حمیدرضا عرب: تنها هافبك بازي‌ساز باقي مانده در پرسپوليس به قطر رفت. محمد نوري كه در سالهاي اخير همواره نقش بازي‌ساز را براي تيمش بازي كرده، ...

 بحران بازي‌ساز در استقلال و پرسپوليس

 سرانجام از تركيب سرخها جدا شد و به تيم المسيمير قطر پيوست. انتقالي كه سر و صداي زيادي هم ميان هواداران اين تيم ايجاد كرد و عده‌اي در صفحات مجازي، نوري را به دليل اتخاذ چنين تصميمي به شدت مورد نكوهش قرار دادند.

دليل اين ناراحتي شايد از آن نقطه نشأت مي‌گيرد كه برخي از هواداران پرسپوليس هم مي‌دانند كه با جدايي نوري، ممكن است تيم آنها در طول فصل پانزدهم هرگز نتواند خلأ يك هافبك بازي‌ساز را پر كند. شايد همين گونه هم خواهد شد. اكنون سرخها با معماي بزرگي مواجهند و نمي‌دانند جاي خالي محمد نوري را بايد چگونه پر كنند. از فرشاد احمدزاده كه فصل پيش در تراكتورسازي بازي مي‌كرد، به عنوان جانشين احتمالي اين بازيكن در تركيب اصلي ياد مي‌شود، اما شايد اين بازيكن جوان هم نتواند جاي خالي نوري را به طور كامل پر كند و پرسپوليس فصل پانزدهم را با انبوهي از مشكلات در اين ناحيه پشت سر بگذارد.

دردي كه سرخها گرفتارش هستند، ممكن است استقلالي‌ها نيز تجربه كنند. كرار جاسم تنها هافبك بازي‌ساز آبی‌ها براي بازگشت به تمرينات اين تيم شرایطي را مطرح كرده است، كرار براي اينكه در تمرين استقلال حاضر شود، طلب پول كرده و استقلالي‌ها كه وضعيت نامناسبي در بخش اقتصادي خود دارند، نمي‌دانند چگونه پاسخ درخواست اين بازيكن را بدهند.

كرار هم مي‌داند كه اگر استقلال او را از دست بدهد، ديگر نمي‌تواند بازيكني را در اين مدت كوتاه باقي مانده به جايش جذب كند و به همين دليل است كه تلاش مي‌كند پيش از حضور دوباره در تمرينات، پولش را به طور كامل دريافت كند.

كرار هفته گذشته نيز حرفهايي درباره چند پيشنهاد خارجي و داخلي به زبان آورده بود، اما در نهايت به تهران بازگشته تا پاي ميز مذاكره با مسؤولان باشگاه استقلال بنشيند و اگر شد تا پيش از بازگشت به تمرين،‌ پولش را دريافت كند. بازي تازه‌اي نيست كه از كرار جاسم شاهديم. هافبك عراقي با اين سبك مي‌كوشد، به بهترين شكل براي خودش كسب درآمد كند. او كه با فوتبال ايران به خوبي آشناست و مي‌داند بازي‌سازهايي همچون بختيار رحماني، قاسم حدادي‌فر، ايمان مبعلي، محرم و رسول نويدكيا تيم دارند و ديگر گزينه‌اي نيست در مقابل استقلالي‌ها حاضر به عقب نشيني نيست. استقلال يا بايد امروز پولي كه كرار خواسته را تأمين كند و يا اينكه قيد داشتن يك پلي ميكر را هر قدرهم كه حاشيه‌ساز باشد، بزند.

براي استقلالي‌ها نيز به نظر نمي‌رسد، راه ديگري جز راضي كردن كرار باقي مانده باشد. كراري كه افزون بر حقوق باقي مانده فصل پيش خود، سخت به دنبال افزايش حقوق فصل آينده‌اش است. آخرين پيشنهادي كه كرار جاسم به استقلال داده افزايش 20 درصدي حقوقش است و مي‌خواهد با مبلغ چشمگيرتري گام به ليگ پانزدهم بگذارد.

نكته مهم درباره هافبك عراقي استقلال محروميتش پس از پايان قرارداد اين فصل از حضور در فوتبال ايران است و اين بازيكن در فصلهای آينده ديگر نمي‌تواند براي فوتبال ايران به ميدان برود. استقلال حتي اگر قرارداد كرار را هم تمديد كند و اين فصل را با بازي‌ساز پشت سر بگذارد، براي فصل آينده بايد حتماً به فكر چاره باشد و بازيكني را دراين پست به خدمت بگيرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.