عباس مشکوه رضوی: دستهایی در کار است تا جلوی پروژه‌های عظیم گردشگری در شاندیز را بگیرد.

دستهای پشت پرده جلوی پروژه‌های عظیم گردشگری را می‌گیرد


بخشدار شاندیز در گفت و گو با خبرنگار ما گفت: منطقه شاندیز با مشکلات متعددی دست به گریبان است و متأسفانه مسؤولان استان آنچنان که باید و شاید برای جذب سرمایه گذار و امکانات مساعدت نمی‌کنند.
عباس افواجی اظهارداشت: مسؤولان باید برای ایجاد جذابیت در این منطقه ویژه گردشگری بیشتر از گذشته توجه نشان دهند، چون هر اتفاقی که در شاندیز بیفتد به طور قطع نفع آن به مردم مشهد هم خواهد رسید.

رستوران تنها جذبه گردشگری
وی خاطرنشان کرد: شاندیز جز رستوران‌های شخصی جاذبه دیگری برای گردشگران ندارد. مسؤولان برای جذب گردشگر تا کنون چه کرده اند؟
وی با بیان این که قانون عطف به ماسبق نمی‌شود، افزود: پروژه تله کابین زشک که برای اولین بار در شرق کشور در حال اجرا بود با کارشکنی اداره کل راه و شهرسازی متوقف شده است.بخشدار شاندیز یادآورشد: دو هکتارزمین پروژه تله کابین از سوی منابع طبیعی در اختیار سرمایه گذار قرار گرفت و کار آغاز شد. زمین را تسطیح کردند و میلیاردها تومان هزینه گردید. اکنون اداره راه و شهرسازی می‌گوید باید کمیسیون ماده 5 را بگذراند؛ پیگیری کردیم متوجه شدیم دو کارمند خانم این اداره عامل اصلی اجرا نشدن پروژه‌های شهرستانی هستند.

علایق شخصی مانع اصلی توسعه
عباس افواجی اضافه کرد: آیا پروژه‌های عظیم در شهرستانها باید بر اساس علایق شخصی راکد بماند و خیل عظیم سرمایه برگشت بخورد. با این روش هیچ کسی حاضر نیست سرمایه اش را در بخشهای گردشگری هزینه کند. وی با اشاره به تولید قابل توجه ماهی در روستای زشک گفت: تولید ماهی قزل آلا در منطقه به دلیل مخالفت اداره کل حفاظت محیط زیست متوقف شده است. می‌گویند این منطقه حفاظت شده است و باید کار تعطیل شود، پس چگونه باید از این آب خدادادی استفاده و به مردم خدمت کرد.
او با بیان این که قوانین و برخورد ادارات باید در راستای تسهیل در سرمایه گذاری بخش خصوصی باشد، اظهارداشت: اداره کل راه و شهرسازی ، جهاد کشاورزی و محیط زیست مانع ارتقای شاندیز به عنوان منطقه نمونه گردشگری در کشور هستند.
بخشدار شاندیز خاطرنشان کرد: مجموعه گردشگری پدیده حاضر شده، هزینه روشنایی محور مشهد به شاندیز را تقبل کند، اما با آن مخالفت شد. حالا که بخش خصوصی می‌خواهد برای دولت خرج کند هم مانع می‌شوند، پس باید چکار کرد تا یک منطقه ارتقا پیدا کند. نگاه سنتی به سرمایه گذاری باید در بدنه دولت تغییر کند تا روز به روز شاهد ارتقای مناطق بیشتری در کشور باشیم.
افواجی با بیان این که ما مخالف تخریب طبیعت برای اجرای پروژه‌های عمرانی هستیم، ادامه داد: راه دسترسی زشک به خرو نیشابور نباید از داخل دره احداث شود، زیرا طبیعت این مسیر بشدت آسیب می‌بیند. پیشنهاد ما این است این راه از روی ارتفاعات بگذرد تا گردشگران بتوانند از طبیعت منطقه لذت ببرند و از سویی اکوسیستم آن هم آسیبی نبیند.وی با اشاره به بی توجهی تربیت بدنی به ورزشگاه روستای زشک تصریح کرد: اعتبارات تربیت بدنی به نام اعتبارات روستایی در جاهای دیگر هزینه می‌شود. از سویی تربیت بدنی هم توجهی ندارد. با وجود قهرمانان کشوری خانم و آقا در این روستا تربیت بدنی بی توجهی می‌کند.

تعریض مسیر ابرده - زشک
وی درخصوص راه دسترسی شاندیز به زشک هم گفت: شورای اسلامی این روستا مصوبهایی دارد که هشت متر از سمت راست رودخانه تصرف و هشت متر از پشت باغها به آنها داده شود، به این وسیله از ایجاد پلهای متوالی که باعث به وجود آمدن سیل می‌گردد جلوگیری می‌شود.بخشدار شاندیز همچنین با گلایه از عملکرد شرکت آب و فاضلاب روستایی اظهارداشت: چاه خاصه ، زشک ، حصار سرخ ، حیطه و کلاته ابراهیم خان به طور جدی با مشکل آب شرب مواجه هستند، ولی آب و فاضلاب روستایی از تحویل گرفتن آنها امتناع می‌کند.
عباس افواجی خاطرنشان کرد: برای مرتفع شدن آب شرب روستاها باید دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی با هم ادغام شوند تا خدمت رسانی به مردم تسهیل شود. مردم ولی نعمت ما هستند و ما باید برای آسایش آنها کار کنیم، ولی در برخی موارد خلاف آن اتفاق می‌افتد.

تعطیلی بانک به دلیل سودآوری
وی با اشاره به تعطیل شدن بانک روستای زشک هم افزود: برای راه اندازی بانک این روستا تا کنون شش مرتبه نامه نگاری کرده ایم اما تا کنون پاسخی دریافت نکرده ایم. برای نصب خود پرداز درخواست داده ایم، اما می‌گویند جایی که برای بانک سودآوری نداشته باشد وارد نمی‌شویم. اکنون سؤال من این است پس تکلیف خدمت رسانی به مردم چه می‌شود؟وی به مشکلات روستای حیطه اشاره کرد و ادامه داد: به عنوان روستا هیچ امکاناتی در حیطه وجود ندارد. اداره راه هیچ توجهی به مکاتبات انجام شده نمی‌کند. بجز احداث 200 متر دیوار ساحلی هیچ اقدام دیگری از سوی اداره راه تا کنون نشده است.بخشدار شاندیز گفت: جاده این روستا را از محل اعتبارات بخشداری به وسیله انفجار تعریض کردیم تا گردشگران برای تردد با مشکلی مواجه نشوند و همچنان در انتظار اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در این خصوص هستیم.

نصب دستگاه مخابراتی در حیطه
افواجی در خصوص مشکل نبود تلفن در این روستا اظهارداشت: به مخابرات کتبی اعلام کرده ایم که نیاز این روستا به تلفن یک ضرورت است؛ پس از آن رئیس مخابرات بخش از منطقه بازدید کرده و قول نصب یک دستگاه مخابراتی را در آنجا داده است. ماهم پیگیری کرده ایم و مخابرات موظف شده در این خصوص اقدام کند.
وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر نبود بیمه محصولات گیلاس و آلبالو خاطرنشان کرد: این که در گذشته این دو محصول بیمه نمی‌شد و بیشترین تولید منطقه را هم تشکیل می‌داد معترض شدیم و بنا شد این دو محصول هم جزو بیمه محصولات کشاورزی در منطقه قرار گیرد. از این پس کشاورزان می‌توانند با مراجعه به شرکت بیمه محصولات کشاورزی نسبت به بیمه محصولات گیلاس و آلبالو اقدام کنند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضي IR ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۶
    1 0
    آقا افواجي بخشدار زحمت کشي هستند،و در اين چند سال خدمات ارزنده اي داشته اند،اما چون زشکي هستند،چشمشان را بر ديگر روستا ها بسته اند،خواهش ام بر ديگر روستا ها نيز توجه کنند(يک شهروند شانديزي)
  • مهدي IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۲
    1 0
    متاسفانه بايد بگويم كشور امارات با مديريت وتدبير از شن زارها و كوير لم يزرع خود را به قطب كردشگري دنيا تبديل نموده است وسالانه ملياردها دلار كسب در امد مي كنند ولي در كشور ما به خاطر مديران ضعيف اداراتي كه هر كدام نظر خود را مرجع ميدانند عدم برنامه ريزي و اينده نگري با وجود منابع عظيم خداداي طبيعي پروژهاي مثل تله كابين زشك كه ميتواند درامد زايي فوق العاديي داشته و هزاران شغل ايجاد كند به خاطر فقط اختلاف فلان اداره با فلان اداره متوقف ميشود و منافع ملي قرباني سلايق شخصي افراد مقرض ميگردد همين زشك اگر در امارات بود ميليون ها دلار خرجش ميكردنند ولي افسوس صد افسوس از اين همه سوء مديريت ؟؟؟