قدس آنلاین-شهرکرد،هومن نجاتی؛حضور زنان در تعیین آرا به عنوان نیمی از جامعه نقش اساسی و کامل کننده دارند و زمینه را برای مشارکت مدنی و حقوق اجتماعی فراهم تر می سازد.

ثبت نام ۵ داوطلب  برای ماراتن انتخابات دور دهم مجلس

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛فرماندار شهرستان شهرکرد گفت: از شروع ثبت نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری تا کنون سه نفر ثبت نام کرده اند که دو نفز از آنها با مراجعه به فرمانداری شهرستان شهرکرد ثبت نام نموده اند و یک نفر در ستاد مرکزی وزارت کشور ثبت نام کرده است.

حمید ملکپور در ادامه اسامی 3 نفر ثبت نام کننده مجلس خبرگان رهبری را به ترتیب: 1- سید عبدالله جعفری 2-حجت الاسلام محمد رضا نور محمدی 3-آیت الله علیرضا اسلامیان نماینده فعلی مردم استان چهارمحال در مجلس خبرگان رهبری را عنوان کرد.

ملکپور در خصوص زمانبندی ثبت نام داوطلبین مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: از لحاظ زمانی تا پایان روز دوم دی ماه از داوطلبین مجلس خبرگان رهبری ثبت نام به عمل می آید.

وی همچنین در مورد ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی گفت: از امروز 28 آذر ماه ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغاز و تا پایان روز جمعه 4 دیماه ادامه خواهد داشت.

فرماندار شهرستان شهرکرد در ادامه افزود: در اولین روز ثبت نام کاندیداهای مجلس شورای اسلامی تا ساعت 14 پنج نفر ثبت نام نموده اند که در سامانه ستاد انتخابات به ثبت رسید.

ملکپور  اظهار داشت: پیش بینی میشود در حوزه انتخابیه شهرستان شهرکرد، بن و سامان حدود 35 الی 40 نفر داوطلب نمایندگی مجلس دهم شوند.

گفتنی است از سه شهرستان شهرکرد مرکز استان ،شهرستان سامان و شهرستان بن تنها یک نفر به ساختمان هرمی شکل بهارستان راه پیدا می کند.

فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: انتخابات عرصه فعالیت سیاسی احزاب ، تشکل ها  و حضور حماسی مردم می باشد.

وی افزود: حضور زنان در تعیین آرا به عنوان نیمی از جامعه نقش اساسی و کامل کننده دارند و زمینه را برای مشارکت مدنی و حقوق اجتماعی فراهم تر می سازد.

ملکپور در ادامه گفت: از ششم دیماه تا پنجم بهمن ماه فرصت بررسی صلاحیت داوطلبان در شورای نگهبان است و در تاریخ 6 و 7 بهمن ماه نتایج بررسی اعلام خواهد شد.

فرماندار شهرستان شهرکرد تصریح کرد: در روز 21 بهمن ماه اعلام عمومی اسامی داوطلبان کاندیداهای تایید شده مجلس خبرگان رهبری خواهد بود و در تاریخ 27 بهمن کاندیداهای تایید شده مجلس شورای اسلامی اعلام خواهد شد.

وی در ادامه افزود:از تاریخ 29 بهمن تا 5 اسفند نامزدها و حامیان آنها می توانند تبلیغات خود را شروع کنند.

ملکپور در خصوص انتخابات هیئت اجرایی خبرگان رهبری گفت:در انتخاباتی که روز چهارشنبه صورت گرفت از بین 30 نفر از معتمدان دعوت شده به این جلسه 8 نفر به عنوان اعضای اصلی و 5 نفر به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

وی در ادامه افزود: طبق توافق وزارت کشور و هیئت نظارت انتخابات شورای نگهبان ، هییئت اجرائی خبرگان رهبری ،نظارت بر اموراجرائی انتخابات مجلس شورای اسلامی را نیز عهده دار می باشد.

 فرماندار شهرستان شهرکرد اسامی هیئت اجرائی خبرگان رهبری را به ترتیب ذیل اعلام کرد:

1-حجت الاسلام علی عبدالهی اسد آبادی.

2-حجت الاسلام مسلم اسماعیلی وردنجانی.

3-نعیم امامی.

4-خدایار مرادی نافچی.

5-مهدی امیری.

6-سهراب چالش چالشتری.

7-فضل الله حقانی.

8-یوسف آقا بزرگی نافچی.

فرماندار شهرستان شهرکرد در پایان افزود: ملاک عمل ستاد انتخابات ،انجام بدون قید و شرط قانون است و اجازه نمی دهیم فرد یا افرادی با بی قانوی انتخابات را تحت الشعاع قرار دهند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.