قدس انلاین : این روزها که در اولین روزهای پس از ماه مبارک رمضان قرارداریم هنوز شور و نشاط این ماه در مردم دیده میشود , ولی از خیلی ها خبری نیست , کسانی که عید سعید فطر را بهانه کردند تا به سفربروند و ماه رحمت خدارا با سفری به زیبایی های افرینشش به پایان برسانند , این هفته نیز با بسته ای مملو از خواندنی های فرهنگی ومذهبی , علمی و شگفتی های افرینش به سراغ شما امدیم , امید که مطلوب افتد.

از اثبات نماز هزار رکعتی امام علی(ع) و راه متفاوت افزایش عمر تا رابطه سکسکه و سکته قلبی و فریادهای قبر انسان !

اثبات نماز هزار رکعتی امام علی(ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مسعودی از استادان رجال و علوم حدیث حوزه علمیه قم درباره یکی دیگر از اقدامات مهم علامه امینی می‌گوید: «علامه امینی(ره) احوالات عجیبی داشت. ما شنیده‌ایم که امیرالمومنین علی علیه‌السلام در هر شب هزار رکعت نماز می‌خواندند. این مسئله مورد نقد برخی مخالفین قرار گرفت که مگر در یک شب، انسان چقدر می‌تواند نماز بخواند که هزار رکعت شود؟!»در احوالات علامه امینی است که ایشان در سفری که به مشهد مقدس داشت، در حرم امام رضا علیه‌السلام شب‌ها هزار رکعت نماز می‌خواند تا ثابت کند چنین امری محال نیست.مهم‌ترین اقدام علامه امینی در حوزه تألیف، کتاب 20 جلدی «الغدیر» است که به گواهی مرحوم سیدجعفر شهیدی (از یاران علامه در تهران و نجف)، مرحوم علامه امینی چهل سال متوالی، هر روز در حدود 16ساعت در تهیه مطالب «الغدیر» همت گماشت. علامه امینی در «الغدیر» کوشیده است با نام‌بردن از 110 تن از صحابه و 84 نفر از تابعین پیامبر (ص) ـ که حدیث غدیر را رویات کرده‌اند ـ ولایت مطلقه ائمه معصومین را از طریق اثبات خلافت بلافصل امام علی (ع) اثبات کرده و سپس ولایت غیر معصوم را نفی کند.علامه امینی می‌گوید: «من برای نوشتن الغدیر، 10 هزار کتاب را از بای بسم‌الله تا تای تمّت خوانده‌ام و به 100 هزار کتاب مراجعه مکرر داشتم.»
کشف رمز ژنتیکی دومین محصول کشاورزی جهان!
گوجه فرنگی مهمترین محصول کشاورزی است که اسرار ژنتیکی آن اخیراً کشف و نتایج این پژوهش در نشریه نیچر (Nature) منتشر شده است. دانشمندان کد ژنتیکی گوجه فرنگی را به طور کامل کشف کرده اند. پس از سیب زمینی، گوجه فرنگی دومین محصول کشاورزی ارزشمند جهان محسوب می شود. دستیابی به این موفقیت عظیم، روزنه ای به مسیر تکامل ژنتیکی گوجه فرنگی است.گوجه فرنگی که ریشه آن به آمریکای جنوبی باز می گردد به آشپزخانه منازل سراسر جهان راه پیدا کرده است. بیش از 300 دانشمند از 14 کشور جهان برای کشف رمز ژنتیکی گوجه فرنگی به مدت 8 سال تلاش کرده اند.طراحی نقشه ژنتیکی برای پرورش دهندگان فرصتی فراهم خواهد کرد تا گوجه فرنگی های خوشمزه تر، سفت‌تر و بهتری پرورش دهند.رمزگشایی از ویژگی های ژنتیکی گوجه فرنگی ابراز بسیار قدرتمندی برای پرورش دهندگان همه انواع محصولات کشاورزی محسوب می شود، چرا که دیگر برای پرورش محصولات ایده آل ناچار نیستند از شیوه های آزمون و خطا و حدس و گمان استفاده کنند.استفاده از ابزارهای ژنتیکی جدید به دلیل ظهور آفت های جدیدی بسیار مهم است.
متفاوت ترین راه‌های افزایش عمر
برای افزایش طول عمر می‌توانید از روش‌های متفاوتی چون؛بازگشت به سوی خدا،یادگیری زبان‌های خارجی،زندگی در کوهستان،کار سخت،تعویض اعضای بدن،رژیم گرسنگی و انجام کارهای خیر بهره ببرید.امید به زندگی در افراد با ایمان که به عبادت پرداخته و به اماکن مذهبی و مساجد می روند بیش از سایرین است.افرادی که می تواند به یک یا چند زبان خارجی صحبت کنند نسبت به دیگران از احتمال کمتری برای ابتلاء به آلزایمر برخوردار هستند. مشخص شده است که افرادی که در مناطق مرتفع زندگی می کنند از امید به زندگی بالایی برخوردار بوده و رسیدن به سن 100 سالگی در این مناطق به آسانی ممکن است. تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد افرادی که به انجام دادن کارهای نیک عادت دارند و یا در گروه هایی که به انجام امور خیریه می پردازند عضویت دارند از طول عمر بیشتری برخوردار هستند.
جنگل وحشتناک
برای برخی از توریست ها مخصوصا در کشورهای غربی هیجان و ترس نیز از مولفه های گردشگری محسوب می شود.برخی از اماکن و مناطق دنیا با مشهور شدن به ایجاد ترس در بین بازدید کنندگان ، به عنوان جاذبه گردشگری مطرح ششده‌اند.جنگل «آئوکیگاهارا» در ژاپن یکی از وحشتناکترین مناطق مورد علاقه گردشگران دوستدار ترس می‌باشد. به اعتقاد مردم این کشور «یورئی»ها یا روح‌های سرگردان در میان شاخ و برگ درختان این جنگل مخوف پرسه می‌زنند و با زمزمه‌های آرام از مرگ می‌گویند. هرچند وزش باد و پیچیدن آن در میان شاخ و برگ درختان این جنگل باعث به وجود آمدن چنین صدای مخوفی می‌شود اما سابقه این مکان رعب آور باعث شده بسیاری از افراد از تنها ماندن در جنگل آئوکیگاهارا هراس داشته باشند.آئوکیگاهارا که بین محلی‌ها با نام «جنگل تاریک» هم شناخته می‌شود ، در کوهستان فوجی قرار گرفته و همه جای آن از درخت‌های انبوه انباشته شده است. نکته عجیب این‌جاست که برخی معتقدند این جنگل، بهترین مکان برای مردن است! تعداد زیاد خودکشی‌های انجام گرفته در این جنگل هم به این شایعات دامن زده و اینطور به نظر می‌رسد که شاخ و برگ درختان، افرادی را که در این جنگل تنها می‌مانند به مرگ دعوت می‌کند.نکته جالب این‌جاست که اگر کسی قدم به این جنگل تاریک بگذارد، از همان ابتدا در گوشه و کنار آن با تابلوهایی روبه رو می‌شود که روی آنها جمله هایی مثل «لطفا در تصمیم خود تجدیدنظر کنید.» یا «قبل از اینکه تصمیم به خودکشی بگیرید با پلیس مشورت کنید.» نوشته شده است! اما هیچ کدام از این راهکارها نتیجه مطلوبی نداشته‌اند و خودکشیها در آئوکیگاهارا همچنان ادامه دارد.
سکسکه و سکته قلبی
با این که سکسکه از علائم اختصاصی هیچ بیماری خاصی نیست اما سکسکه‌های ناگهانی می‌تواند یکی از نشانه‌های سکته قلبی، آلرژی و ریفلاکس معده و عصب فرنیک باشد. سکسکه ناشی از تحریک اعضا و اندام‌هایی است که در قسمت قفسه سینه قرار گرفته‌اند و مهم‌ترین آنها پرده دیافراگم، معده، مری و قلب است. شایع‌ترین علت سکسکه ناراحتی‌هایی است که به معده و مری وارد می‌شود و در راس این ناراحتی‌ها ریفلاکس و برگشت اسید معده است. سکسکه‌های ناگهانی در اثر خوردن دارو، غذای زیاد یا غذای ناسالم و اتصاع شدید معده به وجود می‌آید و سکسکه‌های مزمن و طولانی نیز بر اثر بی‌احتیاطی‌های غذایی ایجاد شده و تا مدت طولانی فرد را درگیر می‌کند. سکسکه‌های طولانی مدتی که گاها چندین ماه به طول می‌انجامد، در این موارد به دلیل تحریک سیستم اعصاب که از قسمت فوقانی معده و انتهای مری و پرده دیافراگم سرچشمه می‌گیرد به وجود می‌آید که گاهی التهابات مزمن یا همان بازگشت اسید است اما حالت تیک عصبی را در فرد ایجاد می‌کند که این تیک‌های عصبی فرد را به سکسکه می‌اندازد. اگر فردی دچار بیماری قلبی است باید ابتدا بیماری قلبی خود را درمان کند و کسی که ناراحتی معده دارد باید به مداوای معده‌اش بپردازد. همچنین اگر پرده دیافراگم به علل مختلف مثل سینه پهلو، سرماخوردگی یا ورود ویروس به بدن دچار ضایعه‌ای شده باشد، برای درمان سکسکه باید ابتدا آن ضایعه را برطرف کند. آلرژی به مواد غذایی مانند بیماری آسم و کهیر نیست و با آنها متفاوت است و به صورت تهوع، دل درد، برگشت اسید، سرفه، سکسکه، نفخ و اسهال ظاهر می‌شود. سویا، ماهی، میگو، شیر گاو، گندم و پسته شامی از جمله مواد خوراکی هستند که باعث بروز سکسکه در فرد می‌شود.
گران ترین گل ایران
ارکیده گران‌ترین گل است و هر شاخه آن در مغازه‌ها حدود 25 هزار تومان است که البته متغیر بوده و معمولا به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود.درحال حاضر قیمت گل در داخل کشور گرانتر از قیمت گل صادراتی به خارج از کشور است و به همین دلیل اکثر تولید کنندگان در کشور ترجیح می دهند تا تولیداتشان را در داخل کشور عرضه کنند.ایرانیان جزو نخستین ملتی بودند که گل را به یکدیگر هدیه می دادند. نقوش به جای مانده از دوران گذشته که در آن عده‌ای شاخه گلی در دست دارند، مستند است و این موضوع نشانگر آن است که ایرانیان باستان نیز برای پرورش گل و هدیه دادن آن اهمیت ویژه ای قائل بوده اند.رواج گل و گیاه در ایران به ویژه در طراحی فضای سبز از 3000 سال پیش اهمیت داشته و توسعه آن در این سرزمین به صورت یک حرفه، عمر 85 ساله ای دارد.ریسک در شغل گلفروشی بسیار بالاست، زیرا گلها عمر کمی دارند و باید با پیش‌بینی ذائقه مردم گل‌هایی را خریداری‌ کرد که با استقبال‌ عموم مواجه شود. از کل گل‌های وارده به بازار حدود یک چهارم آن فروخته می‌شوند و سه چهارم در بازار باقی می‌ماند.گل‌های؛ رز، مریم، لیلیوم و آنتلیوم از جمله گل‌هایی است که بیشترین استفاده را در کشورمان دارند.
اسراییل بودایی کجاست؟
خبرهای مربوط به کشتار مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار همچنان بر روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد.دولت برمه نیز اعلام کرده است که اساساً مفهومی به نام روهینگیا را نمی‌شناسد و در کنار کمک‌هایی که نظامیان این کشور در کشتار مسلمانان به بودیست‌های یهودی می‌دهند؛ تلاش می‌کند تا شهرها و مناطق مونگداو و سیتوِ در منطقه مرزی برمه با بنگلادش و هندوستان را مورد پاکسازی نژادی و قومیتی قرار دهد. رسانه‌های وابسته به صهیونیزم جهانی نیز مدتی است که دالای‌لاما (تنزین گیاتسو)، رهبر بودائیان جهان را مورد توجه ویژه‌ای قرار داده‌اند.وی همچنین در همین راستا سفرهایی را به آمریکا و سرزمین‌های اشغالی فلسطین داشته است و حتی در سرزمین‌های اشغالی با کلاه مخصوص یهودیان در مقابل دیوار ندبه تعظیم و رسماً اعلام کرد که عضو جامعه صهیونیزم جهانی است. او که مواردی از اسناد همکاری‌های وی با سازمان‌های جاسوسی آمریکا نیز منتشر شده است، سوابقی نیز در همراهی با جنبش‌های جدایی طلب مسلح بودایی در تبت داشته است. رخدادهای اخیر، وقتی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند این هشدار رنگ می‌گیرد که شاید صهیونیزم جهانی در حال توطئه چینی برای ایجاد یک منطقه مستقل بودایی در منطقه شرق آسیا باشد.منطقه مستقلی که البته با توجه به بی کفایتی کشورهای میانمار، تبت و بنگلادش در نگهداری از تمامیت ارضی خود و نیز، همراهی سران برخی از این کشورها با خشونت‌های اخیر بودایی‌ها؛ یک کپی برابر با اصل اسرائیل در منطقه خاورمیانه محسوب خواهد شد. در کنار این فرضیه باید به این اعتراف مقامات آمریکایی نیز توجه کرد که آنان به این باور رسیده‌اند که کشور چین تقریبا به یک ابرقدرت بزرگ در جهان تبدیل شده است و حتی به زودی در رتبه‌ای بالاتر از آمریکا قرار خواهد گرفت. مناطقی که بودایی‌های طرفدار دالای‌لاما در آنها اقدام به خشونت کرده‌اند تماماً با کشور چین نیز هم‌مرز هستند.دالای‌لاما پیش از بروز رخدادهای اخیر گفته بود که بودایی‌ها حاضر در کشور چین باید استقلال داشته باشند.
مردان ایرانی ولوازم آرایش
آنچه که در سال‌های اخیر در زمینه استفاده از لوازم آرایشی باعث نگرانی‌هایی شده، کاهش سن مصرف این لوازم و به صورت افراطی است. کشور ما در مصرف لوازم آرایشی در میان کشورهای آسیایی مقام دوم و در جهان مقام هفتم را دارد و سن استفاده از لوازم آرایشی نیز در کشور ما نسبت به دو دهه قبل، 10 سال کاهش یافته و به سن 17 سال رسیده است. متاسفانه 7 درصد از پسران و مردان از لوازم آرایشی استفاده می‌کنند، این در حالیست که حتی بعضی از لوازم بهداشتی مانند؛ کرم، ژل مو و اسپری‌های خوشبوکننده جزو لوازم آرایشی به حساب نمی‌آیند و منظور ؛ریمل، کرم پودر و ... است. برخی از افراد می‌خواهند با آرایش‌های افراطی، خود را به دیگران بشناسانند و برای اثبات خود به جای آنکه ارزش‌های وجودیشان را نشان دهند به دنبال چیزهای بدلی می‌گردند و آنها را با مسائل پیش پا افتاده جایگزین می‌کنند محدود بودن امکانات برای گذراندن اوقات فراغت، بیکاری، سرکوب نیازهای جنسی و فقدان امکانات مشروع برای تخلیه‌ی انرژی در جوانان را از جمله عواملی هستند که میل به استفاده از لوازم آرایشی را در میان جوانان تشدید می‌کند. پایین آمدن سن استفاده از لوازم آرایشی جنبه‌ تقلیدی دارد و در بسیاری از موارد جوان یا نوجوان بدون آنکه علت کارش را بداند می‌خواهد از دیگران الگوبرداری کند.
بهترین ذخیره قبر و قیامت
فقیه مقدس، میرزاى تبریزى(قدس سره) مقید بودند در مجالسى که خبر داشتند روضه برگزار خواهد شد، دو دستمال حمل مى کردند:یکى سیاه که مخصوص گریه بر مصائب اهل بیت(ع) بود و اشک هاى خود را با آن پارچه مخصوص سیاه پاک مى کردند و دیگرى دستمال سفیدى بود که مخصوص پاک کردن بینى و دهان مبارکشان بود. ایشان مقید بودند که اشک خود را با آن دستمال سیاه پاک کنند و همیشه مى فرمودند: «من این دستمال ها را براى قبرم مى خواهم و وصیت کرده ام که دستمال ها را در قبر من جاى دهند تا امانى باشد براى قبر و قیامت».
تحلیل‌آیت‌الله‌بهجت(ره)ازمشروطه‌
عارف جلیل ‌القدر حضرت آیت الله بهجت فومنی (ره) در تحلیل واقعه تلخ مشروطه می‌گفتند:« در مشروطه به دروغ و فریب چنین وانمود کردند که می‌خواهند احکام اسلام اجرا شود و در رأس مجلس شورا و تشکیلات قانون‌گذاری، شش نفر از فقهای تراز اول خواهند بود که قوانین مجلس را با احکام شرع تطبیق می‌نمایند. از سوی دیگر از زمان مشروطه تا‌کنون تبلیغ کرده‌اند که اسلام قابل اجرا نیست. کفار و استعمارگران در دروغ گفتن و فریب دادن ماهرند و ما در فریب خوردن! مرحوم شیخ فضل‌الله نوری هم در اول با مشروطه موافق بود، ولی بعد دید مشروطه از سفارتخانه انگلیس تأیید می‌شود، لذا از همان لحظه برگشت و مخالف شد .مرحوم شیخ فضل‌الله نوری و آقا سید محمدکاظم یزدی تمام آنچه را که[بعدها] واقع شد پیشگویی کرده بودند؛ زیرا می‌دانستند اگر درد دین از انگلستان پیدا شود! و جریان مشروطه از طرف سفارت انگلیس تأیید شود، این مشروطه، مشروعه نخواهد بود و برای دین نیست و به درد مسلمان‌ها نمی‌خورد. شیخ فضل‌الله نوری از مخالفین مشروطه بود و پیشاپیش خبر داد که یک از لوازم مشروطه، کشف حجاب است. ایشان می‌دید که مقررات مشروطه ظاهراً اسلامی هستند، اما منابع و مصادر آنها لاابالی و بی‌دینند و به بعضی از مشروطه‌خواهان گفته بود که اینها مرا می‌کشند، اما شما را هم زنده نمی‌گذارند» از مرحوم شیخ محمد‌حسین اصفهانی نقل است که: «از زمانی که مرحوم شیخ‌ فضل‌الله نوری را به دار آویختند، دیگر این ملت روز خوش نخواهد دید.» در ماجرای مشروطه تلگرافی آمد. صورت تلگراف این بود: ‌دفع نوری لازم است؛ زیرا مرحوم شیخ فضل‌الله نوری می‌گفت: «مشروطه، مقدمه کشف حجاب است. انگور انداختیم تا سرکه شود، ‌ولی شراب شد!» همچنین از مرحوم سید یزدی پرسیدند: «آیا شما فتوا داده‌اید که مشروطه حرام است؟» ‌فرمود: «بله، حرام است الی ابدالدهر!»‌و مرحوم آخوند خراسانی که طرفدار مشروطیت بود، بعد از شهادت نوری گریه می‌کرد.
فریادهای قبر انسان
مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی مدرس بزرگ اخلاق می‌فرمودند: درمفاتیح در دعایی می‌خوانیم که خدایا برای تاریکی قبرم گریه می‌کنم. خدایا برای تنگی لحدم گریه می‌کنم. آخر زندگی انسان قرار گرفتن در قبور است و حدیث داریم که شبانه‌روز، قبر ما 5 کلمه را صدا می‌کند. قبر صبح به صبح می‌گوید: من خانه تنهایی تو هستم، برای خودت انیسی پیدا کن با انجام کار خیر!قبر همچنین به ما می‌گوید که منم خانه تاریکی تو، یک چراغی برای خودت بفرست! می‌گوید: من خانه پر از کرم و عقرب توام، زهری بفرست تا کرم‌ها را بکشد!در گذشته شخصی بود به نام حاج سعید حق‌گو، می‌گفت: در قم جنازه‌ای را بردیم تا دفن کنیم، قبر پر از عقرب بود و هرچه از آنها را می‌کشتیم باز هم در قبر می‌جوشیدند و در آخر خسته شدیم و جنازه را روی عقرب‌ها گذاشتیم و روی آن خاک ریختیم.این صداهای قبر را بشنویم و در فکر مردن باشیم، ما آن‌چنان شیفته دنیا هستیم که بی‌هوش شده‌ایم و آدمی که بی‌هوش باشد،‌ هیچ نمی‌فهمد. از خدا بخواهیم ما را هوشیار کند.بهره ماه رمضان بهشت و بهره‌های معنوی است. بهره‌‌هایی که خدا می‌دهد، معنوی‌اند که باید برای رسیدن به آنها دعا کرد.
دروغ نگویید تا سالم تر باشید
متخصصان روانپزشکی در نشست سالانه انجمن روانشناسی آمریکا که در اورلاندو برگزار شد عنوان کردند به همان اندازه که خوردن میوه ها و سبزی‌ها و ورزش و تحرک منظم به بهبود سلامتی انسان کمک می کند، کنترل زبان و پرهیز از دروغگویی نیز در حفظ سلامت بدن موثر است.این روانپزشکان امیدوار هستند که اثبات این توصیه برای کنترل زبان و خودداری از دروغگویی بر اساس مطالعات و یافته های پزشکی به انسان‌ها کمک می کند که در آینده اهمیت بیشتری به راستگویی بدهند و آن را در زندگی خود به کار گیرند.بهره مندی از سلامت جسمی و روانی در بین افرادی که از دروغ گفتن در زندگی روزمره خود تا حد زیادی پرهیز می کنند، به مراتب بیشتر است.نتایج این بررسی ها نشان می دهد انسان هرچه کمتر دروغ بگوید به همان اندازه از سلامتی بیشتری برخوردار خواهد بود.
دالان مرگ کجاست؟
دالان مرگ ،تونلی زیرزمینی در پاریس است که به تازگی توسط باستان شناسان کشف شده است.در این تونل بیش از 6 میلیون اسکلت و به روایتی دیگر 12 میلیون اسکلت مردگان این شهر قرار گرفته است..طول این تونل زیر زمینی 12 مایل بوده و دیواره های آن پوشیده از استخوان های مردگان است. این شهر زیر زمینی به شکل رعب انگیزی از استخوان های مردگان تقسیم بندی شده است.باستان شناسان تاکنون تشخیص داده اند که تعدادی از این استخوان ها به قرن هفدهم میلادی تعلق داشته و برخی دیگر ،سربازان فرانسوی بودند که در جنگ جهانی دوم کشته شده و در این مکان دفن شده اند.باستان شناسان،علت اینکه مردگان را به شکل مرسوم دفن نکرده اند، به دلیل تعدد بسیار زیاد آنها اعلام کرده و معتقدند که در صورتی که هر یک از آنها دفن می شدند، اکنون پاریس به قبرستانی بیش شبیه نبود!اکنون این مکان تاریخی به شکل موزه ای برای بازدید عموم در آمده و یادآور رشادت و حماسه سربازان فرانسوی است.
ترس خاخام ها از یک کتاب
خاخام‌های اروپا به شدت از اقدام یکی از شرکت‌های تولید کننده گوشی‌ تلفن همراه در انتشار کتاب «پروتکل سران صیونیسم» انتقاد کردند.به گزارش جنگ نرم، خاخام های اروپا به شدت به اقدام اخیر شرکت «اپل» در انتشار نسخه «پروتکل جلسات سران صهیونیسم» بر روی تجهیزات الکترونیکی این شرکت اعتراض کردند و مدعی شدند که این اقدام باعث افزایش تنفر از یهودیان می‌شود.یکی از اسناد بسیار تکان دهنده‏ای که سراسر جهان را در بهت ‏و حیرت فرو برد و عکس‏العملها و برخوردهای متفاوتی را به دنبال داشت کتابی است به نام «پروتکل جلسات سران صهیونیسم» که ‏مجموع 24 گزارش جلسه در تعیین خط مشی و نحوه عمل ‏صهیونیست‌هاست.مطالب این کتاب از آنجا که گزارش جلسه‏های ‏داخلی و سری صهیونیست‌هاست، به کلی عاری از تعارفات معمولی و سیاسی و کاملا بی‏پرده و صریح است.از همان روز اول پیدایش این کتاب، صهیونیستها با تمام توان و نیرو سعی‏کردند نسخه‏های آن را نابود کنند و نقدهای مفصل در رد آن بنویسند و به هر حال آن را مخدوش یا بی‏ارزش و فراموش شده قلمداد کنند. آنچه در این ‏کتاب آمده قبل از 1901 میلادی تدوین و تنظیم شده است اما چنان ‏با وقایع قرن اخیر انطباق دارد که گویی مجریان سیاستهای‏ امپریال-صهیونیستی دنیا، دقیقا این کتاب را پیش‏رو گذارده و مو به مو آن را اجرا کرده‏اند.در بیانیه پایانی کنفرانس خاخام‌های اروپایی که اخیرا برگزار شد، "بنحاس گولداشمیت" رئیس کنفرانس به اقدام اخیر شرکت اپل در قرار دادن نسخه‌ای از این کتاب بر روی تجهیزات الکترونیکی خود به شدت انتقاد کرد.وی در این بیانیه گفت: وجود نسخه‌ای از این کتاب بر روی تجهیزات الکترونیکی باعث افزایش توطئه‌ها علیه یهودیان می‌شود، پروتکل جلسات سران صهیونیسم باید در اختیار دانشگاهیان قرار گیرد تا این کتاب را به درستی مطالعه کنند اما در اختیار قرار دادن آن بر روی تجهیزات الکترونیکی قابل حمل، اقدامی خطرناک و ناصحیحی است و باعث انتشار تنفر می‌شود.
ایران اقیانوس ژن اسب جهان
هر سال تعدادی بازدید‌کننده به‌عنوان تولید‌کننده و خبرنگار از اسب ایران بازدید می‌کنند. دو کشور کانادا و ایتالیا خریداران اسب ایران هستند. از سال گذشته بحث قرار گرفتن اسب ایرانی در سبد جاذبه‌های گردشگری ایران و در کنار پسته، فرش و زعفران مطرح شده است. اسب ایرانی تنها دامی است که ظرفیت صادرات دارد و تقاضا برای آن در بیرون از ایران وجود دارد، اسب ایرانی است. ایران به گفته بسیاری از محققان علمی، اقیانوس ژن اسب در جهان می باشد.ایران جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد که یکی از آنها اسب است و تقاضا برای ورود و بازدید از اسب‌های ایرانی اکنون در جهان وجود دارد. گردشگری اسب تا حدود 10سال پیش در ایران اتفاق می‌افتاد ولی اکنون معوق شده است اما می‌تواند جاذبه داشته باشد.نژاد اسب‌های سواری جهان از ایران به دیگر کشورها رفته است. در ایران باقیمانده آخرین نقطه تکامل اسب جهانی در ایران وجود داشت که به اسب نسایی شهرت داشته و اکنون نسل آن منقرض شده است. براساس آزمایش‌ها و مستندهای علمی آخرین بقایای اسب پس از 70میلیون سال در ایران وجود داشته است ، متأسفانه اطلاعات عمومی نسبت به این موضوع کم است. پنج نژاد مشخص اسب در ایران وجود دارد،این موارد عبارتند از؛ نژاد اسبچه خزر (پونی)، اسب ترکمان، اسب دره شوری، اسب اصیل خوزستان یا همان اسب عرب و اسب کُرد . اسب‌های پونی خزر امروز در استرالیا و انگلستان تولید می‌شوند و از قدرتمندترین اسب‌ها در جهان شناخته می‌شوند.
نئو نازی ها در ارتش آمریکا
نژادپرستان سفیدپوست، نئو نازی ها، و گروه های اسکین هد ، طرفداران خود را ترغیب می کنند تا در ارتش و نیروی تفنگداران دریایی ثبت نام نموده تا مهارت های لازم اعمال نژاد پرستانه را کسب کنند. شرکت و آموزش دیدن در این گروه ها به معنی آماده شدن برای جنگ نژادپرستانه است.شاید در نگاه اول این سناریو مضحک و یا فانتزی به نظر برسد اما سازمانهای حقوق مدنی با توجه به وقایع اخیر در امریکا، این موضوع را کاملا جدی قلمداد می کنند. قتل شش نفر در معبد سیک ها توسط یک سرباز امریکایی در 5 آگوست فقط یکی از این وقایع بود. گزارشی عجیب از سازمان عدالت امریکا نشان می دهد که نیمی از تمام افراط گرایان جناح راست، دارای تجربه نظامی هستند. این زنگ خطری جدی برای امریکاست.گسترش ترسناک نژادپرستی در ارتش این کشور تمام ماجرا نیست! بلکه این مسئله در سطح جامعه ایالات متحده نیز بروز و نمود فراوانی داشته است. وجود گروه های خیابانی نیز مسئله وخیم دیگری است که توجه و تمرکز بخشی از دولت ایالات متحده را به خود مشغول کرده است. پنتاگون در سه دهه گذشته تلاش های بسیاری را برای کاهش و مقابله با افراطگرایان نژادپرست انجام داده که ظاهرا نتیجه بخش نبوده اند، تا جایی که این مسئله به یکی از اولویت های حیاتی ارتش و جامعه امریکا تبدیل شده است.
 

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.