۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 25913

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش از تشکیل شورای قرآن در 120 هزار مدرسه کشور به منظور اجرای هر چه بهتر طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم خبر داد.

طرح ملی حفظ قرآن در مدارس اجرا می شود

به گزارش قدس انلاین محمد بنیادی، مدیرکل دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش، در گفت‌وگو با ایکنا با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان برای شرکت در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم به شکل رسمی از اول آذر، آغاز شده است، افزود: تمامی مدارس کشور شوراهای قرآن را به منظور هر چه بهتر اجرا شدن طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم تشکیل داده‌اند، با تشکیل این شوراها در مدارس، جزئیات این طرح به طور کامل برای مدیران، معلمان، مدرسان و دانش‌آموزان توجیه و تبیین شده است.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش در ادامه با بیان اینکه ثبت‌نام اولیه برای شرکت در طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم به دلیل استقبال دانش‌آموزان و فرهنگیان تا 15 دی، ادامه خواهد داشت، گفت: هرچند که زمان ثبت‌نام برای حضور در این طرح تا 15 دی، خواهد بود اما امکان آن فراهم شده که دانش‌آموزان در هر مقطع زمانی بتوانند با مراجعه به سایت این طرح، ثبت‌نام کرده و از آموزش‌های لازم بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هنوز آماری از تعداد دانش‌آموزان و فرهنگیان ثبت‌نام شده در این طرح در دست نداریم و آمار نهایی ثبت‌نام‌شدگان را تا پایان دی‌ماه، اعلام خواهیم کرد.

اطلاعات موجود درباره دوره‌های آموزشی و نحوه حفظ قرآن کریم در سایت طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بارگذاری شده و علاوه بر این، هر استان نیز به صورت مجزا برنامه‌های آموزشی خود را به منظور هر چه بهتر اجرا شدن این طرح اعلام و اجرا خواهد کرد
مدیرکل دفتر گسترش قرآن، نماز و عترت وزارت آموزش و پرورش در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نحوه اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان، گفت: اطلاعات موجود درباره دوره‌های آموزشی و نحوه حفظ قرآن کریم در سایت طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم بارگذاری شده و علاوه بر این، هر استان نیز به صورت مجزا برنامه‌های آموزشی خود را به منظور هر چه بهتر اجرا شدن این طرح اعلام و اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برای هر چه بهتر اجرا شدن طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم در سال تحصیلی جاری، 12 میلیون سی‌دی آموزشی تولید کرده‌ایم، اظهار کرد: این سی‌دی‌های آموزشی که به نوع خود در جهان اسلام بی‌نظیر هستند؛ میان 12 هزار دانش‌آموز و فرهنگی توزیع می‌شود تا آنان را در روند حفظ قرآن کریم یاری کنند.

توزیع 12 میلیون سی‌دی آموزش حفظ قرآن میان دانش‌آموزان و فرهنگیان

محمد بنیادی در ادامه این بخش از سخنان خود با اشاره به اینکه توزیع 12 هزار سی‌دی آموزش حفظ به منظور بهره‌برداری بیشتر دانش‌آموزان است، گفت: در صورتی که این سی‌دی‌ آموزشی نیز پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در حفظ قرآن کریم نباشد از کتاب‌های آموزش حفظ استفاده می‌کنیم.

دبیر ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش با عنوان این مطلب که برای هر چه بهتر اجرا شدن این طرح در مدارس، شورای هر مدرسه متشکل از مدیر، معلم عربی و دینی، روحانی محله یا روحانی مدرسه و انجمن اولیا و مربیان نیز باید اقدامات لازم در این حوزه را انجام دهند، گفت: در صورتی که سی‌دی‌ها و کتاب‌های آموزشی مورد نظر پاسخگوی نیاز دانش‌آموزان در مدارس نباشد، شورای مدرسه تصمیم نهایی درباره نحوه ارائه آموزش‌های حفظ قرآن را اتخاذ می‌کند.

وی با بیان اینکه نحوه اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم به شورای مدارس واگذار شده است، عنوان کرد: شورای مدارس می‌توانند با توجه به شرایط محیطی، امکانات مدارس و شرایط دانش‌آموزان خود از سی‌دی‌های آموزشی، کتاب‌های آموزشی و یا کلاس‌ آموزشی با محوریت معلم و آموزش حضوری حفظ قرآن بهره بگیرند.

مشاور قرآنی وزیر آموزش و پرورش در پایان عنوان کرد: اجرای طرح نهضت ملی حفظ قرآن کریم تا پایان فروردین 91 ادامه خواهد داشت و جشن ملی اجرای این طرح نیز اوایل اردیبهشت‌ 90 برگزار خواهد شد.
گفتنی است علاقمندان می توانند برای ثبت نام اینجا را کلیک کرده و در این طرح شرکت نمایند

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 13
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مريم هنرور IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۰
    20 2
    ميخوام قرآن رو حفظ کنم امابراي ثبت نام آدرس روکه ميزنم اينجا روبازميکنه براي ثبت نام چکار کنم.کمکم کنيد
  • سيد فريدون محمدي IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۱
    12 5
    چرا آدرس سايت حفظ ملي قرآن را که مي زنم بجاي وارد شدن به خود سايت به صفحات ديگري وارد مي شود.اصلاچه طوري بايد ثبت نام کرد؟ توضيح قدس انلاين :لطفا به نشاني زير براي ثبت نام در طرح ملي حفظ قران مراجعه فرمائيد www.quran.medu.ir
  • بهنام IR ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۳
    11 1
    وارد سايت طرح ملي قرآن نمي شوم و آدرس سايت را که وارد مي کنم واردش نمي شود
  • سهيلا وفايي IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
    13 0
    چرا ثبت نام انجام نميشود
  • فاطمه دهقان نيري IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۱۶
    13 2
    روش وارد شدن به سايت چگونه است
  • فروغ شيرواني IR ۰۱:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    6 1
    با سلام.آيا من هم که دانشحو هستم مي توانم در طرح ملي حفظ ثبت نام کنم؟به چه صورت؟
  • زهرا ابرا هيمي IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
    5 0
    من مي خواهم در طزح ((قرآني))شما شرکت کنم
  • علي IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۰/۱۲/۲۴
    2 0
    ميشه در حفظ 2 جزء شركت مي كنم
  • فهيمه IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    2 0
    اصلا اطلا عي از نحوه ي ازمون وزمان ان نداريم؟
  • ثريا IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۱/۲۰
    4 1
    ذر مورد نحوه برگزاري آزمون در مرحله اول بايد چه کنيم
  • سيد محمد جواد IR ۱۹:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۱/۲۸
    0 0
    من سال گذشته خودم در منزل ثبت نام کردم .(جز30) مدرسه ازمن آزمون گرفت وبه من گفت :شما قبول شديد .ورتبه اول درمدرسه را گرفتيد . اماگواهي نامه وجايزه من نيامد.حتي به اداره هم مراجعه کردم .جواب درستي ندادند.متاسفانه امسال مدرسه ام را عوض کردم .حالا بايد چکارکنم .دوباره بايد ثبت نام جديد انجام بدهم .ازمون امسال باز در مدرسه انجام ميشود