جغتای - سیداحمد حسینی: سرعت پایین اینترنت در کشور یکی از معضلات کاربران بوده و گویا همچنان ادامه خواهد داشت.

سرعت پایین، پشتیبانی ضعیف و قطع و وصل پی در پی اینترنت جغتایی‌ها کلافه شده‌اند

این در حالی است که در ایران افزون بر شرکت های خصوصی ارایه دهنده اینترنت (پپ)، شرکت مخابرات نیز چند سالی است در سراسر کشور اقدام به ارایه خدمات اینترنت پرسرعت کرده است. از آنجا که مخابرات خدمات اینترنتی خود را نسبت به خدمات اینترنت شرکت های خصوصی با قیمت کمتری ارایه می‌دهد، شمار زیادی از کاربران جذب مخابرات شدند و حالا مشترکان زیادی از اینترنت مخابرات استفاده می‌کنند، مشترکانی که البته از خدمات اینترنتی مخابرات رضایت چندانی ندارند.
پشتیبانی ضعیف، قطع و وصل اینترنت به طور ثانیه‌ای و البته، سریع تمام شدن شارژ اینترنت از دیگر مشکلاتی است که کاربران اینترنت مخابرات از آن گلایه دارند و البته مسؤولان مخابرات همواره راه حلی برای رهایی از پاسخگویی به این مشکلات داشته‌اند.
اما با چنین مقدمه ای باز شهرهایی هستند که سرعت اینترنت آن‌ها در میان شهرستانهای خراسان رضوی وضعیت وخیمی دارد که جغتای از جمله این شهرستان‌هاست.
متأسفانه شهر جغتای در کنار دیگر محرومیت‌ها و نبود امکانات رفاهی، در حوزه اینترنت نیز مظلوم واقع شده که کند بودن و قطعی‌های مکررش، دلیلی بر این مدعاست.
ماه‌های گذشته نیز سرعت اینترنت در جغتای بسیار کاهش پیدا کرد و کاربران مجبور شدند بالاترین سرعت اینترنت را خریداری کنند، ولی متأسفانه بالاترین سرعت اینترنت در شهرستان به اندازه سرعت 512 حتی بعضی مواقع سرعت 128 هم نمی رسد و این در حالی است که سال های گذشته سرعت اینترنت در منطقه بهتر و واقعی و به اندازه بسته‌های خریداری شده ارایه می شد.
وضعیت اینترنت در جغتای و روستاهای تابعه اغلب شرایط بسیار بدی به خود می گیرد و حسابی صدای کاربران را به نشانه اعتراض بالا می برد. کاربرانی که عمدتاً اداری، دانشجو و دانش آموز هستند.
این افت سرعت و قطعی مکرر در روزهای اخیر به اوج خود رسیده و کاربران اینترنت شاهد افت شدید سرعت و قطعی مکرر هستند. به طوری که برای دانلود برنامه یا فایل با کندی سرعت روبه رو می‌شوند.

 عقب گرد خدماتی مخابرات
عظیم زاده، یکی از شهروندان جغتایی در همین ارتباط در گفت‌وگو با خبرنگار ما می گوید: برای انجام تمام کارها در طول روز باید از اینترنت استفاده کنیم که متأسفانه با این سرعت و اوضاع جز اتلاف وقت هیچ سودی ندارد.
این شهروند اضافه می کند: متأسفانه امکانات منطقه هر سال به جای پیشرفت، عقبگرد می‌کند، هر وقت هم با مرکز استان تماس گرفته‌ایم در جواب می‌گویند خط شما مشکل دارد، واقعاً نمی‌دانیم این مشکل را چه وقت و چه کسی باید برطرف کند.
شهروند دیگری اظهار می دارد: هر چند وقت من مبلغی بابت حق سرویس و خرید ترافیک به حساب شرکت مخابرات استان واریز می‌کنم، اما از مزایای استفاده از اینترنت محروم هستم و گوش شنوایی هم در شرکت مخابرات وجود ندارد.
علی جغتایی تصریح می کند: این سؤال برای ما وجود دارد که آیا مسؤولان مخابرات کشور سراغ رسانه‌ها نمی‌روند که درد دل مردم را بخوانند یا اینکه نسبت به مردم بی‌اهمیت هستند.

 بی توجهی به حقوق مشترکان
نوروزی، دیگر شهروند جغتایی با ابراز نارضایتی از وضعیت قطع و وصلی‌ها و سرعت پایین اینترنت در جغتای اظهار می دارد: این مشکل ضمن ایجاد اختلال در روند فعالیت بخش‌های مختلف موجب ضررهای مالی و معنوی زیادی می‌شود.
وی ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسؤولان شرکت مخابرات به حق و حقوق شهروندان، بیان می دارد: با توجه به قرار گرفتن در عصر اطلاعات، وقوع چنین مشکلاتی غیرقابل قبول به نظر می‌رسد.
زهرا توکلی، مراجعه کننده یکی از کافی نت‌های شهر جغتای نیز با انتقاد از سرعت پایین اینترنت می گوید: من برای ثبت نام وام ازدواج به این مرکز مراجعه کردم، اما با قطعی اینترنت روبه‌رو شدم.
وی ادامه می دهد: پس از دو ساعت مجدد مراجعه کردم، اما باز هم اینترنت قطع بود که این وضعیت موجب سردرگمی مردم و اتلاف وقت آن‌ها می‌شود.
وی در ادامه بابیان اینکه اقدام مسؤولان مبنی بر الکترونیکی شدن خدمات همخوانی ندارد، گفت: مسؤولان به جای شعار اول باید زیرساخت‌ها را فراهم کنند. بسیاری از کاربرانی که برای خدمات الکترونیکی از جمله ثبت نام ازدواج، حل مشکل ثبت نام هدفمندی یارانه‌ها و... به کافی نت‌ها مراجعه کرده بودند نیز از وضعیت موجود گلایه‌مند بودند و این اقدام مسؤولان را نوعی بی‌احترامی به وقت و زمان آن‌ها می‌دانستند.
لازم به ذکر است مستقل نبودن اداره مخابرات جغتای نیز دلیلی بر به وجود آمدن این مشکلات است. مخابرات جغتای سال 1387 به اداره ارتقا یافت، اما متأسفانه این اداره فقط تابلوی یک اداره را یدک می کشد و عملاً زیر نظر مخابرات سبزوار است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.