همین باعث هزینه سنگین ارزی می شود.
***حمایت آقازاده فتنه گر از "انجمن حمایت از خانواده‌های بهائی"
به تازگی انجمنی تحت عنوان انجمن "حمایت از خانواده‌های بهایی" در کشور شروع به فعالیت کرده است که هیچگونه مجوزی از سوی نهاد های ذیربط ندارد و فعالت آن غیر قانونی است.
به تازگی انجمنی تحت عنوان انجمن "حمایت از خانواده‌های بهایی" در کشور شروع به فعالیت کرده است که هیچگونه مجوزی از سوی نهاد های ذیربط ندارد و فعالت آن غیر قانونی است.
پیگیری ها در این رابطه حکایت از این دارد که این انجمن غیر قانونی قصد دارد با حمایت یک آقا زاده فتنه گر به بخشی از اقداماتش رسمیت دهد.
این آقازاده فتنه گر پیش از این اذعان کرده بود که سازمان تروریستی منافقین را مجاهدین می‌داند و در دوران زندان دوستان خوب مجاهدینی و بهایی پیدا کرده است!
***جدیدترین معشوقه کاخ الیزه

تا چند وقت دیگر قرار است « ژولی گیمه» بانوی اول کشور فرانسه شود. خانم گیمه جای همسر غیررسمی و هم‌خانه سابق آقای اولاند را گرفته و حالا قرار است جایش را بیش از پیش محکم‌تر کند.
ژولی گیمه متولد 1972 در کشور فرانسه است. همسر سابق خانم گیمه «سانتیاگو آمیگورنا» کارگردان و نمایشنامه نویس آرژانتینی بود که بعد از سه سال زندگی در سال 2006 از وی جدا شد و حالا می‌خواهد ازدواجش با فرانسوا اولاند را رسمی کند. روابط پنهان خانم گیمه و آقای رئیس جمهور مدت‌ها سوژه روزنامه ها و وبلاگ نویسان بود ولی هیچ‌گاه دو طرف نخواستند در این مورد صحبت کنند. حتی اولاند در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره زندگی خصوصی‌اش گفت چیزی برای گفتن ندارد.اما در مارس سال گذشته خانم گیمه علیه سایت ها و وبلاگ هایی که در مورد رابطه پنهانی اش با اولاند نوشته بودند شکایت کرد. یک وبلاگ نویس فرانسوی نیز به نقل از منبعی به نام «m6» نوشت که خانم گیمه از آقای رئیس جمهور باردار است و فرزند آن‌ها احتمالا در ماه ژوئن به دنیا می‌آید. این مطلب با عصبانیت اولاند مواجه شد. او در کنفرانس خبری که بعد از این ماجرا داشت گفت در برهه سختی از زندگی شخصی‌اش به سر می برد. برهه ای که البته برای چندمین بار تکرار می‌شود. دست‌کم از زمان رابطه‌اش با دو زن دیگر.
***بازی افغانستان زیمباوه مهمتر است یا جنایت جنگی؟
جنایت جدید صهیونیستها در «خزاعه» خان‌یونس ،تعداد شهدای غزه را به 641نفر رساند، جنایت جنگی امروز صهیونیستها درکشتار کودکان وزنان بیگناه به حدی بود که صدای دبیرکل ساکت سازمان ملل را هم در آورد و بان کی مون طی اظهارنظری دیر هنگام گفت: به عنوان دبیر کل سازمان ملل نمی توانم دربرابر کشتار مردم غزه ساکت باشم.
اما بنگاه سخن پراکنی خاندان سلطنتی انگلیس اینبار هم چشم برکشتار مردم بیگناه بست و درادامه سیاست رسانه ای خود ، جنایت جنگی اسرائیل را سانسور کرد.
در حالی که تیتر یک بسیاری از رسانه های جهان ،به کشتار امروز مردم غزه اختصاص داشت ،سایت این شبکه فارسی تیتر یک خودرا به حادثه سقوط هواپیمای مالزیایی اختصاص داد تا به این ترتیب اذهان عمومی را از جنایت فجیع رژیم اشغالگر قدس دور نماید.
جالب اینکه خبر دخالت پارزیت ها در پیش بینی طوفان تهران و پیروزی تیم کریکت افغانستان بر زیمباوه اهمیت بیشتری از کشتار مردم بیگناه غزه برای این شبکه تلوزیونی داشته است.
***شکایتی که 23 میلیارد دلار آب خورد
23 میلیارد دلار غرامت به‌خاطر اطلاع رسانی نادرست. این، حکمی است که یک دادگاه در امریکا برای یک شرکت معروف تولیدکننده سیگار برید.چند روز پیش بی بی سی خبر داد فردی به نام «سینسیا رابینسون» از شرکت معروف «رینولدز» شکایت کرده‌است. خانم رابینسون در سال 1996 همسرش را به علت مصرف زیاد سیگار و ابتلا به سرطان ریه از دست داده است. حالا این خانم اطلاع رسانی نادرست از مضرات سیگار را دلیل فوت شوهرش می‌داند. او اولین بار در سال 2008 از این ابرگروه اقتصادی شکایت کرد و به دنبال گرفتن غرامت از این کارخانه افتاد. به گفته بی بی سی در طول 4 هفته برگزاری دادگاه وکلای خانم رابینسون سعی کردند اهمال کاری رینولدز را در آگاهی سازی مصرف کنندگان از مضرات دخانیات ثابت کنند. سرانجام دادگاه فلوریدا در آمریکا این کارخانه را به پرداخت 23 میلیارد دلار غرامت به این خانم جریمه کرد. جریمه‌ای که در تاریخ این ایالت و این کشور بی سابقه بود.
***در دوره اصلاحات خیانت فرهنگی رخ داد
محمدرضا یقینی گفت: در مقوله فرهنگ صدایی که از سوی دولت شنیده می‌شود این است که باید فرهنگ را به حال خودش وابنهیم؛ با این بهانه که در 35 سال گذشته دخالت کردیم و نتیجه اش وضعیت فعلی شد.
محمدرضا یقینی رئیس کانون اندیشه جوان به بررسی و واکاوی مسائل فرهنگی در کشور پرداخته است.
در بخش از این گفت و گو آمده است: در دوره سازندگی و اصلاحات یک جاهایی کم کاری ها و غفلت های فرهنگی بود و یک جاهایی هم متأسفانه خیانت های فرهنگی اتفاق افتاد. ما در دوره سازندگی، سیاست زدایی و امنیتی کردن فضای دانشگاه ها را شاهد بودیم، همان موقع مقام معظم رهبری فرمودند: "خدا لعنت کند کسانی را که فضای دانشگاه ها را غیر سیاسی کردند".
وی همچنین افزود: در مقوله فرهنگ صدایی که از سوی دولت شنیده می‌شود این است که باید فرهنگ را به حال خودش وابنهیم؛ با این بهانه که در 35 سال گذشته دخالت کردیم و نتیجه اش وضعیت فعلی شد.
***وقتی شبکه‌های ماهواره‌ای دین‌دار می‌شوند!
یکی از شبکه‌های ماهواره‌ای در اقدامی تامل برانگیز به مناسبت ماه مبارک رمضان! دست به تولید برنامه‌ای به اصطلاح دینی زده است.
جذب مخاطب از سلایق و عقاید مختلف، یکی از خطوط مشی عمده‎ی رسانه ها است. اما چرا گفته می شود عمده ی رسانه ها؟ چون برخی از رسانه ها هستند که تنها یک عده ی قلیلی را مخاطب خود قرار می دهند و با فحاشی و رفتارهای از این دست، مخاطبان با سلایق متفاوت را از خود دور می کنند و عده ی محدود هم فکران خود را مخاطب خود قرار می دهند. اگر بخواهیم مثالی از این نوع رسانه ها بزنیم، شبکه های ماهواره ای سلطنت طلب جزو این دسته رسانه ها هستند که مخاطبشان تنها معدود افراد هم فکرشان است.

اما اگر بخواهیم از نوع اول رسانه ها (آن دسته ای که سلایق گوناگون را به خود جذب می کنند) مثالی بزنیم؛ شبکه ی بی بی سی یکی از آن هاست. این رسانه تلاش می کند تا همه حتی مخالفین ایدئولوژیک خود را به خود جذب کند و تاثیر خود را بر روی افکار آنان نیز بگذارد!
یک گروه از مخاطبینی که این نوع رسانه ها باید آنها را به خود جذب کنند؛ مخاطب طیف مذهبی است. که گستره ی این طیف نیز از «خیلی مذهبی» تا «اندکی مذهبی» است. این اقدام هوشمندانه ای است که یک مخاطب طیف مذهبی توسط یک رسانه‎‎ی غیرمذهبی یا لائیک جذب بشود و به مرور افکار و عقایدش دستخوش تغییر یا دچار التقاط شود!
به عنوان مثال شبکه جم (Gem TV) اخیرا در اقدامی جالب توجه به مناسبت ماه مبارک رمضان(!)، سلسله برنامه هایی تحت عنوان «راه کمال!» را تهیه کرده است که در آن از عناصر دینی مانند مسجد و قرآن و اذان یا عناصر سنتی مانند موسیقی های سنتی و داستان خوانی ادبی، در یک قالب هنری استفاده شده است تا مخاطبان دارای رویکرد سنتی یا رویکرد دینی را به خود جذب کند. یک فرد غیرمتخصص(که از قسمت اول برنامه تا به حال نه خود را معرفی کرده است و نه به نظر می رسد اطلاعات دینی کاملی داشته باشد) نیز مجری برنامه است که ارشاداتی به ظاهر اخلاقی را از یک منبع نامشخص بیان می کند.
به نظر می رسد این برنامه تلاش می کند تا اخلاق منهای دین را ترویج کند. اخلاقی که معلوم نیست اصلاً منبع آن کجاست. آیا صحبت های مجری غیرکارشناس برنامه از روی کتاب و منبع خاصی است یا حدیث نفس اوست؟! حرف هایی که زده می شود کلیت درستی دارند اما در میان آن اشتباهاتی نیز به چشم می خورد. از جمله در قسمت سوم این برنامه که مخاطب را ترغیب می کند به نفس و هرآنچه که در اوست. این که: «باید خود را همانطور که هستیم بپذیریم!» که این خلاف مسئله ی تهذیب و تزکیه و حساب کشیدن از نفس است که اساتید اخلاق توصیه می کنند.
***خاتمی:موتور محرکه ما دانشگاه است
خاتمی طی اظهار نظرهای جدیدش در جلسات محفلی با اصلاح‌طلبان گفته است: آخرین استراتژی این است که باید دانشگاه‌های ما تحرک بیشتری داشته باشند.
بعد از فتنه 88 محمد خاتمی ممنوع البیان و ممنوع التصویر شد تا از این طریق نقش مؤثر وی در فتنه کم‌رنگ‌تر شده و در نهایت این فتنه فروکش کند.
اما برخلاف این قانون، خاتمی با شرکت در جلسات مختلف و جلسات هماهنگی اصلاح‌طلبان، خط و مشی قبلی خود را پیگیری می کند.
خاتمی طی اظهار نظرهای جدیدش در جلسات محفلی با اصلاح‌طلبان گفته است که آخرین استراتژی این است که باید دانشگاه‌های ما تحرک بیشتری داشته باشند.
وی گفته است: موتور محرکه ما دانشگاه است و نباید بگذاریم این فضا به دست مخالفان بیفتد.
خاتمی در ادامه از روندی که فرجی دانا در دانشگاه ها دارد دفاع و حمایت کرده و تأکید کرده است که روند فعلی در دانشگاه ها بسیار خوب است و باید به همین ترتیب باشد.
***هشدار سازمان استاندارد درباره کشف گواهینامه‌های جعلی آسانسور
صدور و ارائه مدارک جعلی به مراجع و بخش های مختلف اداری و نظارتی کشور، موضوعی است که همواره طی دهه های مختلف وجود داشته و عده ای سودجو تلاش داشته اند از راه جعل مدارک و اسناد، کار خود را پیش ببرند.
اما برخی اقدامات و تلاش ها برای جعل اسناد، بیشتر در ذهن مردم و دستگاههای مربوطه باقی می ماند و البته تبعات آن نیز بسته به محدوده این اقدام، فراگیرتر است و به همین خاطر، دستگاههای مربوطه به محض اطلاع از چنین اقداماتی، سریعا جوانب احتیاط را با صدور اطلاعیه و بخشنامه رعایت می کنند.
آخرین نمونه از این اقدامات مجرمانه، تهیه گواهینامه های بازرسی جعلی برای تایید عملکرد و استانداردهای دستگاههای آسانسور است که منجر به نامه نگاری رسمی بین سازمان استاندارد ایران و وزارت صنعت شده است.
بر اساس این نامه که از سوی مدیرکل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد صنایع فلزی خطاب به مدیرکل دفتر ماشین سازی و نیروی محرکه وزارت صنعت صادر و نسخه ای از آن از به دست صبحانه رسیده، با اشاره به صدور گواهینامه و تاییده جعلی توسط یک شرکت نصاب، این اقدام را موجب پلمپ آسانسورهای مذکور دانسته است.
این مقام مسئول در عین حال تاکید کرده است که علی رغم درخواست شرکت نصاب برای بازرسی آسانسور، شرکت بازرسی انتخاب شده، هیچگونه اقدامی برای بازرسی انجام نداده و گواهینامه جعلی بعد از اینکه آن شرکت بازرسی به تعهدات خود عمل نکرده صادر شده است.
در پایان این نامه از مسئولان وزارت صنعت خواسته شده با توجه به اقدام یک شرکت برای تهیه گواهینامه و تاییدیه جعلی آسانسور، تصمیمات مقتضی در خصوص این شرکت اتخاذ شود.
***دو مربی از کره‌شمالی، هفت ماه جودو‌ ایران را سر کار گذاشتند
یکی از رشته‌های مدال‌آور ایران در مسابقات آسیایی، جودوست که البته چند سالی است ‌دوران افول خود را می‌گذراند و با روزهای اوجش که بر سکوهای جهانی می‌ایستاد، فاصله دارد. با این حال، همچنان می‌شود روی نتایج خوب جودوکاران ایرانی در آسیا حساب کرد. برای همین، ‌این رشته ‌یکی از رشته‌هایی است که از هم‌اکنون می‌توان برای آن چند مدالی‌ در کاروان ایران در نظر گرفت.
اما اخباری که این روزها از جودو ‌به گوش می‌رسد، در مرز امیدواری و ناامیدی ‌است؛ از یک سو،‌ اختلافات کنار گذاشته شده و محمدرضا رودکی، کاپیتان سابق تیم ملی پس از دو سال به اردو‌ تیم ملی آمده و تمرینات خود را از همین امروز آغاز کرده و به کمک حضور او می‌توان امیدوار بود که روزهای آفتابی جودو در اینچئون هم تکرار شود. از سوی دیگر، در چند روز گذشته، خبر منتفی شدن ماجرای حضور مربیان خارجی در تیم ملی جودو روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت.
بنا بر این گزارش، نزدیک هفت‌ ماه پیش و پس از نتایج اسفناک تیم‌های نوجوانان و جوانان جودو‌ ایران در مسابقه‌های آسیایی بود که مسئولان فدراسیون، کادر فنی را برکنار کردند و‌‌ همان جا از توافق با مربیان اهل کره شمالی سخن به میان آوردند؛ هرچند کره‌شمالی وزنه کارسازی در جودو‌ آسیا و جهان نیست، از هفت ماه پیش، ماجرای حضور آنها در رأس کادر فنی تیم ملی مطرح شده بود و به ‌رغم همه تلاش‌ها، حضور این مربیان در ایران به تعویق می‌افتاد تا اینکه مسئولان فدراسیون، حدود یک ماه پیش از قطعی شدن حضور این دو مربی کره‌ای در ایران خبر دادند.
‌‌اما‌ یکباره مربیان کره‌ای اعلام کردند‌ به علت تصادف یکی از آنها، این دو مربی کره‌ای نمی‌توانند به تیم ملی جودو‌‌ ایران اضافه شوند.
البته هرچند ‌دلایل مربیان کره‌ای برای حضور در ایران ‌باورنکردنی است و نشان از بدقولی این افراد دارد، نباید از کم‌کاری‌های فدراسیون نیز ـ که با فرصت‌سوزی هفت ماهه آن هم برای استخدام مربیانی که چهره‌های سر‌شناسی نیستند ـ گذشت که فرصت طلایی را از جودوکاران ایرانی برای آماده‌سازی گرفت تا اکنون و در فاصله کمتر از دو ماه مانده به رقابت‌های مهم بازی‌های آسیایی به دنبال جایگزین باشند.
***هزینه یک شب اقامت در محل مذاکرات ایران و 1+5 چند میلیون تومان است؟
ششمین دور از مذاکرات وین از روز دوم جولای (یازدهم تیر) در وین آغاز شده و تیم مذاکره کننده کشورمان تلاش دارد ضمن حفظ حقوق هسته ای ایران، تحریم های ظالمانه غرب علیه مردم را ملغی کند و بر این اساس، مذاکرات فشرده ای بین ایران و گروه 1+ 5 به صورت دیدارهای دوجانبه و چندجانبه با هدف نگارش متن پیش نویس توافق هسته ای برگزار شده است.
اما در خبرها، به طور مداوم نام "هتل کوبورگ" یعنی محل برگزاری مذاکرات اعلام می شود. هتل کوبورگ، جایی که مذاکرات هسته‌ ای در جریان است، در اصل کاخ کوچکی بوده متعلق به شاخه ‌ای از خاندان سلطنتی زاکسه- کوبورگ اتریش و در نیمه قرن نوزدهم ساخته شده است.

 اگرچه مذاکرات به صورت فشرده در این هتل ادامه دارد، اما در اکثر مواقع اهالی رسانه باید در خیابان مقابل این هتل اقدام به تهیه خبر و ارسال آن کنند و به جز برخی سخنان کوتاه در زیرزمین این هتل، دسترسی به مهمانان حاضر در آن ممکن نیست.
اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید حضور در محل مذاکرات مهم و حساس ایران و 1+5 چقدر برای یک مسافر هزینه در بر خواهد داشت؟ بررسی از سایت های رزرو کننده هتل نشان می دهد، این ساختمان با نمره 9.2 از 10، توسط مسافران و کارشناسان ارزیابی شده و جزء بهترین و لوکس ترین هتل های 5 ستاره وین می باشد.
نکته جالب این هتل آن است که دارای اتاق های یک تخته، دو تخته یا بالاتر نیست و تنها 3 نوع سوئیت مجلل را در خود جای داده که شامل City Suite، Residence Suite و Palais Suite است. نوع اول سوئیت ها 70 متر مربع مساحت داشته، نوع دوم 80 متر و سومین مدل سوئیت ها نیز 90 متری است.
اگر شما بخواهید 10 روز دیگر یعنی 27 ژوئیه اقدام به رزرو یک سوئیت به مدت 1 شب کنید، برای هر سوئیت نوع اول با صبحانه باید بین 495 تا 595 یورو، برای نوع دوم 655 تا 755 یورو و برای نوع سوم 1095 تا 1195 یورو هزینه کنید که این مبلغ شامل مالیات و صبحانه نیز می شود اما اجازه اقامت بیش از 2 نفر با این قیمت در هر سوئیت داده نمی شود که با ضرب قیمت آزاد یورو، چیزی بیش از 2 میلیون برای سوئیت های ساده، 3 میلیون برای سوئیت های متوسط و 4 میلیون برای بهترین نوع سوئیت باید پرداخت کرد.
در عین حال، این هتل در زیرزمین خود دارای یک رستوران قرون وسطی بسیار زیبا، استخر بزرگ و مجهز به امکانات مختلف، حیاط مجلل و دسترسی آسان به نقاط مختلف شهر وین است که البته به درد مذاکره کنندگانی که صبح تا شب مشغول چانه زنی هستند، نمی خورد.
***عارف: اصلاح‌طلبان دیگر وعده‌های بی‌ربط به مردم ندهند
محمدرضا عارف گفت که نباید در انتخابات 94 وعده‌های بی‌ربط به مردم داد.
عارف که چند روز قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 92 با دلخوری و به خاطر فشار اصلاح‌طلبان کنار کشید، در دیدار با شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان گفت: ما هنوز در جبهه اصلاحات نتوانسته‌ایم این را جا بیندازیم که انتخاب احمدی‌نژاد نتیجه عملکرد اصلاح‌طلبان بود.
وی گفت آیا ما می‌خواهیم جوانان را که در انتخابات به میدان آمدند، رها کنیم و دوباره مثلا اسفند 94 وعده‌های بی‌ربط دهیم و آنها را به صحنه بکشانیم؟ این یعنی این که ما هر دو سال یک بار از آنها بخواهیم که در یک بازه زمانی دو- سه ماهه با ما باشند و بعد آنها و خواسته‌هایشان را نادیده بگیریم.
عارف در پاسخ به این پرسش که چرا پیشنهاد قبول پست در دولت آقای روحانی را نپذیرفتید؟ به شوخی گفت: ان‌شاءالله در دولت دوم ایشان.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۵
    0 0
    سلام به اقاي نوري زاد بفرماييد فرياد مرگ بر اسراييل و حمايت از سرزمين فلسطين و مردم غزه که ديگر مجوز نميخواهد بفرماييد هرچي دلتان ميخواهد عليه اسراييل شعار بدهيد